Jebać dyrektywę unijną PSD2

Data: 2020-07-01 12:11:30
Autor: z
Jebać dyrektywę unijną PSD2
UE nakazało używać do autoryzacji przelewów nie SMSów a aplikacji mobilnych na smartfonach.
ZGROZA. apka napisana przez gimnazjalistę na system pisany dla gimnazjalistów ma chronić moje pieniądze w banku.

PS. Np. bank Millenium zaniechał aplikacji mobilnej na system windows 8.1 na Lumii1020

Czy UE sfinansuje mi telefon do autoryzacji przelewów?

Data: 2020-07-01 05:50:55
Autor: Dawid Rutkowski
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Hmm, ale stało się coś czy zmyślasz?
Tzn. czy milek napisał Ci, że wyłączają Ci możliwość autoryzacji SMSami?
Czy też wykopałeś artykuł o tym, że robi tak toyota bank?

Zaś smarkfon może Ci sfinansować sam milek - jak masz tam konto od dłuższego czasu, to powinieneś mieć kartę kredytową dostępną na klik.
Teraz jest promo, że za wyrobienie KK (min. limit 3k) i płatność min. po 200zł przez 3 miesiące dostaniesz kartę podarunkową z 300zł - za tyle kupisz smarkfona wystarczającego do obsługi apki.

Data: 2020-07-01 15:02:40
Autor: Kamil Jońca
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Hmm, ale stało się coś czy zmyślasz?
Coś zmyśla (jak zwykle zresztą). Cały czas mille ma opcje SMS.
jedynie jak chcesz większy przelew zrobić (100K?) to jest wymagana apka.

KJ

Data: 2020-07-01 15:36:58
Autor: z
W dniu 2020-07-01 o 15:02, Kamil Jońca pisze:
Coś zmyśla (jak zwykle zresztą). Cały czas mille ma opcje SMS.
jedynie jak chcesz większy przelew zrobić (100K?) to jest wymagana apka.

SMSy:

"Od 01.07.2020 r. operacje zlecane w Millenecie zamiast H@slem SMS zatwierdzisz w aplikacji mobilnej Banku Millennium. Wiecej informacji w skrzynce kontaktowej po zalogowaniu do Millenetu. Pozdrawiamy, Zespol Banku Millennium"

"Przypominamy, ze od dziś wszystkie operacje zlecane w Millenecie,zamiast H@slem SMS zatwierdzisz w aplikacji mobilnej Banku Millennium. Jednym kliknieciem, zaraz po zalogowaniu do aplikacji. Zyczymy przyjemnego korzystania. Pozdrawiamy, Zespol Banku Millennium"

I odpowiedź banku do awaruntującego się klienta: ;-)

"Zmiany zostały wprowadzone automatycznie dla klientów, którzy korzystają z Aplikacji Mobilnej. Oczywiście będzie Pan powrócić do H@seł SMS. Token można wyłączyć przez Millenet.  Jeżeli nie będzie miał Pan takiej możliwości, konsultanci na Infolinii mogą wykonać zlecenie telefonicznie. Poniżej opiszę Panu jak można dokonać zmiany autoryzacji mobilnej na HasłaSMS."

Tak mam na jednym telefonie AM służącą tylko do podglądu stanu konta.
przelewów nie można na niej robić. Tak chciałem.

Data: 2020-07-01 07:05:17
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 1 lipca 2020 15:37:25 UTC+2 użytkownik z napisał:

Tak mam na jednym telefonie AM służącą tylko do podglądu stanu konta.
przelewów nie można na niej robić. Tak chciałem.

O, to też ciekawe - bo chcieć to sobie można, ale czy tak zrobili?
Lepiej o to dokładnie wypytaj - czy naprawdę zrobili apkę tylko do podglądu staniu konta, czy też jednak można w niej jeszcze autoryzować - a może i coś jeszcze?

Data: 2020-07-01 15:24:31
Autor: z
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Tzn. czy milek napisał Ci, że wyłączają Ci możliwość autoryzacji SMSami?

Ależ ty nieufny jesteś. ;-)

Dzisiaj i 3 dni temu sms że od 1 lipca akceptacja tylko przez aplikację.
Potwierdziłem to na czacie millenetu.

Radosna twórczość Millenium?

Data: 2020-07-01 07:02:31
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 1 lipca 2020 15:24:33 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Ależ ty nieufny jesteś. ;-)

Dzisiaj i 3 dni temu sms że od 1 lipca akceptacja tylko przez aplikację.

I milka i Twoja.
Milka, bo rzeczywiście na chama zmienili - a szczególnie, jeśli poinformowali tylko 3 dni przed.
A Twoja - bo nic z tym wspólnego PSD2 nie ma.

Cóż, ale czego się spodziewać po kimś, kto smarkfona z androidem nie ma, chociaż ma.
To co, bierzesz tą kredytówkę, żeby kupić drugiego?
A może się skusisz na to, że może być nawet za 600zł, bo możecie wziąć dwie takie KK - jedną dla Ciebie i jedną dla żony.

Data: 2020-07-01 16:41:35
Autor: Kamil Jońca
> [...]

Ależ ty nieufny jesteś. ;-)

Dzisiaj i 3 dni temu sms że od 1 lipca akceptacja tylko przez aplikację.

Ekhem. Aż wszedłem na czat:
 (Ja)  Dzień dobry, Kamil Jońca z tej strony. Mam pytanie czy prawdą
 jest, że od dziś jedyną formą autoryzacji przelewów jest aplikacja
 mobilna? (Tzn wyłączają Państwo SMS?)

 (K) onsultant Miło mi Panie Kamilu :) Rozumiem, że jest Pan naszym Klientem?

 (J) NIe. Osoba z rodziny słyszała taką pobgłoskę

 (K) Autoryzacja nie jest jedyną formą, hasła sms ciągle są dostępne i można je ustawić w Millenet, jeśli zostało to zmienione.

 (J) Rozumiem. Jedynie dla przelewów powyżej (o ile dobrze pamiętam 50 tys. ) Pańśtwo wymagają aplikacji, tak jak do tej pory?

 (K) Tak, dokładnie. Aby ustawić limit na przelewy online do 100 000 zł konieczne jest posiadanie autoryzacji mobilnej w telefonie

Tak więc:
albo oszukano mnie
albo oszukano "zeta"
albo "zet" oszukuje
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-07-01 09:50:59
Autor: Dawid Rutkowski
Jebać dyrektywę unijną PSD2
W dniu środa, 1 lipca 2020 16:42:02 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

albo oszukano mnie
albo oszukano "zeta"
albo "zet" oszukuje

"zet" jak zwykle nie czai bazy.
Aż dziw, że dał też cytaty przeczące jego tezie - cóż, to taki typ, co powie prawdę jak się pomyli.
Widać milek nie daje sobie rady z komunikacją z klientami-idiotami - inna sprawa, czy jakiś bank sobie daje, ale tu milek dołożył jeszcze chamską zmianę bez pytania, więc problemy pewne.

SMSy oczywiście wciąż dostępne i nie ma słowa o wycofywaniu.

Data: 2020-07-01 20:02:39
Autor: Kamil Jońca
[...]

Ale jaką zmianę milek niby zrobił, bo teraz ja chyba cos przeoczyłem.

KJ

Data: 2020-07-01 20:06:16
Autor: Kamil Jońca
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

[...]

Dobra, już wykopałem posty "zeta" z KF. No rzeczywiście Mille się
zachowało chamsko :/.

KJ

Data: 2020-07-02 07:00:14
Autor: z
[...]

Tak zgadza się. Są dostępne jak sobie PRZESTAWISZ bo pojechali automatem

Data: 2020-07-02 07:06:16
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

SMSy oczywiście wciąż dostępne i nie ma słowa o wycofywaniu.

Tak zgadza się. Są dostępne jak sobie PRZESTAWISZ bo pojechali automatem

Przypomnę Twój pierwszy post:

"UE nakazało używać do autoryzacji przelewów nie SMSów a aplikacji
mobilnych na smartfonach."

A teraz się zastanów jak ten pierwszy post ma się do tego co zrobiło
Mille.
KJ

Data: 2020-07-02 07:51:31
Autor: z
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Taką informację uzyskałem na millenet czat.

Data: 2020-07-02 11:23:29
Autor: Michal Jankowski
W dniu 02.07.2020 o 07:00, z pisze:
[...]

No i w czym problem? Jeśli ktoś nie ma telefonu, na którym działa aplikacja mobilna, to mu nie zmienili.

   MJ

Data: 2020-07-02 11:33:22
Autor: Kamil Jońca
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> writes:

[...]

Wiesz. Ja aplikacji mobilnych używam po to, żeby wiedzieć ile mam "przy
karcie". Zagraniem mille też bym się wkurzył.
KJ

Data: 2020-07-02 04:44:09
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 2 lipca 2020 11:40:50 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Michal Jankowski writes:

> [...]

Wiesz. Ja aplikacji mobilnych używam po to, żeby wiedzieć ile mam "przy
karcie". Zagraniem mille też bym się wkurzył.

A ja mam apki mobilne na zupełnie innym urządzeniu (tablet) niż to (nokia E51 - wciąż działa ;), w którym mam kartę SIM z przypisanym numerem telefonu, jaki mam w bankach podany do SMSów.

Pewnie, że 95% - a może nawet i więcej - klientów ma smarkfony.
Pewnie nawet i z połowa z nich ma apkę.
Ale nie sądzę, że można założyć, że można im nagle zmienić sposób autoryzacji z przepisania kodu SMS do przeglądarki nawpisanie PINu do apki.
Zapewne milek będzie głęboko ukrywał informację, ile z tego powodu będzie awantur - ale takiej chamówy nie odwalił nawet mBąk (jeśli wierzyć internetowi, to jedynie popierdółka toyota - no i jeszcze jest casus żubra, który kasuje za SMSy autoryzacyjne, a tokeny polikwidowali - a miałem taki fajny na J2ME, który działa na nokii E51 - i to nawet lepiej działał niż ten adroidowy, bo po prostu działał, nawet nie wymagał łączności z siecią - a ten androidowy dwa razy się rozsynchronizował i go skasowałem) - ci jedynie przez jakiś czas zawracali d4 przy każdym logowaniu się do apki, żeby zmienić na "autoryzację mobilną" - ale w końcu przestali.

Data: 2020-07-02 16:28:01
Autor: J.F.
Michal Jankowski writes:
> [...]

Pewnie, że 95% - a może nawet i więcej - klientów ma smarkfony.

Raczej ponizej 1% ma tak, ze zainstalowalo sobie apke, ale nie nosi tabletu na codzien przy sobie :-)

[...]

No jak nie ? Lista hasel jednorazowych po 29zl to nie chamstwo ? :-)

J.

Data: 2020-07-02 19:57:48
Autor: z
W dniu 2020-07-02 o 16:28, J.F. pisze:

Raczej ponizej 1% ma tak, ze zainstalowalo sobie apke, ale nie nosi tabletu na codzien przy sobie :-)

Raczej... Taka banksterska propaganda ;-)

Data: 2020-07-02 16:30:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87d05e1ct9.fsf@alfa.kjonca...
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> writes:
[...]
[...]

Czy nalezy z tego wnioskowac, ze telefon z apka nosisz przy sobie ?

No to w czym problem ?

A propos - mozna w milku miec dwie apki na dwoch telefonach ?

I na ktory wtedy przychodzi ?

J.

Data: 2020-07-02 17:04:16
Autor: Kamil Jońca
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Że nie lubię jak bank SAMOWOLNIE zmienia mi coś w ustawieniach. Jeśli, z
jakiegoś powodu CHCĘ sms to bank ma to uszanować.

KJ

Data: 2020-07-02 20:03:23
Autor: z
W dniu 2020-07-02 o 16:30, J.F. pisze:
Czy nalezy z tego wnioskowac, ze telefon z apka nosisz przy sobie ?

No to w czym problem ?

W tym że uważam autoryzację SMS za BEZPIECZNĄ. A aplikacje WSZYSTKIE na androidzie za NIEBEZPIECZNE.

Takie czasy. Znam kilka osób co robią dokładnie tak jak ja.
Apka jest wygodna do sprawdzenia stanu konta. Z mojej nie da się zrobić przelewu autoryzacja/(jak ta ma zwał) była niemożliwa.

Do tej pory. Komu to przeszkadzało?

Data: 2020-07-02 23:11:36
Autor: Pete
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Hello, z.
On 02.07.2020 20:03 you wrote:

> W tym że uważam autoryzację SMS za BEZPIECZNĄ. A aplikacje WSZYSTKIE > na androidzie za NIEBEZPIECZNE.

Przejęcie numeru telefonu na duplikat karty SIM jest trywialne i nie ma potrzeby kontaktu z okradaną osobą. Żeby przejąć autoryzację aplikacją, trzeba przejąć telefon. A to już takie proste nie jest.
Bo trzeba tę osobę fizycznie namierzyć.
 --
Pete

Data: 2020-07-03 10:35:45
Autor: z
W dniu 2020-07-02 o 23:11, Pete pisze:
Przejęcie numeru telefonu na duplikat karty SIM jest trywialne

Podaj więcej szczegółów.
Trzeba ludzi uświadamiać.

Data: 2020-07-03 11:43:25
Autor: Pete
On 03.07.2020 10:35 you wrote:

> Podaj więcej szczegółów. Trzeba ludzi uświadamiać.
Złodziej wyrabia sobie dowód kolekcjonerski na dane okradanego. I z  tym dowodem idzie do punktu operatora po duplikat karty SIM okradanego delikwenta.

I złodziej ma już SMS-y autoryzacyjne u siebie.

--
Pete

Data: 2020-07-03 11:48:03
Autor: Pete
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Hello, Pete.
On 03.07.2020 11:43 you wrote:

> Złodziej wyrabia sobie dowód kolekcjonerski na dane okradanego. I z  > tym dowodem idzie do punktu operatora po duplikat karty SIM > okradanego delikwenta. I złodziej ma już SMS-y autoryzacyjne u > siebie.

A tu przykład
https://www.google.com/url?q=https://subiektywnieofinansach.
pl/skopiowali-jego-dowod-wyludzili-duplikat-karty-sim-do-telefonu-i-ukrad
li-z-konta-11-mln-zl-trzy-rzeczy-ktore-warto-zrobic-zeby-tego-uniknac/&sa
=U&ved=2ahUKEwin7NS85rDqAhXpkYsKHTC8AroQFjABegQICBAB&usg=AOvVaw1QAvx6I8OJ
W9bRlO1b9QPl
 --
Pete

Data: 2020-07-03 11:53:31
Autor: z
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Jak się zna pełne dane dowodu osobistego to można wiele zrobić

Myślałem że masz jakiś bardziej błyskotliwy sposób ;-)

Data: 2020-07-03 12:07:49
Autor: Michal Jankowski
Jebać dyrektywę unijną PSD2
W dniu 03.07.2020 o 11:43, Pete pisze:
Hello, z.
On 03.07.2020 10:35 you wrote:

> [...]
delikwenta.

I złodziej ma już SMS-y autoryzacyjne u siebie.

A czego złodziej nie ma, że nie może na tym telefonie aplikacji autoryzacyjnej założyć? Zwłaszcza, że komputer ofiary już ma przejęty, bez tego smsy mu na nic.

Serio pytam.

   MJ

Data: 2020-07-03 12:16:27
Autor: Pete
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Hello, Michal Jankowski.
On 03.07.2020 12:07 you wrote:

> A czego złodziej nie ma, że nie może na tym telefonie aplikacji > autoryzacyjnej założyć? Zwłaszcza, że komputer ofiary już ma > przejęty, bez tego smsy mu na nic. Serio pytam.

Możesz jaśniej?

--
Pete

Data: 2020-07-03 12:20:42
Autor: Michal Jankowski
Jebać dyrektywę unijną PSD2
W dniu 03.07.2020 o 12:16, Pete pisze:
Hello, Michal Jankowski.
On 03.07.2020 12:07 you wrote:

  > A czego złodziej nie ma, że nie może na tym telefonie aplikacji
  > autoryzacyjnej założyć? Zwłaszcza, że komputer ofiary już ma
  > przejęty, bez tego smsy mu na nic. Serio pytam.

Możesz jaśniej?

Nie mogę. Nie umiem jaśniej.

Piszesz, że aplikacja jest bezpieczniejsza od sms. To ja się pytam, dlaczego złodziej nie może założyć aplikacji na telefonie z duplikatem karty sim?

   MJ

Data: 2020-07-03 12:38:14
Autor: Pete
On 03.07.2020 12:20 you wrote:

> Nie mogę. Nie umiem jaśniej. Piszesz, że aplikacja jest > bezpieczniejsza od sms. To ja się pytam, dlaczego złodziej nie może > założyć aplikacji na telefonie z duplikatem karty sim?

Oczywiście że może.
Ale ja się o tym dowiem powiadomieniem w mojej aplikacji.
I zdążę zareagować.

--
Pete

Data: 2020-07-03 13:16:06
Autor: Michal Jankowski
W dniu 03.07.2020 o 12:38, Pete pisze:

  > założyć aplikacji na telefonie z duplikatem karty sim?

Oczywiście że może.
Ale ja się o tym dowiem powiadomieniem w mojej aplikacji.
I zdążę zareagować.

Dowiesz? Na telefonie z niedziałającą kartą sim?

   MJ

Data: 2020-07-03 13:23:32
Autor: Pete
On 03.07.2020 13:16 you wrote:

> W dniu 03.07.2020 o 12:38, Pete pisze: > założyć aplikacji na > telefonie z duplikatem karty sim?
> Dowiesz? Na telefonie z niedziałającą kartą sim?

Jest jeszcze druga karta SIM. I wifi.
 --
Pete

Data: 2020-07-03 14:49:37
Autor: Alf/red/
W dniu 03.07.2020 o 12:20, Michal Jankowski pisze:
To ja się pytam, dlaczego złodziej nie może założyć aplikacji na telefonie z duplikatem karty sim?

Do założenia aplikacji na telefonie nie potrzeba *żadnej* karty sim.

Trzeba nazwiska panieńskiego matki, hasła do bankowości, potwierdzić w serwisie transakcyjnym, odebrać rozmowę głosową... różnie banki to sobie układają.

Tak czy siak kradzieży na wyłudzenie karty sim (i przechwycenie sms) było bardzo dużo. Aż się Ministerstwo Cyfryzacji w to włączyło, bo teleoperatorzy nie byli skorzy do uszczelnienia swoich procedur wydawania nowych simów - oczywiście pod hasłem żeby klientom było przyjemniej.
W tym momencie dziura jest już powiedzmy załatana. Chyba.

Niemniej ukraść SMS nadal wydaje się łatwiej, niż ukraść aplikację.
Plus to, co czasem mówicie: wysyłanie sms kosztuje banki grube tysiące, wysłanie ruchu w aplikacji nie.

--
Alf/red/

Data: 2020-07-03 17:01:14
Autor: Michal Jankowski
W dniu 03.07.2020 o 14:49, Alf/red/ pisze:
[...]

Ale przecież na komputer z systemem transakcyjnym złodziej się już
włamał (bez tego sms mu na nic), a rozmowę głosową odbierze na ten
duplikat karty sim, który już ma.

Znaczy - w NIEKTÓRYCH bankach kradzież aplikacji jest trudniejsza niż
kradzież telefonu do smsów. Z tym mogę się zgodzić.

Plus to, co czasem mówicie: wysyłanie sms kosztuje banki grube
> tysiące, wysłanie ruchu w aplikacji nie.

A,  czyli naprawdę jak zwykle chodziło o kasę...

   MJ

Data: 2020-07-03 16:10:44
Autor: Bischoop
On 2020-07-03, Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:
> [...]

> tysiące, wysłanie ruchu w aplikacji nie.

A,  czyli naprawdę jak zwykle chodziło o kasę...

To zawsze chodzi o kase :-)

Data: 2020-07-03 23:44:26
Autor: Alf/red/
W dniu 03.07.2020 o 17:01, Michal Jankowski pisze:
Ale przecież na komputer z systemem transakcyjnym złodziej się już
włamał (bez tego sms mu na nic), a rozmowę głosową odbierze na ten
duplikat karty sim, który już ma.

Ja nie jestem z bezpieczeństwa fraudowego, nie opowiem Ci dokładnie co do tego sms złodziej musi/ał/ mieć i w jakim banku - ale wiem, że wyłudzenie sima to był wrzód na d, i szła gruba forsa.

A,  czyli naprawdę jak zwykle chodziło o kasę...

Nie, no co Ty. O bezpieczeństwo.
I kwestie podatkowe.
A, i żeby zaimponować kobitkom (tu nawiązuję do "Testosteronu")
No tak, żartuję. O kasę na wysyłanie SMS i kasę na fraudy. A która większa, to sam zgadnij.

--
Alf/red/

Data: 2020-07-04 22:30:00
Autor: Michal Jankowski
W dniu 03.07.2020 o 23:44, Alf/red/ pisze:
[...]

Czy zatem któryś bank wyłączył potwierdzanie sms-ami?

   MJ

Data: 2020-07-04 23:54:59
Autor: Alf/red/
W dniu 04.07.2020 o 22:30, Michal Jankowski pisze:
Czy zatem któryś bank wyłączył potwierdzanie sms-ami?

To by wymagało od *każdego* klienta danego banku używania smartfona z apką. Jeśli nawet - zdaje się - Ty nie czujesz, że to jest dobre dla bezpieczeństwa obu stron, to co powiedzieć o tzw. zwykłym Kowalskim?

Inna sprawa to pogłoski, że w .de tak zrobili już czy też planują.

PS Adam Haertle z Z3S miał pomysł, żeby banki rozdały klientom iPhony tylko na potrzeby apki bankowej. Dobre, tylko wymaga dyscypliny u klientów, że nie oddadzą zabawek dzieciarni.
--
Alf/red/

Data: 2020-07-05 01:18:38
Autor: Krzysztof Halasa
Alf/red/ <alf_2005@ump.waw.pl> writes:

PS Adam Haertle z Z3S miał pomysł, żeby banki rozdały klientom iPhony
tylko na potrzeby apki bankowej. Dobre, tylko wymaga dyscypliny u
klientów, że nie oddadzą zabawek dzieciarni.

Bez sensu, przy takiej masówce bank (albo banki) mógłby zamówić
"specjalne" tokeny, które nadawałyby się tylko do tego. Ale myślę, że
nawet to jest zbyt drogie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-07-05 01:23:33
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 5 lipca 2020 01:18:40 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Alf/red/ writes:

> [...]

Bez sensu, przy takiej masówce bank (albo banki) mógłby zamówić
"specjalne" tokeny, które nadawałyby się tylko do tego. Ale myślę, że

Na szczęście ktoś pomyślał i, zamiast wyłączać SMSy, uszczelnili dziurę z duplikowaniem SIMów.

Data: 2020-07-05 11:36:30
Autor: Michal Jankowski
Alf/red/ writes:

[...]

A jak się teraz weryfikuje klienta przed wydaniem nowej karty?

   MJ

Data: 2020-07-06 12:11:13
Autor: Wojtek
Alf/red/ writes:

[...]

W sumie to nie wiem - piszę na podstawie dyskusji, że kiedyś nic nie było i wystarczył dowód "kolekcjonerski".
Oczywiście jest jeszcze kwestia nieuczciwych pracowników - ale pierwszy pomysł, jaki przychodzi do głowy, to po prostu zadzwonić pod ten numer.
Załatwi to 90% przypadków - bo albo komuś nie ukradli tej komóry+karty i odbierze, albo jak ukradli to się przecież w miarę szybko zorientuje.
Widać banki się na tyle wkurzyły, i na tyle było to kosztowne, że na telekomach wymusili uszczelnienie procedur.
Ale i tak pozostaje dziurogenny czynnik ludzki.

W Chile jest fajnie (i dosyć automatycznie) - kupujes dowolny sim i ma on domyślnie numer, ale jak już masz swoją kartę to możesz zgłosić chęć przeniesienia numeru - wchodzisz na stronę nowego opa, wypełniasz formularz, na numer przychodzi wiadomość którą musisz podać na stronie, później procedurę musisz powtórzyć i wtedy o północy następuje przełączenie. Oczywiście podane dane muszą się zgadzać, ale bez ciągłego dostępu do telefonu to trochę cieżo wyrobić duplikat na kogoś.

w.

Data: 2020-07-09 16:19:15
Autor: PiteR
Jebać dyrektywę unijną PSD2
in <news:90130f1f-6af6-4f7a-851d-1429cef18017ogooglegroups.com>
user Dawid Rutkowski pisze tak:

dziurogenny czynnik ludzki.

:)

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2020-07-05 11:43:40
Autor: Michal Jankowski
W dniu 04.07.2020 o 23:54, Alf/red/ pisze:

PS Adam Haertle z Z3S miał pomysł, żeby banki rozdały klientom iPhony tylko na potrzeby apki bankowej. Dobre, tylko wymaga dyscypliny u klientów, że nie oddadzą zabawek dzieciarni.

Droższego rozwiązania nie było?

   MJ

Data: 2020-07-05 04:14:49
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 5 lipca 2020 11:44:19 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:
> [...]

> PS Adam Haertle z Z3S miał pomysł, żeby banki rozdały klientom iPhony > tylko na potrzeby apki bankowej. Dobre, tylko wymaga dyscypliny u > klientów, że nie oddadzą zabawek dzieciarni.

O pomyśle dokładnie nie czytałem, ale czy musiałby być to najnowszy iphone?
A może właśnie najstarszy, z "demobilu" - tak jak swego czasu zbierali stare nokie i po lekkim remoncie wysyłali do Afryki.

W euro najtańszy androidowiec 150zł - banki dają więcej wiśni za założenie konta.
A to nówka i to całkiem niezła - 5", 16GB, do bankowania aż nadto.
Do tego zamknięty soft - i na takiej masówce można.

A "normalne" komórki od 30zł - no niech będzie 50zł.
Mają J2ME - więc i apkę do potwierdzania oraz np. blika moźna zrobić.
Więc droższy byłby już dla banku abonament, nawet za 5zł/mc - choć przecież jesr darmowe aero2, więc czemu nie dla banków?

Data: 2020-07-02 23:25:45
Autor: Krzysztof Halasa
z <z@z.pl> writes:

W tym że uważam autoryzację SMS za BEZPIECZNĄ. A aplikacje WSZYSTKIE
na androidzie za NIEBEZPIECZNE.

Jedno i drugie nie jest bezpieczne, tyle że zagrożenia są różne.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-07-02 23:32:17
Autor: Krzysztof Halasa
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:

W tym że uważam autoryzację SMS za BEZPIECZNĄ. A aplikacje WSZYSTKIE
na androidzie za NIEBEZPIECZNE.

Jedno i drugie nie jest bezpieczne, tyle że zagrożenia są różne.

BTW: po prostu w ogóle nie ma czegoś takiego jak 100% bezpieczeństwo.
Zdrapki itp: nie wiadomo co potwierdzamy
SMSy - ktoś może uzyskać dostęp do telefonu, możliwe ew. inne
(znacznie trudniejsze) ataki
Aplikacja - wymaga internetu, nie wiadomo co (bank) robi, nikt nie wie
jakie dziury tam są.
Itd.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-07-03 08:01:55
Autor: z
Jebać dyrektywę unijną PSD2
To po co to bicie piany?
Najpierw podwójna autoryzacja. Można to zrozumieć

A teraz rozluźnienie wymagań i możliwość autoryzacji "jednym kliknięciem" w jakiejś cholera wie czy dobrze napisanej/zhakowanej apce.

Ktoś tu dba o prawdziwe bezpieczeństwo pieniędzy?

Ja to staroświecki jestem ale do tej pory robiłem przelew na blaszaku a autoryzowałem na innym urządzeniu przez usługę OPERATORA ZWANĄ SMS.

Uważam że na chwilę obecną bezpieczniej się nie da.

Każdego kto uważa inaczej będę podejrzewał o próbę zagarnięcia moich pieniędzy ;-)

TAK MAM nic na to nie poradzę.

Data: 2020-07-03 11:46:35
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5efec9d3$0$539$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale o co chodzi ?
Rob sobie dalej przelewy na blaszaku.
Potwierdzasz przy pomocy tego samego urzadzenia (no chyba ze jednak to inne ustrojstwa).

Tylko w inne miejsce patrzysz.

A SMS wcale nie byly jakies super bezpieczne, ba - prawie wcale nie byly bezpieczne(*).
apka bankowa jest znacznie bezpieczniejsza, do czasu jakiegos zdolnego hackera :-)

Pytanie tylko czy to naprawde bedzie "jednym kliknieciem", czy gdzies jeszcze trzeba wpisac pin ...

(*) jak myslisz - ile aplikacji moze czytac twoej sms ?
     a potem zobacz - ustawienia/aplikacje/ustawienia/uprawnienia aplikacji/SMS

J.

Data: 2020-07-03 12:14:46
Autor: z
W dniu 2020-07-03 o 11:46, J.F. pisze:
apka bankowa jest znacznie bezpieczniejsza, do czasu jakiegos zdolnego hackera :-)

Pasjonujące.

Pytanie tylko czy to naprawde bedzie "jednym kliknieciem", czy gdzies jeszcze trzeba wpisac pin ...

Oczywiście że trzeba.
A biorąc pod uwagę podwójne logowanie to pewnie trzeba co jakiś czas przeczytać też SMSa
To ma być ułatwienie? Dla kogo? Bank nie zapłaci za SMSy. Będzie miał zysk którym się z klientem nie podzieli BO TO BANK

Data: 2020-07-03 12:24:54
Autor: Piotr Gałka
Jebać dyrektywę unijną PSD2
W dniu 2020-07-03 o 11:46, J.F. pisze:

(*) jak myslisz - ile aplikacji moze czytac twoej sms ?
     a potem zobacz - ustawienia/aplikacje/ustawienia/uprawnienia aplikacji/SMS

No właśnie z tym walczę. W niedzielę w nowym telefonie zablokowałem wszystkim aplikacjom dostęp do wszystkiego co według mnie nie jest niezbędne.
Wszystkie siedzą cicho z wyjątkiem jednej cholery. Nie da się normalnie używać telefonu. Wkurza mnie. Co przyjdzie do mnie SMS, albo ja chcę wysłać, a chyba nawet tylko zajrzeć, albo jak chcę zadzwonić, albo jak ktoś dzwoni a wręcz wydaje mi się, że czasem ot tak bez powodu (może jak uzna, że ktoś go poruszył) to się ten durny telefon na mnie wydziera okropnym hałaśliwym sygnałem (czasem dodając 'Hallo Moto') że:

Błąd Usługi Google Play i że będzie działać prawidłowo dopiero jak jej dam dostęp do następujących elementów:
- Aparat,
- Kontakty,
- Mikrofon,
- Telefon,
- Czujniki na ciele,
- SMS,
- Pamięć wewnętrzna.

Skoro nie ma dostępu do SMS-ów to skąd wie, że właśnie przyszedł i trzeba mi się przypomnieć.
Już ze sto razy kasowałem ten komunikat. Chyba mnie złamie. Już mam dość tego wrzasku.

Może ktoś wie, jak nie dając mu dostępu zablokować te komunikaty. Da się tę usługę jakoś usunąć. Nie widzę wśród widgetów który symbol jej odpowiada - to byłby początek drogi do jej namierzenia i może jakiegoś zablokowania.

Najpierw nie wiedziałem co to takiego ten Google Play (myślałem, że może jakaś muzyka). Ale już wiem, że to podobno służy do pobierania sobie na telefon wirusów.

No dobra, jeśli nawet ktoś lubi pobierać wirusy to tej aplikacji powinien wystarczyć dostęp do pamięci wewnętrznej.
Ale dlaczego ona ma mieć prawo:
- podglądać mnie (aparat),
- sprawdzać moich znajomych (kontakty),
- podsłuchiwać mnie (mikrofon),
- podsłuchiwać, co ktoś do mnie mówi (telefon),
- czujników na ciele (na tyle na ile wiem) to nie mam to jakim cudem on sobie wyobraża dostęp do nich,
- jeszcze chce podglądać moje SMS-y, albo co gorsza to wysyłać bez mojej wiedzy - a ja potem będę za nie odpowiadał.
To jest chore.
Może Unia powinna się zająć zablokowaniem takiej wymuszonej inwigilacji zamiast wpływaniem na to jak banki dbają o nasze pieniądze. To powinna być wolna wola banku, a klienci by 'głosowali nogami'.
P.G.

Data: 2020-07-03 12:39:57
Autor: z
W dniu 2020-07-03 o 12:24, Piotr Gałka pisze:
Skoro nie ma dostępu do SMS-ów to skąd wie, że właśnie przyszedł i trzeba mi się przypomnieć.

Dobre. Znaczy cały Android jest niebezpieczny.

Da się autoryzować przelewy na innym PC z windowsem?

Istnieje taki bank?

Data: 2020-07-03 12:48:20
Autor: Michal Jankowski
W dniu 03.07.2020 o 12:24, Piotr Gałka pisze:

[...]

Spróbuj wyłączyć powiadomienia od tej aplikacji. Tylko poszukaj, o którą naprawdę chodzi, bo u mnie widzę dwie:

Sklep Google Play
Google Play Services for AR

(ta druga widoczna dopiero w 'zaawansowane').

   MJ

Data: 2020-07-03 13:06:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rdn11k$jbi$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

Byc moze system wie, ze przyszedl, i ma zapisane, zeby uruchomic usluge ...

Już ze sto razy kasowałem ten komunikat. Chyba mnie złamie. Już mam dość tego wrzasku.
Może ktoś wie, jak nie dając mu dostępu zablokować te komunikaty. Da się

Wyrzucasz ten durny telefon i kupujesz sobie iphone :-)

tę usługę jakoś usunąć. Nie widzę wśród widgetów który symbol jej odpowiada - to byłby początek drogi do jej namierzenia i może jakiegoś zablokowania.

A zobacz czy masz mozliwosc jej wylaczenia ... ja juz nie mam :-)

[...]

Napisz do nich.
Patrzac na urzednicze zapedy ... moze zareaguja, i to nawet chetnie :-)

To powinna być wolna wola banku, a klienci by 'głosowali nogami'.

Na razie tak zaglosowali, ze po sms moze ci grzebac google lub apple innego wyboru nie masz :-)

J.

Data: 2020-07-03 13:55:54
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2020-07-03 o 13:06, J.F. pisze:
Na razie tak zaglosowali, ze po sms moze ci grzebac google lub apple innego wyboru nie masz :-)

Mam jeszcze gdzieś bardzo starą Nokię (z wystającą antenką). Ciekawe czy kompatybilna z w miarę nową kartą. Mechanicznie to pewnie w dwie kolejne rameczki trzeba by ją wstawić, ale softwareowo to ta nowa ma chyba więcej pamięci niż wtedy może przewidzieli. Chyba wtedy przenosząc się do kolejnych telefonów musiałem ograniczać kontakty aby zostało 100 bo więcej na kartę nie wchodziło.
P.G.

Data: 2020-07-03 14:24:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rdn6c7$mh5$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

Z tymi kartami to ciekawie ... bo w miedzyczasie chyba napiecia sie zmienily, a kompatybilnosc jest.

Mechanicznie to pewnie w dwie kolejne rameczki trzeba by ją wstawić,

Akurat obecnie czesto w zestawie ..

ale softwareowo to ta nowa ma chyba więcej pamięci niż wtedy może przewidzieli. Chyba wtedy przenosząc się do kolejnych telefonów musiałem ograniczać kontakty aby zostało 100 bo więcej na kartę nie wchodziło.

Kontakty to osobna bajka - dosc dawno telefony zrobily wlasne.
Ale te karciane sie przydaja ...

J.

Data: 2020-07-06 17:45:08
Autor: ąćęłńóśźż
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Średnio, bo ograniczona liczba znaków - zwykle nie mieści się zestaw imię nazwisko.

-- -- -
Ale te karciane sie przydaja.

Data: 2020-07-03 16:02:45
Autor: Animka
[...]

Nie masz zainstalowanej w komputerze i aplikacji "MyPhone Explorer"w telefonie ? To ścierwo też miesza.

--
animka

Data: 2020-07-03 19:21:28
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2020-07-03 o 16:02, Animka pisze:

Nie masz zainstalowanej w komputerze i aplikacji "MyPhone Explorer"w telefonie ? To ścierwo też miesza.

Nie wiem co to jest.
W nowym telefonie nie mam jeszcze nic zainstalowane (poza tym co fabryka dała).
W starym brat mi jakoś wgrał jakiś file explorer (ale w nowym jest coś podobnego z definicji). I potem korzystając z niego zainstalowałem kilka aplikacji.
P.G.

Data: 2020-07-04 07:46:06
Autor: Pete
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Hello, Piotr Gałka.
On 03.07.2020 19:21 you wrote:

> Nie wiem co to jest. W nowym telefonie nie mam jeszcze nic > zainstalowane (poza tym co fabryka dała). W starym brat mi jakoś > wgrał jakiś file explorer (ale w nowym jest coś podobnego z > definicji). I potem korzystając z niego zainstalowałem kilka > aplikacji. P.G.

Jeśli sobie instalujesz programy spoza sklepu Google, to sam się prosisz o problemy.

--
Pete

Data: 2020-07-02 22:56:50
Autor: Alf/red/
W dniu 02.07.2020 o 16:30, J.F. pisze:
A propos - mozna w milku miec dwie apki na dwoch telefonach ?

Można.
Jak zmieniałem aparat, to nie dopilnowałem wyłączenia starej apki, myśląc że to automat. I po jakimś czasie się zorientowałem, że autoryzacje są cały czas wysyłane na starą, której już oczywiście nie mam.

--
Alf/red/

Data: 2020-07-02 11:25:03
Autor: Olin
Dnia Wed, 1 Jul 2020 09:50:59 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

"zet" jak zwykle nie czai bazy.
Aż dziw, że dał też cytaty przeczące jego tezie - cóż, to taki typ, co powie prawdę jak się pomyli.

Są ludzie, których nieszczęść i nieudanego życia są zawsze winni jacyś
inni. Zet rozładowuje swoje frustracje na UE, bo masoni i cykliści wyszli z mody.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-07-01 18:30:09
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Raczej - niezrozumienie tekstu pisanego :-)
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-07-02 06:55:35
Autor: z
Jebać dyrektywę unijną PSD2
A Twoja - bo nic z tym wspólnego PSD2 nie ma.

Szkoda że nie skopiowałem treści czata.
Tam ładny pan uzasadniał działanie banku dyrektywą unijną.
Chyba rozumiesz że ciśnienie mi się podniosło ;-)

Data: 2020-07-02 10:44:46
Autor: Zbynek Ltd.
z napisał(a) :
A Twoja - bo nic z tym wspólnego PSD2 nie ma.

Szkoda że nie skopiowałem treści czata.
Tam ładny pan uzasadniał działanie banku dyrektywą unijną.
Chyba rozumiesz że ciśnienie mi się podniosło ;-)

Czatownik bankowy nigdy nie był wyznacznikiem bezgranicznej wiarygodności i profesjonalizmu. A bo to raz różne osoby dostawały różne odpowiedzi?  :-)

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-07-02 19:44:21
Autor: Arek
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Zbynek Ltd. napisał(a) w wiadomości: <5efd9e66$0$539$65785112@news.neostrada.pl>...
z napisał(a) :
[...]

Coś mi po głowie chodzi, że PSD2 nie wymusza wprawdzie (jeszcze)
konkretnego sposobu ale np. w Niemczech na jej podstawie uznano,
że SMS-y są zbyt niebezpieczne i od nich odchodzą.
Dlaczego nie mogą po prostu wrócić do kart z kodami,
w ostateczności zdrapek?

Arek

Data: 2020-07-02 20:07:27
Autor: z
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Jeśli Niemcy twierdzą że SMSy są niebezpieczne to co powiedzieć o apkach? ;-)

Data: 2020-07-02 20:17:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5efe1d29$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

a) za drogie :-)
b) za duzo oszustw bylo - podajac kod z karty nie wiesz, co potwierdzasz.
     na ekranie mozesz widziec 30 zl za telefon, a potwierdzisz 100 tys na obce konto.

c) nie wiem czy PSD2 dopuszcza,

tokeny moze by byly rozwiazaniem ... ale sa jeszcze drozsze :-)
I tez nie wiesz co potwierdzasz.

J.

Data: 2020-07-02 20:32:29
Autor: Kamil Jońca
[...]

o przepraszam.
Token eurobanku:
- był softwarowy (wiec koszt mógł byc licencji co najwyżej)
- z grubsza wiedziałeś co potwierdzasz.
- po zainstalowaniu nie miał interakcji ze światem zewnętrznym (poza
wklepywaniem kodu i odczytywaniem potwierdzenia)
I komu to przeszkadzało? [1]

KJ

[1] strzelam że marketoidom, bo nie mógł być użyty do śledz^Wprofilowania
użytkownika.

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-07-02 20:53:00
Autor: J.F.
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87wo3lzs1u.fsf@alfa.kjonca...
[...]

Na pecety, na smartfony ?

- z grubsza wiedziałeś co potwierdzasz.

Na ile z grubsza ?

[...]

A w czym problem wypuscic wersje 2.0 ?

Ale:
-nie byl podatny na jakies hackerskie manipulacje, typu odpalic program, zasymulowac stukanie w klawisze, odczytac kod z pikseli ekranu ?

-bez komunikacji - na ile wiedziales co potwierdzales ?

J.

Data: 2020-07-03 05:00:59
Autor: Kamil Jońca
[...]

Była wersja na telefony z Javą, później sie pojawił android i (chyba)
iOS
- z grubsza wiedziałeś co potwierdzasz.

Na ile z grubsza ?

np. dla przelewu: kawałek konta + suma z jakąś dokładnością.

[....]
KJ

Data: 2020-07-01 13:57:15
Autor: Robert_DF
W dniu 01.07.2020 o 12:11, z pisze:

Czy UE sfinansuje mi telefon do autoryzacji przelewów?

nie masz smartfona to w bankach nie istniejesz ;-/

to nawet śmieszne nie jest, pytałem w mbanku co w takim wypadku: zapraszamy do placówki

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-07-01 14:35:58
Autor: z
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Ktoś tu kiedyś pisał że smartfon Cię bardziej uwiarygadnia bo jest na Twoje nazwisko numer telefonu, jest na to faktura, jesteś OSOBĄ a nie komputerem na który może się zalogować każdy. ;-)

Mógłbym się zgodzić z takim stwierdzeniem ale właśnie operując na SMSach a nie na jakichś niechlujnie napisanych apkach bo to właśnie są tylk programiki dokładnie takie same jak na blaszaku. Też może się zalogować/włamać byle gówniarz.

To co? Przyjdzie mi zmienić bank? ;-)

PS. ładny pan na czacie coś wspomniał że może zgłosić to jako reklamację sugerując że mogę to jakoś obejść...

Dziwne. to jest dyrektywa i się ją stosuje czy jak zwykle to tylko ogólne rekomendacje a CAŁE ZŁO robią tubylcy co nie rozumieją jego przesłania.

Dokładnie tak samo było przy RODOSRODO.

Data: 2020-07-01 14:58:47
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5efc832f$0$17361$65785112@news.neostrada.pl...
Ktoś tu kiedyś pisał że smartfon Cię bardziej uwiarygadnia bo jest na Twoje nazwisko numer telefonu, jest na to faktura, jesteś OSOBĄ a nie komputerem na który może się zalogować każdy. ;-)

Czy apka zna numer telefonu na ktorym jest uruchamiana ?
W systemie GSM ogolnie telefon nie zna swojego numeru.

[...]

Wieksze ryzyko niz przeczytanie SMS ?

SMS moga bodajze czytac wszystkie uprawnione apki, wiec co to za zabezpieczenie.
A apka bankowa moze miec dodatkowe zabezpieczenia - np odciskiem palca, rozpoznawaniem twarzy czy chocby tylko zrobic fotke w czasie potwierdzania :-)

No i sam smartfon ma raczej lepsze zabezpieczenia, o ile ktos zechce je wlaczyc -a czasem jest zmuszony.

J.

Data: 2020-07-01 15:22:23
Autor: z
W dniu 2020-07-01 o 14:58, J.F. pisze:
A apka bankowa moze miec dodatkowe zabezpieczenia - np odciskiem palca, rozpoznawaniem twarzy czy chocby tylko zrobic fotke w czasie potwierdzania

No faktycznie.
Ale lepszym zabezpieczenie jest odebranie smsa na noki 3310 ;-)

A przecież ostatnio właśnie wdrożono dodatkowe potwierdzenia wielostopniowe dla BEZPIECZEŃSTWA właśnie.

Takie odbijanie się od ściany do ściany.

Data: 2020-07-01 15:39:43
Autor: PiteR
Jebać dyrektywę unijną PSD2
in <news:5efc8e10$0$499$65785112news.neostrada.pl>

http://www.altehandys.de/mobile/smartphone/images/si-s6d-power-d2-1.jpg

Data: 2020-07-01 15:00:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5efc7a1c$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 01.07.2020 o 12:11, z pisze:
Czy UE sfinansuje mi telefon do autoryzacji przelewów?

nie masz smartfona to w bankach nie istniejesz ;-/

Eee tam w banku.

Wiele spraw urzedowych wymaga teraz profilu zaufanego, a ten sms z potwierdzeniem.

to nawet śmieszne nie jest, pytałem w mbanku co w takim wypadku: zapraszamy do placówki

Dobrze, ze juz maja placowki :-)

J.

Data: 2020-07-02 14:48:43
Autor: Queequeg
z <z@z.pl> wrote:

UE nakazało używać do autoryzacji przelewów nie SMSów a aplikacji mobilnych na smartfonach.

Nakazało? Mnie mBank o to męczy przy każdym odpaleniu aplikacji, ale ignoruję i dalej dostaję SMSy.

--
Przychodzi żółw do jeża - fryzjera i mówi:
- Poproszę na jeża.

Data: 2020-07-02 20:11:49
Autor: z
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Pozwij ich za molestowanie. Dajesz sobą pomiatać ;-)

Data: 2020-07-07 11:23:24
Autor: Queequeg
z <z@z.pl> wrote:

Pozwij ich za molestowanie. Dajesz sobą pomiatać ;-)

Pies ich bzykał...

--
- Skad wracasz taki wesoly?
- Z dworca, odprowadzalem tesciowa...

Data: 2020-07-03 11:37:52
Autor: z
Jebać dyrektywę unijną PSD2
Konsultant Banku Millennium:

JAKUB LAPIES

"Z uwagi na Dyrektywę Unijną PSD2, a także chcieliśmy w ten sposób zwiększyć bezpieczeństwo finansów naszych Klientów"

Tak Bank millenium rozumie dyrektywę PSD2

Data: 2020-07-03 14:22:02
Autor: netx
[...]

Faktycznie zgroza. Zaczynam rozumieć przeciwników Unii Europejskiej.

Jebać dyrektywę unijną PSD2