Jechała 200km/h, uderzyła w most

Data: 2010-08-15 22:39:29
Autor: Tomasz Pyra
Jechała 200km/h, uderzyła w most
Stefan pisze:
Jakoś jeszcze na grupę nie trafiło: http://www.tvn24.pl/-1,1669247,0,1,jechala-200-kmh-- uderzyla-w-most,wiadomosc.html Niesamowite, gdzie te auto ma koła? Czy to sama karoseria odcięta przez strażakow i odłożona na bok? Jakos nie moge znalezc nic wiecej poza tym jednym niusem.

W tym artykule napisano że jechała 200km/h i straciła panowanie nad pojazdem, a następnie (już nie wiadomo z jaką prędkością) uderzyła w most.
Zaraz obok piszą że uderzyła w most 200km/h.
No i trudno wyczytać z układu zdań czy ta prędkość została ustalona przez strażaków, czy przez samego dziennikarza.

Ja rozumiem że dla dziennikarza to wszystko jedno, ważne żeby pojawiło się 200km/h.

A metodologia badania to może być tradycyjne "wskazówka prędkościomierza zatrzymała się na...".
Jakoś jeżdżę moim jednym samochodem i wskazówka sobie potrafi skoczyć nawet do 100km/h - może i nie byłoby to takie dziwne, ale ja nie mam nawet linki prędkościomierza założonej.

Jak bym w coś wydzwonił to ta wskazówka by pewnie zrobiła kilka obrotów nim by się zatrzymała.

Data: 2010-08-16 01:03:24
Autor: BartekK
W dniu 2010-08-15 22:39, Tomasz Pyra pisze:
Stefan pisze:
[...]
Typowy bełkot dziennikarski. Nie ma co oczekiwać konkretów, ma być tylko sensacja.

Data: 2010-08-16 10:09:47
Autor: Maciek
Jechała 200km/h, uderzyła w most
W dniu 2010-08-15 22:39, Tomasz Pyra pisze:
A metodologia badania to może być tradycyjne "wskazówka prędkościomierza zatrzymała się na...".
Lepszą metodę widziałem niedawno w tv. Wypowiadał się świadek - na moje
oko emeryt, stary ormowiec ;-) "Motocyklistę tylko słyszałem, jechał
bardzo szybko, na moje ucho ze 200 km/h" ;-)

Maciek

Data: 2010-08-18 11:47:31
Autor: jacek2v
Jechała 200km/h, uderzyła w most
On 16 Sie, 10:09, Maciek <mac...@nospam.pl> wrote:
W dniu 2010-08-15 22:39, Tomasz Pyra pisze:> A metodologia badania to może być tradycyjne "wskazówka prędkościomierza
> [...]

oko emeryt, stary ormowiec ;-) "Motocyklistę tylko słyszałem, jechał
bardzo szybko, na moje ucho ze 200 km/h" ;-)

To jedna z dwóch najlepszych metod dostępnych człowiekowi stosowana do
tej pory w radarach policji, działająca wykorzystując efekt
Dopplera :). Druga to na "mgnienie oka" znacznie nowsza, stosowana też
w radarach policji -w tych wersjach z laserem :)

Pzdr.

Data: 2010-08-19 00:55:37
Autor: Tomasz Pyra
jacek2v pisze:
[...]

Się śmiej... Jak ktoś ma słuch absolutny i byłby w stanie wiernie odtworzyć odgłos "ziiiiiiiiummmmmmm" który usłyszał jak mijał go pojazd, to mógłby na tej podstawie określić jego prędkość na podstawie stosunku częstotliwości zbliżania do częstotliwości oddalania.

Data: 2010-08-18 22:15:50
Autor: jacek2v
On 19 Sie, 00:55, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
jacek2v pisze:

> [...]

to mógłby na tej podstawie określić jego prędkość na podstawie stosunku
częstotliwości zbliżania do częstotliwości oddalania.

No to jeszcze musiałby mieć wyśmienite gardło :)
Poza tym to co słyszymy to głównie dźwięk silnika (i jęk rozrywanego
powietrza :)) wystarczy, że ktoś upuści gazu lub go depnie ton się
zmieni i po mierzeniu :)

Pzdr.

Jechała 200km/h, uderzyła w most