Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Jechałem chińskim pendolino

Jechałem chińskim pendolino

Data: 2013-08-20 03:57:11
Autor: Marek Woydak
Jechałem chińskim pendolino

Jechałem chińskim pendolino - trzy razy szybciej niż Nowak! Jest pewna
logika w tym, że Chińczycy najpierw budują tory, a dopiero potem puszczają
pociÄ…gi...

Jest pewna logika w tym, że Chińczycy najpierw budują tory, a dopiero potem
puszczajÄ… pociÄ…gi...

Jechałem dziś chińskim szybkim pociągiem „Jinghu”, na trasie z Pekinu do
Sznghaju. Tysiąc trzysta kilometrów – odległość jak z Warszawy do Brukseli
- w niespełna pięć godzin, dokładnie cztery godziny pięćdziesiąt pięć
minut, wliczajÄ…c dwa postoje na stacjach Jinan i Nankin.

To dziś najszybszy pociąg świata. Prędkość operacyjna 320, prędkość
maksymalna na trasie – prawie 400 kilometrów na godzinę, dokładnie trzysta
dziewięćdziesiąt cztery....

Chińskie pendolino jest trzy razy szybsze od pendolino ministra Nowaka...

Pierwsza łopata pod chińskie pendolino wbita została w kwietniu 2008 roku.
Za dwa i pół roku, w listopadzie 2010 roku gotowe już były tory, a 30
czerwca 2011 roku na 1300-kilometrową trasę między Pekinem i Szanghajem
ruszyły pierwsze pociągi.

Ruszyły, i to jak ruszyły! 90 pociągów w jedną, 90 pociągów dziennie w
druga stronę, każdego dnia 200 tysięcy pasażerów!

Proszę zauważyć – najpierw tory, a pociągi potem!! Chińczycy uznali, że
jest pewna logika w tym, ĹĽe pociÄ…gi puszcza siÄ™ w ruch dopiero po
wybudowaniu torĂłw...

Chińskie pendolino kosztowało 32 miliardy dolarów – po 25 dolarów na jedną
ciemną, rozczochraną, statystyczną chińską głowę. Tysiąc trzysta kilometrów
z Pekinu do Szanghaju to jest miliard trzysta milionĂłw milimetrĂłw - jeden
milimetr na statystycznego Chińczyka, Można więc powiedzieć, że każdy
Chińczyk zbudował sobie milimetr bieżący szybkiej kolei Szanghaj-Pekin...

Nasze pendolino ma kosztować coś około siedmiuset milionów dolarów, czyli
mniej niż dwadzieścia dolarów na każdą naszą polską głowę. Jak znam życie,
w miÄ™dzyczasie jeszcze zdroĹĽeje i teĹĽ bÄ™dzie dwadzieĹ›cia pięć dolarĂłw.  Ale
to dopiero lokomotywa i wagony, a gdzie tory? Gdzie mosty, dworce,
wiadukty, perony? Wiecie ile kilometrĂłw wiaduktĂłw zbudowano na trasie
Szanghaj-Pekin? Ponad tysiÄ…c!  Na ponad 80 procentach trasy linia wznosi
siÄ™ na filarach.

Ile to będzie kosztowało u nas?

Zapamiętajcie rodacy te liczby jeszcze raz. Za dwadzieścia pięć dolarów na
głowę, Chińczycy mają tysiąc trzysta kilometrów najszybszej kolei świata,
przewożącej dziennie 200 tysięcy pasażerów!

My za dwadzieścia pięć dolarów na głowę będziemy mieli,lokomotywę i wagony.
Tak na około po sto dolarów na głowę będziemy jeszcze musieli dołożyć na
tory, na wiadukty i dworce pewnie jeszcze ze dwieście. I dopiero będziemy
mieli trzysta kilometrĂłw kolei, wolniejszej od przedwojennej lux-torpedy.

Dworzec kolejowy Pekin-Południe wygląda jak lotnisko, lepiej niż Okęcie,
choć Okęcie na tle Europy wcale nie jest byle jakie, o niebo lepsze od
berlińskiego Tegel.

Na tablicy informacyjnej od góry do dołu lista identycznych krzaczków,
które za chwile zmieniły się angielskie napisy „on time”. Wszystkie pociągi
odjeĹĽdĹĽajÄ… tu i przyjeĹĽdĹĽajÄ… o czasie, co do minuty, co do sekundy nawet.
Nie trzeba na nie godzinami wyglądać i oczekiwać, jak po reformie
kolejnictwa w Katowicach, albo wysłuchiwać z megafonów komunikatów o
spóźnieniu, jak na Dworcu Centralnym w Warszawie, nie trzeba do nich
wsiadać oknami, jak w całej Polsce przed świętami.

Fotele wygodne, toalety czyste, walizki można odstawić na półki, nie zwiną,
internet na całej trasie, można pracować, czytać książkę, gazu nie puszczą,
nie uśpią, nie okradną.

Obsługa przyjemna, konduktor nie pijany, nie obija się o ściany.
Pasażerowie też wyłącznie trzeżwi.

Miło się jedzie pociągiem Chińskich Kolei Państwowych...

Za oknami widać przesuwający się pejzaż chińskiej wsi, choć mknie to
ustrojstwo tak szybko, że trudno na czymkolwiek zatrzymać wzrok. Zwróciło
moja uwagę, że od Pekinu na południe, ze siedemset osiemset kilometrów,
krajobraz jest praktycznie niezmienny. U nas od Bałtyku po Tatry ileż to
pagórków leśnych, ileż wzgórz zielonych – a tu nic, tylko gładka równina i
zielone pola, obsiane kukurydzÄ… i sojÄ…. Pola ryĹĽowe, lessowe wzgĂłrza i
herbaciane pola zaczęły się w dalszej drodze, już bliżej Szanghaju.

Napisałem – pola? Nie, nie pola, raczej poletka, po dziesięć, góra
dwadzieścia arów, poprzecinane rowami, odgraniczone rzędami topoli, czy tez
może olch, w pędzie trudno rozpoznać. Małe poletka, małe białe domki z
czerwonymi dachami, skryte wśród drzew, gdzieniegdzie większe osiedla
blokĂłw, trochÄ™ przypominajÄ…ce nasz krajobraz i czar pegeeru.

Poza tym sady, szklarnie, tunele foliowe, jak u nas u paprykarzy pod
Radomiem - zaskoczyło mnie, że całkiem przyzwoicie wygląda dzisiaj chińska
wieś. Już mieliśmy problem z zalewającymi Europę chińskimi
truskawkami,jakoś odparliśmy tę inwazję, ale podobnych problemów Chińczycy
sprawią nam więcej, już sprawiają. Bo oni wszystko sprzedają, a nie kupują
nic.

Jakiś mądrala, podpisujący się na blogu „Polonia”, napisał mi, że chiński
rozwĂłj wynika z liberalizmu, przed ktĂłrym moja partia, czyli PiS,
niesłusznie Polski broni.

Kula w płot, panie mądralo! Akurat w Chinach wszystko jest państwowe, od
ziemi, ktĂłra rolnicy dzierĹĽawiÄ…, po fabryki, niemal wszystkie pod
większościową państwową kontrolą (państwo jeśli sprzedaje, to maksymalnie
49 procent) i mieszkania, które lokatorzy nabywają nie na własność, tylko w
użytkowanie. Nie twierdzę, że powinniśmy ich w tym naśladować, ale jeśli
analizujemy podstawy gospodarczego sukcesu Chin, to z pewnością nie stoi za
nimi liberalizm, wręcz przeciwnie. Kryje się za nimi wielka
odpowiedzialność chińskiego państwa, które ma wiele wad, niekiedy
poważnych, ale o gospodarki dopilnować potrafi i państwowego interesu też.

Nasza władza państwowa, ta która dziś nieszczęśliwie posiadamy, potrafi
tylko wyprzedawać na pniu wszystko, co jeszcze się rusza i zadłużać kraj po
uszy.

Gdyby w Chinach zapanował liberalizm, to zamiast tych
dziesięcio-piętnastoarowych poletek, które widziałem z okien pociągu,
chińska wieś składałaby się z wielkich, liczonych w tysiącach hektarów tak
zwanych nowoczesnych farm. Drobnych rolników już by nie było, a Szanghaj
miałby dziś nie trzynaście, lecz pięćdziesiąt milionów mieszkańców, w tym
trzydzieści pięć milionów byłych rolników, zamieszkałych w pudłach z
kartonu.

Tak by było w Chinach, gdyby zapanował tam model rolnictwa, jaki marzy się
wielu naszym, poĹĽal siÄ™ BoĹĽe, specjalistom od gospodarki rolnej,
twierdzÄ…cym, ĹĽe rynek jest lekiem na wszystkie choroby.

Chińczycy postawili na małe gospodarstwa i od Pekinu do Nankinu, prawie
tysiąc kilometrów, nie widziałem skrawka odłogu. I zauważyłem – a znam się
trochę na tym – rolnictwo mają naprawdę na wysokim poziomie, kukurydza tom
rośnie nie gorsza od niemieckiej czy francuskiej. W małych, gospodarstwach,
naprawdę bardzo małych.

Kończą się pola, pociąg zwalnia, już biją w niebo wieżowce Szanghaju...

 Janusz Wojciechowski

Data: 2013-08-20 03:47:11
Autor: leming.show
Jechałem chińskim pendolino
W kraju nie przejdzie sposob budowania drog, chinskim sposobem. Tj. linijka, mapa i olowek, dwa punkty z jedna prosta. Tu trzeba dbac o przyrode, czas wylegu pisklat, prawo wlasnosci itp. Ale cos za cos:) Polska wybrala taka a nie inna droge i tego musi sie trzymac. Od czasu planowania do realizacji mija 10 lat, nie tylko tu, tak jest w calej europie. Ani tu kapitalizm, ani socjalizm.

Data: 2013-08-20 12:56:19
Autor: LeonKame
Jechałem chińskim pendolino


W caĹ‚ej Europie to takie pociagi jezdza od kilkunastu lat.  W kazdym wiekszym niemieckim miescie jezdzi metro co ty porownujesz europe do zadupia zwanego farszafka z peryferiami.

Data: 2013-08-20 19:09:26
Autor: Trybun
Jechałem chińskim pendolino
W dniu 2013-08-20 12:47, leming.show@gmail.com pisze:
  Od czasu planowania do realizacji mija 10 lat, nie tylko tu, tak jest w calej europie. Ani tu kapitalizm, ani socjalizm.


Jeden z najlepszych obyczajĂłw jakie Europa przejęła od USA. To wĹ‚aĹ›nie USA jest kolebkÄ… ruchĂłw onkologicznych.  Chinole jeszcze do takich zachowaĹ„ nie doroĹ›li.

--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
  InstalujÄ…c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2013-08-20 11:00:47
Autor: Budzik
Jechałem chińskim pendolino
Osobnik posiadaj±cy mail mark.woydak@gmx.de napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jechałem chińskim pendolino

Co postulujesz?
Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?
A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearn± walizeczkę
i w±glika  probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dzi¶ Allacha spotkasz  Ty !

Data: 2013-08-20 09:59:34
Autor: leming.show
Jechałem chińskim pendolino
Co postulujesz?

Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?

A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Wystarczy odhibernowac tych od zwalczania korupcjj, tyle ze to bedzie niezgodne z zasada lojalnosci. Jak to tak? Swojego szczuc swoimi z CBA? W czeciej peoskiej taki numer nie przejdzie, tylko Kaczor mial takie jaja zeby wyjebac z hukiem wlasnego ministra za branie. Donek jest lojalny, w takiej sytuacji wysyla ministra na urlop, albo do USA:
http://www.fakt.pl/Maz-minister-Miroslaw-Drzewiecki-pobil-zone-Janine-D-na-ulicy-,artykuly,201612,1.html

Data: 2013-08-20 19:30:44
Autor: Budzik
Jechałem chińskim pendolino
Osobnik posiadaj±cy mail leming.show@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Co postulujesz?

Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?

A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Wystarczy odhibernowac tych od zwalczania korupcjj, tyle ze to bedzie
niezgodne z zasada lojalnosci. Jak to tak? Swojego szczuc swoimi z
CBA? W czeciej peoskiej taki numer nie przejdzie, tylko Kaczor mial
takie jaja zeby wyjebac z hukiem wlasnego ministra za branie. Donek
jest lojalny, w takiej sytuacji wysyla ministra na urlop, albo do USA: http://www.fakt.pl/Maz-minister-Miroslaw-Drzewiecki-pobil-zone-Janine-D
-na-ulicy-,artykuly,201612,1.html

Trudno o bardziej zmanipulowane wyci±ganie wniosków.
Mial mu zabronic wyjazdu? Osobi¶cie?


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearn± walizeczkę
i w±glika  probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dzi¶ Allacha spotkasz  Ty !

Data: 2013-08-21 09:43:27
Autor: Bogdan Idzikowski
Jechałem chińskim pendolino

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:20082013.0FD59826budzik61.poznan.pl...
Osobnik posiadaj±cy mail leming.show@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Co postulujesz?

Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?

A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Wystarczy odhibernowac tych od zwalczania korupcjj, tyle ze to bedzie
niezgodne z zasada lojalnosci. Jak to tak? Swojego szczuc swoimi z
CBA? W czeciej peoskiej taki numer nie przejdzie, tylko Kaczor mial
takie jaja zeby wyjebac z hukiem wlasnego ministra za branie. Donek
jest lojalny, w takiej sytuacji wysyla ministra na urlop, albo do USA:
http://www.fakt.pl/Maz-minister-Miroslaw-Drzewiecki-pobil-zone-Janine-D
-na-ulicy-,artykuly,201612,1.html


Trudno o bardziej zmanipulowane wyci±ganie wniosków.
Mial mu zabronic wyjazdu? Osobi¶cie?

"...tylko Kaczor mial takie jaja zeby wyjebac z hukiem wlasnego ministra za branie..." - zwaliłe¶ mnie z nóg. Chciałbym zobaczyć jak minister rz±dzi z celi więziennej.

ubawiony idiotyzmem

--
Dyskusja z wierz±cym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, goł±b i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-08-21 10:25:41
Autor: xantiros
Jecha�em chi�skim pendolino
W dniu 2013-08-21 09:43, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:20082013.0FD59826budzik61.poznan.pl...
Osobnik posiadający mail leming.show@gmail.com napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:

Co postulujesz?

Ze powinno nas byc tyle co chinczykĂłw?

A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Wystarczy odhibernowac tych od zwalczania korupcjj, tyle ze to bedzie
niezgodne z zasada lojalnosci. Jak to tak? Swojego szczuc swoimi z
CBA? W czeciej peoskiej taki numer nie przejdzie, tylko Kaczor mial
takie jaja zeby wyjebac z hukiem wlasnego ministra za branie. Donek
jest lojalny, w takiej sytuacji wysyla ministra na urlop, albo do USA:
http://www.fakt.pl/Maz-minister-Miroslaw-Drzewiecki-pobil-zone-Janine-D
-na-ulicy-,artykuly,201612,1.html


Trudno o bardziej zmanipulowane wyciÄ…ganie wnioskĂłw.
Mial mu zabronic wyjazdu? Osobiście?

"...tylko Kaczor mial takie jaja zeby wyjebac z hukiem wlasnego ministra
za branie..." - zwaliłeś mnie z nóg. Chciałbym zobaczyć jak minister
rządzi z celi więziennej.

ubawiony idiotyzmem


bo ty nie kumasz :D, pierw bierze się do rządu "ludzi" z "układu" a potem w świetle kamer ich wypierdala, a takie cepy potem wierzą ze potrafi wyjebać własnych ministrów i robią z tego chwałę, zupełnie im umyka to ze wybrał do rządu ludzi z przypadku - czyli nie udolnie

Data: 2013-08-21 09:47:52
Autor: leming.show
Jecha�em chi�skim pendolino
umyka to ze wybrał do rz±du ludzi z przypadku - czyli nie udolnie

Vincent ci europejczyk pelna geba, on z polski zrobi japonie w dwa kwartaly..

Data: 2013-08-22 11:03:18
Autor: xantiros
Jecha�em chi�skim pendolino
W dniu 2013-08-21 18:47, leming.show@gmail.com pisze:
umyka to ze wybrał do rządu ludzi z przypadku - czyli nie udolnie

Vincent ci europejczyk pelna geba, on z polski zrobi japonie w dwa kwartaly.


Z porażki robić sukces tylko jedni potrafią :D, jak choćby przegrane wybory, okrzykiwać jako wygraną :D

Data: 2013-08-20 13:04:16
Autor: Marek Woydak
Jechałem chińskim pendolino
Dnia Tue, 20 Aug 2013 11:00:47 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Osobnik posiadaj±cy mail mark.woydak@gmx.de napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jechałem chińskim pendolino

Co postulujesz?
Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?
A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Nie, postuluje wypierdolenie na zbity pysk trzecioligowych piłkarzyków
z Sopotu i zast±pienie kilkoma inteligentnymi Chińczykami. Bedzie taniej, sprawniej i z korzy¶ci± dla wszystkich.

Data: 2013-08-20 19:30:45
Autor: Budzik
Jechałem chińskim pendolino
Osobnik posiadaj±cy mail mark.woydak@gmx.de napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jechałem chińskim pendolino

Co postulujesz?
Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?
A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Nie, postuluje wypierdolenie na zbity pysk trzecioligowych piłkarzyków
z Sopotu i zast±pienie kilkoma inteligentnymi Chińczykami. Bedzie
taniej, sprawniej i z korzy¶ci± dla wszystkich.

Ale Chinczycy juz próbowali u nas budować...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jak dostać się zdalnie na komputer podł±czony do sieci Windows ?
Udawaj drukarke.

Data: 2013-08-20 15:15:23
Autor: Marek Woydak
Jechałem chińskim pendolino
Dnia Tue, 20 Aug 2013 19:30:45 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Osobnik posiadaj±cy mail mark.woydak@gmx.de napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jechałem chińskim pendolino

Co postulujesz?
Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?
A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Nie, postuluje wypierdolenie na zbity pysk trzecioligowych piłkarzyków
z Sopotu i zast±pienie kilkoma inteligentnymi Chińczykami. Bedzie
taniej, sprawniej i z korzy¶ci± dla wszystkich.

Ale Chinczycy juz próbowali u nas budować...

A kto jeszcze nie próbował budować z opłakanym skutkiem? Z komunistycznego zadupia i biedy, kto¶ musiał ten kraj wyprowadzić
na pozycję drugiej gospodarki na ¶wiecie i z pewno¶ci± nie byli to
ludzie kalibru donka kaszuba kopnij piłkę tuska. W Rosji też rz±dz±
byli komuni¶ci, ale rezultaty s± takie same jak w czasach ZSRR, czyli
nie zdobycze komunizmu s± motorem napędowym chińskiej gospodarki,
tylko inteligentni ludzie kieruj±cy tym ponad miliardowym kolosem.
W Polsce budow± autostrad i kolejami zajmuje się jaki¶ fircyk od
kolekcjonowania zegarków, którego szefem jest drugi fircyk przekonany
że urodził się do biegania za piłk± po trawie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Gospodarka_Chin

Data: 2013-08-20 22:00:52
Autor: Budzik
Jechałem chińskim pendolino
Osobnik posiadaj±cy mail mark.woydak@gmx.de napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A kto jeszcze nie próbował budować z opłakanym skutkiem? Z komunistycznego zadupia i biedy, kto¶ musiał ten kraj wyprowadzić
na pozycję drugiej gospodarki na ¶wiecie i z pewno¶ci± nie byli to
ludzie kalibru donka kaszuba kopnij piłkę tuska. W Rosji też rz±dz±
byli komuni¶ci, ale rezultaty s± takie same jak w czasach ZSRR, czyli
nie zdobycze komunizmu s± motorem napędowym chińskiej gospodarki,
tylko inteligentni ludzie kieruj±cy tym ponad miliardowym kolosem.
W Polsce budow± autostrad i kolejami zajmuje się jaki¶ fircyk od
kolekcjonowania zegarków, którego szefem jest drugi fircyk przekonany
że urodził się do biegania za piłk± po trawie.

To fascynuj±ce, jak ludzi dyskredytuje posiadanie hobby.
Prezesowi w tym kontekscie rzeczywiscie trudno co¶ zarzucić. ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Je¶li będ±c w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
ksi±żki, nie stosuj systemu Braille'a."  T. Bernard

Data: 2013-08-20 13:09:18
Autor: LeonKame
Jechałem chińskim pendolino
W dniu 2013-08-20 13:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail mark.woydak@gmx.de napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jechałem chińskim pendolino

Co postulujesz?
Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?
A moze przeniesienie ich systemu prawnego?


Wystarczyło by tylko zacz±c rzadzic tak jak oni.

Data: 2013-08-20 13:00:28
Autor: Budzik
Jechałem chińskim pendolino
Osobnik posiadaj±cy mail kameleon@leon.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jechałem chińskim pendolino

Co postulujesz?
Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?
A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Wystarczyło by tylko zacz±c rzadzic tak jak oni.

Czyli jak?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Miło¶ć jest tryumfem wyobrażni nad inteligencj±."
Henry Louis Mencken

Data: 2013-08-20 19:12:11
Autor: Trybun
Jechałem chińskim pendolino
W dniu 2013-08-20 15:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail kameleon@leon.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jechałem chińskim pendolino
Co postulujesz?
Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?
A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Wystarczyło by tylko zacz±c rzadzic tak jak oni.
Czyli jak?

  W Chinach rz±dz± Chińczycy, a nie posłuszne Berlinowi,  czy Washington`owi pieski na łańcuchu. .

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± należy walczyć..
  Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2013-08-20 19:30:45
Autor: Budzik
Jechałem chińskim pendolino
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jechałem chińskim pendolino
Co postulujesz?
Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?
A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Wystarczyło by tylko zacz±c rzadzic tak jak oni.
Czyli jak?

  W Chinach rz±dz± Chińczycy, a nie posłuszne Berlinowi,  czy Washington`owi pieski na łańcuchu. .

I dlatego buduja szybciej kolej?
Znaczy Berlin nie chce, aby ta czesc Europy sie rozwijała?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Tylko niekiedy szczę¶cie bywa darem, najczę¶ciej trzeba o nie walczyć."
Paulo Coelho

Data: 2013-08-20 22:22:36
Autor: LeonKame
Jechałem chińskim pendolino
W dniu 2013-08-20 21:30, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jechałem chińskim pendolino
Co postulujesz?
Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?
A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Wystarczyło by tylko zacz±c rzadzic tak jak oni.
Czyli jak?

   W Chinach rz±dz± Chińczycy, a nie posłuszne Berlinowi,  czy
Washington`owi pieski na łańcuchu. .

I dlatego buduja szybciej kolej?
Znaczy Berlin nie chce, aby ta czesc Europy sie rozwijała?


To nie berlin nie chce tylko mazowieckie wsioki. Swego czasu Kaczynski powiedzial ze jego jedyne zetkniecie z niemieckom technika bylo w jakiejs tam toalecie na lotnisku. czego mozna oczekiwac od takich poldebili co to w dupie byli gowno widzieli a sikanie za stodoła to u nich norma.

Data: 2013-08-21 09:46:16
Autor: Bogdan Idzikowski
Jechałem chińskim pendolino

Użytkownik "LeonKame" <kameleon@leon.com> napisał w wiadomo¶ci news:kv0j68$4du$1speranza.aioe.org...
W dniu 2013-08-20 21:30, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jechałem chińskim pendolino
Co postulujesz?
Ze powinno nas byc tyle co chinczyków?
A moze przeniesienie ich systemu prawnego?

Wystarczyło by tylko zacz±c rzadzic tak jak oni.
Czyli jak?

   W Chinach rz±dz± Chińczycy, a nie posłuszne Berlinowi,  czy
Washington`owi pieski na łańcuchu. .

I dlatego buduja szybciej kolej?
Znaczy Berlin nie chce, aby ta czesc Europy sie rozwijała?


To nie berlin nie chce tylko mazowieckie wsioki. Swego czasu Kaczynski powiedzial ze jego jedyne zetkniecie z niemieckom technika bylo w jakiejs tam toalecie na lotnisku. czego mozna oczekiwac od takich poldebili co to w dupie byli gowno widzieli a sikanie za stodoła to u nich norma.

Technika jak technika. Ale zetknięcie Kaczyńskich z pras± niemieck± było bardzo niebezpieczne. Jeden z nich dostał trzydniowej sraczki.

ubawiony

--
Dyskusja z wierz±cym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, goł±b i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-08-21 14:04:34
Autor: Trybun
Jechałem chińskim pendolino
W dniu 2013-08-20 21:30, Budzik pisze:

Czyli jak?

   W Chinach rz±dz± Chińczycy, a nie posłuszne Berlinowi,  czy
Washington`owi pieski na łańcuchu. .
I dlatego buduja szybciej kolej?
Znaczy Berlin nie chce, aby ta czesc Europy sie rozwijała?


Dlatego że nie czekaj± na wytyczne od swoich panów. Raczej nie do powielenia w Polsce. Za długa tradycja życia w uwi±zaniu na łańcuchu.

Nie wiem co chce Berlin, ale wygl±da na to że teoria o klauzuli mówi±cej o tym że nowo przyjmowane kraje do Unii nie mog± być wobec starych członków w niczym konkurencyjne, jest prawdziwa. No przynajmniej w wypadku Polski.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± należy walczyć..
  Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2013-08-21 18:39:51
Autor: Anatol
Jechałem chińskim pendolino
W dniu 2013-08-21 14:04, Trybun pisze:
W dniu 2013-08-20 21:30, Budzik pisze:

Czyli jak?

   W Chinach rz±dz± Chińczycy, a nie posłuszne Berlinowi,  czy
Washington`owi pieski na łańcuchu. .
I dlatego buduja szybciej kolej?
Znaczy Berlin nie chce, aby ta czesc Europy sie rozwijała?


Dlatego że nie czekaj± na wytyczne od swoich panów. Raczej nie do
powielenia w Polsce. Za długa tradycja życia w uwi±zaniu na łańcuchu.


Tym łańcuchem s± normy techniczne, ekologiczne, sanitarne, hałasu, przepisy BHP, kodeksowe ograniczenia czasu pracy, nakaz przeprowadzania konsultacji społecznych, prawo własno¶ci obywateli i zaskarżania decyzji administracyjnych itp. W Chinach takimi pierdołami nie musz± się przejmować.

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/chinska-superszybka-kolej-300-km-h-albo-postoj-w-polu,177959.html


Poza tym koszt budowy 1300 km szybkiej kolei + 100 poci±gów wyniósł w ci±gu 3 lat ponad 37 mld USD przy chińskich kosztach pracy (przy budowie tej trasy pracowało 135 tysięcy Chińczyków) czyli ok 115 mld PLN, a całkowity budżet Chin przeznaczony na rozbudowę koli do 2020 wynosi 150 mld USD.

www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/chinskie;inwestycje;kolejowe;nigdy;sie;nie;zwroca,212,0,1055188.html


W Polsce w najlepszym wypadku (od niedawna) wydaje się na cała kolej ok. 10 mld PLN rocznie :

http://manager.money.pl/news/artykul/inwestycje;na;kolei;w;trzy;lata;wydamy;prawie;32;mld;zl,188,0,1228476.html


Anatol

Data: 2013-08-22 10:58:46
Autor: Trybun
Jechałem chińskim pendolino
W dniu 2013-08-21 18:39, Anatol pisze:
W dniu 2013-08-21 14:04, Trybun pisze:
W dniu 2013-08-20 21:30, Budzik pisze:

Czyli jak?

   W Chinach rz±dz± Chińczycy, a nie posłuszne Berlinowi, czy
Washington`owi pieski na łańcuchu. .
I dlatego buduja szybciej kolej?
Znaczy Berlin nie chce, aby ta czesc Europy sie rozwijała?


Dlatego że nie czekaj± na wytyczne od swoich panów. Raczej nie do
powielenia w Polsce. Za długa tradycja życia w uwi±zaniu na łańcuchu.


Tym łańcuchem s± normy techniczne, ekologiczne, sanitarne, hałasu, przepisy BHP, kodeksowe ograniczenia czasu pracy, nakaz przeprowadzania konsultacji społecznych, prawo własno¶ci obywateli i zaskarżania decyzji administracyjnych itp. W Chinach takimi pierdołami nie musz± się przejmować.

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/chinska-superszybka-kolej-300-km-h-albo-postoj-w-polu,177959.html Poza tym koszt budowy 1300 km szybkiej kolei + 100 poci±gów wyniósł w ci±gu 3 lat ponad 37 mld USD przy chińskich kosztach pracy (przy budowie tej trasy pracowało 135 tysięcy Chińczyków) czyli ok 115 mld PLN, a całkowity budżet Chin przeznaczony na rozbudowę koli do 2020 wynosi 150 mld USD.

www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/chinskie;inwestycje;kolejowe;nigdy;sie;nie;zwroca,212,0,1055188.html W Polsce w najlepszym wypadku (od niedawna) wydaje się na cała kolej ok. 10 mld PLN rocznie :

http://manager.money.pl/news/artykul/inwestycje;na;kolei;w;trzy;lata;wydamy;prawie;32;mld;zl,188,0,1228476.html Anatol

Jednak te normy pozwalaj± na wykorzystywanie terytorium RP na potrzeby kapitału zagranicznego. Pomy¶lmy - co nam daje choćby taka montownia FIATa, dewastowanie ¶rodowiska, sprowadzanie ludno¶ci tubylczej do roli taniej siły roboczej. Wszystkie, absolutnie wszystkie decyzje w sprawach funkcjonowania tego zakładu zapadaj± poza granicami Polski.
  Niektórzy uważaj± że druga wojna ¶wiatowa wybuchła z powodu braku zgody na budowę autostrady przez Hitlera, dzisiaj sprzedajemy się komu się tylko da i politycy nam wmawiaj± że to jedyna opcji żeby kraj jako tako funkcjonował.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± należy walczyć..
  Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2013-08-22 21:26:25
Autor: Anatol
Jechałem chińskim pendolino

Jednak te normy pozwalaj± na wykorzystywanie terytorium RP na potrzeby
kapitału zagranicznego. Pomy¶lmy - co nam daje choćby taka montownia
FIATa,

"Montownia" Fiata była wcze¶niej zwana fabryk± FSM. Oprócz Fiatów "montowane" s± tez silniki, reflektory, elementy, zawieszenia, skrzynie biegów, odlewy żeliwne, układy paliwowe, układy wydechowe itp.

http://www.fiatgroup.pl/fiat-w-polsce/polskie-spolki-koncernu-fiat-s-p-a

Wszystkie polskie zakłady z grupy Fiata daj± zatrudnienie dla 14000 pracowników. Produkcja na eksport to 16 mld PLN (czyli wpływy dewizowe polskiej gospodarki ok. 4 mld EUR) a na rynek krajowy 9 mld PLN.

http://www.fiatgroup.pl/fiat-w-polsce/struktura-firmy

Krajowi poddostawcy towarów i usług daj± kolejne miejsca pracy (np. "montownie" opon, blach i szyb samochodowych, tapicerki, poduszek powietrznych, układów hamulcowych, wycieraczek, płynów eksploatacyjnych itp). Od cało¶ci zarobków jest odprowadzany PIT i składki ZUS, a dochód netto stwarza popyt na rynku krajowym i kolejne miejsca pracy np.

http://www.sews-cabind.pl/



  Wpływy dewizowe  m.in. z eksportu Fiata, powoduj± że siła nabywcza ¶redniej polskiej płacy to ok. 1000 EUR a nie 20 USD.


< dewastowanie ¶rodowiska, sprowadzanie ludno¶ci tubylczej do roli
taniej siły roboczej.

Pracodawcy zagraniczni płac± więcej niż krajowi :

http://praca.wp.pl/title,O-ile-wiecej-zarabiaja-w-zagranicznych-firmach,wid,15462787,wiadomosc.html?ticaid=1112c4


i więcej niż w samorz±dnych Chinach, na Ukrainie czy Białorusi.


Anatol

Data: 2013-08-23 13:42:10
Autor: Trybun
Jechałem chińskim pendolino
W dniu 2013-08-22 21:26, Anatol pisze:

Jednak te normy pozwalaj± na wykorzystywanie terytorium RP na potrzeby
kapitału zagranicznego. Pomy¶lmy - co nam daje choćby taka montownia
FIATa,

"Montownia" Fiata była wcze¶niej zwana fabryk± FSM.

Anatol


Tak, wiem, wszyscy to wiedz±, tylko kiedy to było że o firmie decydowała Warszawa a nie Turyn?

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± należy walczyć..
  Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2013-08-20 19:42:38
Autor: Mark Woydak
Jechałem chińskim pendolino
Nie masz honoru podła pisowska świnio?
Sprawia ci przyjemność kanalio podszywanie się pod moje dane?
Tacy jak ty nie potrafią walczyć na argumenty,
a jedynie stosuja ubeckie metody!
GardzÄ™ takimi bydlakami jak ty!

MW


Użytkownik "Marek Woydak" <mark.woydak@gmx.de> napisał w wiadomości news:ox1t9yi4bosd$.r1j8kj4774m3.dlg40tude.net...

Jechałem chińskim pendolino - trzy razy szybciej niż Nowak! Jest pewna
logika w tym, że Chińczycy najpierw budują tory, a dopiero potem puszczają
pociÄ…gi...

Jest pewna logika w tym, że Chińczycy najpierw budują tory, a dopiero potem
puszczajÄ… pociÄ…gi...

Jechałem dziś chińskim szybkim pociągiem „Jinghu”, na trasie z Pekinu do
Sznghaju. Tysiąc trzysta kilometrów – odległość jak z Warszawy do Brukseli
- w niespełna pięć godzin, dokładnie cztery godziny pięćdziesiąt pięć
minut, wliczajÄ…c dwa postoje na stacjach Jinan i Nankin.

To dziś najszybszy pociąg świata. Prędkość operacyjna 320, prędkość
maksymalna na trasie – prawie 400 kilometrów na godzinę, dokładnie trzysta
dziewięćdziesiąt cztery....

Chińskie pendolino jest trzy razy szybsze od pendolino ministra Nowaka...

Pierwsza łopata pod chińskie pendolino wbita została w kwietniu 2008 roku.
Za dwa i pół roku, w listopadzie 2010 roku gotowe już były tory, a 30
czerwca 2011 roku na 1300-kilometrową trasę między Pekinem i Szanghajem
ruszyły pierwsze pociągi.

Ruszyły, i to jak ruszyły! 90 pociągów w jedną, 90 pociągów dziennie w
druga stronę, każdego dnia 200 tysięcy pasażerów!

Proszę zauważyć – najpierw tory, a pociągi potem!! Chińczycy uznali, że
jest pewna logika w tym, ĹĽe pociÄ…gi puszcza siÄ™ w ruch dopiero po
wybudowaniu torĂłw...

Chińskie pendolino kosztowało 32 miliardy dolarów – po 25 dolarów na jedną
ciemną, rozczochraną, statystyczną chińską głowę. Tysiąc trzysta kilometrów
z Pekinu do Szanghaju to jest miliard trzysta milionĂłw milimetrĂłw - jeden
milimetr na statystycznego Chińczyka, Można więc powiedzieć, że każdy
Chińczyk zbudował sobie milimetr bieżący szybkiej kolei Szanghaj-Pekin...

Nasze pendolino ma kosztować coś około siedmiuset milionów dolarów, czyli
mniej niż dwadzieścia dolarów na każdą naszą polską głowę. Jak znam życie,
w międzyczasie jeszcze zdrożeje i też będzie dwadzieścia pięć dolarów. Ale
to dopiero lokomotywa i wagony, a gdzie tory? Gdzie mosty, dworce,
wiadukty, perony? Wiecie ile kilometrĂłw wiaduktĂłw zbudowano na trasie
Szanghaj-Pekin? Ponad tysiÄ…c!  Na ponad 80 procentach trasy linia wznosi
siÄ™ na filarach.

Ile to będzie kosztowało u nas?

Zapamiętajcie rodacy te liczby jeszcze raz. Za dwadzieścia pięć dolarów na
głowę, Chińczycy mają tysiąc trzysta kilometrów najszybszej kolei świata,
przewożącej dziennie 200 tysięcy pasażerów!

My za dwadzieścia pięć dolarów na głowę będziemy mieli,lokomotywę i wagony.
Tak na około po sto dolarów na głowę będziemy jeszcze musieli dołożyć na
tory, na wiadukty i dworce pewnie jeszcze ze dwieście. I dopiero będziemy
mieli trzysta kilometrĂłw kolei, wolniejszej od przedwojennej lux-torpedy.

Dworzec kolejowy Pekin-Południe wygląda jak lotnisko, lepiej niż Okęcie,
choć Okęcie na tle Europy wcale nie jest byle jakie, o niebo lepsze od
berlińskiego Tegel.

Na tablicy informacyjnej od góry do dołu lista identycznych krzaczków,
które za chwile zmieniły się angielskie napisy „on time”. Wszystkie pociągi
odjeĹĽdĹĽajÄ… tu i przyjeĹĽdĹĽajÄ… o czasie, co do minuty, co do sekundy nawet.
Nie trzeba na nie godzinami wyglądać i oczekiwać, jak po reformie
kolejnictwa w Katowicach, albo wysłuchiwać z megafonów komunikatów o
spóźnieniu, jak na Dworcu Centralnym w Warszawie, nie trzeba do nich
wsiadać oknami, jak w całej Polsce przed świętami.

Fotele wygodne, toalety czyste, walizki można odstawić na półki, nie zwiną,
internet na całej trasie, można pracować, czytać książkę, gazu nie puszczą,
nie uśpią, nie okradną.

Obsługa przyjemna, konduktor nie pijany, nie obija się o ściany.
Pasażerowie też wyłącznie trzeżwi.

Miło się jedzie pociągiem Chińskich Kolei Państwowych...

Za oknami widać przesuwający się pejzaż chińskiej wsi, choć mknie to
ustrojstwo tak szybko, że trudno na czymkolwiek zatrzymać wzrok. Zwróciło
moja uwagę, że od Pekinu na południe, ze siedemset osiemset kilometrów,
krajobraz jest praktycznie niezmienny. U nas od Bałtyku po Tatry ileż to
pagórków leśnych, ileż wzgórz zielonych – a tu nic, tylko gładka równina i
zielone pola, obsiane kukurydzÄ… i sojÄ…. Pola ryĹĽowe, lessowe wzgĂłrza i
herbaciane pola zaczęły się w dalszej drodze, już bliżej Szanghaju.

Napisałem – pola? Nie, nie pola, raczej poletka, po dziesięć, góra
dwadzieścia arów, poprzecinane rowami, odgraniczone rzędami topoli, czy tez
może olch, w pędzie trudno rozpoznać. Małe poletka, małe białe domki z
czerwonymi dachami, skryte wśród drzew, gdzieniegdzie większe osiedla
blokĂłw, trochÄ™ przypominajÄ…ce nasz krajobraz i czar pegeeru.

Poza tym sady, szklarnie, tunele foliowe, jak u nas u paprykarzy pod
Radomiem - zaskoczyło mnie, że całkiem przyzwoicie wygląda dzisiaj chińska
wieś. Już mieliśmy problem z zalewającymi Europę chińskimi
truskawkami,jakoś odparliśmy tę inwazję, ale podobnych problemów Chińczycy
sprawią nam więcej, już sprawiają. Bo oni wszystko sprzedają, a nie kupują
nic.

Jakiś mądrala, podpisujący się na blogu „Polonia”, napisał mi, że chiński
rozwĂłj wynika z liberalizmu, przed ktĂłrym moja partia, czyli PiS,
niesłusznie Polski broni.

Kula w płot, panie mądralo! Akurat w Chinach wszystko jest państwowe, od
ziemi, ktĂłra rolnicy dzierĹĽawiÄ…, po fabryki, niemal wszystkie pod
większościową państwową kontrolą (państwo jeśli sprzedaje, to maksymalnie
49 procent) i mieszkania, które lokatorzy nabywają nie na własność, tylko w
użytkowanie. Nie twierdzę, że powinniśmy ich w tym naśladować, ale jeśli
analizujemy podstawy gospodarczego sukcesu Chin, to z pewnością nie stoi za
nimi liberalizm, wręcz przeciwnie. Kryje się za nimi wielka
odpowiedzialność chińskiego państwa, które ma wiele wad, niekiedy
poważnych, ale o gospodarki dopilnować potrafi i państwowego interesu też.

Nasza władza państwowa, ta która dziś nieszczęśliwie posiadamy, potrafi
tylko wyprzedawać na pniu wszystko, co jeszcze się rusza i zadłużać kraj po
uszy.

Gdyby w Chinach zapanował liberalizm, to zamiast tych
dziesięcio-piętnastoarowych poletek, które widziałem z okien pociągu,
chińska wieś składałaby się z wielkich, liczonych w tysiącach hektarów tak
zwanych nowoczesnych farm. Drobnych rolników już by nie było, a Szanghaj
miałby dziś nie trzynaście, lecz pięćdziesiąt milionów mieszkańców, w tym
trzydzieści pięć milionów byłych rolników, zamieszkałych w pudłach z
kartonu.

Tak by było w Chinach, gdyby zapanował tam model rolnictwa, jaki marzy się
wielu naszym, poĹĽal siÄ™ BoĹĽe, specjalistom od gospodarki rolnej,
twierdzÄ…cym, ĹĽe rynek jest lekiem na wszystkie choroby.

Chińczycy postawili na małe gospodarstwa i od Pekinu do Nankinu, prawie
tysiąc kilometrów, nie widziałem skrawka odłogu. I zauważyłem – a znam się
trochę na tym – rolnictwo mają naprawdę na wysokim poziomie, kukurydza tom
rośnie nie gorsza od niemieckiej czy francuskiej. W małych, gospodarstwach,
naprawdę bardzo małych.

Kończą się pola, pociąg zwalnia, już biją w niebo wieżowce Szanghaju...

Janusz Wojciechowski

Jechałem chińskim pendolino

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona