Jeden numer w dwóch sieciach

Data: 2018-12-23 23:44:10
Autor: h.sliwinski
Jeden numer w dwóch sieciach
Powiem więcej, dwa numery.
Tak mam od tygodnia.
Jeden numer loguje się do dziewicy i a2mobile, a drugi również do Virgin i Rebtel.
Z wszystkich czterech można normalnie dzwonić, rozmowy przychodzą jednak tylko na numery z Virgin.
W trakcie przenoszenia numeru do a2... otrzymałem informację, że są problemy i migracja będzie przesunięta. Więc przeniosłem drugi numer też do Virgin, która mnie przygarnęła z dwoma numerami, a potem nagle a2...jeden z nich.

Ten z Rebtel przestanie działać na początku przyszłego roku, ciekawie jak długo będzie działać ten z a2...

Data: 2018-12-24 11:04:02
Autor: J.F.
Użytkownik h.sliwinski napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e1c39ed8-3a55-498d-9a99-7ec3b4c1609d@googlegroups.com...
[...]

Nie ma sie czym chwalic.
Pochwal sie, jak sie wyprostuje, albo numery znikna i "nic sie juz nie da zrobic".

J.

Data: 2018-12-24 13:10:02
Autor: h.sliwinski
Jeden numer w dwóch sieciach
Zniknięciem się nie martwię, oba to leżaki.
Poza tym przypisane są do Virgin, nawet wyszukiwarka to pokazuje.

Data: 2018-12-28 02:01:06
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 24 grudnia 2018 22:10:03 UTC+1 użytkownik h.sli...@gmail.com napisał:
Zniknięciem się nie martwię, oba to leżaki.

Z czystej ciekawości:
Jaki jest sens trzymania "leżaków"?

Data: 2018-12-28 13:55:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jeden numer w dwóch sieciach
Kris:

Z czystej ciekawości:
Jaki jest sens trzymania "leżaków"?

Ciekawość prowadzi do piekła.

Mam numer jednocześnie w Rebtel i w Fakcie. Dzwonić można z obydwu
 a odbierać tylko z Faktu.

W Rebtel nie schodzą megabajty.
(od tygodni jest stale tyle samo)

Virgin przedłużył #F w taki sposób, że mam zera do dyspozycji a na
 koncie tylko jeden grosz, więc chyba będę musiał przenieść się z
 Virgin w świat...

Może do a2mobile?

Ponadto mam kilka innych numerów do przeniesienia z Virgin w świat...

Internetu mam teraz dużo -- w Fakcie dwa numery po 70 GB i w
 Rebtel bez zliczania...

Rozmów i smsów też mam pod dostatkiem, ale na tym mi mniej zależy...

Dobre warunki do leżakowania daje Orange -- wystarczy co rok
 wysłać bezpłatny SMS... Być może nawet rzadziej.

-=-

Asus Max zaliczył niedawno kolejny upadek -- z wysokości ~1
 metra... Spadł mniej więcej tam, gdzie przed laty roztrzaskał się
 Monster -- ale Monster spadł wtedy z mniejszej wysokości niż
 teraz Asus. Obydwa wypadły mi z rąk.

Tedy ;) polecam Gorilla Glass 4 -- lub więcej. Polecam też Asusa
 Maxa trochę mało RAMki i mało dysku a odbiornik GPS mógłby być
 czulszy, ale poza tym OK. Dziś 2 GB RAMki to mało. 16 GB dysku to
 bardzo mało. W pochmurne dni GPS potrafi pogubić się w
 samochodzie, zwłaszcza w lesie lub w gęstej zabudowie. Monster,
 Overmax i Ace miały czulsze odbiorniki GPS. Ace potrafił pogubić
 się w samochodzie wśród wysokich drzew. Odbiornik Mastera
 potrafił zawieszać się znienacka. Najlepszy chyba był odbiornik
 Overmax, zwłaszcza wtedy, gdy ściągnął jakieś dodatkowe
 informacje -- nie chodzi o aGPS.

Narkoman właśnie wysłał satelitę trzeciej generacji, dzięki czemu
 Asus będzie łapał łatwiej pozycję. Szkoda że dopiero za 20 lat...
 ;)

IMO do tej pory nie Amerykanie wysyłali swoje (GPS) satelity w
 kosmos, ale Rosjanie.

IMO Europa wysyłała swoje (Galileo) wprawdzie własnymi siłami, ale
 na rosyjskich silnikach.

Z doskonałego Galileo zostaje nam Wielka Niedźwiedzica -- niestety
 w Chinach.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-12-29 16:49:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jeden numer w dwóch sieciach
Eneuel Leszek Ciszewski:

Mam numer jednocześnie w Rebtel
i w Fakcie. Dzwonić można z obydwu
a odbierać tylko z Faktu.

Już nie mam.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-12-29 09:00:03
Autor: h.sliwinski
Jeden numer w dwóch sieciach
W moim przypadku z powodu upolowania jakiś czas temu, za grosze, złotych numerów w Play.
Jeść nie woła...

Data: 2019-01-03 21:09:45
Autor: Akarm
W dniu 2018-12-24 o 11:04, J.F. pisze:

Pochwal sie, jak sie wyprostuje, albo numery znikna i "nic sie juz nie da zrobic".

Mam podobnie.
Numer dzisiaj przeniesiony z Rebtel do a2mobile, karty w dwóch telefonach. Rozmowy przychodzące - tylko na aparat z kartą a2mobile, na drugi się nie da.
Ale telefonować mogę z obu, również z jednego na drugi. Przypominam: ten sam numer. :)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-01-04 10:30:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c2e6c0a$0$477$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Chyba z drugiego na pierwszy, bo z a2mobile na wlasny numer ... chyba sie nie uda.

Przypominam: ten sam numer. :)

Dziwne to nie jest.  Nowy operator zarejestrowal numer w centralnej bazie i rozmowy przychodzace sa kierowane do niego.
Stary operator ciagle karte utrzymuje i jak widac - numeru wychodzacego nie zmienil.

Inaczej moze byc gdy telefonuje ktos z sieci starego operatora, bo kto wie gdzie wtedy sie najpierw przydzial numeru sprawdza.

Tylko pytanie, czy stary operator kiedys nie skasuje nr i przy okazji nie usunie wpisu z centralnej bazy ... tego do nowego operatora :-)

J.

Data: 2019-01-04 12:46:35
Autor: Akarm

Przecież dość wyraźnie napisałem, można sprawdzić - jak wół widnieje wyżej:
Rozmowy przychodzące - tylko na aparat z kartą a2mobile, na drugi się nie da.

Dziwne to nie jest.

Jest.
Jest bo Rebtel twierdzi, że od 3 stycznia już skończył działalność.

Nowy operator zarejestrowal numer w centralnej bazie i rozmowy przychodzace sa kierowane do niego.

Wychodzące od niego również działają.

Stary operator ciagle karte utrzymuje i jak widac - numeru wychodzacego nie zmienil.
[...]
Tylko pytanie, czy stary operator kiedys nie skasuje nr i przy okazji nie usunie wpisu z centralnej bazy ... tego do nowego operatora :-)

To raczej niemożliwe jest.
Ciekawi mnie, kiedy Rebtel naprawdę zakończy działalność?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-01-04 13:55:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c2f479d$0$487$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Z czego wniosek, ze ten a2mobile, to jest ten pierwszy, a ten Rebtel to drugi.

Wiec czemu piszesz, ze z jednego na drugi mozna, skoro na drugi nie mozna ? :-P

Dziwne to nie jest.
Jest.
Jest bo Rebtel twierdzi, że od 3 stycznia już skończył działalność.

A, a to faktycznie jest nieco dziwne.
Ale tamto pisales w grudniu :-)

Nowy operator zarejestrowal numer w centralnej bazie i rozmowy przychodzace sa kierowane do niego.
Wychodzące od niego również działają.

Wychodzace beda dzialaly (poki operator dziala) i operator moze je oznaczyc dowolnym nr telefonu.

[...]

Kiedys skonczy i to chyba wczesniej niz pozniej.
Moze zreszta uwaza, ze juz skonczyl, a ze operator byl wirtualny, to dziala, bo ich rzeczywisty nie zablokowal.
Musisz duzo gadac ... i ciekawe, kto za to zaplaci  :-)

Ale konczacy operator powinien chyba zglosic numery do uwolnienia ... i ciekawe - zapomni zglosic, czy zapomni, ze przeniesione zostaly i juz nie sa jego :-)

J.

Data: 2019-01-04 15:46:06
Autor: Akarm
W dniu 2019-01-04 o 13:55, J.F. pisze:

A, a to faktycznie jest nieco dziwne.
Ale tamto pisales w grudniu :-)

Nie. Pisałem 3 stycznia.
Łatwo można sprawdzić. ;p

Wychodzace beda dzialaly (poki operator dziala) i operator moze je oznaczyc dowolnym nr telefonu.

W tym akurat przypadku oznacza to ten sam numer. Dzwonię ze swojego numeru na swój numer.

Kiedys skonczy i to chyba wczesniej niz pozniej.
Moze zreszta uwaza, ze juz skonczyl, a ze operator byl wirtualny, to dziala, bo ich rzeczywisty nie zablokowal.
Musisz duzo gadac ... i ciekawe, kto za to zaplaci  :-)

Ciekawe! :)
Na razie dzwonię z sieci Rebtel, tak jest w informacjach na ekranie.

Ale konczacy operator powinien chyba zglosic numery do uwolnienia ... i ciekawe - zapomni zglosic, czy zapomni, ze przeniesione zostaly i juz nie sa jego :-)

Nie wiem, jak ro się odbywa, a2mobile wszystko załatwiał w moim imieniu.
Chyba Rebtel nie za bardzo może ingerować w numery będące w innej sieci?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-01-04 16:38:45
Autor: Akarm
W dniu 2019-01-04 o 15:46, Akarm pisze:

Na razie dzwonię z sieci Rebtel, tak jest w informacjach na ekranie.

I już nie mogę dzwonić z karty Rebtel.
Czyli krótko trwało coś nietypowego. ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-01-05 14:21:16
Autor: J.F.
Dnia Fri, 4 Jan 2019 15:46:06 +0100, Akarm napisał(a):
[...]

No bo jakim mialby oznaczac ? Zna tylko ten jeden :-)

[...]

Daj znac jak sie sprawa skonczy :-)

Ciekawe jak sie umowili ... moze na jakis ryczalt, ktory ciagle trwa
:-)

[...]

Teoretycznie wcale, ale wiesz jak to w tych komputerach. Ktos nie przewidzial, albo ktos zapomnial zaprogramowac, albo mialo
byc w drugim etapie ... a teraz zadziala automatycznie.

Rebtel powinien wiedziec ktore numery sie od niego wyniosly, i sie
dalej nimi nie zajmowac, ale jak widac i z tym ma klopoty :-)

J.

Data: 2019-01-04 22:41:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jeden numer w dwóch sieciach

"Akarm" 5c2f479d$0$487$65785112@news.neostrada.pl

Jest bo Rebtel twierdzi, że od 3 stycznia już skończył działalność.

Mam tam nadal ;) 227 MB netu -- tak głosi aplikacja mobilna.

Ciekawi mnie, kiedy Rebtel naprawdę zakończy działalność?

W Polsce czy w ogóle?

--

Jeden numer w dwóch sieciach