Jeden procent podatku na lotnictwo

Data: 2009-04-16 11:53:37
Autor: Mirek B.
Jeden procent podatku na lotnictwo
Witam, Co prawda jest już na to trochę późno, w końcu mamy już 16 kwietnia i niewiele
dni zostało na rozliczenie się z Urzędem Skarbowym, jednak może wielu z Was
jeszcze się nie zdecydowało. Poniżej wklejam link do artykułu:

http://lotniczapolska.pl/Jeden-procent-podatku-na-lotnictwo,6572

Znacie może inne organizacje pożytku publicznego związane z lotnictwem, ale
nie wymienione w artykule na które można przeznaczyć 1% swojego podatku?

Pozdrawiam
Mirek

Data: 2009-04-17 08:53:06
Autor: Wojtek
Jeden procent podatku na lotnictwo
Znacie może inne organizacje pożytku publicznego związane z lotnictwem, ale
niewymienione w artykule, na które można przeznaczyć 1% swojego podatku?

Bardzo się cieszę, że wypłynął taki temat.

Co najmniej od dwóch lat zastanawiam się, dlaczego wśród tych organizacji nie ma Muzeum Lotnictwa w Krakowie? W zeszłym roku zadałem sobie trud i zadzwoniłem do Muzeum. Rozmawiałem z dyrektorem i powiedział mi mniej więcej tak (nie pamiętam dokładnie), że nie mają takich możliwości, że to kłopoty, księgowość, itp. Ja przedstawiłem mu swoje zdanie, że na pewno znalazłoby się wielu entuzjastów, którzy przekazaliby 1% właśnie na rzecz Muzeum. Rozmawiałem nawet z byłym redaktorem naczelnym SP, pytając, dlaczego nikt o to nie zadba - i też nic.

Jak to jest, że mogę wpłacić 1% na rzecz "druhów strażaków" z mojej wioski, na konkretną jednostkę OPS? A dla tak ważnej i znakomitej instytucji "się nie da". Może ktoś z braci dziennikarskiej pociągnie temat, wypyta i sprawdzi faktyczne możliwości powstania fundacji czy też "podczepienia" się pod inną dużą fundację.

Pozdrawiam serdecznie

Wojtek

Jeden procent podatku na lotnictwo