Jeden sędzia skazuje za kradzież cukierka. Inny zwraca działkę handlarzowi roszczeń. Co poszło nie tak?

Data: 2019-10-30 19:43:25
Autor: u2
Jeden sędzia skazuje za kradzież cukierka. Inny zwraca działkę handlarzowi roszczeń. Co poszło nie tak?
ryba psuje się od góry, skoro SN nie udało się zreformować nadzwyczajna kasta nadal uważa, że wolno jej wszystko, nawet wbrew zdrowemu rozsądkowi :

http://niewygodne.info.pl/artykul9/Co-poszlo-nie-tak-z-reforma-sadownictwa.htm

Przygotowana przez resort Zbigniewa Ziobry reforma wymiaru sprawiedliwości była klapą. Okazało się bowiem, że głównym jej celem było przejęcie kluczowych stołków w KRS i SN przez "swoich". Kwestie związane z szybkością rozpatrywania spraw oraz jakością orzekania tzw. ziobryści potraktowali po macoszemu. Efekt? Na rozpatrzenie pozwu w sądzie okręgowym trzeba czekać kilkanaście miesięcy, za kradzież 1 cukierka można dostać miesiąc ograniczenia wolności, a handlarz roszczeń może liczyć na korzystne dla niego rozstrzygnięcie w/s działki o wartości 40 mln zł.

Czy w Polsce w ogóle możliwa jest reforma wymiaru sprawiedliwości? Pytam przewrotnie, bowiem już 4 lata temu politycy obiecywali nam wprowadzenie systemowych zmian, które spowodują szybsze, efektywniejsze, a przede wszystkim sprawiedliwsze rozpatrywanie spraw sądowych.

r e k l a m y

Po czterech latach (jest to okres, przez który można już coś zrobić) w większości przypadków czas oczekiwania na rozpatrzenie sprawy się zwiększył (wyjątkiem są sprawy karne - tutaj średni czas na rozpatrzenie sprawy nieco się skrócił). Sędziów w polskich sądach, do których z roku na rok wpływa coraz więcej spraw, jest po prostu za mało. W tej kwestii nie da się jednak przeprowadzić reformy. Tutaj potrzeba większego napływu nowych sędziów. Tymczasem w 2017 roku resort sprawiedliwości zamroził 745 etatów sędziowskich...

Co z jakością orzekania? Kilka dni temu pojawiły się informacje na temat dwóch kontrowersyjnych wyroków. W pierwszym z nich mężczyzna został skazany na karę 1 miesiąca ograniczenia wolności z obowiązkiem wykonywania nieodpłatnej, kontrolowanej pracy na cele społeczne w wymiarze 20 godzin. Powód? Kradzież ze sklepu cukierka o wartości 40 groszy. Drugie orzeczenie wydał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Sąd przychylił się do wniosku handlarza roszczeń Maciej M. i uchylił decyzję komisji weryfikacyjnej w sprawie wartego 40 mln zł terenu przy Szarej na Powiślu. W efekcie grunt znowu może trafić w ręce wspomnianego handlarza, który miał za niego zapłacić zaledwie 1 proc. wartości.

r e k l a m y

Pytanie jednak, czy kwestię kontrowersyjnych orzeczeń jest w stanie uregulować reforma wymiaru sprawiedliwości? Przecież sędziowie to też ludzie. Rozwiązania o charakterze systemowym mogą nie działać w indywidualnych sprawach, gdzie wszystko zależy od poglądu danego sędziego. Tutaj - w mojej ocenie - mogłoby pomóc większe uwrażliwienie sędziów na kwestie słuszności i sprawiedliwości. Myślenie w kategoriach kompletnej reformy może w tym przypadku nie pomóc. Bardziej należałoby się przyjrzeć już istniejącemu systemowi szkoleń. Czy przygotowując się do zawodu sędziowie otrzymują nie tylko odpowiednią wiedzę na temat litery prawa, ale również sposobów praktycznego jej stosowania w trakcie orzekania, które niwelują ryzyko wydania kuriozalnej, budzącej kontrowersje decyzji? Zamiast zatem krzyczeć: - "Sądy do zaorania!" - może lepiej się zastanowić co można zrobić w ramach istniejącego już systemu, aby był on efektywniejszy i bardziej sprawiedliwy.

Źródła informacji:

Data: 2019-10-30 19:44:47
Autor: Sonn
W dniu 2019-10-30 o 19:43, u2 pisze:
[...]

Twój ojciec i matka pragnęli normalnego dziecka. Co poszło nie tak?

--
Sonn

Data: 2019-10-30 21:58:22
Autor: u2
W dniu 30.10.2019 o 19:44, Sonn pisze:
[...]

niemiecki syn zazdrości:))))))))

Data: 2019-10-31 11:40:54
Autor: kujau.konrad.pl
użytkownik u2 napisał:
 Sędziów w polskich sądach, do których z roku na rok wpływa coraz więcej spraw, jest po prostu za mało.
Liczba sędziów na 100.000 mieszkańców

PL      26

norwegia  11 dania    6
francja  10
holandia  14
https://isws.ms.gov.pl/pl/porownania-miedzynarodowe/

Win-cyj sę-dziówf
win-cyj sę-dzióf
win-cyj po-sa-dek dla swo-ja-ków

Oni som zawaleni pracom!

Data: 2019-10-31 19:59:09
Autor: ąćęłńóśźż
Jeden sędzia skazuje za kradzież cukierka. Inny zwraca działkę handlarzowi roszczeń. Co poszło nie tak?
Oni są głównie zawaleni wzywaniem abyś zapłacił 2 zł za odpis.
A WSA są aktualnie zajęte wysyłaniem 10 milionów listów, żeby skarżący napisał im swój Pesel - nic to, ze jest w aktach sprawy, nic to że mają NIP, nic to że mógłbyś przy pierwszej sposobności na rozprawie zapodać paszczą.
Włoski strajk w rozkwicie i od zawsze.
Tylko ostry miecz może odciąć naraz siedem głów Hydry.

-- -- -
Oni som zawaleni pracom!

Data: 2019-10-31 20:01:05
Autor: u2
W dniu 31.10.2019 o 19:40, kujau.konrad.pl@gmail.com pisze:
użytkownik u2 napisał:
[...]

czytaj ze zrozumieniem, porównaj liczbę spraw, które ci sędziulkowie mają do rozpatrzenia, liczba sędziulków nie ma nic do rzeczy, zwłaszcza po likwidacji kolegiów ds. wykroczeń:)

Data: 2019-10-31 13:05:42
Autor: kujau.konrad.pl
użytkownik u2 napisał:

czytaj ze zrozumieniem, porównaj liczbę spraw, które ci sędziulkowie mają do rozpatrzenia, liczba sędziulków nie ma nic do rzeczy, zwłaszcza po likwidacji kolegiów ds. wykroczeń:)

Chj mnie to obchodzi.
Jeżeli spraw jest dużo, znaczy wina systemu.

1,7mln/rok zapytań urzędów skarbowych do ministerstwa o wykładnię
przepisów? Zamiast uprościć prawo to co? Win-cyj posadek w skarbówce,
wincyj posadek dla swo-ja-ków:)  Aj waj PL to piękny kraj.

Liczba sędziów na 100.000 mieszkańców
anglia   3
PL        26

Win-cyj cie-płych po-sa-dek! Aj waj.

Skomplikujmy prawo bardziej, będzie wesoło:)

Data: 2019-10-31 21:55:10
Autor: u2
W dniu 31.10.2019 o 21:05, kujau.konrad.pl@gmail.com pisze:
[...]

budżet się spina, miliardy, które wypływały, nie wypływają, tylko pełomafii to nie w smak, ale jak przyjdą znowu do władzy to będzie likwidacja wszystkiego, nie będzie już szastania miliardami na programy społeczne, a spółki skarbu państwa się sprywatyzuje, bo nie będą przynosić zysków, Polacy będą spieprzać na zachód o ile zdążą:)

Data: 2019-11-01 12:06:12
Autor: nie ma emaila
w <5dbb4a2f$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>, u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

budżet się spina, miliardy, które wypływały, nie wypływają, tylko pełomafii to nie w smak,

Raport SGH wskazuje, że zdecydowana większość kasy jest z koniuntury (i
zwiększania podatków).
Komu tu wierzyć - ekonomistom czy trollowi z usenetu? :)

Data: 2019-11-01 14:34:00
Autor: u2
W dniu 01.11.2019 o 12:06, troll z usenetu nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
[...]

koniu koniu koniu:))))))))))

Data: 2019-10-31 21:47:25
Autor: Jacek Maciejewski
Jeden sędzia skazuje za kradzież cukierka. Inny zwraca działkę handlarzowi roszczeń. Co poszło nie tak?
Dnia Thu, 31 Oct 2019 11:40:54 -0700 (PDT), kujau.konrad.pl@gmail.com
napisał(a):

Oni som zawaleni pracom!

Bo są. Wiesz że typowo lekarz poświęca 80% dniówki na pisanie papierków
zamiast na leczenie? To samo tylko do kwadratu, jest w sądownictwie.
Wystarczy zreformować sądownictwo. Tylko nie w ten sposób w jaki chce to
robić PIS. W istocie chodzi mu tylko o uzależnienie sędziów od siebie
poprzez uzyskanie wpływu na ich mianowanie i los, co ma zapewnić klice
bezkarność. A ty najwyraźniej jesteś półgłówkiem, i nie tyle odpisuję
tobie co przywracam równowagę. Nie można bowiem zostawiać głupich
tekstów bez objaśnienia.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-31 21:52:14
Autor: u2
napisał(a):

[...]

jak zwykle Jcek udaje durnia, nadzwyczajna kasta zlikwidowała kolegia ds. wykroczeń, bo nie miała za dużo do roboty, chciała mieć lepsze statystyki, teraz kiedy Peace przykręca śrubkę, to zaczynają się kwiki i jazgoty, że za dużo roboty i się nie wyrabiają, ale zawsze mogą wysłać zapytania prejudycjalne do TSUE:)

Jeden sędzia skazuje za kradzież cukierka. Inny zwraca działkę handlarzowi roszczeń. Co poszło nie tak?