Jeden sim i kilka numerów lub operatorów

Data: 2010-05-27 11:33:36
Autor: Piotr M
Jeden sim i kilka numerów lub operatorów
Witam.

Nie tak dawno Play wprowadził aliasy do numerów. Teraz widzę pojawiła się odpowiedz Orange, hehe :)
http://www.telepolis.pl/news.php?id=18233

Widzę, że Play nie tylko silnie konkuruje cenowo, ale też z wdrożeniami nowych usług. To cieszy. Kiedyś (w początkowych latach), jak pamiętam, pionierem była Era, u niej dużo rzeczy było pierwszych i przez to miała u mnie uznanie. W ogóle miała najbardziej rozbudowany system różnych usług (jakieś tam korporacyjne czy coś). Ale ogólnie nie o tym chciałem napisać, a właściwie zapytać :)

Tak sobie pomyślałem. Co szkodzi na przeszkodzie, aby do jednej karty SIM było przypisanych więcej niż jeden numer? Faktycznych, nie aliasów. Jeżeli można miec już dodatkową stacjonarkę, to dlaczego nie ma usług wielokrotnych numerów komórkowych? 3 abonamenty na jednej karcie, a co :) Technicznie chyba nie ma trudności, może są, może chodzi o coś innego, np marketing.
Ale tak naprawdę, to ja chciałbym iść jeszcze dalej, najchętniej widziałbym możliwość obsługi przez kartę SIM kilka numerów, ale od różnych operatorów. Da się tak? I bez wymiany SIM :)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-05-27 11:38:28
Autor: Miecio
W dniu 2010-05-27 11:33, Piotr M pisze:
[...]

W Erze od dosyć dawna możesz zamówić drugi (stacjonarny) numer na jednej karcie sim.

Data: 2010-05-27 11:41:53
Autor: Piotr M
W dniu 27 maja 2010 11:38, Miecio pisze:
W Erze od dosyć dawna możesz zamówić drugi (stacjonarny) numer na jednej
karcie sim.

:) Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.

Data: 2010-05-27 11:54:59
Autor: Miecio
W dniu 2010-05-27 11:41, Piotr M pisze:
W dniu 27 maja 2010 11:38, Miecio pisze:
W Erze od dosyć dawna możesz zamówić drugi (stacjonarny) numer na jednej
karcie sim.

:) Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.

Fakt, nie doczytałem.

Data: 2010-05-27 12:08:42
Autor: Piotr M
W dniu 27 maja 2010 11:54, Miecio pisze:
[...]

A ja w sumie nie doczytałem tego, co Orange umożliwił :)
Wow. Daleko lepiej od Playa. Bo przez dodatkowy numer można dzwonić, wysyłać smsy, a nawet korzystać z internetu. I właśnie częściowo o tym pisałem. Operatorowi to przeciez pasi, bo dwa konta trzeba zasilać i (prawdopodobnie) utrzymywać.

Tyle ciekawe czy Orange umożliwia odbieranie połączeń/smsów bez zasilenia i utrzymywania numeru. Nie urodziwszy sie wczoraj, zgaduję że nie :)

Czy wcześniej (rok, 5 lat) nie dało się wprowadzić takich usług/możliwości? Na "zachodzie" nie ma? Bo ja często porównuje z krajami wysokorozwiniętymi, tam zdarza się że nowa technologia jest szybciej wdrażana, ale najbardziej widać różnice jeśli chodzi o marketing (jakieś sztuczne działania), w sensie że u nich już nie przechodzą pewne rzeczy, a u nas spokojnie, bo i tak się cieszymy z tego co mamy :)

Data: 2010-05-27 12:24:55
Autor: Motylek
Jeden sim i kilka numerĂłw lub operatorĂłw
Użytkownik Piotr M napisał:
[...]

Mnie to tez pasi, jesli mi umozliwia "scalenie" 2 abonamentow. Bo teraz mam 2 telefony, w karty sim, i dwie "grupy" dzwoniacych. I meczy mnie juz ciagla synchronizacja kontaktĂłw miedzy telefonami ;)

Czy wcześniej (rok, 5 lat) nie dało się wprowadzić takich usług/możliwości?

Konkurencja dzwignia postepu. Gdyby nie Play to pewnie nie byloby w Orange takiej (jak i innych ofert) ;)

Data: 2010-05-27 21:32:23
Autor: MarekM
W dniu 27.05.2010 12:24, Motylek pisze:

Czy wcześniej (rok, 5 lat) nie dało się wprowadzić takich
usług/możliwości?
Konkurencja dzwignia postepu. Gdyby nie Play to pewnie nie byloby w
Orange takiej (jak i innych ofert) ;)

Myślisz, że Orange wprowadziło taką akurat usługę w reakcji na usługę Play? Myślisz, że przygotowaliby ją w 10 dni?

Na mój gust to Play ma jakieś "wtyki" u pomarańczowych. Wprowadzili usługę nieco ponad tydzień wcześniej, ale nie tak zaawansowaną technicznie jak Orange (w Play to po prostu zwykłe przekierowanie, w Orange de facto dwie aktywacje na jednej karcie SIM z dynamicznym ich "przepinaniem"). Ciężko mi uwierzyć w przypadek prawie jednoczesnego wprowadzenia prawie identycznej, "nowej" usługi ("nowej", bo to Plus był pierwszy: zrobił coś podobnego już kilka lat temu, tylko że to było dostępne jedynie dla abonamentów firmowych).

Marek

Data: 2010-05-28 09:09:07
Autor: Ben

Użytkownik "MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisał w wiadomości news:htmhcd$vhl$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Faktycznie w Plusie jest od dawna usługa Dual Sim, która pozwala na "dołożenie" do numeru firmowego numeru prywatnego dzięki temu na jednej karcie SIM są 2 numery. Można ustawić przekierowania np. prywatny -> służbowy a nie ustawiać służbowy -> prywatny.
Są jednak ograniczenia:
1. oba numery muszą być z tego samego zakresu  HLR
2. nie działa przekierowanie SMSów

Ciekawe jak to jest w Playu i Orange?

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5151 (20100527) __________

Data: 2010-05-28 17:26:33
Autor: Piotr M
W dniu 28 maja 2010 09:09, Ben pisze:

Faktycznie w Plusie jest od dawna usługa Dual Sim, która pozwala na
"dołożenie" do numeru firmowego numeru prywatnego dzięki temu na jednej
karcie SIM są 2 numery.

I działają dwa jednocześnie?

1. oba numery muszą być z tego samego zakresu  HLR

Co to znaczy?

Czyli to co wprowadza i testuje Orange, to nie nowość, a po prostu pewne usługi (dla wybrańców) schodzą pod strzechy. I wychodzi na to że aliasy Playowskie, to jest właściwie nowość i są z tym pierwsi. Najlepiej gdyby operatorzy dawali możliwość przypisywania numerów do jednej SIM i też tworzenia aliasów.

Swoją drogą, dlaczego stosuje się takie "dawkowanie" w czasie różnych usług? Marketing? To tak jak np ogólnoświatowy producent jogurtów, wchodząc na polski rynek, też nie wprowadzi od razu wszystkich smaków, a tylko np 3, bo i tak tylko tymi 3 będziemy się zachwycać. A po czasie, konkurencja sprawi że będzie musiał rozszerzać asortyment, aż rozszerzy do takiego jaki ma w krajach co na rynku siedzi już kilka lat.

Tak samo Plus. Co mu wadziło, co jak kiedyś wprowadzał w ofercie biznesowej ten numer dodatkowy, aby wprowadzić również w prepaidach? Nie byłoby popytu, a to aż taki duży koszt obsługi wprowadzenia takiej usługi? Coś mi się nie chce wierzyć. Bardziej jak z tymi jogurtami.

Data: 2010-05-29 18:10:51
Autor: SDD

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:htonfd$s9v$1mx1.internetia.pl...

Swoją drogą, dlaczego stosuje się takie "dawkowanie" w czasie różnych usług? Marketing? To tak jak np ogólnoświatowy producent jogurtów,

Nie ma to jak odkrywanei rzeczy oczywistych :)
Jasne, ze marketing. Dlatego postep idzie tak powoli - gdyby nie marketing to pewnie dawno mielibysmy telewizory Full HD i 3D i zapachowe jednoczesnie. 64 rdzeniowe procesowy i petabajtowe dyski.
A tymczasem chodzi o to, by ludzie najpierw kupili jedno a potem - goniac za nowoscia -zanime tamto  zuzyje juz (naturalnei ci, ktorych stac) - bulili za nastepne.
Na tych, korych nie stac, tez sa zreszta sposoby - zmiany czestotliwosci, technologii nadawaia itp.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-05-29 18:16:10
Autor: SERG
W dniu 2010-05-29 18:10, SDD pisze:
[...]

Dokładnie. Nie może występować zjawisko kanibalizmu, żeby nowszy produkt wypierał za szybko ten starszy. Każdy nowy produkt musi przejść przez cały cykl swojego życia.

Data: 2010-05-29 18:33:54
Autor: J.F.
On Sat, 29 May 2010 18:16:10 +0200,  SERG wrote:
[...]

Wy nie przesadzajcie - jaki jest cykl zycia np telefonu ? Rok do
zakonczenia produkcji czy dwa lata ? Nowe modele trudno zliczyc :-)

Marketing techniki nie przeskoczy - telewizja 3D za drogo kosztuje ..
a moze kosztowala. Procesory 64 bit ? Przeciez Alpha byla juz 18 lat temu.
Tylko ci wredni klienci nie chcieli ich kupowac. A moze ci durni marketingowcy z DEC nie potrafili ich sprzedac ? A dawkowanie jak najbardziej ma sens - dzis mozliwosci takie duze ze
nigdy bys nie wypuscil produktu ktory by robil wszystko co mozliwe w
granicach rozsadnych mozliwosci.

Jak sie ktos pyta a wiecej numerow, to powienien sie dowiedziec - ile
by to kosztowalo, ilu klientow byloby sklonnych zaplacic, i ile mozna
na tym zarobic ..

J.

Data: 2010-05-30 19:47:09
Autor: Ben
[...]

W zakresue połaczeń przychodzacych zalezy to od zdefiniowanych przekierowań, tak jak pisałem.
W zakresie połaczeń wychodzących zalezy od tego, która karta jest aktualnie zalogowana. Można się przełączać za pomocą aplikacji lub testartując telefon

1. oba numery muszą być z tego samego zakresu  HLR

Co to znaczy?

HLR to pierwsze dwie cyfry numeru karty SIM określa rejestry - powiedzmy ogólnie subkonto danego operatora.

[...]

W biznesie jako kartę prywatną w Dual Sim można wskazać prywatnego postpaida.
W takim przypadku oba konta są rozliczane osobno, tak jak przed właczeniem usługi Dual SIM.
Dotyczy to również faktur i billingów.

Jak jest z z prepaidami tego nie wiem. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5152 (20100528) __________

Data: 2010-05-28 10:59:35
Autor: darek638
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:htlgfe$r3e$1mx1.internetia.pl...
[...]

A jak się nazyw ta usługa i gdzie można o niej coś przeczytać??
Darek

Data: 2010-05-28 11:59:18
Autor: MarekM
W dniu 2010-05-28 10:59, darek638 pisze:

A ja w sumie nie doczytałem tego, co Orange umożliwił :)
Wow. Daleko lepiej od Playa.
A jak się nazyw ta usługa i gdzie można o niej coś przeczytać??

Orange Ekstra Numer. To na razie testy:
http://www.orange.pl/portal/map/map/discover?articleId=4759523

Marek

Jeden sim i kilka numerów lub operatorów