Jeden wypadek - ile szkód?

Data: 2013-08-30 03:33:12
Autor: e kran
Jeden wypadek - ile szkód?
Próbowalem rozwikłać temat samodzielnie, szukałem w internecie, ale opinie są różne i brak jednoznacznej odpowiedzi.
Nie wyhamowałem i najechałem na tył innego samochodu, który już się zatrzymal. Tamten samochód lekko stuknął w tył auta stojącego przed nim.
Ile szkód spowodowałem w rozumieniu OC, czyli o ile schodków skoczę w górę w tabeli bonus-malus? Jeden agent mówi, że to były 2 szkody, bo likwidator wypłaci z OC za 2 uszkodzone auta. Inny agent mówi, że to jest jedna szkoda, bo to był jeden wypadek. Podaje przykład, że gdybym spowodował karambol i uszkodzonych byłoby 20 aut, to nadal byłaby to jedna szkoda w rozumieniu zniżek/zwyżek.
Czy jest gdzieś wykładnia, czy to jest kwestia uznaniowa w zależności od TU i jego interpretacji zwyżek/zniżek?

Data: 2013-08-30 16:03:34
Autor: Bereza
Jeden wypadek - ile szkód?

Użytkownik <e_kran@op.pl> napisał w wiadomości news:b216b208-cee7-4747-9968-5e604f4048cbgooglegroups.com...
[...]

Zdarzenie jedno, ale szkody dwie. Agenci pewnie nie do końca potrafią rozróżnić terminologię.

bk

Data: 2013-08-30 12:22:17
Autor: e kran
Jeden wypadek - ile szkód?
Czyli jak rozumiem skaczę w górę o 4 oczka w tabeli bonus malus.

Data: 2013-08-31 12:15:06
Autor: Bereza
Jeden wypadek - ile szkód?

Użytkownik <e_kran@op.pl> napisał w wiadomości news:e287f8c5-4e81-416d-bac1-bf53eebd15e1googlegroups.com...
Czyli jak rozumiem skaczę w górę o 4 oczka w tabeli bonus malus.

Trzeba zapytać ubezpieczyciela o definicje pojęć w umowie.
bk

Jeden wypadek - ile szkód?