Jedna kaseta z kilku różnych?

Data: 2011-10-04 23:55:01
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Jedna kaseta z kilku różnych?
Witam

Tak sobie rozebrałem swoje kasety, niektóre zębatki już na wykończeniu, niektóre jak nowe. Wpadłem na pomysł aby złożyć z kilku kaset jedną.

Mam kasetę 9 rzędową SRAM i 8 rzędową Shimano. Złożyłem na bębęnku z tymi zębami co są dobre z obu, zostawiając pierścienie plastykowe od 8 rzędowych. Wyszła kaseta jak nowa z takimi przełożeniami jakbym sobie życzył. Same zebatki, czy też 9 czy 8 rzędów po pomiarze suwmiarką wydają się być takie same. Czy będzie to działać?

--
_____________________________
amico amicus sum inimico inimicus.pl

Data: 2011-10-05 00:12:45
Autor: geos
Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
[...]

będzie, ale może działać trochę kulawo. ćwiczyłem takie kombinacje chcąc finalnie otrzymać kasetę 9s. u mnie działało i dało się jeździć. grubości zębatek się różnią, ale w praktyce możesz pominąć (1.8 vs. 1.78). natomiast różnice w grubości podkładek już są znaczące (3.0 vs. 2.56). starcie z wyczuciem tych pierwszych na papierze ściernym pozwala ładnie dopasować całość do standardu 9s. problem pojawia się z zębatkami "z wbudowaną podkładką" (najczęściej te najmniejsze). tych tak łatwo nie daje się zeszlifować jak plastikowej podkładki.

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-10-05 06:42:05
Autor: PeJot
W dniu 2011-10-04 23:55, Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
[...]

Powinno. Co najwyżej mogą być problemy z mniejszymi koronkami przy przerzucaniu, ale można się przyzwyczaić.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Jedna kaseta z kilku różnych?