|
Data: 2010-03-24 14:30:31 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzył wszechświat! |
W dniu 2010-03-24 08:10, Waliza Bolek pisze:
Niestety ten Wasz Bóg podobno wszechmogący chyba zapomniał stworzyć świat tak aby na przykład ludzie się nie starzeli i nigdy nie umierali, nie chorowali i nie cierpieli, tak żeby demokratyczny rząd nie kradł i nie oszukiwał aby się wzbogacić na nawiności prostych ludzi, także inne wieprze przy korytach. Ich pieniądze nie biorą się z nikąd, podobnie pieniądze spekulantów giełdowych. itd.
Masz pretensje do Boga? Z jakiego niby powodu - czyż Bóg nie dal każdemu człowiekowi daru samodzielnego myślenia? Stworzył człowieka, dał mu rozum i chyba nie sądzisz że będzie go przez całe życie prowadził za rączkę? I to chyba nie sprawka Boga że ludzie dają sobą pomiatać kapitalistom jak stado baranów? Umierają z głodu, albo harują na kapitalistę za głodowe płace podczas gdy oni już nie wiedzą co robić z pieniędzmi.. To nie Bóg tak świat urządził, tylko bierność normalnych ludzi którzy pozwalają żerować na sobie..
jednak Wszechświat podobno nie jest układem zamkniętym.
Według niemieckich naukowców tylko w naszej galaktyce może istnieć kilka tysięcy cywilizacji na planetach podobnych do Ziemi.
W tej materii zdanie niemieckich naukowców ma znaczenie takie same jak zdanie niepiśmiennego Jasia, z Pcomia dolnego, pastuszka z zawodu.. Są to wszystko tylko teorie.
Wiemy bardzo niewiele o tym świecie a niektórym od tysięcy lat wydaje się, że wiedzą już wszystko bo mają Boga będącego wytłumaczeniem na wszystko i dobrym narzędziem do manipulowania wyzyskiwanymi społeczeństwami, wytłumaczeniem popełnianych podbojów, zbrodni i grabierzy, karmą duchową dla wykonawców tych rzydowskich i nie tylko rydowskich bo także muzułmańskich okrucieństw.
Tak, rzadko który kapitalista deklaruje się jako ateista..
--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
InstalujÄ…c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-24 15:09:58 |
Autor: bolek |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hod46d$trq$1news.onet.pl...
W dniu 2010-03-24 08:10, Waliza Bolek pisze:
Tak, rzadko który kapitalista deklaruje siê jako ateista..
No a czym by trzyma³ poddanych w ryzach ?
Jego siê nie boj±, to mo¿e si³y wy¿szej ?
bolek
|
|
|
Data: 2010-03-24 15:13:33 |
Autor: .he®sk. |
Jednak Bóg stworzył wszech¶wiat! |
On Wed, 24 Mar 2010 15:09:58 +0100, "bolek" <bolek@neostrada.pl>
wrote:
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hod46d$trq$1news.onet.pl...
>W dniu 2010-03-24 08:10, Waliza Bolek pisze:
> Tak, rzadko który kapitalista deklaruje się jako ateista..
No a czym by trzymał poddanych w ryzach ?
Jego się nie boj±, to może siły wyższej ?
takis cwaniak? to wybierz sie na ktores z podworek warszawskiej
pragi i znudzonym kolesiom powiedz, ze jestes bogiem. opowiesz
jak bardzo sie przestraszyli. oczywiscie pod waruniem,ze przezyjesz.
--
HeSk
"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)
Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan dróg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/
|
|
|
Data: 2010-03-24 18:04:13 |
Autor: bolek |
Jednak Bóg stworzy³ wszech?wiat! |
U¿ytkownik ".heRsk." <wc15?bigbrednie@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:bd7kq5pkpbd2v9d37jcj89e8095ej7kig94ax.com...
On Wed, 24 Mar 2010 15:09:58 +0100, "bolek" <bolek@neostrada.pl>
wrote:
U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo?ci
news:hod46d$trq$1news.onet.pl...
>W dniu 2010-03-24 08:10, Waliza Bolek pisze:
> Tak, rzadko który kapitalista deklaruje siê jako ateista..
No a czym by trzyma³ poddanych w ryzach ?
Jego siê nie boj?, to mo¿e si³y wy¿szej ?
takis cwaniak? to wybierz sie na ktores z podworek warszawskiej
pragi i znudzonym kolesiom powiedz, ze jestes bogiem. opowiesz
jak bardzo sie przestraszyli. oczywiscie pod waruniem,ze przezyjesz.
--
Ci to raczej nie pracuj±.
bolek
|
|
|
Data: 2010-03-24 20:22:17 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
W dniu 2010-03-24 15:09, bolek pisze:
U¿ytkownik "jadrys"<andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:hod46d$trq$1news.onet.pl...
W dniu 2010-03-24 08:10, Waliza Bolek pisze:
Tak, rzadko który kapitalista deklaruje siê jako ateista..
No a czym by trzyma³ poddanych w ryzach ?
Jego siê nie boj±, to mo¿e si³y wy¿szej ?
bolek
Nie ulega w±tpliwo¶ci ¿e na przestrzeni wieków to w³a¶nie za pomoc± tak¿e Ko¶cio³a kapitali¶ci utrzymywali swoich niewolników w ryzach..
--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
Data: 2010-03-25 01:43:36 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-24 15:09, bolek pisze:
U¿ytkownik "jadrys"<andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:hod46d$trq$1news.onet.pl...
W dniu 2010-03-24 08:10, Waliza Bolek pisze:
Tak, rzadko który kapitalista deklaruje siê jako ateista..
No a czym by trzyma³ poddanych w ryzach ?
Jego siê nie boj±, to mo¿e si³y wy¿szej ?
bolek
Nie ulega w±tpliwo¶ci ¿e na przestrzeni wieków to w³a¶nie za pomoc±
tak¿e Ko¶cio³a kapitali¶ci utrzymywali swoich niewolników w ryzach..
Co¶ widzê, ¿e Ci siê J±dru¶ kapitalizm z feudalizmem pomiesza³. :)
--
Pit
|
|
|
Data: 2010-03-25 15:28:12 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
W dniu 2010-03-25 01:43, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
Nie ulega w±tpliwo¶ci ¿e na przestrzeni wieków to w³a¶nie za pomoc±
tak¿e Ko¶cio³a kapitali¶ci utrzymywali swoich niewolników w ryzach..
Co¶ widzê, ¿e Ci siê J±dru¶ kapitalizm z feudalizmem pomiesza³. :)
Nie widzê miêdzy wielkiej ró¿nicy.
--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-25 15:59:34 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 01:43, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
Nie ulega w±tpliwo¶ci ¿e na przestrzeni wieków to w³a¶nie za pomoc±
tak¿e Ko¶cio³a kapitali¶ci utrzymywali swoich niewolników w ryzach..
Co¶ widzê, ¿e Ci siê J±dru¶ kapitalizm z feudalizmem pomiesza³. :)
Nie widzê miêdzy wielkiej ró¿nicy.
Bo Ciê tak naprawdê nikt w Twój szanowny ty³ek jeszcze dobrze nie kopn±³.
Gdyby¶ ¿y³ w XVI w. to by Ci te Twoje lewicowe pogl±dy batem po plecach
z g³owy wybili. Wtedy by¶ wiedzia³ co to feudalizm.
--
Pit
|
|
|
Data: 2010-03-25 16:24:19 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
W dniu 2010-03-25 15:59, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 01:43, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
Nie ulega w±tpliwo¶ci ¿e na przestrzeni wieków to w³a¶nie za pomoc±
tak¿e Ko¶cio³a kapitali¶ci utrzymywali swoich niewolników w ryzach..
Co¶ widzê, ¿e Ci siê J±dru¶ kapitalizm z feudalizmem pomiesza³. :)
Nie widzê miêdzy wielkiej ró¿nicy.
Bo Ciê tak naprawdê nikt w Twój szanowny ty³ek jeszcze dobrze nie kopn±³.
Gdyby¶ ¿y³ w XVI w. to by Ci te Twoje lewicowe pogl±dy batem po plecach
z g³owy wybili. Wtedy by¶ wiedzia³ co to feudalizm.
Ale mamy teraz XXI wiek i Rosyjska rewolucjê za sob±. Ja¶nie pañstwo musieli poluzowaæ jarzmo wyzysku.. Tym nie mniej nadal zdzieraj± z ludzi skórê.
--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-25 23:30:43 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 15:59, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
Bo Ciê tak naprawdê nikt w Twój szanowny ty³ek jeszcze dobrze nie kopn±³.
Gdyby¶ ¿y³ w XVI w. to by Ci te Twoje lewicowe pogl±dy batem po plecach
z g³owy wybili. Wtedy by¶ wiedzia³ co to feudalizm.
Ale mamy teraz XXI wiek i Rosyjska rewolucjê za sob±. Ja¶nie pañstwo
musieli poluzowaæ jarzmo wyzysku.. Tym nie mniej nadal zdzieraj± z ludzi
skórê.
E tam zaraz poluzowaæ. Z jednego feudalizmu przeszli na drugi, tylko
bardziej zidoelogizowany, ale wcale nie lepszy, a nawet gorszy.
Ale có¿ siê dziwiæ? Taka to ju¿ ich natura wewtej cywilizacji turañskiej.
W naszej - ³aciñskiej - to siê nie sprawdza.
--
Pit
|
|
|
Data: 2010-03-26 22:12:42 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
W dniu 2010-03-25 23:30, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 15:59, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
Bo Ciê tak naprawdê nikt w Twój szanowny ty³ek jeszcze dobrze nie kopn±³.
Gdyby¶ ¿y³ w XVI w. to by Ci te Twoje lewicowe pogl±dy batem po plecach
z g³owy wybili. Wtedy by¶ wiedzia³ co to feudalizm.
Ale mamy teraz XXI wiek i Rosyjska rewolucjê za sob±. Ja¶nie pañstwo
musieli poluzowaæ jarzmo wyzysku.. Tym nie mniej nadal zdzieraj± z ludzi
skórê.
E tam zaraz poluzowaæ. Z jednego feudalizmu przeszli na drugi, tylko
bardziej zidoelogizowany, ale wcale nie lepszy, a nawet gorszy.
Ale có¿ siê dziwiæ? Taka to ju¿ ich natura wewtej cywilizacji turañskiej.
W naszej - ³aciñskiej - to siê nie sprawdza.
Przyjdzie czas ¿e siê sprawdzi. Mam nadzieje ¿e ju¿ nied³ugo.
--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-25 12:49:06 |
Autor: ~he®sk~ |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
On Wed, 24 Mar 2010 20:22:17 +0100, jadrys <andrzej203@op.pl> wrote:
Nie ulega w±tpliwo¶ci ¿e na przestrzeni wieków to w³a¶nie za pomoc± tak¿e Ko¶cio³a kapitali¶ci utrzymywali swoich niewolników w ryzach..
zwlaszcza w indiach i chinach... o zsrr nie wspomne ;)))
--
HeSk
"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±
i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)
Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan dróg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/
|
|
Data: 2010-03-25 15:30:00 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzył wszechświat! |
W dniu 2010-03-25 12:49, ~he®sk~ pisze:
On Wed, 24 Mar 2010 20:22:17 +0100, jadrys<andrzej203@op.pl> wrote:
Nie ulega wątpliwości że na przestrzeni wieków to właśnie za pomocą
także Kościoła kapitaliści utrzymywali swoich niewolników w ryzach..
zwlaszcza w indiach i chinach... o zsrr nie wspomne ;)))
W ZSRR nikt nie pracował na powiększanie majątku wyzyskiwacza.
--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
InstalujÄ…c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-25 16:49:08 |
Autor: cirrus |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hofs6m$o4d$3news.onet.pl...
W dniu 2010-03-25 12:49, ~heRsk~ pisze:
On Wed, 24 Mar 2010 20:22:17 +0100, jadrys<andrzej203@op.pl> wrote:
Nie ulega w±tpliwo¶ci ¿e na przestrzeni wieków to w³a¶nie za pomoc±
tak¿e Ko¶cio³a kapitali¶ci utrzymywali swoich niewolników w ryzach..
zwlaszcza w indiach i chinach... o zsrr nie wspomne ;)))
W ZSRR nikt nie pracowa³ na powiêkszanie maj±tku wyzyskiwacza.
Wszyscy na to pracowali bo najwiêkszym wyzyskiwaczem by³ ZSRR.
--
stevep
|
|
|
Data: 2010-03-25 16:57:07 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
W dniu 2010-03-25 16:49, cirrus pisze:
W ZSRR nikt nie pracowa³ na powiêkszanie maj±tku wyzyskiwacza.
Wszyscy na to pracowali bo najwiêkszym wyzyskiwaczem by³ ZSRR.
No tak, kraj wyzyskiwaczem.. Bez komentarza.
--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-25 23:52:13 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 12:49, ~he?sk~ pisze:
On Wed, 24 Mar 2010 20:22:17 +0100, jadrys<andrzej203@op.pl> wrote:
Nie ulega w±tpliwo¶ci ¿e na przestrzeni wieków to w³a¶nie za pomoc±
tak¿e Ko¶cio³a kapitali¶ci utrzymywali swoich niewolników w ryzach..
zwlaszcza w indiach i chinach... o zsrr nie wspomne ;)))
W ZSRR nikt nie pracowa³ na powiêkszanie maj±tku wyzyskiwacza.
Oj pracowal, pracowa³. Dzisiaj ci, na których przez siedemdziesi±t lat
pracowa³a ca³a proletariacka klasa radziecka zajmuj± pierwsze kilkadziesi±t
miejsc na listach stu najbogatszych europejczyków, wyprzedzaj±c nawet
królowa brytyjsk±. Za¶ zwyk³y proletariusz jak chodzi³ bosy tak dalej
chodzi.
http://najbogatsieuropejczycy.wprost.pl/
Dziwne, ¿e niemal ka¿dy z nich zaraz po upadku ZSRR mia³ kasê na robienie
wielkich biznesów. Ciekawe sk±d, jak sto dolarów dla zwyk³ego proletariusza
w tamtym czasie w Rosji, to by³ ju¿ do¶æ spory maj±tek?
--
Pit
|
|
Data: 2010-03-26 22:14:53 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
W dniu 2010-03-25 23:52, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 12:49, ~he?sk~ pisze:
On Wed, 24 Mar 2010 20:22:17 +0100, jadrys<andrzej203@op.pl> wrote:
Nie ulega w±tpliwo¶ci ¿e na przestrzeni wieków to w³a¶nie za pomoc±
tak¿e Ko¶cio³a kapitali¶ci utrzymywali swoich niewolników w ryzach..
zwlaszcza w indiach i chinach... o zsrr nie wspomne ;)))
W ZSRR nikt nie pracowa³ na powiêkszanie maj±tku wyzyskiwacza.
Oj pracowal, pracowa³. Dzisiaj ci, na których przez siedemdziesi±t lat
pracowa³a ca³a proletariacka klasa radziecka zajmuj± pierwsze kilkadziesi±t
miejsc na listach stu najbogatszych europejczyków, wyprzedzaj±c nawet
królowa brytyjsk±. Za¶ zwyk³y proletariusz jak chodzi³ bosy tak dalej
chodzi.
http://najbogatsieuropejczycy.wprost.pl/
Dziwne, ¿e niemal ka¿dy z nich zaraz po upadku ZSRR mia³ kasê na robienie
wielkich biznesów. Ciekawe sk±d, jak sto dolarów dla zwyk³ego proletariusza
w tamtym czasie w Rosji, to by³ ju¿ do¶æ spory maj±tek?
Nikt z komitetu centralnego KZPR nie by³ ani nie zosta³ po rozpadzie ZSRR milionerem. I to jest najwa¿niejsze ¿eby nie nazywaæ ustroju panuj±cego w ZSRR wyzyskiem..
--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-28 22:54:39 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 23:52, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 12:49, ~he?sk~ pisze:
On Wed, 24 Mar 2010 20:22:17 +0100, jadrys<andrzej203@op.pl> wrote:
Nie ulega w±tpliwo¶ci ¿e na przestrzeni wieków to w³a¶nie za pomoc±
tak¿e Ko¶cio³a kapitali¶ci utrzymywali swoich niewolników w ryzach..
zwlaszcza w indiach i chinach... o zsrr nie wspomne ;)))
W ZSRR nikt nie pracowa³ na powiêkszanie maj±tku wyzyskiwacza.
Oj pracowal, pracowa³. Dzisiaj ci, na których przez siedemdziesi±t lat
pracowa³a ca³a proletariacka klasa radziecka zajmuj± pierwsze
kilkadziesi±t miejsc na listach stu najbogatszych europejczyków,
wyprzedzaj±c nawet królowa brytyjsk±. Za¶ zwyk³y proletariusz jak chodzi³
bosy tak dalej chodzi.
http://najbogatsieuropejczycy.wprost.pl/
Dziwne, ¿e niemal ka¿dy z nich zaraz po upadku ZSRR mia³ kasê na robienie
wielkich biznesów. Ciekawe sk±d, jak sto dolarów dla zwyk³ego
proletariusza w tamtym czasie w Rosji, to by³ ju¿ do¶æ spory maj±tek?
Nikt z komitetu centralnego KZPR nie by³ ani nie zosta³ po rozpadzie
ZSRR milionerem. I to jest najwa¿niejsze ¿eby nie nazywaæ ustroju
panuj±cego w ZSRR wyzyskiem..
Nie b±d¼ ¶mieszny. U nas te¿ nikt z komitetu PZPR nie zosta³. Pamiêtasz co sam napisa³e¶ jakie¶ miesi±c temu? O tym kto naprawdê rz±dzi
w ka¿dym pañstwie? Na tych w³a¶nie ludzi tyra³ ca³y proletariat w ZSRR i oni
dzi¶ s± na listach najbogatszych...
--
Pit
|
|
|
Data: 2010-03-24 16:26:17 |
Autor: cyc |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
................................<
Tak, rzadko który kapitalista deklaruje siê jako ateista..
Taaaak ale tylko dlatego , ze wiekszosc kapitalistow to obludnicy i wszystko co moze przyniesc zysk a religia taki im przynosi bo zamula umysly , beda wspierac . Zdecydowana wiekszosc kapitalistopw to ateisci , choc w deklaracjach sa wierzacymi . Katolik , prawdziwy katolik nie bedzie wykorzystywal innego dla pomnazania swojeg majatku a "zysk " pojmuje jako sprawiedliwy podzial dobr ( sprawiedliwy , nie znaczy oczywiscie rowny ! ) .
Pozatym warto zauwazyc , ze wierze i jej kanonom zdecydowanie blizszy jest ruch lewicowy bo jak chrzescijanstwo w czlowieku widzi podmiot , jak w religii ponad sprawy materialne przedklada idee i jak w naukach Chrystusa kazdego czlowieka postrzega jako rownego innym .
Tych podstawowych elementow katolicyzmu ale i lewicowosci nie uswiadczysz w kapitalizmie .
cyc
|
|
Data: 2010-03-24 20:22:54 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
W dniu 2010-03-24 16:26, cyc pisze:
U¿ytkownik "jadrys"<andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
................................<
Tak, rzadko który kapitalista deklaruje siê jako ateista..
Taaaak ale tylko dlatego , ze wiekszosc kapitalistow to obludnicy i wszystko
co moze przyniesc zysk a religia taki im przynosi bo zamula umysly , beda
wspierac . Zdecydowana wiekszosc kapitalistopw to ateisci , choc w
deklaracjach sa wierzacymi . Katolik , prawdziwy katolik nie bedzie
wykorzystywal innego dla pomnazania swojeg majatku a "zysk " pojmuje jako
sprawiedliwy podzial dobr ( sprawiedliwy , nie znaczy oczywiscie rowny ! ) .
Pozatym warto zauwazyc , ze wierze i jej kanonom zdecydowanie blizszy jest
ruch lewicowy bo jak chrzescijanstwo w czlowieku widzi podmiot , jak w
religii ponad sprawy materialne przedklada idee i jak w naukach Chrystusa
kazdego czlowieka postrzega jako rownego innym .
Tych podstawowych elementow katolicyzmu ale i lewicowosci nie uswiadczysz w
kapitalizmie .
cyc
To oczywiste co piszesz.. Pierwszym komunist± by³ Jezus Chrystus.. I zupe³nie nie rozumiem zaprzeczeñ w tej kwestii przez niektórych oszo³omów grupowych..
--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-24 23:55:15 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
jadrys wrote:
To oczywiste co piszesz.. Pierwszym komunist± by³ Jezus Chrystus.. I
zupe³nie nie rozumiem zaprzeczeñ w tej kwestii przez niektórych
oszo³omów grupowych..
W którym momencie by³?
Wtedy gdy mówi³: "Oddajcie cesarzowi co cesarskie, a Bogu co boskie",
czy wtedy gdy mówi³: "Ka¿demu, kto ma bêdzie dodane, a ka¿demu kto nic
nie ma, zabior± nawet to co ma".
A mo¿e jeszcze kiedy indziej?
--
Pit
|
|
|
Data: 2010-03-25 15:31:23 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
W dniu 2010-03-24 23:55, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
To oczywiste co piszesz.. Pierwszym komunist± by³ Jezus Chrystus.. I
zupe³nie nie rozumiem zaprzeczeñ w tej kwestii przez niektórych
oszo³omów grupowych..
W którym momencie by³?
Wtedy gdy mówi³: "Oddajcie cesarzowi co cesarskie, a Bogu co boskie",
czy wtedy gdy mówi³: "Ka¿demu, kto ma bêdzie dodane, a ka¿demu kto nic
nie ma, zabior± nawet to co ma".
A mo¿e jeszcze kiedy indziej?
Wtedy gdy u¿ywa³ swoich mocy ¿eby pomno¿yæ ryby i chleb do nakarmienia biedaków. wtedy gdy przemieni³ wodê w wino dla napojenia innych.
--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-25 15:54:09 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-24 23:55, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
To oczywiste co piszesz.. Pierwszym komunist± by³ Jezus Chrystus.. I
zupe³nie nie rozumiem zaprzeczeñ w tej kwestii przez niektórych
oszo³omów grupowych..
W którym momencie by³?
Wtedy gdy mówi³: "Oddajcie cesarzowi co cesarskie, a Bogu co boskie",
czy wtedy gdy mówi³: "Ka¿demu, kto ma bêdzie dodane, a ka¿demu kto nic
nie ma, zabior± nawet to co ma".
A mo¿e jeszcze kiedy indziej?
Wtedy gdy u¿ywa³ swoich mocy ¿eby pomno¿yæ ryby i chleb do nakarmienia
biedaków. wtedy gdy przemieni³ wodê w wino dla napojenia innych.
Wtedy robi³ cuda, aby pokazaæ, ¿e ma moc dan± mu od Ojca.
To z jednej strony by³ marketing - narzêdzie szeroko stosowane przez wiele
firm w kapitalizmie, s³u¿±ce do przyci±gania niezdecydowanych klientów
i przekonywania ich, ¿e towar, który oferuj± jest markowy.
Z drugiej wynik zwyczajnej mi³o¶ci do bli¼niego, przejawiaj±cy siê szczególn± trosk± o zaspokojenie jego potrzeb fizycznych.
Poza tym, kto Ci powiedzia³, ¿e to byli wy³±cznie biedacy?
Z tego co wiem, byli to ludzie g³odni, ale niekoniecznie biedacy.
Chrystus siê do polityki w ogóle nie miesza³ i najwa¿niejsze dla niego by³o to, aby ludzie siê wzajemnie mi³owali, bez wzglêdu na to czy kto¶ jest panem czy jego s³ug±, i aby ka¿dy uczciwie wype³nia³ swoje obowi±zki. Czy to s³uga wzglêdem pana, czy te¿ pan wzglêdem s³ugi.
--
Pit
|
|
|
Data: 2010-03-25 16:20:48 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
W dniu 2010-03-25 15:54, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-24 23:55, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
To oczywiste co piszesz.. Pierwszym komunist± by³ Jezus Chrystus.. I
zupe³nie nie rozumiem zaprzeczeñ w tej kwestii przez niektórych
oszo³omów grupowych..
W którym momencie by³?
Wtedy gdy mówi³: "Oddajcie cesarzowi co cesarskie, a Bogu co boskie",
czy wtedy gdy mówi³: "Ka¿demu, kto ma bêdzie dodane, a ka¿demu kto nic
nie ma, zabior± nawet to co ma".
A mo¿e jeszcze kiedy indziej?
Wtedy gdy u¿ywa³ swoich mocy ¿eby pomno¿yæ ryby i chleb do nakarmienia
biedaków. wtedy gdy przemieni³ wodê w wino dla napojenia innych.
Wtedy robi³ cuda, aby pokazaæ, ¿e ma moc dan± mu od Ojca.
To z jednej strony by³ marketing - narzêdzie szeroko stosowane przez wiele
firm w kapitalizmie, s³u¿±ce do przyci±gania niezdecydowanych klientów
i przekonywania ich, ¿e towar, który oferuj± jest markowy.
Robi³ to tylko i wy³±cznie ¿eby pomóc potrzebuj±cym. Nie by³ z zawodu producentem wina ani handlarzem ryb, tudzie¿ piekarzem.
Z drugiej wynik zwyczajnej mi³o¶ci do bli¼niego, przejawiaj±cy siê
szczególn± trosk± o zaspokojenie jego potrzeb fizycznych.
Poza tym, kto Ci powiedzia³, ¿e to byli wy³±cznie biedacy?
Z tego co wiem, byli to ludzie g³odni, ale niekoniecznie biedacy.
Z regu³y to biedakom brakuje funduszy na po¿ywienie. Ta mi³o¶æ do bli¼niego to jedna z cech komunisty.
Chrystus siê do polityki w ogóle nie miesza³ i najwa¿niejsze dla niego by³o
to, aby ludzie siê wzajemnie mi³owali, bez wzglêdu na to czy kto¶ jest panem
czy jego s³ug±, i aby ka¿dy uczciwie wype³nia³ swoje obowi±zki. Czy to s³uga
wzglêdem pana, czy te¿ pan wzglêdem s³ugi.
S³uga mi³uj±cy swojego pana musi byæ niespe³na rozumu. Albo pan przyjacielem s³ugi - przecie¿ to siê wyklucza samo.
--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-25 17:00:32 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 15:54, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-24 23:55, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
To oczywiste co piszesz.. Pierwszym komunist± by³ Jezus Chrystus.. I
zupe³nie nie rozumiem zaprzeczeñ w tej kwestii przez niektórych
oszo³omów grupowych..
W którym momencie by³?
Wtedy gdy mówi³: "Oddajcie cesarzowi co cesarskie, a Bogu co boskie",
czy wtedy gdy mówi³: "Ka¿demu, kto ma bêdzie dodane, a ka¿demu kto nic
nie ma, zabior± nawet to co ma".
A mo¿e jeszcze kiedy indziej?
Wtedy gdy u¿ywa³ swoich mocy ¿eby pomno¿yæ ryby i chleb do nakarmienia
biedaków. wtedy gdy przemieni³ wodê w wino dla napojenia innych.
Wtedy robi³ cuda, aby pokazaæ, ¿e ma moc dan± mu od Ojca.
To z jednej strony by³ marketing - narzêdzie szeroko stosowane przez
wiele firm w kapitalizmie, s³u¿±ce do przyci±gania niezdecydowanych
klientów i przekonywania ich, ¿e towar, który oferuj± jest markowy.
Robi³ to tylko i wy³±cznie ¿eby pomóc potrzebuj±cym. Nie by³ z zawodu
producentem wina ani handlarzem ryb, tudzie¿ piekarzem.
J±dry¶, Ty nie rozumiesz. Chrystus czyni³ cuda, aby pokazaæ ludziom, ¿e to on jest prawdziwym Mesjaszem i ¿e ma moc dan± mu przez Boga.
"¯eby¶cie widzieli, ¿e Syn Cz³owieczy ma moc dan± mu od Boga powiadam Ci cz³owieku, wstañ, we¼ swoje ³o¿e i chod¼." Tak (mniej wiêcej, bo z pamiêci cytujê) powiedzia³ do chromego, gdy faryzeusze szemrali, ¿e odpuszcza grzechy.
Nakarmienie g³odnych by³o zainspirowane przez uczniów, którzy przyszli
do Mistrza i powiedzieli mu, ¿e ludzie chc± je¶æ. Da³ im je¶æ, ale ka¿dy przyzwoity cz³owiek, czy to kapitalista, hrabia, czy te¿ robotnik lituje siê nad g³odnymi i nie odmawia im kromki chleba czy te¿ szklanki wody.
To wynika z bardziej wznios³ych powodów, ni¿ pogl±dy spo³eczne.
Z drugiej wynik zwyczajnej mi³o¶ci do bli¼niego, przejawiaj±cy siê
szczególn± trosk± o zaspokojenie jego potrzeb fizycznych.
Poza tym, kto Ci powiedzia³, ¿e to byli wy³±cznie biedacy?
Z tego co wiem, byli to ludzie g³odni, ale niekoniecznie biedacy.
Z regu³y to biedakom brakuje funduszy na po¿ywienie. Ta mi³o¶æ do
bli¼niego to jedna z cech komunisty.
G³ód ludzi zas³uchanych w Jezusa nie wynika³ z braku funduszy, tylko z braku chleba, a w³a¶ciwie z braku dostêpu do niego. To by³o na pustyni, gdzie sklepów i piekarni raczej nie by³o, a gdzie pieni±dze nie maj± znaczenia.
Mi³o¶æ bli¼niego nie ma ¼ród³a w z pogl±dach politycznych, a we wnêtrzu cz³owieka, w jego sferze duchowej i jest spraw± indywidualn± ka¿dego cz³owieka.
W szczególno¶ci ka¿dy kapitalista mo¿e ni± siê kierowaæ, ale i ka¿dy komunista mo¿e jej zaprzeczaæ. Jako dowód mo¿na by daæ to, ¿e s± kapitali¶ci, którzy potrafi± p³aciæ uczciwie ludziom za pracê, ale i s± komuni¶ci, którzy szczerze nienawidz± innych ludzi. Ot taki J±dry¶ choæby, który od lat na tej grupie nie kryje siê z tym, ¿e szczerze nienawidzi kapitalistów. :)
Chrystus siê do polityki w ogóle nie miesza³ i najwa¿niejsze dla niego
by³o to, aby ludzie siê wzajemnie mi³owali, bez wzglêdu na to czy kto¶
jest panem czy jego s³ug±, i aby ka¿dy uczciwie wype³nia³ swoje
obowi±zki. Czy to s³uga wzglêdem pana, czy te¿ pan wzglêdem s³ugi.
S³uga mi³uj±cy swojego pana musi byæ niespe³na rozumu. Albo pan
przyjacielem s³ugi - przecie¿ to siê wyklucza samo.
Jednak¿e historia zna wiele takich przypadków. Paradoks?
--
Pit
|
|
|
Data: 2010-03-25 22:00:53 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
W dniu 2010-03-25 17:00, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 15:54, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-24 23:55, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
To oczywiste co piszesz.. Pierwszym komunist± by³ Jezus Chrystus.. I
zupe³nie nie rozumiem zaprzeczeñ w tej kwestii przez niektórych
oszo³omów grupowych..
W którym momencie by³?
Wtedy gdy mówi³: "Oddajcie cesarzowi co cesarskie, a Bogu co boskie",
czy wtedy gdy mówi³: "Ka¿demu, kto ma bêdzie dodane, a ka¿demu kto nic
nie ma, zabior± nawet to co ma".
A mo¿e jeszcze kiedy indziej?
Wtedy gdy u¿ywa³ swoich mocy ¿eby pomno¿yæ ryby i chleb do nakarmienia
biedaków. wtedy gdy przemieni³ wodê w wino dla napojenia innych.
Wtedy robi³ cuda, aby pokazaæ, ¿e ma moc dan± mu od Ojca.
To z jednej strony by³ marketing - narzêdzie szeroko stosowane przez
wiele firm w kapitalizmie, s³u¿±ce do przyci±gania niezdecydowanych
klientów i przekonywania ich, ¿e towar, który oferuj± jest markowy.
Robi³ to tylko i wy³±cznie ¿eby pomóc potrzebuj±cym. Nie by³ z zawodu
producentem wina ani handlarzem ryb, tudzie¿ piekarzem.
J±dry¶, Ty nie rozumiesz. Chrystus czyni³ cuda, aby pokazaæ ludziom, ¿e to
on jest prawdziwym Mesjaszem i ¿e ma moc dan± mu przez Boga.
"¯eby¶cie widzieli, ¿e Syn Cz³owieczy ma moc dan± mu od Boga powiadam Ci
cz³owieku, wstañ, we¼ swoje ³o¿e i chod¼." Tak (mniej wiêcej, bo z pamiêci
cytujê) powiedzia³ do chromego, gdy faryzeusze szemrali, ¿e odpuszcza
grzechy.
To jest tylko Twoja interpretacja, - to ¿e Chrystus przez swoja pomoc chcia³ uzyskac jak±¶ korzy¶æ osobista. Widzê z przykro¶ci± Pit ¿e Ty wszystko rozpatrujesz w kategoriach - zyski-straty.
Nakarmienie g³odnych by³o zainspirowane przez uczniów, którzy przyszli
do Mistrza i powiedzieli mu, ¿e ludzie chc± je¶æ. Da³ im je¶æ, ale ka¿dy
przyzwoity cz³owiek, czy to kapitalista, hrabia, czy te¿ robotnik lituje siê
nad g³odnymi i nie odmawia im kromki chleba czy te¿ szklanki wody.
To wynika z bardziej wznios³ych powodów, ni¿ pogl±dy spo³eczne.
Zrozum ¿e rol± kapitalisty i Hrabiego jest nie czêstowanie a odbieranie od pyska innym.. Gdyby robili inaczej to nie byliby tym czym s±.
Z drugiej wynik zwyczajnej mi³o¶ci do bli¼niego, przejawiaj±cy siê
szczególn± trosk± o zaspokojenie jego potrzeb fizycznych.
Poza tym, kto Ci powiedzia³, ¿e to byli wy³±cznie biedacy?
Z tego co wiem, byli to ludzie g³odni, ale niekoniecznie biedacy.
Z regu³y to biedakom brakuje funduszy na po¿ywienie. Ta mi³o¶æ do
bli¼niego to jedna z cech komunisty.
G³ód ludzi zas³uchanych w Jezusa nie wynika³ z braku funduszy, tylko z braku
chleba, a w³a¶ciwie z braku dostêpu do niego. To by³o na pustyni, gdzie
sklepów i piekarni raczej nie by³o, a gdzie pieni±dze nie maj± znaczenia.
Mi³o¶æ bli¼niego nie ma ¼ród³a w z pogl±dach politycznych, a we wnêtrzu
cz³owieka, w jego sferze duchowej i jest spraw± indywidualn± ka¿dego
cz³owieka.
W szczególno¶ci ka¿dy kapitalista mo¿e ni± siê kierowaæ, ale i ka¿dy
komunista mo¿e jej zaprzeczaæ. Jako dowód mo¿na by daæ to, ¿e s±
kapitali¶ci, którzy potrafi± p³aciæ uczciwie ludziom za pracê, ale i s±
komuni¶ci, którzy szczerze nienawidz± innych ludzi. Ot taki J±dry¶ choæby,
który od lat na tej grupie nie kryje siê z tym, ¿e szczerze nienawidzi
kapitalistów. :)
Gdy uczciwie pracuj± i uczciwie p³ac± to nie zas³uguj± na miano kapitalistów. I bez przesady - na psp jestem dopiero gdzie¶ tak od roku.
Jedno sie tylko zgadza - szczerze nienawidzê kapitalizmu. Gdyby nie te wiecznie niena¿arte kapitalistyczne ¶wiñskie ryje to ¿ycie ludzi na tej planecie by³oby piêkne. Najwiêkszym nieszczê¶ciem ludzko¶ci jest w³a¶nie kapitalizm.
Chrystus siê do polityki w ogóle nie miesza³ i najwa¿niejsze dla niego
by³o to, aby ludzie siê wzajemnie mi³owali, bez wzglêdu na to czy kto¶
jest panem czy jego s³ug±, i aby ka¿dy uczciwie wype³nia³ swoje
obowi±zki. Czy to s³uga wzglêdem pana, czy te¿ pan wzglêdem s³ugi.
S³uga mi³uj±cy swojego pana musi byæ niespe³na rozumu. Albo pan
przyjacielem s³ugi - przecie¿ to siê wyklucza samo.
Jednak¿e historia zna wiele takich przypadków. Paradoks?
Proszê o przyk³ady.. Pan przyjacielem s³ugi.... A co taki przyjaciel robi³ przyjacielowi gdy ów nie wyczy¶ci³ mu butów na czas?
--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-26 01:03:34 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 17:00, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
Robi³ to tylko i wy³±cznie ¿eby pomóc potrzebuj±cym. Nie by³ z zawodu
producentem wina ani handlarzem ryb, tudzie¿ piekarzem.
J±dry¶, Ty nie rozumiesz. Chrystus czyni³ cuda, aby pokazaæ ludziom, ¿e
to on jest prawdziwym Mesjaszem i ¿e ma moc dan± mu przez Boga.
"¯eby¶cie widzieli, ¿e Syn Cz³owieczy ma moc dan± mu od Boga powiadam Ci
cz³owieku, wstañ, we¼ swoje ³o¿e i chod¼." Tak (mniej wiêcej, bo z
pamiêci cytujê) powiedzia³ do chromego, gdy faryzeusze szemrali, ¿e
odpuszcza grzechy.
To jest tylko Twoja interpretacja, - to ¿e Chrystus przez swoja pomoc
chcia³ uzyskac jak±¶ korzy¶æ osobista. Widzê z przykro¶ci± Pit ¿e Ty
wszystko rozpatrujesz w kategoriach - zyski-straty.
Mylisz siê. Ja nie biorê prawie niczego w takich kategoriach. Nie jestem
materialist±, niestety.
Poza tym ¼le mnie zrozumia³e¶. Nie napisa³em, ¿e Chrystus chcia³ odnie¶æ
korzy¶æ osobist±, ale ¿e chcia³ (a nawet musia³) pokazaæ ludziom, i¿ jest
wys³any przez Ojca.
Zauwa¿, ¿e w tamtych czasach by³o du¿o proroków, i wielu zwodzicieli,
dlatego Chrystus musia³ czyniæ znaki, bo tylko one przemawia³y do, jak sam
nieraz mawia³, ludzi "s³abej wiary". Jednak mimo czynienia licznych cudów
nieraz wyrzuca³ ludziom "Dlaczego mi nie wierzycie? Czy¿ ma³o jeszcze
znaków Wam pokaza³em?".
W¶ród cudów, które uczyni³ Jezus wiele by³o takich, które wynika³y
z mi³o¶ci do bli¼niego, ale i tak nie mia³y one podlo¿a lewicowego
i nie mo¿na ich wi±zaæ z jak±kolwiek chêci± wprowadzania systemu
sprawiedliwo¶ci spo³ecznej. Nawet na szczeblu lokalnym.
Nakarmienie g³odnych by³o zainspirowane przez uczniów, którzy przyszli
do Mistrza i powiedzieli mu, ¿e ludzie chc± je¶æ. Da³ im je¶æ, ale ka¿dy
przyzwoity cz³owiek, czy to kapitalista, hrabia, czy te¿ robotnik lituje
siê nad g³odnymi i nie odmawia im kromki chleba czy te¿ szklanki wody.
To wynika z bardziej wznios³ych powodów, ni¿ pogl±dy spo³eczne.
Zrozum ¿e rol± kapitalisty i Hrabiego jest nie czêstowanie a odbieranie
od pyska innym.. Gdyby robili inaczej to nie byliby tym czym s±.
Masz wypaczone pojecie tych spraw. Dla kapitalisty do¶æ czêsto kapita³em
jest zasób ludzki. Dobry kapitalista dba o pracowników, nagradza ich, daje
im mo¿liwo¶æ awansu (równie¿ spo³ecznego), dba o ich wyszkolenie i warunki
socjalne. Od pyska odbiera tylko szmaciarz, a nie kapitalista.
Podobnie czyni i hrabia, choæ w du¿o mniejszym zakresie, gdy¿ wie, ¿e wart
jest tym wiêcej im wiêcej ludzi mu pos³uguje. Dlatego nie mo¿e odbieraæ im
od pyska i daæ im umrzeæ z g³odu.
Jasne, ¿e istnia³a w tym te¿ i jaka¶ niesprawiedliwo¶æ, ale tamte czasy ju¿
dawno minê³y, wiêc nie ma co rozpaczaæ.
G³ód ludzi zas³uchanych w Jezusa nie wynika³ z braku funduszy, tylko z
braku chleba, a w³a¶ciwie z braku dostêpu do niego. To by³o na pustyni,
gdzie sklepów i piekarni raczej nie by³o, a gdzie pieni±dze nie maj±
znaczenia.
Mi³o¶æ bli¼niego nie ma ¼ród³a w z pogl±dach politycznych, a we wnêtrzu
cz³owieka, w jego sferze duchowej i jest spraw± indywidualn± ka¿dego
cz³owieka.
W szczególno¶ci ka¿dy kapitalista mo¿e ni± siê kierowaæ, ale i ka¿dy
komunista mo¿e jej zaprzeczaæ. Jako dowód mo¿na by daæ to, ¿e s±
kapitali¶ci, którzy potrafi± p³aciæ uczciwie ludziom za pracê, ale i s±
komuni¶ci, którzy szczerze nienawidz± innych ludzi. Ot taki J±dry¶
choæby, który od lat na tej grupie nie kryje siê z tym, ¿e szczerze
nienawidzi kapitalistów. :)
Gdy uczciwie pracuj± i uczciwie p³ac± to nie zas³uguj± na miano
kapitalistów.
A na jakie?
I bez przesady - na psp jestem dopiero gdzie¶ tak od roku.
No mo¿e nieco przesadzi³em, ale to nie zmienia postaci rzeczy.
Jedno sie tylko zgadza - szczerze nienawidzê kapitalizmu. Gdyby nie te
wiecznie niena¿arte kapitalistyczne ¶wiñskie ryje to ¿ycie ludzi na tej
planecie by³oby piêkne. Najwiêkszym nieszczê¶ciem ludzko¶ci jest w³a¶nie
kapitalizm.
Kapitalizm by³ dla ludzko¶ci zbawieniem, bo od niego zacz±³ siê prawdziwy
postêp cywilizacyjny.
Chrystus siê do polityki w ogóle nie miesza³ i najwa¿niejsze dla niego
by³o to, aby ludzie siê wzajemnie mi³owali, bez wzglêdu na to czy kto¶
jest panem czy jego s³ug±, i aby ka¿dy uczciwie wype³nia³ swoje
obowi±zki. Czy to s³uga wzglêdem pana, czy te¿ pan wzglêdem s³ugi.
S³uga mi³uj±cy swojego pana musi byæ niespe³na rozumu. Albo pan
przyjacielem s³ugi - przecie¿ to siê wyklucza samo.
Jednak¿e historia zna wiele takich przypadków. Paradoks?
Proszê o przyk³ady.. Pan przyjacielem s³ugi.... A co taki przyjaciel
robi³ przyjacielowi gdy ów nie wyczy¶ci³ mu butów na czas?
Jak nie wyczy¶ci³ na czas, to nie by³ przyjacielem. :)
Pisa³em przecie¿ o uczciwym wype³nianiu obowi±zków, a nie o przyja¼ni, choæ
i takowe siê zdarza³y. Niejeden król mia³ przyjaciela w¶ród ludzi, którzy
byli w s³u¿bie u króla.
--
Pit
|
|
|
Data: 2010-03-26 22:17:14 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
W dniu 2010-03-26 01:03, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 17:00, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
Robi³ to tylko i wy³±cznie ¿eby pomóc potrzebuj±cym. Nie by³ z zawodu
producentem wina ani handlarzem ryb, tudzie¿ piekarzem.
J±dry¶, Ty nie rozumiesz. Chrystus czyni³ cuda, aby pokazaæ ludziom, ¿e
to on jest prawdziwym Mesjaszem i ¿e ma moc dan± mu przez Boga.
"¯eby¶cie widzieli, ¿e Syn Cz³owieczy ma moc dan± mu od Boga powiadam Ci
cz³owieku, wstañ, we¼ swoje ³o¿e i chod¼." Tak (mniej wiêcej, bo z
pamiêci cytujê) powiedzia³ do chromego, gdy faryzeusze szemrali, ¿e
odpuszcza grzechy.
To jest tylko Twoja interpretacja, - to ¿e Chrystus przez swoja pomoc
chcia³ uzyskac jak±¶ korzy¶æ osobista. Widzê z przykro¶ci± Pit ¿e Ty
wszystko rozpatrujesz w kategoriach - zyski-straty.
Mylisz siê. Ja nie biorê prawie niczego w takich kategoriach. Nie jestem
materialist±, niestety.
Czytaj±c Twoje posty mo¿na odnie¶æ dok³adnie odwrotne wra¿enie.
Poza tym ¼le mnie zrozumia³e¶. Nie napisa³em, ¿e Chrystus chcia³ odnie¶æ
korzy¶æ osobist±, ale ¿e chcia³ (a nawet musia³) pokazaæ ludziom, i¿ jest
wys³any przez Ojca.
Zauwa¿, ¿e w tamtych czasach by³o du¿o proroków, i wielu zwodzicieli,
dlatego Chrystus musia³ czyniæ znaki, bo tylko one przemawia³y do, jak sam
nieraz mawia³, ludzi "s³abej wiary". Jednak mimo czynienia licznych cudów
nieraz wyrzuca³ ludziom "Dlaczego mi nie wierzycie? Czy¿ ma³o jeszcze
znaków Wam pokaza³em?".
W¶ród cudów, które uczyni³ Jezus wiele by³o takich, które wynika³y
z mi³o¶ci do bli¼niego, ale i tak nie mia³y one podlo¿a lewicowego
i nie mo¿na ich wi±zaæ z jak±kolwiek chêci± wprowadzania systemu
sprawiedliwo¶ci spo³ecznej. Nawet na szczeblu lokalnym.
No i masz Chrystusa za egoistê który tylko pilnowa³ w³asnego interesu. Ja to tak rozumiem - nie chcia³ wprowadzenia lewicowych warto¶ci - chcia³ utrzymania istniej±cego ""tatus Quo".. - Czyli ob¿erania siê ró¿nych kapitalistów podczas gdy ludzie umierali z g³odu..
Nakarmienie g³odnych by³o zainspirowane przez uczniów, którzy przyszli
do Mistrza i powiedzieli mu, ¿e ludzie chc± je¶æ. Da³ im je¶æ, ale ka¿dy
przyzwoity cz³owiek, czy to kapitalista, hrabia, czy te¿ robotnik lituje
siê nad g³odnymi i nie odmawia im kromki chleba czy te¿ szklanki wody.
To wynika z bardziej wznios³ych powodów, ni¿ pogl±dy spo³eczne.
Zrozum ¿e rol± kapitalisty i Hrabiego jest nie czêstowanie a odbieranie
od pyska innym.. Gdyby robili inaczej to nie byliby tym czym s±.
Masz wypaczone pojecie tych spraw. Dla kapitalisty do¶æ czêsto kapita³em
jest zasób ludzki. Dobry kapitalista dba o pracowników, nagradza ich, daje
im mo¿liwo¶æ awansu (równie¿ spo³ecznego), dba o ich wyszkolenie i warunki
socjalne. Od pyska odbiera tylko szmaciarz, a nie kapitalista.
Ale¿ to jest ca³a istota bytu kapitalisty - wydzieranie innym ich zasobów.
Podobnie czyni i hrabia, choæ w du¿o mniejszym zakresie, gdy¿ wie, ¿e wart
jest tym wiêcej im wiêcej ludzi mu pos³uguje. Dlatego nie mo¿e odbieraæ im
od pyska i daæ im umrzeæ z g³odu.
Jasne, ¿e istnia³a w tym te¿ i jaka¶ niesprawiedliwo¶æ, ale tamte czasy ju¿
dawno minê³y, wiêc nie ma co rozpaczaæ.
Te czasy s± obecnie w Polsce. Jest skandalem ¿e jednych siê osypuje z³otem gdy innych nie staæ na chleb. ¯e jeden osobnik na posadzie czêsto bud¿etowej zarabia tyle co
kilkuset ludzi.
G³ód ludzi zas³uchanych w Jezusa nie wynika³ z braku funduszy, tylko z
braku chleba, a w³a¶ciwie z braku dostêpu do niego. To by³o na pustyni,
gdzie sklepów i piekarni raczej nie by³o, a gdzie pieni±dze nie maj±
znaczenia.
Mi³o¶æ bli¼niego nie ma ¼ród³a w z pogl±dach politycznych, a we wnêtrzu
cz³owieka, w jego sferze duchowej i jest spraw± indywidualn± ka¿dego
cz³owieka.
W szczególno¶ci ka¿dy kapitalista mo¿e ni± siê kierowaæ, ale i ka¿dy
komunista mo¿e jej zaprzeczaæ. Jako dowód mo¿na by daæ to, ¿e s±
kapitali¶ci, którzy potrafi± p³aciæ uczciwie ludziom za pracê, ale i s±
komuni¶ci, którzy szczerze nienawidz± innych ludzi. Ot taki J±dry¶
choæby, który od lat na tej grupie nie kryje siê z tym, ¿e szczerze
nienawidzi kapitalistów. :)
Gdy uczciwie pracuj± i uczciwie p³ac± to nie zas³uguj± na miano
kapitalistów.
A na jakie?
Na miano uczciwie zarabiaj±cych na chleb. - Tego o kapitalistach powiedzieæ nie mo¿na.
I bez przesady - na psp jestem dopiero gdzie¶ tak od roku.
No mo¿e nieco przesadzi³em, ale to nie zmienia postaci rzeczy.
Jedno sie tylko zgadza - szczerze nienawidzê kapitalizmu. Gdyby nie te
wiecznie niena¿arte kapitalistyczne ¶wiñskie ryje to ¿ycie ludzi na tej
planecie by³oby piêkne. Najwiêkszym nieszczê¶ciem ludzko¶ci jest w³a¶nie
kapitalizm.
Kapitalizm by³ dla ludzko¶ci zbawieniem, bo od niego zacz±³ siê prawdziwy
postêp cywilizacyjny.
Co to za postêp skoro ludzie szukaj± resztek po¿ywienia w ¶mietnikach? Nie staæ ich na lekarstwa i opa³ na zimê? To ma byæ postêp?
Chrystus siê do polityki w ogóle nie miesza³ i najwa¿niejsze dla niego
by³o to, aby ludzie siê wzajemnie mi³owali, bez wzglêdu na to czy kto¶
jest panem czy jego s³ug±, i aby ka¿dy uczciwie wype³nia³ swoje
obowi±zki. Czy to s³uga wzglêdem pana, czy te¿ pan wzglêdem s³ugi.
S³uga mi³uj±cy swojego pana musi byæ niespe³na rozumu. Albo pan
przyjacielem s³ugi - przecie¿ to siê wyklucza samo.
Jednak¿e historia zna wiele takich przypadków. Paradoks?
Proszê o przyk³ady.. Pan przyjacielem s³ugi.... A co taki przyjaciel
robi³ przyjacielowi gdy ów nie wyczy¶ci³ mu butów na czas?
Jak nie wyczy¶ci³ na czas, to nie by³ przyjacielem. :)
:-D
Pisa³em przecie¿ o uczciwym wype³nianiu obowi±zków, a nie o przyja¼ni, choæ
i takowe siê zdarza³y. Niejeden król mia³ przyjaciela w¶ród ludzi, którzy
byli w s³u¿bie u króla.
Daj spokój. Brutus te¿ by³ takim przyjacielem Cezara.
--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-29 01:02:53 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-26 01:03, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
W dniu 2010-03-25 17:00, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:
Robi³ to tylko i wy³±cznie ¿eby pomóc potrzebuj±cym. Nie by³ z zawodu
producentem wina ani handlarzem ryb, tudzie¿ piekarzem.
J±dry¶, Ty nie rozumiesz. Chrystus czyni³ cuda, aby pokazaæ ludziom, ¿e
to on jest prawdziwym Mesjaszem i ¿e ma moc dan± mu przez Boga.
"¯eby¶cie widzieli, ¿e Syn Cz³owieczy ma moc dan± mu od Boga powiadam
Ci cz³owieku, wstañ, we¼ swoje ³o¿e i chod¼." Tak (mniej wiêcej, bo z
pamiêci cytujê) powiedzia³ do chromego, gdy faryzeusze szemrali, ¿e
odpuszcza grzechy.
To jest tylko Twoja interpretacja, - to ¿e Chrystus przez swoja pomoc
chcia³ uzyskac jak±¶ korzy¶æ osobista. Widzê z przykro¶ci± Pit ¿e Ty
wszystko rozpatrujesz w kategoriach - zyski-straty.
Mylisz siê. Ja nie biorê prawie niczego w takich kategoriach. Nie jestem
materialist±, niestety.
Czytaj±c Twoje posty mo¿na odnie¶æ dok³adnie odwrotne wra¿enie.
Bo s³owo staje siê cia³em, czasami... :)
Poza tym ¼le mnie zrozumia³e¶. Nie napisa³em, ¿e Chrystus chcia³ odnie¶æ
korzy¶æ osobist±, ale ¿e chcia³ (a nawet musia³) pokazaæ ludziom, i¿ jest
wys³any przez Ojca.
Zauwa¿, ¿e w tamtych czasach by³o du¿o proroków, i wielu zwodzicieli,
dlatego Chrystus musia³ czyniæ znaki, bo tylko one przemawia³y do, jak
sam nieraz mawia³, ludzi "s³abej wiary". Jednak mimo czynienia licznych
cudów nieraz wyrzuca³ ludziom "Dlaczego mi nie wierzycie? Czy¿ ma³o
jeszcze znaków Wam pokaza³em?".
W¶ród cudów, które uczyni³ Jezus wiele by³o takich, które wynika³y
z mi³o¶ci do bli¼niego, ale i tak nie mia³y one podlo¿a lewicowego
i nie mo¿na ich wi±zaæ z jak±kolwiek chêci± wprowadzania systemu
sprawiedliwo¶ci spo³ecznej. Nawet na szczeblu lokalnym.
No i masz Chrystusa za egoistê który tylko pilnowa³ w³asnego interesu.
Pilnowa³ swego interesu? Nie, on pilnowa³ interesu swego Ojca.
Ja to tak rozumiem - nie chcia³ wprowadzenia lewicowych warto¶ci -
chcia³ utrzymania istniej±cego ""tatus Quo".. - Czyli ob¿erania siê
ró¿nych kapitalistów podczas gdy ludzie umierali z g³odu..
Lewicowych warto¶ci? Jezus pomaga³ ludziom, uzdrawia³ ich i odpuszcza³ im
grzechy. Nigdy jednak nie uzdrawia³ nikogo na si³ê i nigdy nie uzdrawia³
wszystkich, a tylko tych co do niego przyszli, albo go o uzdrowienie
bliskich prosili. Nie rozró¿nia³ przy tym bogatych od biednych.
Nikomu te¿ niczego nie odbiera³, choæ bogatym kaza³ siê dzieliæ z biednymi.
Przy czym je¶li kto¶ nie mia³ na to ochoty nie zmusza³ go do niczego.
Propagowa³ mi³o¶æ bli¼niego, a nie równo¶æ i sprawiedliwo¶æ spo³eczn±.
Nakarmienie g³odnych by³o zainspirowane przez uczniów, którzy przyszli
do Mistrza i powiedzieli mu, ¿e ludzie chc± je¶æ. Da³ im je¶æ, ale
ka¿dy przyzwoity cz³owiek, czy to kapitalista, hrabia, czy te¿ robotnik
lituje siê nad g³odnymi i nie odmawia im kromki chleba czy te¿ szklanki
wody. To wynika z bardziej wznios³ych powodów, ni¿ pogl±dy spo³eczne.
Zrozum ¿e rol± kapitalisty i Hrabiego jest nie czêstowanie a odbieranie
od pyska innym.. Gdyby robili inaczej to nie byliby tym czym s±.
Masz wypaczone pojecie tych spraw. Dla kapitalisty do¶æ czêsto kapita³em
jest zasób ludzki. Dobry kapitalista dba o pracowników, nagradza ich,
daje im mo¿liwo¶æ awansu (równie¿ spo³ecznego), dba o ich wyszkolenie i
warunki socjalne. Od pyska odbiera tylko szmaciarz, a nie kapitalista.
Ale¿ to jest ca³a istota bytu kapitalisty - wydzieranie innym ich zasobów.
Nieprawda. Kapitalista jest w³a¶cicielem ¶rodków produkcji, a jego zadaniem
jest maksymalizowanie kapita³u za pomoc± instrumentów ekonomicznych, a nie
przez wydzieranie zasobów innym.
Podobnie czyni i hrabia, choæ w du¿o mniejszym zakresie, gdy¿ wie, ¿e
wart jest tym wiêcej im wiêcej ludzi mu pos³uguje. Dlatego nie mo¿e
odbieraæ im od pyska i daæ im umrzeæ z g³odu.
Jasne, ¿e istnia³a w tym te¿ i jaka¶ niesprawiedliwo¶æ, ale tamte czasy
ju¿ dawno minê³y, wiêc nie ma co rozpaczaæ.
Te czasy s± obecnie w Polsce. Jest skandalem ¿e jednych siê osypuje
z³otem gdy innych nie staæ na chleb. ¯e jeden osobnik na posadzie czêsto
bud¿etowej zarabia tyle co
kilkuset ludzi.
To, ¿e w Polsce nie jest z tym dobrze dobrze, to od dawna wiadomo. Nic
nowego nie napisa³e¶. Jednak dalej twierdzê, ¿e nie ma co rozpaczaæ, bo
wszystko da siê jeszcze zmieniæ.
G³ód ludzi zas³uchanych w Jezusa nie wynika³ z braku funduszy, tylko z
braku chleba, a w³a¶ciwie z braku dostêpu do niego. To by³o na pustyni,
gdzie sklepów i piekarni raczej nie by³o, a gdzie pieni±dze nie maj±
znaczenia.
Mi³o¶æ bli¼niego nie ma ¼ród³a w z pogl±dach politycznych, a we wnêtrzu
cz³owieka, w jego sferze duchowej i jest spraw± indywidualn± ka¿dego
cz³owieka.
W szczególno¶ci ka¿dy kapitalista mo¿e ni± siê kierowaæ, ale i ka¿dy
komunista mo¿e jej zaprzeczaæ. Jako dowód mo¿na by daæ to, ¿e s±
kapitali¶ci, którzy potrafi± p³aciæ uczciwie ludziom za pracê, ale i s±
komuni¶ci, którzy szczerze nienawidz± innych ludzi. Ot taki J±dry¶
choæby, który od lat na tej grupie nie kryje siê z tym, ¿e szczerze
nienawidzi kapitalistów. :)
Gdy uczciwie pracuj± i uczciwie p³ac± to nie zas³uguj± na miano
kapitalistów.
A na jakie?
Na miano uczciwie zarabiaj±cych na chleb. - Tego o kapitalistach
powiedzieæ nie mo¿na.
Mo¿na, mo¿na. Niejeden z nich zaczyna³ od zera i ciê¿k± prac± dorobi³ siê
kapita³u, a przy tym nikogo nie wyzyskiwa³ i nikomu od pyska nie odbiera³.
I bez przesady - na psp jestem dopiero gdzie¶ tak od roku.
No mo¿e nieco przesadzi³em, ale to nie zmienia postaci rzeczy.
Jedno sie tylko zgadza - szczerze nienawidzê kapitalizmu. Gdyby nie te
wiecznie niena¿arte kapitalistyczne ¶wiñskie ryje to ¿ycie ludzi na tej
planecie by³oby piêkne. Najwiêkszym nieszczê¶ciem ludzko¶ci jest w³a¶nie
kapitalizm.
Kapitalizm by³ dla ludzko¶ci zbawieniem, bo od niego zacz±³ siê prawdziwy
postêp cywilizacyjny.
Co to za postêp skoro ludzie szukaj± resztek po¿ywienia w ¶mietnikach?
Nie staæ ich na lekarstwa i opa³ na zimê? To ma byæ postêp?
Tak, bo jeszcze przed tym ca³ym kapitalizmem by³o tak, ¿e ¶mietniki by³y
w³asno¶ci± panów i nikt nie móg³ w nich grzebaæ bez zgody pana.
To wielki postêp, ¿e s± ¶mietniki i s± ludzie, którzy maj± co na nie
wyrzucaæ.
Chrystus siê do polityki w ogóle nie miesza³ i najwa¿niejsze dla
niego by³o to, aby ludzie siê wzajemnie mi³owali, bez wzglêdu na to
czy kto¶ jest panem czy jego s³ug±, i aby ka¿dy uczciwie wype³nia³
swoje obowi±zki. Czy to s³uga wzglêdem pana, czy te¿ pan wzglêdem
s³ugi.
S³uga mi³uj±cy swojego pana musi byæ niespe³na rozumu. Albo pan
przyjacielem s³ugi - przecie¿ to siê wyklucza samo.
Jednak¿e historia zna wiele takich przypadków. Paradoks?
Proszê o przyk³ady.. Pan przyjacielem s³ugi.... A co taki przyjaciel
robi³ przyjacielowi gdy ów nie wyczy¶ci³ mu butów na czas?
Jak nie wyczy¶ci³ na czas, to nie by³ przyjacielem. :)
:-D
Pisa³em przecie¿ o uczciwym wype³nianiu obowi±zków, a nie o przyja¼ni,
choæ i takowe siê zdarza³y. Niejeden król mia³ przyjaciela w¶ród ludzi,
którzy byli w s³u¿bie u króla.
Daj spokój. Brutus te¿ by³ takim przyjacielem Cezara.
W komunie niejeden przywódca gin±³ z brutusowej rêki. We¼my dla przyk³adu
pierwszych dwóch z brzegu: Lenina i Stalina. :)))
--
Pit
|
|
|
Data: 2010-03-29 01:33:32 |
Autor: brat_olin |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
"Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> wrote
W komunie niejeden przywódca gin±³ z brutusowej rêki. We¼my dla przyk³adu
pierwszych dwóch z brzegu: Lenina i Stalina. :)))
Znaczy kto ubil powyzszych, oprocz syfilisa?
--
Smart questions to stupid answers
|
|
|
Data: 2010-03-29 01:55:08 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
brat_olin wrote:
"Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> wrote
W komunie niejeden przywódca gin±³ z brutusowej rêki. We¼my dla przyk³adu
pierwszych dwóch z brzegu: Lenina i Stalina. :)))
Znaczy kto ubil powyzszych, oprocz syfilisa?
Towarzysz syfilis nie mia³ tu nic do gadania.
--
Pit
|
|
|
Data: 2010-03-26 01:17:11 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
Waliza Bolek wrote:
U¿ytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisa³ w wiadomo¶ci
news:hoe1d0$kqo$1news.onet.pl...
W którym momencie by³?
Wtedy gdy mówi³: "Oddajcie cesarzowi co cesarskie, a Bogu co boskie",
czy wtedy gdy mówi³: "Ka¿demu, kto ma bêdzie dodane, a ka¿demu kto nic
nie ma, zabior± nawet to co ma".
Wszyscy zak³adacie, ¿e Jezus to nie legenda stworzona przez Rzydów w celu
cichych finansowych podbojów innych narodów i to w bia³ych rêkawiczkach.
Tak, tak w³a¶nie zak³adamy.
W pytaniu by³o za³o¿enie, ¿e Jezus to nie legenda, wiêc twierdzenie, ¿e jest
inaczej by³oby wymigiwaniem siê od odpowiedzi i zjogizowaniem meritum
dyskusji.
Masz problem z przyjmowaniem podobnych za³o¿eñ?
Jak bêdziemy chcieli pogadaæ o Rzydach i ich legendach, to pójdziemy
z tematem na pl.soc.religia.
--
Pit
|
|
Data: 2010-03-25 12:49:06 |
Autor: ~he®sk~ |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
On Wed, 24 Mar 2010 20:22:54 +0100, jadrys <andrzej203@op.pl> wrote:
To oczywiste co piszesz.. Pierwszym komunist± by³ Jezus Chrystus..
o cholera! a nie lenin ?
I zupe³nie nie rozumiem zaprzeczeñ w tej kwestii przez niektórych oszo³omów grupowych..
powiedz jeszcze, ze pierwsi katolicy to byli komunisci,
ktorych nastepcy pozniej zalozyli pzpr ;o)))
--
HeSk
"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±
i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)
Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan dróg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/
|
|
Data: 2010-03-25 15:32:27 |
Autor: jadrys |
Jednak Bóg stworzył wszechświat! |
W dniu 2010-03-25 12:49, ~he®sk~ pisze:
On Wed, 24 Mar 2010 20:22:54 +0100, jadrys<andrzej203@op.pl> wrote:
To oczywiste co piszesz.. Pierwszym komunistą był Jezus Chrystus..
o cholera! a nie lenin ?
I zupełnie nie rozumiem zaprzeczeń w tej kwestii przez niektórych
oszołomów grupowych..
powiedz jeszcze, ze pierwsi katolicy to byli komunisci,
ktorych nastepcy pozniej zalozyli pzpr ;o)))
Piersi chrześcijanie byli pierwszymi komunistami.
--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
InstalujÄ…c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
|
|
|
Data: 2010-03-25 01:41:36 |
Autor: Pit Kowalski albo Nowak |
Jednak Bóg stworzy³ wszech¶wiat! |
cyc wrote:
U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
................................<
Tak, rzadko który kapitalista deklaruje siê jako ateista..
Taaaak ale tylko dlatego , ze wiekszosc kapitalistow to obludnicy i
wszystko co moze przyniesc zysk a religia taki im przynosi bo zamula
umysly , beda wspierac . Zdecydowana wiekszosc kapitalistopw to ateisci ,
choc w deklaracjach sa wierzacymi . Katolik , prawdziwy katolik nie bedzie
wykorzystywal innego dla pomnazania swojeg majatku a "zysk " pojmuje jako
sprawiedliwy podzial dobr ( sprawiedliwy , nie znaczy oczywiscie rowny ! )
. Pozatym warto zauwazyc , ze wierze i jej kanonom zdecydowanie blizszy
jest ruch lewicowy bo jak chrzescijanstwo w czlowieku widzi podmiot , jak
w religii ponad sprawy materialne przedklada idee i jak w naukach
Chrystusa kazdego czlowieka postrzega jako rownego innym .
Tych podstawowych elementow katolicyzmu ale i lewicowosci nie uswiadczysz
w kapitalizmie .
Znowu bzdury piszesz. Chrystus owszem postrzega wszystkich jako równych,
ale tylko w kategorii szans, jakie ka¿demu daje Bóg. Kto lepiej swoje szanse
wykorzysta, ten wiêksz± nagrodê otrzyma. Chrystus nie raz to mówi, a w
szczególno¶ci w przypowie¶ci o talentach, kiedy to mówi wyra¿nie, ¿e ten
kto ma dostanie jeszcze wiêcej, a temu co nic nie ma zabior± nawet to co
ma.
To w zasadzie jest wiêksze podobieñstwo do kapitalizmu, który podobnie
daje na starcie równe szanse wszystkim - ka¿dy mo¿e za³o¿yæ biznes,
jednak¿e tylko ten, kto swoje szanse dobrze wykorzysta osi±gnie sukces.
Natomiast ten, kto swój maj±tek roztrwoni bêdzie nêdzarzem.
Nie ma takiej regu³y w kapitalizmie, która zabrania³aby dzieliæ zysk
sprawiedliwie. Natomiast wiele regu³ lewicowych dzieli zyski
niesprawiedliwie. Szczególnie komunistyczna regu³a sprawiedliwo¶ci
spo³ecznej, która mówi, ¿e ka¿dy powinien dostawaæ wed³ug potrzeb.
Podobnie jest z postrzeganiem cz³owieka. W komunizmie cz³owiek jest jednym
z trybików, który krêci siê tak jak chce tego operator maszyny. Nie jest
pojmowany jako podmiot, tylko jako jeden z wielu, którzy maj± dzia³aæ dla
wspólnego dobra ca³ego wielkiego kolektywu.
Podobnie zreszt± by³o w niemieckim narodowym socjalizmie.
--
Pit
|