Jednak brak darmowych leków dla seniorów?

Data: 2018-10-10 22:47:28
Autor: Animka
Jednak brak darmowych leków dla seniorów?
Data: 2018-10-10 23:06:01
Autor: A. Filip
Jednak brak darmowych leków dla seniorów?
Animka <animka@to.nieja.wp.pl> pisze:
https://www.se.pl/wiadomosci/polityka/straszy-pan-bez-ceregieli-wygarnal-szydlo-co-naprawde-mysli-jje-mina-mowi-wszystko-wideo-aa-FBcr-1g4W-jJmv.html

Senior twierdzi, że nie dostał żadnego darmowego leku.

Pytasz się jak senior może zostać ukarany w myśl obowiązującego prawa? ;-)

Tu jest grupa PRAWO a nie POLITYKA.  Wypada przynajmniej udawać że
w poście chodzi o prawo.

--
A. Filip

Data: 2018-10-11 10:03:00
Autor: Olin
Dnia Wed, 10 Oct 2018 23:06:01 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

Tu jest grupa PRAWO a nie POLITYKA.  Wypada przynajmniej udawać że
w poście chodzi o prawo.

Chcesz, masz:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,24028655,mlodziez-wszechpolska-miala-masowo-falszowac-podpisy-zaginal.html#a=66&c=154&s=BoxNewsLink

"Jak informuje Superwizjer, rusza śledztwo ws. zaginięcia ważnego tomu akt
sprawy związanej z posłem Adamem Andruszkiewiczem. Były w nim zeznania
świadków w śledztwie dotyczącym masowego fałszowania podpisów pod
kandydaturami Młodzieży Wszechpolskiej.

O tym, że tom akt zaginął stacja poinformowała we wrześniu. Chodzi o
śledztwo dotyczące fałszowania podpisów pod kandydaturami Młodzieży
Wszechpolskiej w wyborach samorządowych w 2014 roku. "Prokuratorzy od
dłuższego czasu koncentrują się w niej na badaniu odpowiedzialności posła
Adama Andruszkiewicza, który kierował wtedy strukturami Młodzieży" -
czytamy w materiale TVN24.

Jak ustalili dziennikarze, akta w komplecie trafiły do prokuratur
z prokuratury rejonowej Edyty Książek-Radomskiej. Została ona wybrana do
nadzorowania śledztwa przez szefową prokuratury w Białymstoku Elżbietę
Pieniążek. Wcześniej Pieniążek przyznała jej też śledztwo dotyczące
wyłudzenia milionów złotych przez stowarzyszenie powiązane z posłem PiS i
agentem CBA Tomaszem Kaczmarkiem. Przez pięć lat w sprawie nie
przedstawiono zarzutów."

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

Data: 2018-10-11 16:48:10
Autor: Robert Tomasik
W dniu 11-10-18 o 10:03, Olin pisze:

[...]

Zginięcie jednego z kilkudziesięciu tomów akt jet oczywiście naganne,
tym niemniej nie sądzę,by stanowiło niepowetowaną szkodę. Świadków można
kolejny raz przesłuchać. Opinie biegłych odtworzyć. Codo zasady czynność
niepowtarzalna (przykładowo oględziny) robi się w dwóch kopiach i druga
powinna być w "Aktach kontrolnych".

Data: 2018-10-11 18:18:22
Autor: Kviat
[...]

Czas to pieniądz. A poselskie pensje małe nie są.
A kto płaci? Pan płaci, pani płaci...
To niepowetowana szkoda. Nikt im tych pieniędzy nie zwróci.
O innych szkodach z litości nie wspomnę.

Świadków można
kolejny raz przesłuchać. Opinie biegłych odtworzyć.

A kto za to płaci?
Pan płaci, pani płaci...

[...]

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-10-11 18:19:41
Autor: Shrek
Jednak brak darmowych leków dla seniorów?

Zginięcie jednego z kilkudziesięciu tomów akt jet oczywiście naganne,
tym niemniej nie sądzę,by stanowiło niepowetowaną szkodę.

Powiedziałbym nawet, że stanowi korzyść. Co odbije się z pewnością korzystnie na pozycji tak korzystnie gubiącej akta.

Shrek

Data: 2018-10-11 18:28:27
Autor: z
Jednak brak darmowych leków dla seniorów?

Zginięcie jednego z kilkudziesięciu tomów akt jet oczywiście naganne,

Co jest z tymi sądami? kolejna sprawa kiedy giną im akta co wpływa na wyroki.
Co za burdel tam mają?

Data: 2018-10-11 18:31:28
Autor: Shrek
W dniu 11.10.2018 o 18:28, z pisze:

Zginięcie jednego z kilkudziesięciu tomów akt jet oczywiście naganne,

Co jest z tymi sądami? kolejna sprawa kiedy giną im akta co wpływa na wyroki.
Co za burdel tam mają?

Jebnąłeś samobója. Nie sąd zgubił, a ziobrokurator. Teraz sądy podlegają temu samemu ziobrowi, więc należy się właśnie spodziewać takich korzystnych zbiegów okoliczności.

Shrek

Data: 2018-10-11 18:36:07
Autor: z
W dniu 2018-10-11 o 18:31, Shrek pisze:
[...]

Może teraz zginęły pisdziakom ale wcześniej ginęły tym prawowitym WSPANIAŁYM sędziom których poustawiali sobie posrańcy.

Ja na początek bym to wszystko zaorał.

Że będzie armagedon?

Był na początku lat 90-tych. Przeżyliśmy to i teraz przeżyjemy :-)

Data: 2018-10-11 18:41:37
Autor: Shrek
W dniu 11.10.2018 o 18:36, z pisze:

[...]

Napisałeś głupotę, to bierz na klatę jak mężczyzna.

Shrek

Data: 2018-10-11 18:52:32
Autor: z
W dniu 2018-10-11 o 18:41, Shrek pisze:
Napisałeś głupotę, to bierz na klatę jak mężczyzna.

W Sądach i prokuraturze i za po i za pis ginęły akta.

Pokaż swoją klatę. Co będzie następne? Sędziowie na telefon?

A nie. to już też było.

Data: 2018-10-11 19:06:31
Autor: Shrek
W dniu 11.10.2018 o 18:52, z pisze:
W dniu 2018-10-11 o 18:41, Shrek pisze:
Napisałeś głupotę, to bierz na klatę jak mężczyzna.

W Sądach i prokuraturze i za po i za pis ginęły akta.

Apobeło. Jednak nie potrafisz zachować się jak mężczyzna - gratulację - jesteś rasową pisdą:P

Shrek

Data: 2018-10-11 20:15:02
Autor: z
Jednak brak darmowych leków dla seniorów?
Małość i ograniczenie horyzontów przez Ciebie przemawia.

Teraz już możesz przywalić coś o wzroście prezesa. Znów zabłyśniesz. Śmiało.

Data: 2018-10-11 20:24:06
Autor: A. Filip
Jednak brak darmowych leków dla seniorów? [Taka "demokracja" jaka gilotyna 5%]
Shrek <1@wp.pl> pisze:
[...]

Miało być lepiej a wyszło jak zwykle.  PO potrzebowało rekordowych 8 lat
by pokazać wyborcom że wyborcza wymiana politycznych upraw to dobra rzecz.

Polska "demokracja" parlamentarna z gilotyną 5% oferuje wyborcom
_bardzo_ ograniczony wybór.  Wiec albo pisz kto konkretnie zamiast PiS,
albo opierdalaj tych co wprowadzili gilotynę 5%, albo wal się na drzewo.
To jaki mamy system wyborczy (prawo wyborcze) to jest jako tako temat na
tej grupie IMHO.

P.S. Jak już widziałem ja pl.biznes.wgpw została "zarżnięta" przez
polityczne trolle.

--
A. Filip

Data: 2018-10-11 23:37:54
Autor: Animka
W dniu 2018-10-11 o 19:06, Shrek pisze:
[...]

Sam piszesz ciągle 'Ch..". więcTy pewnie "ch-jem" jesteś.
Ja patrzę jaki jest człowiek, a nie partia. Wszędzie są dobrzy i źli ludzie, a, że wpakowali sie w g-wna dla większych pieniędzy to czasem nie świadczy o nich dobrze.
Czas zmienić nazwę partii Prawo i Sprawiedliwość na jakąś inną-normalną, bo to uwłacza nam Obywatelom-Polakom.

--
animka

Data: 2018-10-11 23:29:45
Autor: Animka
[...]

A pamiętasz jak jakis czas temu wysadzili w powietrze wieżowiec bodajże w Gdańsku, bo tam były dokunenty na Wałęsę? Nic ich nie interesowało to, że ludzie zginą.

--
animka

Data: 2018-10-12 14:45:30
Autor: nie ma emaila
Jednak brak darmowych leków dla seniorów?
w <ppog0j$8i0$1@node1.news.atman.pl>, Animka <animka@to.nieja.wp.pl>
napisał(-a):

A pamiętasz jak jakis czas temu wysadzili w powietrze wieżowiec bodajże w Gdańsku, bo tam były dokunenty na Wałęsę? Nic ich nie interesowało to, że ludzie zginą.

A potem obudziłaś się zlana potem?

Data: 2018-10-12 14:54:49
Autor: A. Filip
Jednak brak darmowych leków dla seniorów? [Do czego "słuĹźby" są zdolne?]
napisał(-a):

A pamiętasz jak jakis czas temu wysadzili w powietrze wieżowiec bodajże w Gdańsku, bo tam były dokunenty na Wałęsę? Nic ich nie interesowało to, że ludzie zginą.

A potem obudziłaś się zlana potem?

A ty nie odróżniasz "jakoś+ uzasadnionych podejrzeń" od faktów
potwierdzonych prawomocnymi wyrokami?
[A Animka _znowu_ myli pl.soc.prawo z pl.soc.polityka ]

O wyrokach w sprawie wiezienia-katowni CIA/USA w Starych Kiejkutach
jakoś nie słyszałem.  BTW Czy Stare Kiejkuty nie stawiają
"Talibów w Klewkach (c) Lepper" w nieco innym świetle?

--
A. Filip

Data: 2018-10-12 09:42:55
Autor: Olin
Dnia Thu, 11 Oct 2018 18:41:37 +0200, Shrek napisał(a):

Napisałeś głupotę, to bierz na klatę jak mężczyzna.

Na to bym nie liczył, bo piSSdzielczy przekaz dnia od dłuższego czasu
powiada, że może nie jesteśmy idealni, ale reszta świata jeszcze gorsza,
więc nie ma o czym mówić.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

Data: 2018-10-12 16:38:08
Autor: z
Jednak brak darmowych leków dla seniorów?
W dniu 2018-10-12 o 09:42, Olin pisze:

Dwa słowa "poprawność polityczna"

Już zapomniałeś co wyprawiali najwspanialsi z najwspanialszych z tymi co raczyli mieć inny pogląd?

Data: 2018-10-15 10:47:54
Autor: Olin
Dnia Fri, 12 Oct 2018 16:38:08 +0200, z napisał(a):

W dniu 2018-10-12 o 09:42, Olin pisze:

Dwa słowa "poprawność polityczna"

Już zapomniałeś co wyprawiali najwspanialsi z najwspanialszych z tymi co raczyli mieć inny pogląd?

Czy mógłbyś poświęcić chwilę na opanowanie trudnej sztuki cytowania, bo
zupełnie nie wiem, do czego tak błyskotliwie się odniosłeś?

Data: 2018-10-11 10:05:39
Autor: Animka
W dniu 2018-10-10 o 23:06, A. Filip pisze:
[...]

A to nie jest prawo? Jak można tak ludzi oszukiwać.

--
animka

Data: 2018-10-11 11:13:47
Autor: Olin
Jednak brak darmowych leków dla seniorów?
Dnia Thu, 11 Oct 2018 10:05:39 +0200, Animka napisał(a):

A to nie jest prawo?

Nie. To jest Prawo i Sprawiedliwość.
Jak można tak ludzi oszukiwać.

Ja tam nie czuję się oszukany przez znachorów, wróżki i św. Mikołajów
wszelkiego sortu, bo nie korzystam z ich usług.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

Data: 2018-10-11 18:05:52
Autor: Animka
W dniu 2018-10-11 o 11:13, Olin pisze:
Dnia Thu, 11 Oct 2018 10:05:39 +0200, Animka napisał(a):

A to nie jest prawo?

Nie. To jest Prawo i Sprawiedliwość.

Hahahaha

Jak można tak ludzi oszukiwać.

Ja tam nie czuję się oszukany przez znachorów, wróżki i św. Mikołajów
wszelkiego sortu, bo nie korzystam z ich usług.

Ja też, ja też :-)

--
animka

Data: 2018-10-11 11:26:11
Autor: A. Filip
Jednak brak darmowych leków dla (n+1)]
[...]

Niezawiśli sędziowie RP3 już dawno temu orzekli że obietnice
przedwyborcze nie są prawnie wymagalne.  Tobie się wyroki niezawisłych
sądów i sędziów śmią się nie podobać?! ;-)

<cynizm> PiS nie musi _tego_ precedensu stwarzać.  W tej kwestii może
po prostu skorzystać z precedensów zrobionych pod innych. </cynizm>
BTW To prawdziwie niezależny Trybunał Konstytucyjny orzekł niezgodność
"aborcji na żądanie" z (Małą) Konstytucją.

https://pl.wikipedia.org/wiki/100_000_000
Śpiewa piosenkarz, że: <<Wałęsa oddaj sto milionów>> [...] <<Pomóżmy
Wałęsie zrealizować to>>, <<Pomóżmy Wałęsie lepiej to zrobić,
mądrzej>>.[2]

--
A. Filip

Data: 2018-10-11 12:16:02
Autor: Robert Wańkowski
Jednak brak darmowych leków dla seniorów? [Wałęsa oddaj moje sto milionĂłw (n+1)]
W dniu 2018-10-11 o 11:26, A. Filip pisze:
Niezawiśli sędziowie RP3 już dawno temu orzekli że obietnice
przedwyborcze nie są prawnie wymagalne.

A gdyby te obietnice poświadczali notarialnie? :-)

Robert

Data: 2018-10-11 18:14:27
Autor: Animka
[...]

Dobra myśl :-) Powinno się to wprowadzić "w życie".
Bez poświadczenia notariusza nie znaleźliby się na listach wyborczych.

--
animka

Data: 2018-10-11 18:29:06
Autor: Shrek
[...]

Też chuja by to dało. Obywatel Zbigniew Babalski jaki sprawozdawca ustawodawcy zarzekał się, że nie wyobraża sobie, żeby w wyniku jego ustawy o KOWR powygaszać etaty matek w ciąży i na urlopach macierzyńskich i że zapewnia, że te kobiety pracę zachowają. Jest w protokole. I co - i chuj. Trzy dni potem został pełnomocnikiem, a potem osobiście pozwalniał matki. I jeszcze w sądzie mówił, że inaczej nie mógł, bo minister w zarządzeniu "niekazał". Zarządzenie ministra ponad konstytucją, traktatami międzynarodowymi, prawem pracy i celem ustawy.

Więc... jak pisior mówi, pisze - nieważnie czy prywatnie, publicznie, do protokołu czy notarialnie, że jakiegoś kurewstwa oczywiście nie zrobi, to znaczy że właśnie to kurewstwa zamierza zrobić osobiście i to uczyni.

Shrek

Data: 2018-10-11 19:08:56
Autor: A. Filip
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> pisze:
[...]

To tylko głupi politycy by się na tym przejechali.

Czy Donald Tusk obiecywał cud gospodarczy albo zniesienie abonamentu
(podatku) Radiowo-Telewizyjnego?  *NIE* , a że "głupi wyborcy"
zrozumieli inaczej ...

--
A. Filip

Data: 2018-10-14 13:59:59
Autor: Budzik
Jednak brak darmowych leków dla seniorów? [Wałęsa oddaj moje sto milionów (n+1)]
Użytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

[...]

Ale sa tacy co obiecywali konkretnie...
Np 500 na KAZDE dziecko albo jeszcze dokładniej kwote wolna na poziomie 8000tysiecy...

Ale masz racje - trzeba by formułować obietnice konkretnie i bezdyskusyjnie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2018-10-11 14:09:29
Autor: Kviat
[...]

Może skorzystać, ale nie musi.

Widzę, że nadal tego nie rozumiesz, że usprawiedliwianie pisowskich wybryków wybrykami poprzedników jest idiotyczne.
Miało być lepiej, a nie gorzej.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-10-11 14:47:36
Autor: Olin
Dnia Thu, 11 Oct 2018 14:09:29 +0200, Kviat napisał(a):

Widzę, że nadal tego nie rozumiesz, że usprawiedliwianie pisowskich wybryków wybrykami poprzedników jest idiotyczne.

Nie chodzi o rozumienie, tylko rozpowszechnianie przekazów dnia.

Data: 2018-10-11 12:27:42
Autor: Michal
Animka pisze:
https://www.se.pl/wiadomosci/polityka/straszy-pan-bez-ceregieli-wygarnal-szydlo-co-naprawde-mysli-jje-mina-mowi-wszystko-wideo-aa-FBcr-1g4W-jJmv.html Senior twierdzi, że nie dostał żadnego darmowego leku.

Nie wiadomo, dlaczego senior tak twierdzi. Najlepiej samemu porównać rachunki z apteki - u mnie (dwoje seniorów w domu) wyszedł o 48% mniejszy koszt niż przed wprowadzeniem listy.

Michal

Data: 2018-10-11 18:02:34
Autor: Animka
W dniu 2018-10-11 o 12:27, Michal pisze:
Animka pisze:
[...]

Pewnie przedtem te same leki brali, więc łatwo teraz koszt wyliczyć.
Moi rodzice już nie żyją, więc nie mam jak porównać.

--
animka

Data: 2018-10-11 21:29:06
Autor: Peter
[...]

No to ja mam inne doświadczenia bo to ja kupuje leki dla rodziców.
Zaden z rodziców nie dostaje leków za darmo a teraz płaci niekiedy za leki nawet więcej.

Dlaczego nie dostają leków za darmo mimo, że obydwoje skończyli już 80. Odpowiedź jest prosta, bo leczą się u specjalistów (gastrolog,urolog,neurolog). Takich seniorów są tysiące, widzę jak przy każdej wizycie, przychodnie specjalistyczne są przeładowane.
Bezpłatne leki może przepisać tylko lekarz w przychodni na choroby wieku starczego (czytaj przypadki przewlekłe/agonalne). Jest dokładny spis leków, który może przepisać lekarz rodzinny dla seniorów 75+. Nie ma tam żadnego leku specjalistycznego.

Dlaczego płacą więcej za leki, bo po wprowadzenie szumnie "darmowych leków" dla seniorów 75+, zmodyfikowano również spis leków refundowanych. Wiele z nich zdrożało.  Szokiem dla mnie było, że za lek dla ojca określony 'za ryczałtem" ( czyli prawie bezpłatne) za który zwykle płaciło się kilka zł nagle kosztował 160 zł za jedno opakowanie.

Ot i cała prawda. Wielu z was, którzy nie ma jeszcze rodziców w zaawansowanym wieku ( albo oni sami kupują leki) nie mają pojęcia jak jest naprawdę.

PS. Nie twierdzę, ze Michał napisał nieprawdę. Taki przypadki też znam, ale w/g mnie jest ich mniej od tych co płaca dalej dużo.

--
  Peter

Data: 2018-10-11 23:26:45
Autor: Animka
W dniu 2018-10-11 o 21:29, Peter pisze:
[...]

Moim zdaniem lekarz powinien zapisywać leki, które sa darmowe i nie stosował jakiegoś zdzierstwa z emeryta. Lekarzowi pewnie nie chce się na długą listę spojrzeć.

--
animka

Data: 2018-10-12 12:03:10
Autor: Robert Tomasik
W dniu 11-10-18 o 23:26, Animka pisze:

Moim zdaniem lekarz powinien zapisywać leki, które sa darmowe i nie
stosował jakiegoś zdzierstwa z emeryta. Lekarzowi pewnie nie chce się na
długą listę spojrzeć.

Moim zdaniem lekarz w ogóle nie powinien zapisywać na recepcie nazw
handlowych, tylko nazwy substancji leczniczych. Farmaceuta wówczas by
sprzedwał odpowiedni lek. Jak masz książkę kucharską, to masz w
przepisie "10 g pieprzu", czy "10 g pieprzu KAMIS"?

Data: 2018-10-12 12:07:35
Autor: Liwiusz
[...]

To zależy kto sponsoruje książkę kucharską :)

Natomiast AFAIK pacjent może kupić dowolny lek o takim samym składzie i gramaturze?

--
Liwiusz

Data: 2018-10-12 12:34:25
Autor: Olin
Dnia Fri, 12 Oct 2018 12:07:35 +0200, Liwiusz napisał(a):

Natomiast AFAIK pacjent może kupić dowolny lek o takim samym składzie i gramaturze?

Teoretycznie jest nawet lepiej:
"Zgodnie z obowiązującą od roku ustawą o refundacji leków, środków
spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych
aptekarz ma obowiązek informowania pacjentów o możliwości zamiany
przepisanego leku objętego refundacją na tańszy odpowiednik o tej samej
nazwie międzynarodowej, dawce, postaci farmaceutycznej, która nie powoduje
różnic terapeutycznych i o tym samym wskazaniu leczniczym."
https://www.poradnikzdrowie.pl/sprawdz-sie/niezbednik-pacjenta/tanszy-zamiennik-leku-aptekarz-ma-obowiazek-informowania-aa-bdNu-jAH1-ae73.html

W praktyce też się to zdarza. Niedawno pani w aptece wyczaiła tańszy
zamiennik niż sam znalazłem w bazie leków i dzięki jej wzorcowej postawie
oszczędzam ~2 zł na 4 miesiące.

Data: 2018-10-12 14:07:56
Autor: Robert Tomasik
[...]

Wiem, ale tego bym chciał uniknąć właśnie.

Natomiast AFAIK pacjent może kupić dowolny lek o takim samym składzie i
gramaturze?

Toteż właśnie nie rozumiem, czemu wpisywane są nazwy konkretnych
producentów po prostu.

Data: 2018-10-12 13:09:12
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-12, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

[...]

Może jest to związane z dodatkami i po prostu czasami bezpieczniej wskazać coś, co się wie, jaki ma konkretny skład. Np. nie ma cukru, laktozy itp.?

Można oczywiście też napisać, że nie ma być tego i tego, ale łatwiej pewnie podac coś znanego niż dokonywać eleiminacji.

Poza tym, może w grę i wchodzić forma. Np. taka Aspiryna Bayerowska od wielu innych "generyków" to dwa różne światy, a aktywny składnik w końcu ten sam.

--
Marcin

Data: 2018-10-14 13:59:58
Autor: Budzik
Jednak brak darmowych leków dla seniorów?
Użytkownik Marcin Debowski agatek@INVALID.zoho.com ...

Idealista czy lobbysta? :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2018-10-14 23:10:05
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-14, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

To skomplikowanie, ale chyba jednak praktyk amator :) Fakt, że takiej Polopiryny S nie jadłem od lat. Może coś się zmieniło.

--
Marcin

Data: 2018-10-12 22:21:14
Autor: Animka
[...]

To prawda. Tak powinno być.
Jak aptekarze będą przygotowywać tę leczniczą marichuanę to dopiero będą mieli dla siebie wypas. W jednej z aptek raczej sami narkomani pracują i gdzieś tam w wynajmowanym mieszkaniu melinę zrobili. Wszystko porozwalali, nawet nowe drzwi do mieszkania.

  Jak masz książkę kucharską, to masz w
przepisie "10 g pieprzu", czy "10 g pieprzu KAMIS"?

Miałam jedną książkę kucharską, ale tylko zawalała miejsce i ją gdzieś wywaliłam.

--
animka

Data: 2018-10-12 03:36:23
Autor: Michal
Peter pisze:
[...]

No tak, trzeba samemu zadbać o uzyskanie recepty od lekarza pierwszego kontaktu. U mnie odbyło się to bez problemu. Co do leków, to część jest właśnie specjalistyczna - leki diabetologiczne i kardiologiczne. Zainteresuj się tą listą (http://75plus.mz.gov.pl/), czy danej substancji nie ma tam pod inną nazwą handlową, wtedy prosisz o receptę na ewentualny zamiennik. Trzeba poświęcić na to wszystko trochę czasu, ale rachunek ponad 500 zł podziałał na mnie bardzo dopingująco.

Michal

Data: 2018-10-12 11:45:28
Autor: Peter
W dniu 2018-10-12 o 03:36, Michal pisze:

[...]

Tak znam ten wykaz, Co jakiś czas jest aktualizowany. Sprawdziłem ten aktualny.
Jest tam wykaz 2021 leków. Wydaje się bardzo dużo, ale bardzo wiele różni się tylko producentem, dawką, forma etc. Ważne jest jaka jest substancja aktywna. Taka np "Atorvastatinum" występuje tam aż 86 razy!. W sumie jest tam tylko 156 leków różniących się substancją aktywną czyli dla bardzo skończonej liczby chorób.
Nie ma żadnego leku moich rodziców.
Reasumując leki dla seniorów 75+ są ale tylko dla ograniczonej liczby pacjentów.

PS. Z zamiennikami to tez problem. Ojciec brał wiele lat jeden lek. Lekarz więc stwierdził, że da mu nowszy lek w granulkach, z tymi samym składnikiem aktywnym i do tego jest on 'na ryczałt', a okazało się że ryczałt to 160 zł za 1 opakowanie.

--
  Peter

Data: 2018-10-12 12:29:58
Autor: Olin
Dnia Fri, 12 Oct 2018 11:45:28 +0200, Peter napisał(a):

Ważne jest jaka jest substancja aktywna. Taka np "Atorvastatinum" występuje tam aż 86 razy!.

Akurat przechodziłem z tragarzami, którzy zażywają atorwastatynę i w bazie
leków widzę jednak mniej pozycji niż 86:
https://bazalekow.mp.pl/leki/subst.html?id=105

Data: 2018-10-12 22:12:54
Autor: Animka
W dniu 2018-10-12 o 11:45, Peter pisze:
Nie ma żadnego leku moich rodziców.
Reasumując leki dla seniorów 75+ są ale tylko dla ograniczonej liczby pacjentów.

Na dodatek ostatnio zaczęli wycofywać z aptek dużo leków, bo podobno bardzo szkodzą zdrowiu czy są zanieczyszczone.
Wydrukowałam te listę wycofanych leków dla sąsiadki, żeby w razie czego wiedziała.

--
animka

Data: 2018-10-12 22:07:15
Autor: Animka
Peter pisze:
[...]

Na Ciebie rachunek działa dopingująco, ale nie wiadomo jak te "zamienniki" działają na Twoich rodziców.
Sama kiedyś wolałam sprowadzać jeden drogi lek przez aptekę szwajcarską z Ameryki niż wykupywać dla dziecka polski tani zamiennik, który "wyżerał" żelazo i w zasadzie nawet nic nie pomagał.

--
animka

Data: 2018-10-12 14:49:04
Autor: nie ma emaila
Jednak brak darmowych leków dla seniorów?
w <5bbfa488$0$494$65785112@news.neostrada.pl>, Peter <kominiarz@wp.pl>
napisał(-a):

PS. Nie twierdzę, ze Michał napisał nieprawdę. Taki przypadki też znam, ale w/g mnie jest ich mniej od tych co płaca dalej dużo.

Oszustwo darmowych leków. W 2017 roku seniorzy płacili z własnej kieszeni 88-90
proc. ceny kupowanych leków, w tym 79 proc. leków na receptę

https://oko.press/oszustwo-darmowych-lekow-w-2017-r-seniorzy-placili-z-wlasnej-kieszeni-88-90-proc-ceny-kupowanych-lekow-w-tym-79-proc-lekow-na-recepte/

Jednak brak darmowych leków dla seniorów?