Jedne Karkonosze - Polacy płacą, Czesi za dar mo...

Data: 2015-08-01 09:15:58
Autor: Lechu
Jedne Karkonosze - Polacy płacą, Czesi za dar mo...
cytat:
"Jedny Krkonoše, dva přístupy

Platit za vstup do národního parku si Poláci již zvykli. Čeští turisté přecházejí na druhou stranu hranice ale mohou být v klidu. Pokladny jsou jen na přístupech z polského vnitrozemí.

Ročně Karkonoski Park Narodowy vybere zhruba 2,5 milionu zlotých, tedy přibližně 16 milionů korun. Patnáct procent dostávají záchranářům z GOPR, což je obdoba naší Horské služby.

Povinnosti platit se ale vloni snažili využít i podvodníci, kteří v lokalitě Wodospad Szklarki prodávali falešné lístky. „Vstupenka je platná pouze s paragonem potvrzujícím nákup," upozorňuje tamní správa parku.

Ze systému jsou vyjmuti obyvatelé žijící v regionech ležících na území parku nebo s ním hraničících. Zdarma mají vstup i držitelé Karty velké rodiny nebo lidé, míří na území za účelem náboženským."

całość tu > http://krkonossky.denik.cz/zpravy_region/jedny-krkonose-dva-pristupy-polaci-plati-cesi-to-maji-zadarmo-20150721.html

Cytat: "Platit za vstup do národního parku si Poláci již zvykli." - Nie wszyscy. Ja np. nie płacę bo chodzę w Karkonosze już po przekroczeniu granicy z czeskiej strony. A poza tym niby z jakiej racji mam placić skoro parki narodowe i tak są już po części utrzymywane z moich podatków, w tym KPN również?

Lechu
http://ksp.republika.pl

Data: 2015-08-02 14:29:53
Autor: Slawomir Gorniak
Jedne Karkonosze - Polacy pac, Czesi za darmo...
 A poza tym niby z jakiej racji mam placi skoro parki narodowe i tak s ju po czci utrzymywane z moich podatkw, w tym KPN rwnie?

Z jakiej racji masz placic za transport miejski, skoro w kazdym polskim miescie jest on dotowany z budzetu, czyli z podatkow?

S.

Data: 2015-08-03 08:50:30
Autor: Lechu
W dniu 02.08.2015 o 23:29, Slawomir Gorniak pisze:
[...]

A czy jak chodzisz pieszo po miecie to te pacisz jak za jazd?

Lechu
http://ksp.republika.pl

Data: 2015-08-03 09:26:30
Autor: bans
W dniu 2015-08-03 o 08:50, Lechu pisze:

A czy jak chodzisz pieszo po miecie to te pacisz jak za jazd?

Widz, e u Lecha wszystko po staremu :)))

--
bans

Data: 2015-08-03 09:33:49
Autor: Lechu
W dniu 03.08.2015 o 09:26, bans pisze:
W dniu 2015-08-03 o 08:50, Lechu pisze:

A czy jak chodzisz pieszo po miecie to te pacisz jak za jazd?

Widz, e u Lecha wszystko po staremu :)))

Widz, e inni po staremu kieruj si mentalnoci "wadzy si sucha i nie dyskutuje".

Lechu
http://ksp.republika.pl

Data: 2015-08-03 09:50:29
Autor: Olin
Dnia Sun, 2 Aug 2015 14:29:53 -0700 (PDT), Slawomir Gorniak napisał(a):

Z jakiej racji masz placic za transport miejski

Autobusy i tramwaje kosztują. Drzewa rosną same.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
św. Tomasz z Akwinu

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-08-03 11:50:37
Autor: Stan
Jedne Karkonosze - Polacy płacą, Czesi za darmo...
Autobusy i tramwaje kosztują.
Drzewa rosną same.

A pensje dla dyrektorów i urzędników parkowych też "same urosną"? ;)

Data: 2015-08-03 14:18:01
Autor: Olin
Dnia Mon, 3 Aug 2015 11:50:37 +0200, Stan napisał(a):

A pensje dla dyrektorów i urzędników parkowych też "same urosną"? ;)

Mniejsza z pensjami, ale na Babiej Górze porobili jakieś trotuary, a
niewiele powyżej Dunajca zaczynają się metalowe poręczę na sam szczyt
Sokolicy. Ruchomych schodów jeszcze nie ma, ale to pewnie kwestia
przyszłości; widać, że pieniądze z biletów się nie marnują.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
 że nasza praca jest szalenie ważna"
Bertrand Russell

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-08-03 12:20:35
Autor: Slawomir Gorniak
Jedne Karkonosze - Polacy pac, Czesi za darmo...
W dniu poniedziaek, 3 sierpnia 2015 15:17:27 UTC+3 uytkownik Olin napisa:
Mniejsza z pensjami, ale na Babiej Grze porobili jakie trotuary, a
niewiele powyej Dunajca zaczynaj si metalowe porcz na sam szczyt
Sokolicy. Ruchomych schodw jeszcze nie ma, ale to pewnie kwestia
przyszoci; wida, e pienidze z biletw si nie marnuj.

To, to w miare pikus. Schody na Tarnice, to jest dopiero TO.... Jeszcze tej masakry nie widzialem na oczy, ale na zdjeciach robi wrazenie.

S.

Data: 2015-08-04 09:08:52
Autor: Olin
Dnia Mon, 3 Aug 2015 12:20:35 -0700 (PDT), Slawomir Gorniak napisał(a):

Schody na Tarnice, to jest dopiero TO

Na Tarnicy ostatnio bawiłem w 2008 i były tylko jakieś poręcze - nie
wiadomo, czemu służące - w lesie, przy podejściu na Szeroki Wierch.
Rzeczywiście, to co wyskakuje w guglarce robi wrażenie:
http://esanok.pl/wp-content/uploads/schody1.jpg
http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_9u1t7rnLppilPoUAepMeiu9yDYOk9l1t,w400.jpg

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
Boga."
Ambroży, mędrzec Kościoła

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-08-04 11:04:06
Autor: Piotr
W dniu 2015-08-04 o 09:08, Olin pisze:
[...]

To jeden ze sposobów typowy sposób ograniczania erozji na szlakach.
niestety im więcej ludzi chodzi tum większa erozja.
Peter

Data: 2015-08-04 02:45:28
Autor: Jacek G.
Jedne Karkonosze - Polacy pac, Czesi za darmo...
On Tuesday, August 4, 2015 at 11:01:04 AM UTC+2, Piotr wrot
> http://esanok.pl/wp-content/uploads/schody1.jpg
> http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_9u1t7rnLppilPoUAepMeiu9yDYOk9l1t,w400.jpg
> To jeden ze sposobw typowy sposb ograniczania erozji na szlakach.
niestety im wicej ludzi chodzi tum wiksza erozja.
Tylko nie jestem przekonany, czy t metod nie zwiksza si erozji - jak wida nawet na zaczonym zdjciu ludzie omijaj niewygodne schody wydeptujc obok kolejn ciek.
--
Jacek G.

Data: 2015-08-04 12:14:57
Autor: Olin
Jedne Karkonosze - Polacy płacą, Czesi za darmo...
Dnia Tue, 4 Aug 2015 02:45:28 -0700 (PDT), Jacek G. napisał(a):

ludzie omijają niewygodne schody wydeptując obok kolejną ścieżkę.

Wystarczy po obu stronach schodów postawić ogrodzenie pod napięciem i zaraz
przestaną to czynić.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-08-05 15:38:19
Autor: MM
Jedne Karkonosze - Polacy płacą, Czesi za darmo...
Nie lepiej zaminować? Albo pstawić wieżę wartowniczą ze snajperem?

Data: 2015-08-05 22:34:14
Autor: Piotr
W dniu 2015-08-05 o 15:38, MM pisze:
Nie lepiej zaminować? Albo pstawić wieżę wartowniczą ze snajperem?

W TPN np. droga na Halę Gąsienicową poradzono sobie barierkami,  w
poprzek, co kilkadziesiąt metrów, bo hordy turystów miały w d..., że
depcą nasadzoną kosodrzewinę. Niestety to jest cena turystki mas (osoby
z powiedzenia jednego posła "ciemny lud i tak to kupi")
Peter

Data: 2015-08-04 11:50:22
Autor: Stan
Jedne Karkonosze - Polacy płacą, Czesi za darmo...
Rzeczywiście, to co wyskakuje w guglarce robi wrażenie:
http://esanok.pl/wp-content/uploads/schody1.jpg

Takie piękne schody a ludzie i tak idą ścieżką obok ;)

Data: 2015-09-04 15:16:32
Autor: Olin
Jedne Karkonosze - Polacy płacą, Czesi za darmo...
Dnia Mon, 3 Aug 2015 12:20:35 -0700 (PDT), Slawomir Gorniak napisał(a):

Schody na Tarnice, to jest dopiero TO

Właśnie przeczytałem, że dyrekcja parku na schodach nie poprzestała i teraz
turyści już nie rozłażą się na boki, co wspaniale zapobiega erozji gleby:
http://wyborcza.pl/magazyn/1,147741,18645635,w-bieszczady-po-schodach.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-08-04 11:01:38
Autor: Piotr
W dniu 2015-08-03 o 11:50, Stan pisze:
Autobusy i tramwaje kosztują.
Drzewa rosną same.

A pensje dla dyrektorów i urzędników parkowych też "same urosną"? ;)
Proponuję zlikwidować parki narodowe, sejm, senat, powiaty,
gminy,wojsko, lasy państwowe, itd. itp.
Peter

Data: 2015-08-04 11:14:22
Autor: Olin
Dnia Tue, 04 Aug 2015 11:01:38 +0200, Piotr napisał(a):

Proponuję zlikwidować parki narodowe, sejm, senat, powiaty,
gminy,wojsko, lasy państwowe, itd. itp.

Do 1989 nie było żadnych opłat i parki działały. Zakładam, że ich pracownicy dostawali nawet pensje. Potem, stopniowo, stawało się jasne, że bez biletów wstępu przyroda marnie
zginie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-08-04 12:12:03
Autor: Lechu
W dniu 04.08.2015 o 11:14, Olin pisze:
[...]

E tam. To nie o ochronę przyrody tu chodzi. Tu chodzi o dofinansowywanie remontów szlaków, po których wyglądają one jak deptaki na starówkach miast co ma służyć przede wszystkim zwiększeniu ich przepustowości, a tym samym większym wpływom do parku. W żadnym razie nie ma nic wspólnego z zadaniami ochronnymi parku narodowego.

Lechu
http://ksp.republika.pl

Data: 2015-08-04 12:21:01
Autor: Olin
Dnia Tue, 04 Aug 2015 12:12:03 +0200, Lechu napisał(a):

chodzi o dofinansowywanie remontów szlaków, po których wyglądają one jak deptaki na starówkach miast

Zupełnie się nie znam na gospodarzeniu w górach, ale wykonanie i utrzymanie
via-ferraty jest chyba bardziej kłopotliwe i droższe niż najbardziej
wypasione schody antyerozyjne, a mimo to w Włoszech i Francji nie spotkałem
żadnych bileterów przy drogach żelaznych.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jeżeli chodzi o materiały wybuchowe i skutki ich użycia, to zeznaję, że
byłem w wojsku, gdzie miałem do czynienia np. z bronią strzelecką,
granatami czy środkami strzeleckimi przeciwpancernymi. Dodatkowo, jako
dziecko oglądałem wybuchające stodoły w czasie pożarów po wojnie."
prof. Jan Obrębski

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-08-04 13:02:32
Autor: bans
W dniu 2015-08-04 o 11:14, Olin pisze:

Potem, stopniowo, stawało się jasne, że bez biletów wstępu przyroda marnie
zginie.

Żeby tylko bilety... jakież było moje zdziwienie, kiedy na paragonie z parkingu w Palenicy odkryłem napis "TPN".

Toż sam ten parking w sezonie zapewnia pewnie z kilkanaście tysięcy złotych dziennie! Przestałem się dziwić, dlaczego TPN toleruje ten asfalt do Moka...

No ale przynajmniej paragon wydają, bo na na innych parkingach notorycznie się o tym "zapomina".

--
bans

Data: 2015-08-05 22:22:28
Autor: Piotr
W dniu 2015-08-04 o 13:02, bans pisze:
[...]

To droga ekstyretolialna droga powiatowa. Podlega pod staroste, który
nigdy jej nie odda, bo kumotry go zabiją.
Peter

Data: 2015-08-08 02:17:44
Autor: J.F.
Jedne Karkonosze - Polacy płacą, Czesi za darmo...
Dnia Tue, 4 Aug 2015 11:14:22 +0200, Olin napisa(a):
Dnia Tue, 04 Aug 2015 11:01:38 +0200, Piotr napisa(a):
Proponuj zlikwidowa parki narodowe, sejm, senat, powiaty,
gminy,wojsko, lasy pastwowe, itd. itp.

Do 1989 nie byo adnych opat i parki dziaay. Zakadam, e ich pracownicy dostawali nawet pensje. Potem, stopniowo, stawao si jasne, e bez biletw wstpu przyroda marnie
zginie.

Do 1989 ekonomia byla ksiezycowa i nie moze byc podawana za przyklad.
Np pracowales, pracowales, pracowales, a na komputer i samochod nie
bylo cie stac.

J.

No, na Atari z pewexu po 70$ to mniej wiecej bylo - tylko ~3 pensje.

Data: 2015-08-08 09:12:30
Autor: Olin
Dnia Sat, 8 Aug 2015 02:17:44 +0200, J.F. napisał(a):

Do 1989 ekonomia byla ksiezycowa i nie moze byc podawana za przyklad.

W krajach alpejskich za wejście do parków generalnie się nie płaci do dziś.
Zdarzają się bilety za wstęp do wąwozu albo wodospadów, ale do PN jako
takiego jednak nie. To musi być przykład gospodarki księżycowej, podobnie
jak na Słowacji i w Republice Czeskiej.

Data: 2015-08-10 14:50:14
Autor: J.F.
Jedne Karkonosze - Polacy płacą, Czesi za darmo...
Dnia Sat, 8 Aug 2015 09:12:30 +0200, Olin napisa(a):
Dnia Sat, 8 Aug 2015 02:17:44 +0200, J.F. napisa(a):
Do 1989 ekonomia byla ksiezycowa i nie moze byc podawana za przyklad.

W krajach alpejskich za wejcie do parkw generalnie si nie paci do dzi.
Zdarzaj si bilety za wstp do wwozu albo wodospadw, ale do PN jako
takiego jednak nie. To musi by przykad gospodarki ksiycowej, podobnie
jak na Sowacji i w Republice Czeskiej.

W jednych krajach sie placi, w innych jak widac nie - ale to decyzja
tych krajow.

Tego co bylo u nas przed 1989 nie ma co stawiac za wzor, bo tamten
system ... zbankrutowal.

A co by nie mowic, to koszta pewne sa - ktos te szlaki buduje i
remontuje, GOPR co chwila turystom pomaga, smieci trzeba sprzatac,
itd.

J.

Data: 2015-08-10 19:00:30
Autor: Lechu
W dniu 10.08.2015 o 14:50, J.F. pisze:
> [...]
> tych krajow.
>
> Tego co bylo u nas przed 1989 nie ma co stawiac za wzor, bo tamten

Wniosek: Kraje alpejskie te to czeka jeli nie wprowadz opat za wstp do PN.

Lechu
http://ksp.republika.pl

Data: 2015-08-10 21:39:55
Autor: Piotr
W dniu 2015-08-10 o 19:00, Lechu pisze:
[...]

Hm..., czy to forum grskie czy anty systemowe byego kandydata na
prezydenta?
Peter

Data: 2015-08-11 01:02:41
Autor: J.F.
Jedne Karkonosze - Polacy pac, Czesi za darmo...
Dnia Mon, 10 Aug 2015 19:00:30 +0200, Lechu napisa(a):
> [...]
 > system ... zbankrutowal..

Wniosek: Kraje alpejskie te to czeka jeli nie wprowadz opat za wstp do PN.

Nie, jak tego nie napisalem, ale widziales jakie zadluzenie ma Francja
czy Wlochy ?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt

J.

Data: 2015-08-11 09:28:33
Autor: Olin
Dnia Tue, 11 Aug 2015 01:02:41 +0200, J.F. napisał(a):

Nie, jak tego nie napisalem, ale widziales jakie zadluzenie ma Francja
czy Wlochy ?

Dług powyższych krajów w ruinie jest spowodowany zbyt małymi dopłatami do
KRUS oraz emerytur górniczych i mundurowych.

Data: 2015-08-11 09:24:31
Autor: Olin
Dnia Mon, 10 Aug 2015 14:50:14 +0200, J.F. napisał(a):

W jednych krajach sie placi, w innych jak widac nie - ale to decyzja
tych krajow.

Mówiąc krótko, są kraje, gdzie się doi i są takie, gdzie się tego nie
czyni, przy czym państwa rozwinięte gospodarczo raczej należą do drugiej
grupy.
Dojeni są niezadowoleni, zaś dojący już dawno się przyzwyczaili do
przywileju pobierania tej mutacji myta i traktują go jako oczywistą
oczywistość. Gdyby 200 lat temu zapytać obywateli ziemskich, czy można
znieść pańszczyznę, zaraz wytłumaczyliby, że takie pomysły doprowadzą do
upadku rolnictwa i powszechnego głodu.

A co by nie mowic, to koszta pewne sa - ktos te szlaki buduje i
remontuje, GOPR co chwila turystom pomaga, smieci trzeba sprzatac,

Tak przy okazji, czy ktoś wie jak skończył się spór między PPN i GOPR?
http://podhale24.pl/aktualnosci/artykul/25166/Park_nadal_odmawia_pieniedzy_ratownikom.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"

Data: 2015-08-11 10:48:46
Autor: Piotr
W dniu 2015-08-11 o 09:24, Olin pisze:
[...]

To proste. Park ma chronić zwierzątka i rośliny. GOPR ludzi. To się
wyklucza.
Peter

Data: 2015-08-11 18:53:51
Autor: J.F.
Jedne Karkonosze - Polacy płacą, Czesi za darmo...
Dnia Tue, 11 Aug 2015 09:24:31 +0200, Olin napisa(a):
Dnia Mon, 10 Aug 2015 14:50:14 +0200, J.F. napisa(a):
W jednych krajach sie placi, w innych jak widac nie - ale to decyzja
tych krajow.
Mwic krtko, s kraje, gdzie si doi i s takie, gdzie si tego nie
czyni, przy czym pastwa rozwinite gospodarczo raczej nale do drugiej
grupy.

Nieprawda, sa panstwa, gdzie sie doi na jednym i sa panstwa, gdzie sie
doi na czyms innym :-)
Jedne daja cos za darmo, a drugie cos innego.

Dojeni s niezadowoleni, za dojcy ju dawno si przyzwyczaili do
przywileju pobierania tej mutacji myta i traktuj go jako oczywist
oczywisto. Gdyby 200 lat temu zapyta obywateli ziemskich, czy mona
znie paszczyzn, zaraz wytumaczyliby, e takie pomysy doprowadz do
upadku rolnictwa i powszechnego godu.

No i przestali sie dac doic, w zamian placac 40% podatku :-)

A co by nie mowic, to koszta pewne sa - ktos te szlaki buduje i
remontuje, GOPR co chwila turystom pomaga, smieci trzeba sprzatac,
Tak przy okazji, czy kto wie jak skoczy si spr midzy PPN i GOPR?
http://podhale24.pl/aktualnosci/artykul/25166/Park_nadal_odmawia_pieniedzy_ratownikom.html

Ciekawe ... google milczy, sprawa dalej w sadzie ?

W ustawie dopisano "lub na niektre jego obszary" ... ale dopisano w
listopadzie 2012, wiec nie wiem o co ten spor ... pieniadze za rok
2012 ?

Przy czym w ustawie z 2011 stalo 4,. Opaty pobierane za wstp i udostpnienie wejcia do parku
narodowego lub krajobrazowego znajdujcego si w grach, oraz za wstp
na jego wszelkie cieki edukacyjne i biletowane obiekty, przekazuje
si w wysokoci 15% ...

Wiec sad ma pewna zagwozdke :-)

Aczkolwiek platforma widokowa na Trzech Koronach to niewatpliwie
"obiekt" :-)

J.

Data: 2015-08-12 08:58:24
Autor: Olin
Dnia Tue, 11 Aug 2015 18:53:51 +0200, J.F. napisał(a):

Aczkolwiek platforma widokowa na Trzech Koronach to niewatpliwie
"obiekt" :-)

Spieszę donieść, że na Sokolicy też się dużo zmieniło, nie tylko w kwestii
opłat, choć nie jest to jeszcze platforma, ale za to dojarze mają lokum
chroniące przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, zaś turyści mogą
cieszyć się metalowymi poręczami - pisałem już o nich w niniejszym wątku -
które pewnie postawili pańszczyźniani.

Data: 2015-08-12 23:28:17
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Nieprawda, sa panstwa, gdzie sie doi na jednym i sa panstwa, gdzie sie
doi na czyms innym :-)

No, są jeszcze takie, że zwykłego obywatela nie doi się praktycznie na
niczym. Bo się nawet o tym obywatelu nie wie.
Fakt, państwowa opieka zdrowotna raczej gorsza.

Ale sama atmosfera jest nieporównywalna z niczym. Wydaje się, że jest
się w starym filmie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-08-13 00:19:07
Autor: Zbynek Ltd.
Jedne Karkonosze - Polacy pac, Czesi za darmo...
Krzysztof Halasa napisa(a) :
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Nieprawda, sa panstwa, gdzie sie doi na jednym i sa panstwa, gdzie sie
doi na czyms innym :-)

No, s jeszcze takie, e zwykego obywatela nie doi si praktycznie na
niczym. Bo si nawet o tym obywatelu nie wie.
Fakt, pastwowa opieka zdrowotna raczej gorsza.

Ale sama atmosfera jest nieporwnywalna z niczym. Wydaje si, e jest
si w starym filmie.

Te bym chcia zobaczy Papu. I inn Amazoni.

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2015-08-13 08:52:18
Autor: Olin
Jedne Karkonosze - Polacy pac, Czesi za darmo...
Dnia Thu, 13 Aug 2015 00:19:07 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Też bym chciał zobaczyć Papuę. I inną Amazonię.

Co stoi na przeszkodzie?

Data: 2015-08-13 09:39:35
Autor: Zbynek Ltd.
Jedne Karkonosze - Polacy pac, Czesi za darmo...
Olin napisa(a) :
Dnia Thu, 13 Aug 2015 00:19:07 +0200, Zbynek Ltd. napisa(a):

Te bym chcia zobaczy Papu. I inn Amazoni.

Co stoi na przeszkodzie?

Ty tak serio? Kasa.

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2015-08-13 10:37:23
Autor: Olin
Jedne Karkonosze - Polacy pac, Czesi za darmo...
Dnia Thu, 13 Aug 2015 09:39:35 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Co stoi na przeszkodzie?
  Kasa.

Wszystko wskazuje na to, że od jesieni podobne problemy znikną. Każdy
będzie mógł sobie pozwolić na wszystko, nie tylko na wyjazd do Watykanu.

Data: 2015-08-17 03:57:44
Autor: Marek
Jedne Karkonosze - Polacy pac, Czesi za darmo...
J.F. napisa:

Ciekawe ... google milczy, sprawa dalej w sadzie ?

Chyba w lesie? ;)

--
Marek

Jedne Karkonosze - Polacy płacą, Czesi za dar mo...