Jedno

Data: 2011-07-23 07:34:54
Autor: jadrys
Jedno

jeszcze mnie zastanawia, - dlaczego jeszcze pracodawcy czy urzędnicy nie żądają od Polaków zaświadczenia o spowiedzi wydanego przez księży, przy załatwianiu ich s[praw?

http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Ile-kosztuje-co-laska-My-juz-wiemy,wid,13617848,wiadomosc.html

Data: 2011-07-23 03:59:34
Autor: HaMMeR
Jedno
On 23 Lip, 07:34, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
jeszcze mnie zastanawia, - dlaczego jeszcze pracodawcy czy urzêdnicy nie
¿±daj± od Polaków za¶wiadczenia o spowiedzi wydanego przez ksiê¿y, przy
za³atwianiu ich s[praw?

http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Ile-kosztuje-co-laska-My-juz-wi..

Dlatego, ze czekaja na wydajniejszy wynalazek w dodatku zgodny z
oczekiwaniami ZSRE.., sorry Unii Europejskiej, czyli na wszczepienny
implant...
Wynalazek wszczepia sie noworodkom, a dane z wiekiem, uzupelnia sie w
roznistych
MInisterstwach np. Milosci do Rzadu, i tym podobnych...i to
bezbolesnie i bez  wiedzy
petenta...
Chwytasz 'rozowiutki' jadrylu?

Data: 2011-07-23 15:12:12
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-23 12:59, HaMMeR pisze:
[...]

Bzdet zapozyczony z literatury sc-fi. Po prostu nie opłaci się im czegoś takiego robić. A tak swoja drogą nie bardzo pokładajmy swoje nadzieje w tym że to kościół nas obroni. On służy do pomocy w trzymaniu w ryzach społeczeństwa dla władzy. Sam widzisz przecie jaki jest oficjalny stosunek hierarchii kościelnej do księży próbujących głosić słowo prawdy, - np. Rydzyka czy ostatnio do ks. Natanka.

Data: 2011-07-23 08:37:06
Autor: abc
Jedno
Skoro wybierasz siê do spowiedzi, to zrób sobie powtórkê jak to przebiega.

Po dokonaniu rachunku sumienia i wzbudzeniu w sobie ¿alu za grzechy, przed
przyst±pieniem do konfesjona³u nale¿y odmówiæ Confiteor.

Przyst±piwszy do konfesjona³u i prosimy kap³ana o b³ogos³awieñstwo:
"Pob³ogos³aw mnie, ojcze, bo zgrzeszy³em."

Kap³an b³ogos³awi mówi±c: "Niech Pan bêdzie w serciu i ustach twoich, aby¶
siê dobrze wyspowiada³ ze swoich grzechów, w imiê Ojca i Syna (+) i Ducha
¦wiêtego. Amen"

¯eganamy siê znakiem Krzy¿a ¦wiêtego i mówimy: "Niech bêdzie pochwalony
Jezus Chrystus", kap³an odpowiada: "Na wieki wieków. Amen."

Mówimy: "Ostatni raz spowiada³em siê ..... Rozgrzeszenie otrzyma³em, pokutê
odprawi³em, grzechu nie zatai³em. Oskar¿am siê z nastêpuj±cych grzechów...."

Na koñcu wyznawania pope³nionych grzechów mówimy: "Wiêcej grzechów nie
pamiêtam. Za wszystkie grzechy szczerze ¿a³ujê i postanawiam siê z nich
poprawiæ. Proszê Boga o przebaczenie, a ciebie, ojcze, o naukê i zbawienn±
pokutê."

Kap³an upomina, naznacza pokutê, i udziela rozgrzeszenie. Podczas
rozgrzeszenia wzbudzamy w sobie akt skruchy.

Trzymaj±c rêkê podniesion± nad g³ow± penitenta kap³an mówi:

"Dominus noster Iesus Christus te absolvat et ego autoritate ipsius e
absolve ab omni vinculoexcommunicationis (suspensionis) et interdicti in
quantum possum, et tu indiges"

czyli

"Pan nasz Jezus Chrystus niechaj ciê rozgrzeszy, a ja Jego moc± uwalniam ciê
od wszelkich wiêzów ekskomuniki (suspensy) i intedyktu wed³ug rozci±g³o¶ci
mej w³adzy i twojej potrzeby"

Nastêpnie kap³an mówi czyni±c znak Krzy¿a ¦wiêtego:

"DEINDE EGO TE ABSOLVO A PECCATIS TUIS IN NOMINE PATRI (+) ET FILII, ET
SPIRITUS SANCTI. AMEN"

czyli

"Nastêpnie ja ci odpuszczam twoje grzechy w imiê Ojca (+) i Syna i Ducha
¦wiêtegi, Amen."

Po udzieleniu rozgrzeszenia kap³an modli siê nad penitenem:

"Niechaj mêka Pana nszego Jezusa Chrystusa, zas³ugi Naj¶wiêtszej Maryi Panny
oraz wszystkich ¦wiêtych oraz to wszystko co dobrego uczynisz i przykrego
zniesiesz, pos³u¿y ci do otrzymania odpuszczenia grzechów, pomno¿ebia ³aski
i wyjednania nagrody ¿ycia wiecznego. Amen"

W koñcu kap³an stuka w ¶ciankê konfesjona³u i wyk³ada koniec stu³y nad drzwi
konfesjona³u. Podnosmy siê klêczek, ca³ujemy stu³ê, odchodzimy od
konfesjona³u, klêkamy, odmawiamy modlitwê po spowiedzi i odprawiamy
naznaczon± pokutê.

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2011-07-23 10:18:11
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-23 08:37, abc pisze:
Skoro wybierasz się do spowiedzi, to zrób sobie powtórkę jak to przebiega.

Po dokonaniu rachunku sumienia i wzbudzeniu w sobie żalu za grzechy, przed
przystąpieniem do konfesjonału należy odmówić Confiteor.

Przystąpiwszy do konfesjonału i prosimy kapłana o błogosławieństwo:
"Pobłogosław mnie, ojcze, bo zgrzeszyłem."

Kapłan błogosławi mówiąc: "Niech Pan będzie w serciu i ustach twoich, abyś
się dobrze wyspowiadał ze swoich grzechów, w imię Ojca i Syna (+) i Ducha
Świętego. Amen"

Żeganamy się znakiem Krzyża Świętego i mówimy: "Niech będzie pochwalony
Jezus Chrystus", kapłan odpowiada: "Na wieki wieków. Amen."

Mówimy: "Ostatni raz spowiadałem się ..... Rozgrzeszenie otrzymałem, pokutę
odprawiłem, grzechu nie zataiłem. Oskarżam się z następujących grzechów...."

Na końcu wyznawania popełnionych grzechów mówimy: "Więcej grzechów nie
pamiętam. Za wszystkie grzechy szczerze żałuję i postanawiam się z nich
poprawić. Proszę Boga o przebaczenie, a ciebie, ojcze, o naukę i zbawienną
pokutÄ™."

Kapłan upomina, naznacza pokutę, i udziela rozgrzeszenie. Podczas
rozgrzeszenia wzbudzamy w sobie akt skruchy.

Trzymając rękę podniesioną nad głową penitenta kapłan mówi:

"Dominus noster Iesus Christus te absolvat et ego autoritate ipsius e
absolve ab omni vinculoexcommunicationis (suspensionis) et interdicti in
quantum possum, et tu indiges"

czyli

"Pan nasz Jezus Chrystus niechaj ciÄ™ rozgrzeszy, a ja Jego mocÄ… uwalniam ciÄ™
od wszelkich więzów ekskomuniki (suspensy) i intedyktu według rozciągłości
mej władzy i twojej potrzeby"

Następnie kapłan mówi czyniąc znak Krzyża Świętego:

"DEINDE EGO TE ABSOLVO A PECCATIS TUIS IN NOMINE PATRI (+) ET FILII, ET
SPIRITUS SANCTI. AMEN"

czyli

"Następnie ja ci odpuszczam twoje grzechy w imię Ojca (+) i Syna i Ducha
Świętegi, Amen."

Po udzieleniu rozgrzeszenia kapłan modli się nad penitenem:

"Niechaj męka Pana nszego Jezusa Chrystusa, zasługi Najświętszej Maryi Panny
oraz wszystkich Świętych oraz to wszystko co dobrego uczynisz i przykrego
zniesiesz, posłuży ci do otrzymania odpuszczenia grzechów, pomnożebia łaski
i wyjednania nagrody życia wiecznego. Amen"

W końcu kapłan stuka w ściankę konfesjonału i wykłada koniec stuły nad drzwi
konfesjonału. Podnosmy się klęczek, całujemy stułę, odchodzimy od
konfesjonału, klękamy, odmawiamy modlitwę po spowiedzi i odprawiamy
naznaczonÄ… pokutÄ™.

Nie wybieram się! Po prostu nie czuje takiej potrzeby. I myślę że tak właśnie powinno być, - takie były założenia tych co taka spowiedź wymyślili. Miało to służyć zdrowiu psychicznego człowieka.. Niestety, kapłani zrobili z tego przykry dla wielu obowiązkowy rytuał. Tylko patrzeć jak za to zaczną pobierać opłaty... oczywiście "co łaska"...

Data: 2011-07-23 08:57:56
Autor: Dipol
Jedno
jeszcze mnie zastanawia, - dlaczego jeszcze pracodawcy czy urzędnicy nie
żądają od Polaków zaświadczenia o spowiedzi wydanego przez księży, przy
załatwianiu ich s[praw?

==========
W Hiszpanii, kraju bardzo zeswiedczonym ostatnio, wiadomo - Zapatero, panuje taka moda, ze mlodzi ludzie wpisuja sobie do CV podczas poszukiwania pracy - fakt ze przeszli pieszo 100, 200, 500, czy nawet 1000 km do Grobu sw.Jakuba w Santiago de Compostela po szlaku sw.Jakuba. Poniewaz po drodze zbiera sie pieczatki, wiec raczej trudno oszukiwac. Chociaz tez sie zdarza, oczywiscie. I to jest przez pracodawcow traktowane jako duzy PLUS. Oczywiscie nie przez wszystkch. Ale nawet pracodawca ateista uwaza, ze zadanie sobie takiego trudu i pokonanie tylu trudnosci - dobrze rokuje w pracy.
I widzisz komuchu, prywatny pracodawca moze zażądac zaswiadczenia od spowiedzi, jesli uzna to za wazne w pracy. Na tym wlasnie polega liberalizm.
A gdybys mu tego chcial zabronic, to znaczy ze bronisz starych stalinowskich zasad.

Dipol

Data: 2011-07-23 10:17:18
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-23 08:57, Dipol pisze:
[...]

Przede wszystkim nie komuchu. Na razie to tylko pretenduje do zaszczytu na takie miano. Ale wracając do rzeczy, - ty jesteś za dyskryminacją ateistów i innowierców?
  Czy o to chodzi żeby wyznacznikiem kariery byÅ‚a przynależność do danego zrzeszenia wyznaniowego? O to chodzi żeby ludzie bez wiary zaczÄ™li robić pozory że sÄ… wierzÄ…cy (najlepiej gÅ‚Ä™boko) i to tylko dlatego żeby sobie uÅ‚atwiać życie?
W żadnym wypadku nie chcę ludziom czegoś zakazywać czy nakazywać, - jestem tylko przeciw jakiejkolwiek dyskryminacji i swobodą wyboru.

Data: 2011-07-23 10:05:35
Autor: Leprechaun
Jedno

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:j0dmgi$cra$1news.onet.pl...

[...]

Gdyby rządził PiS tak by być mogło!

BomBel

Data: 2011-07-23 10:20:33
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-23 10:05, Leprechaun pisze:

[...]

No właśnie, - w moim prywatnym rankingu - w tym punkcie przedwyborczej kalkulacji stawiam przy PiSie duży minus.

Data: 2011-07-23 10:29:18
Autor: Leprechaun
Jedno

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:j0e0i1$dah$3news.onet.pl...
[...]

Zmieniasz się. Jeszcze niedawno gardłowałes za PiS. Sądziłeś, że to socjaliści? To farbowane listy, nacjonaliści w najgorszym wydaniu!

BomBel

Data: 2011-07-23 15:11:12
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-23 10:29, Leprechaun pisze:

[...]

Nic siÄ™ nie zmieniam. Po prosty podsumowuje tylko zalety i wady partii politycznych.

Data: 2011-07-23 13:12:42
Autor: stevep
Jedno
Dnia 23-07-2011 o 10:20:33 jadrys <Che@yahoo.com> napisa³(a):

W dniu 2011-07-23 10:05, Leprechaun pisze:

U¿ytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci  news:j0dmgi$cra$1news.onet.pl...

[...]

Gdyby rz±dzi³ PiS tak by byæ mog³o!

BomBel

No w³a¶nie, - w moim prywatnym rankingu - w tym punkcie przedwyborczej  kalkulacji stawiam przy PiSie du¿y minus.

Ty sobie postaw kretynie du¿y minus na czole wszyscy wiedz±,¿e maj± do  czynienia z idiot±.

--
stevep
U¿ywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-07-23 15:11:00
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-23 13:12, stevep pisze:

No właśnie, - w moim prywatnym rankingu - w tym punkcie przedwyborczej kalkulacji stawiam przy PiSie duży minus.

Ty sobie postaw kretynie duży minus na czole wszyscy wiedzą,że mają do czynienia z idiotą.

Data: 2011-07-23 15:58:33
Autor: stevep
Jedno
Dnia 23-07-2011 o 15:11:00 jadrys <Che@yahoo.com> napisa³(a):

[...]

Taki jakim sam sie odznaczy³e¶? Czy mo¿e ty postawi³e¶ sobie krzy¿yk?  taki Jaki przys³uguje tylko  super imbecylom?

Niezale¿nie od znaczka nikt twojego idiotyzmu nie przebije.

Data: 2011-07-23 21:25:32
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-23 15:58, stevep pisze:
Dnia 23-07-2011 o 15:11:00 jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):

[...]

Niezależnie od znaczka nikt twojego idiotyzmu nie przebije.

Akurat w tej dziedzinie jesteś niezrównany.

Data: 2011-07-23 21:30:51
Autor: u2
Jedno
W dniu 2011-07-23 21:25, jadrys pisze:
Akurat w tej dziedzinie jeste¶ niezrównany.

Cyrkus jest niezrownany w wielu dziedzinach. M.in. w kretynizmie,
idiotyzmie i debilizmie :) Stary UBek, nikt go nie przebije :)

Data: 2011-07-24 03:13:29
Autor: stevep
Jedno
Dnia 23-07-2011 o 21:30:51 u2 <u_2@o2.pl> napisa³(a):

W dniu 2011-07-23 21:25, jadrys pisze:
Akurat w tej dziedzinie jeste¶ niezrównany.

Cyrkus jest niezrownany w wielu dziedzinach. M.in. w kretynizmie,
idiotyzmie i debilizmie :) Stary UBek, nikt go nie przebije :)
Nastêpny debil da³ g³os.

Data: 2011-07-24 22:59:41
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-23 21:30, u2 pisze:

Cyrkus jest niezrownany w wielu dziedzinach. M.in. w kretynizmie,
idiotyzmie i debilizmie :) Stary UBek, nikt go nie przebije :)

Raczej, bardziej stary partyjniak niż "UBek".

Data: 2011-07-25 02:29:12
Autor: stevep
Jedno
Dnia 24-07-2011 o 22:59:41 jadrys <Che@yahoo.com> napisa³(a):

W dniu 2011-07-23 21:30, u2 pisze:

Cyrkus jest niezrownany w wielu dziedzinach. M.in. w kretynizmie,
idiotyzmie i debilizmie :) Stary UBek, nikt go nie przebije :)

Raczej, bardziej stary partyjniak ni¿ "UBek".

Zawsze kul± w p³ot, nigdy nie nale¿a³em do ¿adnej partii, a przede  wszystkim do bandy zwanej PZPR.

Data: 2011-07-26 22:24:10
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-25 02:29, stevep pisze:
Dnia 24-07-2011 o 22:59:41 jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):

W dniu 2011-07-23 21:30, u2 pisze:

Cyrkus jest niezrownany w wielu dziedzinach. M.in. w kretynizmie,
idiotyzmie i debilizmie :) Stary UBek, nikt go nie przebije :)

Raczej, bardziej stary partyjniak niż "UBek".

Zawsze kulą w płot, nigdy nie należałem do żadnej partii, a przede wszystkim do bandy zwanej PZPR.

Nie sÄ…dzÄ™ żeby nos mnie myliÅ‚. Od razu wyczuÅ‚  tobie byÅ‚ego pseudokomucha.

Data: 2011-07-26 22:25:57
Autor: u2
Jedno
W dniu 2011-07-26 22:24, jadrys pisze:
Nie s±dzê ¿eby nos mnie myli³. Od razu wyczu³  tobie by³ego pseudokomucha.

Podobniez Niesiol nigdzie oficjalnie nie nalezal, a sra merdialnie
gorzej nawet niz cyrkus :)

Data: 2011-07-26 22:41:07
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-26 22:25, u2 pisze:
[...]

Niesioł to typowy kameleon. Człowiek bez kręgosłupa.. i widać że bardzo dobrze się czuje w takiej roli.

Data: 2011-07-26 22:41:42
Autor: u2
Jedno
W dniu 2011-07-26 22:41, jadrys pisze:
[...]

Niesio³ to typowy kameleon. Cz³owiek bez krêgos³upa.. i widaæ ¿e bardzo
dobrze siê czuje w takiej roli.

Niesiol to gostek wychowany przez PRL.

Data: 2011-07-26 22:44:51
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-26 22:41, u2 pisze:

Niesioł to typowy kameleon. Człowiek bez kręgosłupa.. i widać że bardzo
dobrze siÄ™ czuje w takiej roli.

Niesiol to gostek wychowany przez PRL.

Jednak rogi może pokazywać tylko w kapitalizmie.

Data: 2011-07-26 22:46:11
Autor: u2
Jedno
W dniu 2011-07-26 22:44, jadrys pisze:
Niesiol to gostek wychowany przez PRL.

Jednak rogi mo¿e pokazywaæ tylko w kapitalizmie.

Bo w PRL-u byl co najwyzej TW kierowanym przez swojego oficera
prowadzacego. W III RP razwietka rzadzi merdialnie.

Data: 2011-07-26 23:15:46
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-26 22:46, u2 pisze:
[...]

E tam "rozwietka" - Waszyngton i Bruksela za pomocÄ…  naszych rodzimych sÅ‚ugusów.

Data: 2011-07-26 23:19:08
Autor: u2
Jedno
W dniu 2011-07-26 23:15, jadrys pisze:
Bo w PRL-u byl co najwyzej TW kierowanym przez swojego oficera
prowadzacego. W III RP razwietka rzadzi merdialnie.

E tam "rozwietka" - Waszyngton i Bruksela za pomoc±  naszych rodzimych
s³ugusów.

Zauwaz, ze ida rasia w rasie.

Data: 2011-07-26 23:29:18
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-26 23:19, u2 pisze:
[...]
sługusów.

Zauwaz, ze ida rasia w rasie.

Fakt.

Data: 2011-07-27 01:29:41
Autor: stevep
Jedno
Dnia 26-07-2011 o 22:46:11 u2 <u_2@o2.pl> napisa³(a):

[...]

Razwietka z jaczejk±, czy bez?

Data: 2011-07-27 01:28:48
Autor: stevep
Jedno
Dnia 26-07-2011 o 22:25:57 u2 <u_2@o2.pl> napisa³(a):

W dniu 2011-07-26 22:24, jadrys pisze:
Nie s±dzê ¿eby nos mnie myli³. Od razu wyczu³  tobie by³ego  pseudokomucha.

Podobniez Niesiol nigdzie oficjalnie nie nalezal, a sra merdialnie
gorzej nawet niz cyrkus :)
Nawet gorzej od czolowych pisowskich debili jak Suski, czy Brudziñski?

Data: 2011-07-27 01:27:33
Autor: stevep
Jedno
Dnia 26-07-2011 o 22:24:10 jadrys <Che@yahoo.com> napisa³(a):

[...]

Hmm, a po czym wsiowy debilku?

Data: 2011-07-27 22:25:42
Autor: jadrys
Jedno
W dniu 2011-07-27 01:27, stevep pisze:
Dnia 26-07-2011 o 22:24:10 jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):

[...]

Zostały w tobie jeszcze resztki człowieczeństwa.

Data: 2011-07-26 19:10:06
Autor: [He®Sk]
Jedno
On Sun, 24 Jul 2011 22:59:41 +0200, jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

W dniu 2011-07-23 21:30, u2 pisze:

> Cyrkus jest niezrownany w wielu dziedzinach. M.in. w kretynizmie,
> idiotyzmie i debilizmie :) Stary UBek, nikt go nie przebije :)

Raczej, bardziej stary partyjniak ni¿ "UBek".

 prosze, prosze. u2 stary ubek udaje jagniatko pisowskie.

--

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±

http://dadrl.pl/?page=aktualnosci
http://www.prokapitalizm.pl/swietlny-przekret.html

Jedno