Jednoosobowa DG a zmiana adresu zameldowania.

Data: 2011-05-17 19:12:24
Autor: piotrsaw
Jednoosobowa DG a zmiana adresu zameldowania.
W dniu 2011-05-16 11:39, Łukasz Widomski pisze:
Witam,

W najbliższym czasie zamierzam się przeprowadzić (to samo miasto tylko
inny adres).
Mam zarejestrowaną jednoosobową DG (KPiR, VAT, VAT-EU) na dotychczasowy
adres zameldowania, w tym roku dojdzie obowiązkowo kasa fiskalna. Czy
opłaca się przerejestrowywać działalność na nowy adres zameldowania i
czy jest to konieczne.
RozwaĹźam takie warianty:
1. Przeprowadzam się i nie zmieniam meldunku. Tam gdzie się da zmieniam
tylko adres korespondencyjny (kontrahenci).
2. Przeprowadzam się i zmieniam meldunek lecz działalność pozostawiam
pod starym adresem. Tylko nie wiem czy tak można i jak będą wyglądały
wszelkie deklaracje skarbowe, konta w banku, ZUS.

Proszę o sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam,
Urzędu Skarbowego nie interesuje, gdzie jesteś zameldowany. Podajesz adres, pod którym będziesz uchwytny. A jak nie będziesz, to Twój problem :-)
Meldunek co innego, działalność co innego. Ja np. gdzie indziej jestem
zameldowany, gdzie indziej mieszkam a gdzie indziej mam DG. I nie ma
Ĺźadnego problemu. Dla US waĹźny jest tylko adres zamieszkania.

Pozdrawiam

Piotr (rĂłwnieĹź piotrsaw@gmail.com)

Data: 2011-05-17 20:10:39
Autor: mvoicem
(17.05.2011 19:12), piotrsaw wrote:
Urzędu Skarbowego nie interesuje, gdzie jesteś zameldowany. Podajesz
adres, pod którym będziesz uchwytny. A jak nie będziesz, to Twój problem
:-)
Meldunek co innego, działalność co innego. Ja np. gdzie indziej jestem
zameldowany, gdzie indziej mieszkam a gdzie indziej mam DG. I nie ma
Ĺźadnego problemu. Dla US waĹźny jest tylko adres zamieszkania.

I niestety - tytuł prawny do lokalu.

Poza tym, meldunek nie jest potrzebny w US, ale w EDG - owszem. Nie wiem
czy to ma oparcie w przepisach czy to tylko było jakieś prawo
powielaczowe, ale przez brak meldunku UM nie dał mi zaktualizować EDG, a
co za tym idzie - nie mogłem zaktualizować danych w US.

p. m.

Data: 2011-05-17 21:29:09
Autor: tomek
Jednoosobowa DG a zmiana adresu zameldowania.
Dnia 2011-05-17, o godz. 20:10:39
mvoicem <mvoicem@gmail.com> napisał(a):

> [...]
> jestem zameldowany, gdzie indziej mieszkam a gdzie indziej mam DG.
> I nie ma żadnego problemu. Dla US ważny jest tylko adres

Już nie - `jedno okienko` uchyliło odpowiedni zapis w ustawie o NIP

Tomek

Data: 2011-05-18 10:00:40
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-05-17, mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

IMHO prawo powielaczowe.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-05-18 20:15:00
Autor: tomek
Jednoosobowa DG a zmiana adresu zameldowania.
Dnia 2011-05-18, o godz. 10:00:40

On 2011-05-17, mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote:

[...]

> [...]
> powielaczowe, ale przez brak meldunku UM nie dał mi zaktualizować
> EDG, a co za tym idzie - nie mogłem zaktualizować danych w US.

Tak na marginesie, odwołałem się od podobnej odmowy zmiany wpisu do SKO a tamci uchylili decyzję UM w cuglach jako rażąco naruszającą prawo.
Następnie UM nie chciał wydać nowej decyzji więc poszło zażalenie na
bezczynność, zobaczymy czy ktoś "beknie" z nowej ustawy od
odpowiedzialności urzędasków.

Tomek

Data: 2011-05-19 00:19:05
Autor: mvoicem

On 2011-05-17, mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Dlatego wolałem się zameldować :). Swoją drogą, ile to już trwa?
Rozumiem że sprawa jest w trakcie?

p. m.

Data: 2011-05-19 12:05:29
Autor: tomek
Jednoosobowa DG a zmiana adresu zameldowania.
Dnia 2011-05-19, o godz. 00:19:05

(18.05.2011 20:15), tomek wrote:

> [...]
> ustawy od odpowiedzialności urzędasków.

Dlatego wolałem się zameldować :). Swoją drogą, ile to już trwa?

Ja zwykle też nie kopałem się z koniem, ale tutaj stwierdziłem że
trzeba się pobawić, zwłaszcza że to nie skarbówka.
Taki trening przed ewentualnym cięższym starciem :)

Rozumiem że sprawa jest w trakcie?

Trwa to kilka miesięcy, głównie dlatego że przez kawał czasu
nie składałem zażaleń :)
Np SKO - mimo że uchyliło decyzję UM "do gołej ziemi" - nie raczyło mi
tej decyzji przysłać samo z siebie, dopiero wezwanie do usunięcia
naruszenia prawa zadziałało i za kilka dni decyzję miałem. Jak widać nawet w błahej sprawie wpisu do EDG kodeksowe "jeden, max
dwa miesiące" oraz "bez zbędnej zwłoki" to tylko frazesy dla naiwnych.

Tomek

Jednoosobowa DG a zmiana adresu zameldowania.