Jednoosobowa, prosta działalność a remanent likwidacyjny

Data: 2012-05-15 14:14:00
Autor: Adam
Jednoosobowa, prosta działalność a remanent likwidacyjny
Witam,

Dostałem dziś pismo z US z wezwaniem do złożenia remanentu
likwidacyjnego z związku z zamknięciem działalności. Nie wiedziałem,
że coś takiego powinienem złożyć no i US się upomniał. Czytam i czytam
w internecie o tym i nie bardzo rozumiem co mam w tym remanencie
wpisać. Wykonywałem usługi informatyczne i jedyne co kupiłem na firmę
(byłem vatowcem) to komputer, laptop, drukarkę i kilka innych mniej
cennych rzeczy. Czy to je właśnie mam zawrzeć w remanent? Jakie
jeszcze produkty powinienem wpisać?

Data: 2012-05-15 23:45:59
Autor: Gotfryd Smolik news
FUW, Re: Jednoosobowa, prosta działalność a remanent likwidacyjny
FUT warning, .podatki
On Tue, 15 May 2012, Adam wrote:

Witam,

Dostałem dziś pismo z US z wezwaniem do złożenia remanentu
likwidacyjnego z związku z zamknięciem działalności.

  NTG.
  Jest grupa .podatki :)
  Ale skoro już... (dałem FUT)

[...]

  A skad my mamy wiedzieć, czy zaliczyłes ww. do wyposażenia, czy
traktowałes jako srodki trwałe?

Jakie
jeszcze produkty powinienem wpisać?

2. Tu masz rozporzadzenie:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,24380,20110101,sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-podatnikow-niebedacych.html
§ 27. [...]
3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
  działalnoœci, spisem z natury należy objšć również wyposażenie.
-- -

  Natomiast zajrzyj na .podatki, bo widzę że przepisy o rozliczeniu stanu
remanentowego najwyrazniej się zmieniły, kiedys był ryczałtowy podatek
od remanentu a nie widzę w ustawie; pewnie całosc idzie do przychodu
z DG w momencie sprzedaży (tak, "DG w rozumieniu dochodowego", mimo
nieprowadzenia "DG w rozumieniu DG" po zakończeniu!), ale wypada
sprawdzić. Nie bazuj na starych opisach! (czytanie zacznynaj zawsze
od daty :>, nie ma daty, nie czytasz albo czytasz i ignorujesz)

  No i pozostaje sprawa VAT.
  Chyba nie zakładasz, że "skarb" przepusci taki numer, że ktos
zakłada DG, kupuje cokolwiek, odlicza VAT, zamyka DG i zostaje
z "czyms" co ma odliczony VAT?
  O, tu:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55527,20120101,opodatkowanie-przy-likwidacji-dzialalnosci-spolki-i.html

  Żeby kto sobie nie myslał, "towary w rozumieniu VAT" to nie
tylko towary w rozumieniu KPiR :), konkretnie:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55569,20120101,przepisy-ogolne.html
+++
6) towarach - rozumie się przez to rzeczy oraz ich częœci,
  a także wszelkie postacie energii;
-- -
  Czyli wyposażenie i srodki trwałe też.
  Oczywiscie, dana rzecz może być zwolniona, np. jak sa "papiery"
że nie przysługiwało odliczenie VAT przy nabyciu albo jest
zwolnienie przedmiotowe (np. samochód, co z kolei nie wyłacza
możliwosci koniecznej korekty VAT odliczonego).

  W archiwach .podatki sa wskazania dlaczego *jednak* można uznać za
dopuszczalna "wartosc rynkowa", wg przepisu z ustawy literalnie
jest ciagle "wartosc nabycia".
  Jest więc okazja do "kopania się z koniem"
  Z tego powodu niebezzasadnie preferowana metoda zamykania DG bywa
"wyprzedanie do gołej ziemi": sprzedane, nie ma sprawy, wiadomo
ile wynosił VAT.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-16 09:11:00
Autor: Kapibara
Dnia Tue, 15 May 2012 14:14:00 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

[...]

Ja w podobnym przypadku (tzn kiedy pozbyłem się do zera towaru) napisałem,
że sporządziłem remament likwidacyjny o wartości 0zł, zakończony na pozycji
0. :-) Takie coś złożyłem w US, przyjęli bez słowa. ;-)

Data: 2012-05-16 09:16:42
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 16 May 2012, Kapibara wrote:

[...]

  :)
  Ale Adam cos pisał o laptopach i innych takich, pewnie jeszcze leża albo
w ewidencji albo nieprzedawnionych kosztach.
  Różni się od Ciebie owym "pozbyciem towaru do zera" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-17 13:57:36
Autor: Aleksander
[...]

Bardzo cenię Twoje porady / opinie / sugestie Gotfryd, ale myślę,
że trochę za bardzo straszysz - sprzęt się zużywa - zwłaszcza
teraz ta chińska tandeta, która po 3 latach naprawdę nadaje się
do śmieci.

Sprzęt się zużył i wylądował w elektrośmieciach.
Jak Ci się myszka komputerowa popsuje to co robisz ?
A jak długopis ?

Są w elektromarketach specjalne pojemniki na elektronikę,
gdzie nikt nikogo nie pyta co kto i po co wyrzuca.

Jak chce być bardzo święty, to wystarczy, że zamówi firmę
zajmującą się utylizacją elektroniki (u nas (W-wa) przyjeżdżają,
zabierają i wystawiają protokół, że zutylizowano np. 180kg
elektroniki - oczywiście za darmo).

Pod taki protokół podpina jaki sprzęt z wyposażenia, czy
to ze środków trwałych tam trafił i gotowe... no chyba że
coś upraszczam zbytnio, to proszę o korektę.

Pozdrawiam,
Aleksander.

Data: 2012-05-17 19:30:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 17 May 2012, Aleksander wrote:

[...]

  Ale do laptopa bym tego nie porównywał, jednak.
  Wyjasnianie że wywaliłes laptopa do smieci może być nieco
nieprzekonujace :)

[...]

  Nie, nie upraszczasz.
  Ale w tym przypadku jest własnie "papier".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-18 13:37:53
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 17.05.2012 13:57, Aleksander pisze:
przyjeżdżają,
zabierają i wystawiają protokół, że zutylizowano np. 180kg
elektroniki - oczywiście za darmo).

Za darmo? To się fajnie macie... U nas za darmo ZTCW to nie chcą.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-18 21:51:39
Autor: _ąćęłńóśźż.
Jednoosobowa, prosta działalność a remanent likwidacyjny
A niech sobie ląduje (byle nie w mieszkaniu właściciela ;)) ale co na to EŚT i odpisy?

-- -- -