Jednoosobowa sp z oo ?

Data: 2015-12-10 17:21:26
Autor: ±ćęłń󶼿
Jednoosobowa sp z oo ?
Czy jednoosobowa sp. z o.o. może być jedynym wspólnikiem (udziałowcem) innej [wówczas też jednoosobowej] sp. z o.o. ?

Data: 2015-12-10 20:59:29
Autor: .B:artek.
Jednoosobowa sp z oo ?
W dniu 10 gru 2015 o 17:21,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Czy jednoosobowa sp. z o.o. może być jedynym wspólnikiem
(udziałowcem) innej [wówczas też jednoosobowej] sp. z o.o. ?

Nie, nie może.

--
..B:artek.

Data: 2015-12-11 15:26:36
Autor: J.F.
Jednoosobowa sp z oo ?
Użytkownik ".B:artek."  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n4clkh$8gm$1@speranza.aioe.org...
W dniu 10 gru 2015 o 17:21,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Czy jednoosobowa sp. z o.o. może być jedynym wspólnikiem
(udziałowcem) innej [wówczas też jednoosobowej] sp. z o.o. ?

Nie, nie może.

Nabijasz sie, czy rzeczywiscie jest jakis zakaz ?

J.

Data: 2015-12-11 15:45:47
Autor: Liwiusz
Jednoosobowa sp z oo ?
UĹĽytkownik ".B:artek."  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
W dniu 10 gru 2015 o 17:21,  ąćęłńóśźż pisze:
Czy jednoosobowa sp. z o.o. może być jedynym wspólnikiem
(udziałowcem) innej [wówczas też jednoosobowej] sp. z o.o. ?

Nie, nie moĹĽe.

Nabijasz sie, czy rzeczywiscie jest jakis zakaz ?

Jest zakaz (przed kolejnym głupim pytaniem zalecam lekturę przepisów
regulujących działanie sp. z o.o.).

--
Liwiusz

Data: 2015-12-12 02:02:25
Autor: G.S.
Jednoosobowa sp z oo ?
On Fri, 11 Dec 2015, Liwiusz wrote:

W dniu 2015-12-11 o 15:26, J.F. pisze:
> Użytkownik ".B:artek."  napisał w wiadomo¶ci grup

Jest zakaz (przed kolejnym głupim pytaniem zalecam lekturę przepisów
reguluj±cych działanie sp. z o.o.).

 Ale pytanie nie dotyczyło zakładania :)
(tylko bycia)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-12-12 09:05:26
Autor: ±ćęłń󶼿
Jednoosobowa sp z oo ?
Kolejna dziura z 1001 dziur w polskim prawie dla cwaniaków.
Magdalena Ogórek miała rację: prawo w Polsce trzeba napisać od nowa.

-- -- -
 Ale pytanie nie dotyczyło zakładania (tylko bycia)

Data: 2015-12-11 18:06:52
Autor: ±ćęłń󶼿
Jednoosobowa sp z oo ?
Doszedłem do tego, że jednoosobowa spółka z o.o. nie może założyć innej jednoosobowej spółki z o.o. jako jej jedyny wspólnik (udziałowiec), natomiast ponoć może doj¶ć do takiego stanu faktycznego "po przej¶ciach".
Czyli ponoć zakaz obowi±zuje przy samym zakł±daniu spółki.
Ale może kto¶ dałby radę temat rozwin±ć?

-- -- -
Nabijasz sie, czy rzeczywiscie jest jakis zakaz ?

Data: 2015-12-11 22:44:19
Autor: .B:artek.
Jednoosobowa sp z oo ?
W dniu 11 gru 2015 o 18:06,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Zakaz jest, ale jest dziurawy jak sito. Można go obej¶ć na dwa sposoby: - zakładaj±c spółkę wystarczy, że 1 udział zostanie objęty przez kogo¶ innego i już nie ma jednoosobowej spółki, więc zakaz odpada

- można założyć spółkę jak powyżej, a następnie jeden wspólnik zbywa udziały drugiemu wspólnikowi i spółka staje się jednoosobowa

--
..B:artek.

Data: 2015-12-10 21:13:33
Autor: Sonn
Jednoosobowa sp z oo ?
W dniu 2015-12-10 o 17:21,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Czy jednoosobowa sp. z o.o. może być jedynym wspólnikiem (udziałowcem) innej [wówczas też jednoosobowej] sp. z o.o. ?

Ty w ogóle wiesz co to jest (uwaga trudne słowo!!!) logika?

--
Sonn

Data: 2015-12-11 15:53:47
Autor: m
Jednoosobowa sp z oo ?
W dniu 10.12.2015 o 21:13, Sonn pisze:
W dniu 2015-12-10 o 17:21,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Czy jednoosobowa sp. z o.o. może być jedynym wspólnikiem
(udziałowcem) innej [wówczas też jednoosobowej] sp. z o.o. ?

Ty w ogóle wiesz co to jest (uwaga trudne słowo!!!) logika?

A gdzie jej brak w pytaniu tego który nie umie cytować?

p. m.

Data: 2015-12-11 17:10:35
Autor: Sonn
Jednoosobowa sp z oo ?
W dniu 2015-12-11 o 15:53, m pisze:
[...]

Że co proszę?
Też masz problemy z logik±? Hint: jednoosobowa

--
Sonn

Data: 2015-12-11 17:32:17
Autor: m
Jednoosobowa sp z oo ?
W dniu 11.12.2015 o 17:10, Sonn pisze:
[...]

Że się zapytam, gdzie jest wspomniany brak logiki w pytaniu "±ćęłń󶼿"?

Też masz problemy z logik±? Hint: jednoosobowa

Jeżeli pijesz do tego że spółka oznacza co¶ co jest robione społem, a
więc musi być co najmniej 2 osoby żeby to zaszło, to przyjmij do
wiadomo¶ci że mimo wszystko jednoosobowe spółki istniej±, nawet jeżeli
językowo jest to oksymoron.

A jeżeli chodzi Ci o co¶ innego - podkręć jasno¶ć wypowiedzi.

p. m.

Data: 2015-12-11 20:02:03
Autor: Sonn
Jednoosobowa sp z oo ?
W dniu 2015-12-11 o 17:32, m pisze:
[...]

Nie, chodzi o zakaz tworzenia jednoosobowych spółek z o.o. przez inne tego typu spółki. Jest wyrażony wprost w ustawie.

--
Sonn

Data: 2015-12-11 17:38:08
Autor: J.F.
Jednoosobowa sp z oo ?
Użytkownik "Sonn"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:566af547$0$45755$b1db1813$788ffb35@news.astraweb.com...
[...]

Ale o co chodzi ?
Osoba X zaklada spolke A, spolka A zaklada spolke B.

Spolka B zaklada spolke C, i tak dlugo jeszcze by mogly bez naruszenia logiki, a wszystkie jednoosobowe.

J.

Data: 2015-12-11 19:53:55
Autor: Sonn
Jednoosobowa sp z oo ?
W dniu 2015-12-11 o 17:38, J.F. pisze:
[...]

Czyżby?

Art. 151. § 1. Spółka z ograniczon± odpowiedzialno¶ci± może być utworzona przez jedn± albo więcej osób w każdym celu prawnie dopuszczalnym, chyba że ustawa stanowi inaczej.
§ 2. Spółka z ograniczon± odpowiedzialno¶ci± nie może być zawi±zana wył±cznie przez inn± jednoosobow± spółkę z ograniczon± odpowiedzialno¶ci±.

--
Sonn

Data: 2015-12-12 12:01:17
Autor: Sadir
Jednoosobowa sp z oo ?
Je¶li jest sp. z o.o. z dwoma wspólnikami, jeden sprzeda udziały drugiemu .... to będzie spółka jednoosobowa.
Czy taka spółka daje tej jednej osobie możliwo¶ć zatrudnienia np. na 1/8 etatu?

Data: 2015-12-12 09:22:45
Autor: Jacek
Jednoosobowa sp z oo ?
W dniu 2015-12-10 o 21:13, Sonn pisze:

Ty w ogóle wiesz co to jest (uwaga trudne słowo!!!) logika?
Ty się powstrzymaj od pisania, jak nie wiesz.
1. sk±d taka teza, że logika = przepisy??
2. poczytać ksh. To akurat jeden z łatwiejszych do ogarnięcia kodeksów. Nie chce mi się teraz szukać, ale na 99% jednoosobowa sp. z o.o. nie może zostać powołana przez inn± jednoosobow± sp. z o.o.
Jacek

Jednoosobowa sp z oo ?