Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.

Data: 2015-03-27 10:44:06
Autor: Jarek Andrzejewski
Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.
Przez jakieś 5 lat miałem "Konto zarabiające" w Aliorze. Na początku nawet rzeczywiście zarabiało (jeśli dobrze pamiętam, to płacili 50 zł od 10k, co dawało 6%p.a.), ale od kwietnia Alior postanowił, że teraz będzie jeszcze bardziej "zarabiające", ale dla banku i wprowadził opłatę miesięczną 15 zł.

Moje pytanie: jakim bankiem i rachunkiem mógłbym się zainteresować licząc na niewielkie koszty jego użytkowania.

Z funkcjonalności banku używałem (i więcej mi nie potrzeba koniecznie):
- zlecanie przelewów ZUS (jednego miesięcznie, za siebie). To w Aliorze nie generowało kosztów. W razie potrzeby mogę te przelewy wykonywać z konta osobistego.
- przyjmowanie przelewów od klientów (kilku miesięcznie w porywach). To również nie kosztowało mnie dotąd ani grosza.
- przelewanie przychodzących kwot na rachunek osobisty w innym banku (Eurobank, konkretnie). Też co najwyżej kilka razy w miesiącu. Koszt jednego przelewu to 1,50 zł (i to mi nie przeszkadza).

Data: 2015-03-27 19:00:34
Autor: Budzik
Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.
Użytkownik Jarek Andrzejewski ptja.pl@googlemail.com ...

[...]

Własnie zakładałem "działalnosciowe" w mbanku - w sumie 0 kosztów i przez 12 miesiecy przy płatnosci ZUS min 250zł miesiecznie 50zł zwrotu.
Do tego 130zł na konto osoby polecającej.

Data: 2015-03-27 19:07:01
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-03-27, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> wrote:
[...]

A nie możesz zmienić taryfy na Partner?
Spełnia wszystkie Twoje wymagania jeśli wyrobisz warunki.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-03-27 12:58:55
Autor: Jarek Andrzejewski
On Friday, March 27, 2015 at 6:07:03 PM UTC, Wojciech Bancer wrote:
A nie możesz zmienić taryfy na Partner?
Spełnia wszystkie Twoje wymagania jeśli wyrobisz warunki.

nie, właśnie ze względu na te warunki do "wyrobienia" (podobne zresztą są chyba też przy nowej opłacie dla obecnego rachunku).
Przyjrzę się mBankowi (kiedyś miałem u nich rachunek, chyba zresztą od samego początku ofert dla DG), a i Meritum chyba mam niedaleko. Ale mBank ma tę przewagę, że kontakt jest wygodniejszy (więcej punktów/oddziałów, "wyspy" w centrach handlowych).

Data: 2015-03-27 20:09:59
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@googlemail.com> napisał w wiadomości news:d1ea7408-5694-402b-becb-ebe66427d8ccgooglegroups.com...
[...]

-- -- -- -- --
Meritum się reklamował (nie tak dawno), że konto do działalności za 0.
Gdzieś czytałem, że nie ma prawnego wymogu, aby do działalności mieć konto inne niż osobiste.
Tylko kwestia czy regulamin banku zabrania, czy nie, ale nigdy nie przeglądałem żadnego regulaminu pod tym kątem.
P.G.

Data: 2015-03-27 20:12:23
Autor: Pete
W dniu 2015-03-27 o 20:09, Piotr Gałka pisze:

[...]

konto inne niĹź osobiste.
Tylko kwestia czy regulamin banku zabrania, czy nie, ale nigdy nie
przeglądałem żadnego regulaminu pod tym kątem.

Zwykle zabrania.

A i do US trzeba zgłosić. To chyba wolę zgłosić firmowe niż osobiste.

--
Pete

Data: 2015-03-27 20:13:09
Autor: Joossef
W dniu 27.03.2015 o 20:09 Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade..pl>  pisze:

Meritum się reklamował (nie tak dawno), że konto do działalności za 0.
Gdzieś czytałem, Ĺźe nie ma prawnego wymogu, aby do działalności mieć  konto inne niĹź osobiste.
Tylko kwestia czy regulamin banku zabrania, czy nie, ale nigdy nie  przeglądałem Ĺźadnego regulaminu pod tym kątem.
P.G.

Potwierdzam, od dłuższego czasu mam firmowe w Meritum. Ozł opłat.
Pytanie, jak długo jeszcze.

--
Pozdrawiam,
Joossef

Data: 2015-03-27 21:34:52
Autor: jo44
W dniu 2015-03-27 o 20:13, Joossef pisze:

Potwierdzam, od dłuższego czasu mam firmowe w Meritum. Ozł opłat.
Pytanie, jak długo jeszcze.

Ale, to zdaje się, Alior kupił Meritum...
Więc chyba niezbyt długo. :)

Data: 2015-03-27 21:52:48
Autor: Darek
W dniu 2015-03-27 21:34, jo44 pisze:
[...]

A Societe Generale (Eurobank) pewnie kupi Aliora

Darek

Data: 2015-03-29 17:01:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.

"Piotr Gałka" mf49t1$8o9$1@srv.chmurka.net

Meritum się reklamował (nie tak dawno), że konto do działalności za 0.
Gdzieś czytałem, że nie ma prawnego wymogu, aby do działalności mieć konto inne niż osobiste.

Ale przy okazji warto założyć osobiste -- 70 dych dostaje polecający.
Mogę podzielić się. :)

  https://przejdzdomeritum.pl/P11550

Data: 2015-03-27 21:57:26
Autor: wk
W dniu 2015-03-27 o 18:44, Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

Zdecydowanie polecam Deutsche Bank, konto dbNET Biznes.
Darmowe prowadzenie i przelewy.
Ładny i intuicyjny interfejs.
Autoryzacja operacji SMSem.

wk

Data: 2015-04-30 10:59:02
Autor: Jarek Andrzejewski
Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.
Próbowałem z mBankiem, ale się poddałem.
Dwa wnioski z autentykacją przy pomocy przelewu z konta osobistego się nie powiodły, bo za pierwszym razem podana przeze mnie nazwa przedsiębiorstwa (zgodna z potwierdzeniem wpisu z gminy z 1998 roku) nie zgadzała się z CEIDG, a za drugim razem coś innego się nie zgadzało, ale bank nie był skłonny podzielić się wiedzą - co się nie zgadza. Podczas rozmowy telefonicznej zgodziłem się na przepisanie tego wniosku, ale gdy kurier przyjechał i okazało się, że zgody marketingowe już były "na tak" (a ja wnioskowałem zaznaczając "nie" w odpowiedzi) oraz klauzula poddania się BTW - zrezygnowałem.

Czyli pozostaje Meritum? Czy może inne opcje się pojawiły przez ten miesiąc?

Data: 2015-04-30 11:00:23
Autor: Jarek Andrzejewski
Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.
Errata: chodzi o klauzulę poddania się BTE, a nie BTW :)

Data: 2015-04-30 20:04:15
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-04-30, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> wrote:
Errata: chodzi o klauzulę poddania się BTE, a nie BTW :)

Przecież każdy bank to ma.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-04-30 11:25:21
Autor: Jarek Andrzejewski
On 2015-04-30, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> wrote:
> Errata: chodzi o klauzulę poddania się BTE, a nie BTW :)

Przecież każdy bank to ma.

przy zawieraniu umowy rachunku bankowego bez możliwości zaciągania debetu?
W Aliorze nic takiego w umowie nie miałem a i w informacjach udostępnianych przez mBank podczas składania wniosku nic takiego (chyba) nie ma?

Data: 2015-04-30 21:18:09
Autor: Robert Tomasik
On 2015-04-30, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> wrote:
[...]

W znanych mi wypadkach zawsze to mają. Jak nie wprost, to gdzieś ukrytą w regulaminie, który akceptujesz.

Data: 2015-04-30 21:43:12
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-04-30, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> wrote:

[...]

[...]

Tak. Niedozwolone saldo debetowe może zawsze powstać.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-04-30 14:22:34
Autor: Jarek Andrzejewski
Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.
Sprawdziłem przed chwilą Meritum. Nie ma słowa o BTE (ani o bankowym tytule egzekucyjnym). Czyli jednak można...
Ale co z tego, skoro prowadzenie rachunku(-ów) jest w jednym z czterech "pakietów", a za każdy pobierana jest opłata miesięczna - od 20 do 49 złotych.

Data: 2015-05-01 02:18:25
Autor: Jarek Andrzejewski
Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.
Zdecydowałem się na zawarcie umowy z FM Bankiem, a dokładniej z jego "smart-tworem". Na razie widzę, że tam, gdzie chciałem są zera. Zobaczymy, jak w praniu wyjdzie.

Data: 2015-05-04 13:58:35
Autor: 666
Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.
Przez www czy inaczej?
Jak to technicznie wygląda (kurier, przelew?)

-- -- -
Zdecydowałem się na zawarcie umowy z FM Bankiem, a dokładniej z jego "smart-tworem".

Data: 2015-05-08 04:06:28
Autor: Jarek Andrzejewski
Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.
W uzupełnieniu:
- Alior nie ma mojego wypowiedzenia w systemie. Reklamacja złożona.
- mBank powitał mnie w gronie klientów (choć nie ma umowy). Reklamacja złożona.
- Bank Smart: wypełniłem formularze, przelałem 1 grosz, dostałem go z powrotem wraz z informacją o numerze klienta (logowania) i nie wychodząc z domu mam rachunek (a właściwie dwa: jeden bieżący i jeden oprocentowany) i wkrótce będę miał kartę. Dla mnie bomba.

Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.