Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Jednoskrzydlowiec...

Jednoskrzydlowiec...

Data: 2014-02-15 06:48:26
Autor: Dariusz K. Ładziak
Jednoskrzydlowiec...
Użytkownik TJ_Blues napisał:
Hey.
Historia sprzed paru lat ale warta przypomnienia.

http://www.aviatime.com/en/did-you-know/4687-f-15-fighter-lands-with-one-wing

F-15 po kolizji z Douglas A-4 Skyhawk stracil praktycznie cale prawe skrzydlo.
Tyle że ta "kolizja" to było głupie wypuszczenie rakiety...

Ale fakt - są samoloty które latają z jednym skrzydłem. Dla przypomnienia - Zin Nadivi poza odznaczeniem dostał naganę z ciężką ustną zjebką - bo kazali się strzelić a on przykozaczył. A samolot poszedł na części zamienne.

--
Draek

Data: 2014-02-15 08:51:27
Autor: TJ_Blues
Jednoskrzydlowiec...
On Saturday, February 15, 2014 12:48:26 AM UTC-5, Dariusz K. Ładziak wrote:
Tyle że ta "kolizja" to było głupie wypuszczenie rakiety...

Z tego materialu wcale nie wynika, ze rakieta zostala _fizycznie_ odpalona.
To przeciez byly cwiczenia i wg. odpalenie rakiety bylo tylko symulacja.
Do tego sam Nadivi mowi, ze doszlo do kolizji poniewaz jego oponent wznosil
sie w locie odwroconym i go nie widzial. A w zasadzie oboje sie nie widzieli:
http://youtu.be/LveSc8Lp0ZE?t=43s

Ale fakt - są samoloty które latają z jednym skrzydłem.


I to mnie wlasnie interesuje; co sprawia, ze jest to mozliwe. Jakie cechy
aerodynamiczne statku powietrznego temu sprzyjaja? cheers

Data: 2014-02-16 19:46:29
Autor: Dariusz K. Ładziak
Jednoskrzydlowiec...
Użytkownik TJ_Blues napisał:
On Saturday, February 15, 2014 12:48:26 AM UTC-5, Dariusz K. Ładziak wrote:
Tyle że ta "kolizja" to było głupie wypuszczenie rakiety...

Z tego materialu wcale nie wynika, ze rakieta zostala _fizycznie_ odpalona.
To przeciez byly cwiczenia i wg. odpalenie rakiety bylo tylko symulacja.
Do tego sam Nadivi mowi, ze doszlo do kolizji poniewaz jego oponent wznosil
sie w locie odwroconym i go nie widzial. A w zasadzie oboje sie nie widzieli:
http://youtu.be/LveSc8Lp0ZE?t=43s

Ale fakt - są samoloty które latają z jednym skrzydłem.


I to mnie wlasnie interesuje; co sprawia, ze jest to mozliwe. Jakie cechy
aerodynamiczne statku powietrznego temu sprzyjaja?

Czterdzieści procent siły nośnej generowanej przez kadłub? Sterolotki i klapolotki o powierzchni takiej że pozwalają skompensować asymetrię siły nośnej po utracie jednego skrzydła? Stosunek moc/masa pozwalający przepchnąć przez opory aerodynamiczne samolot z maksymalnie wychylonymi powierzchniami sterowymi kompensującymi brak jednego  skrzydła? Jakby samoloty pasażerskie miały taki stosunek mocy do masy jak F15 to bilet lotniczy Warszawa - Gdańsk kosztował by tyle co średniej klasy samochód.

--
Darek

Jednoskrzydlowiec...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona