Data: 2014-02-15 06:48:26 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Jednoskrzydlowiec... | |
Użytkownik TJ_Blues napisał:
Hey.Tyle że ta "kolizja" to było głupie wypuszczenie rakiety... Ale fakt - są samoloty które latają z jednym skrzydłem. Dla przypomnienia - Zin Nadivi poza odznaczeniem dostał naganę z ciężką ustną zjebką - bo kazali się strzelić a on przykozaczył. A samolot poszedł na części zamienne. -- Draek |
|
Data: 2014-02-15 08:51:27 | |
Autor: TJ_Blues | |
Jednoskrzydlowiec... | |
On Saturday, February 15, 2014 12:48:26 AM UTC-5, Dariusz K. Ładziak wrote:
Tyle że ta "kolizja" to było głupie wypuszczenie rakiety... Z tego materialu wcale nie wynika, ze rakieta zostala _fizycznie_ odpalona. To przeciez byly cwiczenia i wg. odpalenie rakiety bylo tylko symulacja. Do tego sam Nadivi mowi, ze doszlo do kolizji poniewaz jego oponent wznosil sie w locie odwroconym i go nie widzial. A w zasadzie oboje sie nie widzieli: http://youtu.be/LveSc8Lp0ZE?t=43s Ale fakt - są samoloty które latają z jednym skrzydłem. I to mnie wlasnie interesuje; co sprawia, ze jest to mozliwe. Jakie cechy aerodynamiczne statku powietrznego temu sprzyjaja? cheers |
|
Data: 2014-02-16 19:46:29 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Jednoskrzydlowiec... | |
Użytkownik TJ_Blues napisał:
On Saturday, February 15, 2014 12:48:26 AM UTC-5, Dariusz K. Ładziak wrote: Czterdzieści procent siły nośnej generowanej przez kadłub? Sterolotki i klapolotki o powierzchni takiej że pozwalają skompensować asymetrię siły nośnej po utracie jednego skrzydła? Stosunek moc/masa pozwalający przepchnąć przez opory aerodynamiczne samolot z maksymalnie wychylonymi powierzchniami sterowymi kompensującymi brak jednego skrzydła? Jakby samoloty pasażerskie miały taki stosunek mocy do masy jak F15 to bilet lotniczy Warszawa - Gdańsk kosztował by tyle co średniej klasy samochód. -- Darek |
|