Jedynka

Data: 2009-03-02 13:26:39
Autor: Niepoprawny
Jedynka
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

Data: 2009-03-02 04:32:41
Autor: Peter von Beerpuszken
Jedynka
On 2 Mar, 13:26, Niepoprawny <niepopra...@nnon.net> wrote:
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

Skrzynia wskoczy do kokpitu?...

Data: 2009-03-02 13:29:52
Autor: pluton
Jedynka

Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

Przy 200 kmh wrzuca sie "R" (jak Rakieta).

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-03-02 13:30:48
Autor: MarcinJM
Jedynka
Niepoprawny pisze:
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

Zaobaczysz "zamkniety" obrotomierz.

MarcinJM

Data: 2009-03-02 13:40:10
Autor: bartekk
Jedynka
"Niepoprawny" <niepoprawny@nnon.net> wrote in message news:49abd07d$0$29456$f69f905mamut2.aster.pl...
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

Sprawdz i napisz!

Data: 2009-03-02 13:41:36
Autor: Agent
Jedynka

Uzytkownik "Niepoprawny" <niepoprawny@nnon.net> napisal w wiadomosci news:49abd07d$0$29456$f69f905mamut2.aster.pl...
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

stawiam ze sie nie wrzuci

Data: 2009-03-02 13:41:54
Autor: Gabriel'Varius'
Jedynka
Użytkownik Niepoprawny napisał:

Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.
Przy 200km/h to nie wiem. Ale kilkanascie lat temu kobitka na "L-ce" zredukowala w maluszku z 4ki na jedynke(jakims cudem jej sie udalo) :-) Instruktor rozbil glowe o przednia szybe a ta pekla a w maluszku rozsypala sie skrzynia i cos jeszcze przy tylnym kole. Wszystko to przy predkosci okolo 60/70 km/h :-) A ja w tym dniu nie mialem jazd, bo maluszek wyzional ducha :-)
pozdrawia

--
        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.

Data: 2009-03-02 13:46:22
Autor: elmer radi radisson
Jedynka

Cos takiego http://www.youtube.com/watch?v=z2BgjH_CtIA

--

tajemnicze kręgle w zbożu

Data: 2009-03-02 22:02:57
Autor: Maciej
Jedynka
Cos takiego http://www.youtube.com/watch?v=z2BgjH_CtIA

A teraz weĽ ¶ciereczkę i wyczy¶ć mi monitor ;).
Wydaje mi się, że tak się może stać jak za szybko puszczasz sprzęgło.

Pozdrawiam.

Data: 2009-03-02 13:50:54
Autor: Paweł Andziak
Jedynka
Niepoprawny pisze:
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

Przy 200 kmh to raczej ciezko, bo to juz sa najwyzsze biegi (w 99% samochodow) i ciezko tak machnac, zeby z 5-6 biegu przerzucic na 1.

Ale z 2 biegu wrzucic na 1 zamiast na 3, to juz jak najbardziej sie da i jest bardzo nieprzyjemne, czesto niebezpieczne i drogie w naprawie (angielskie slangowe okreslenie "money shift"). Oczywiscie mowimy tu o zmianie biegu przy wysokich obrotach.

Masz przykład:

http://www.youtube.com/watch?v=xOnCoqcjDjg

Mozesz sobie poszukac wyrazen misshift, moneyshift, itp.

--
ganda

Data: 2009-03-02 14:12:14
Autor: BaX
Jedynka

[...]

Kto¶ pisał kiedy¶ na grupie, że kierowca testowy jakiej¶ gazety przy okazji testów do wydania zredukował z 5-tki do 2-ki. Prędko¶ć oczywi¶cie jak na 5-tke przystało. Komentarz był co¶ w stylu, że w aucie zepsuł się nawet silniczek tylnej wycieraczki po takim zabiegu. LOL

Data: 2009-03-02 19:41:08
Autor: Andrzej
Jedynka

Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gogm46$ei8$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

podobne zdarzenie widzielm na youtube
koles na trasie w ksztalcie litery U zawrocil
dojechal do konca i bylo buum

wygladalo to tak jakby detonowaly poduszki
a cisnienie odkurzylo do czysta autko

Data: 2009-03-02 19:49:03
Autor: Andrzej
Jedynka

Użytkownik "Andrzej" <brakadresu@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:goh9od$42r$1mx1.internetia.pl...
podobne zdarzenie widzielm na youtube
koles na trasie w ksztalcie litery U zawrocil
dojechal do konca i bylo buum

wygladalo to tak jakby detonowaly poduszki
a cisnienie odkurzylo do czysta autko

http://www.youtube.com/watch?v=Tzs3Ap0tu2I

to ten filmik

Data: 2009-03-02 19:55:16
Autor: Andrzej
Jedynka

Użytkownik "Andrzej" <brakadresu@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:goha78$ane$1mx1.internetia.pl...
http://www.youtube.com/watch?v=Tzs3Ap0tu2I

teraz mam watpliwosci, moze to nie skrzynia?

Data: 2009-03-03 13:50:32
Autor: Massai
Jedynka
BaX wrote:

> [...]

oczywi¶cie jak na 5-tke przystało. Komentarz był co¶ w stylu, że w
aucie zepsuł się nawet silniczek tylnej wycieraczki po takim zabiegu.

Civica type-r tak załatwili m±drale z Auto¶wiatu...
tylko tam rzeczywi¶cie się machnęli, z tego co wiem to doci±gnęli do
redline, pod 9 tysięcy obrotów na trójce, potem ciach, miała być
czwórka ale weszła dwójka... się się "popsiuło"...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-03-02 15:31:24
Autor: M
Jedynka

Mozesz sobie poszukac wyrazen misshift, moneyshift, itp.

to jest fajny przykład
http://www.youtube.com/watch?v=et-g4P8SbJQ&feature=related

M<

Data: 2009-03-02 14:58:50
Autor: Czarek Daniluk
Jedynka
Niepoprawny pisze:
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

Spróbuj, a zobaczysz :P

Pozdrawiam !!

Data: 2009-03-02 15:34:38
Autor: huri_khan
Jedynka
Niepoprawny pisze:
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

W pogromcach mitów robili taki eksperyment ale wrzucali wsteczny, tylko skrzynia (i tylko wsteczny) przestał działać, natomiast reszta biegów normalnie chodziła, prędkość była około 60-80 km/h.
Marki samochodu nie pamiętam.

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [opel24.com] [SY]

Data: 2009-03-02 23:53:14
Autor: Jacek Sowiński
Jedynka
Użytkownik "huri_khan" <ewrwer@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gogqra$cbv$1inews.gazeta.pl...
W pogromcach mitów robili taki eksperyment ale wrzucali wsteczny, tylko skrzynia (i tylko wsteczny) przestał działać, natomiast reszta biegów normalnie chodziła, prędko¶ć była około 60-80 km/h.
Marki samochodu nie pamiętam.

chodziło o awaryjne zachamowanie auta poprzez:
- zgaszenie silnika na biegu
- wrzucenie Rakiety

Rakiety nie dało sie wrzucić, zgrzytało, piszczało, trzeszczało ale auto toczyło sie do przodu
Zgaszenie silnika było minimalnie skuteczniejsze

--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler

Data: 2009-03-02 23:54:26
Autor: Jacek Sowiński
Jedynka
Użytkownik "Jacek Sowiński" <stoout@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:goho13$l5u$1inews.gazeta.pl...
chodziło o awaryjne zachamowanie auta poprzez:

zahamowanie, wyhamowanie, zatrzymanie, :)

Jacek

Data: 2009-03-03 10:56:52
Autor: J.F.
Jedynka
[...]

W typowej skrzyni moze byc faktycznie problem z wrzuceniem wstecznego - niesynchronizowane, a w dodatku inna konstrukcja ktora dodatkowo utrudnia.

Jesli sie jednak wrzuci, i pusci szybko sprzeglo .. jesli silnik to przetrzyma to zacznie sie krecic w przeciwna strone, hamujac podobnie jak w zwykla strone.
Raczej by nalezalo gaz do dechy i na polsprzegle.

No i faktycznie jak sie wsteczny rozsypie, to reszta skrzyni ma szanse przetrwac.

J.

Data: 2009-03-03 18:16:23
Autor: Jacek Sowiński
Jedynka
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:goiust$usd$1news.onet.pl...

Jesli sie jednak wrzuci, i pusci szybko sprzeglo .. jesli silnik to przetrzyma to zacznie sie krecic w przeciwna strone, hamujac podobnie jak w zwykla strone.
Raczej by nalezalo gaz do dechy i na polsprzegle.

silnik rozkręcony do kilku tysiecy obrotów zacznie kręcic sie w drug± strone?
moim zdaniem prędzej rozleci sie sprzęgło i dociski

Jacek

Data: 2009-03-02 17:24:52
Autor: Irokez
Jedynka
Uzytkownik "Niepoprawny" <niepoprawny@nnon.net> napisal w wiadomosci news:49abd07d$0$29456$f69f905mamut2.aster.pl...
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

Kumpel zredukowal z 5 na 2 zamiast 4 to mu tloki wyszly.
Kupil nowy silnik

--
Irokez

Data: 2009-03-02 22:54:17
Autor: Tomasz Pyra
Jedynka
Niepoprawny pisze:
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

W synchronizowanej skrzyni biegów raczej będziesz musiał najpierw popsuć synchronizator.

Ale gdyby ten jakimś cudem wytrzymał to puszczenie sprzęgła zakończy się albo zerwaniem przyczepności kół napędowych (stawiam że tak się stanie w większości RWD, albo jak będzie ślisko), albo silnik rozpędzi się do tak wysokich obrotów że tłoki zderzą się z zaworami (stawiam że tak będzie w FWD przy dobrej przyczepności).

Data: 2009-03-03 10:04:39
Autor: dziadekJacek
Jedynka
Uzytkownik "Niepoprawny" <niepoprawny@nnon.net> napisal w wiadomosci news:49abd07d$0$29456$f69f905mamut2.aster.pl...
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

Bedzie ciekawy temat na grupe :) nie zapomnij sfilmowac to i na youtube wrzucic :)
--

dziadekJacek

www.bezwypadkowe.net

Data: 2009-03-03 15:43:51
Autor: krzysiek82
Jedynka
Kiedy¶ w cinquecento wbiłem wsteczny podczas jazdy na wprost, ok 60km/h efekt był taki, że pękła obudowa skrzyni.  Zrobiłem tak bo wiedziałem, że skrzynia pójdzie na złom podobnie jak silnik bo już swoje przejechały.

--
krzysiek82

Jedynka