Jedynka

Data: 2009-03-02 13:50:54
Autor: Paweł Andziak
Jedynka
Niepoprawny pisze:
Co sie stanie gdy przy 200 kmh wrzuci sie jedynke.

Przy 200 kmh to raczej ciezko, bo to juz sa najwyzsze biegi (w 99% samochodow) i ciezko tak machnac, zeby z 5-6 biegu przerzucic na 1.

Ale z 2 biegu wrzucic na 1 zamiast na 3, to juz jak najbardziej sie da i jest bardzo nieprzyjemne, czesto niebezpieczne i drogie w naprawie (angielskie slangowe okreslenie "money shift"). Oczywiscie mowimy tu o zmianie biegu przy wysokich obrotach.

Masz przykład:

http://www.youtube.com/watch?v=xOnCoqcjDjg

Mozesz sobie poszukac wyrazen misshift, moneyshift, itp.

--
ganda

Data: 2009-03-02 14:12:14
Autor: BaX
Jedynka

[...]

Ktoś pisał kiedyś na grupie, że kierowca testowy jakiejś gazety przy okazji testów do wydania zredukował z 5-tki do 2-ki. Prędkość oczywiście jak na 5-tke przystało. Komentarz był coś w stylu, że w aucie zepsuł się nawet silniczek tylnej wycieraczki po takim zabiegu. LOL

Data: 2009-03-02 19:41:08
Autor: Andrzej
Jedynka

Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:gogm46$ei8$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

podobne zdarzenie widzielm na youtube
koles na trasie w ksztalcie litery U zawrocil
dojechal do konca i bylo buum

wygladalo to tak jakby detonowaly poduszki
a cisnienie odkurzylo do czysta autko

Data: 2009-03-02 19:49:03
Autor: Andrzej
Jedynka

Użytkownik "Andrzej" <brakadresu@wp.pl> napisał w wiadomości news:goh9od$42r$1mx1.internetia.pl...
podobne zdarzenie widzielm na youtube
koles na trasie w ksztalcie litery U zawrocil
dojechal do konca i bylo buum

wygladalo to tak jakby detonowaly poduszki
a cisnienie odkurzylo do czysta autko

http://www.youtube.com/watch?v=Tzs3Ap0tu2I

to ten filmik

Data: 2009-03-02 19:55:16
Autor: Andrzej
Jedynka

Użytkownik "Andrzej" <brakadresu@wp.pl> napisał w wiadomości news:goha78$ane$1mx1.internetia.pl...
http://www.youtube.com/watch?v=Tzs3Ap0tu2I

teraz mam watpliwosci, moze to nie skrzynia?

Data: 2009-03-03 13:50:32
Autor: Massai
Jedynka
BaX wrote:

> [...]

oczywiście jak na 5-tke przystało. Komentarz był coś w stylu, że w
aucie zepsuł się nawet silniczek tylnej wycieraczki po takim zabiegu.

Civica type-r tak załatwili mądrale z Autoświatu...
tylko tam rzeczywiście się machnęli, z tego co wiem to dociągnęli do
redline, pod 9 tysięcy obrotów na trójce, potem ciach, miała być
czwórka ale weszła dwójka... się się "popsiuło"...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-03-02 15:31:24
Autor: M
Jedynka

Mozesz sobie poszukac wyrazen misshift, moneyshift, itp.

to jest fajny przykład
http://www.youtube.com/watch?v=et-g4P8SbJQ&feature=related

M<

Jedynka