JedĽ bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)

Data: 2011-05-30 06:43:48
Autor: PanRatio
JedĽ bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
Ukazał się czwarty odcinek programu "JedĽ bezpiecznie" dotycz±cy
rowerów. Tytuł dzisiejszego odcinka to "Rowerzysta w ruchu drogowym".

Do obejrzenia: http://www.youtube.com/watch?v=_TXACfh3jDM

Data: 2011-05-30 10:00:28
Autor: Piotrpo
On 30 Maj, 15:43, PanRatio <panra...@gmail.com> wrote:
Ukazał się czwarty odcinek programu "JedĽ bezpiecznie" dotycz±cy
rowerów. Tytuł dzisiejszego odcinka to "Rowerzysta w ruchu drogowym".

Do obejrzenia:http://www.youtube.com/watch?v=_TXACfh3jDM

7:10 Przejazd dla rowerów ze znakiem stop - jak to jest z
pierwszeństwem w takim przypadku, bo pan sekretarz trochę chyba
zamotał
Swoj± drog± to trochę Bangladesz macie w tym Krakowie.

Data: 2011-05-30 19:14:16
Autor: Kazimierz Uromski
JedĹş bezpiecznie - Nowa ustawa rowero wa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
On 30.05.2011 19:00, Piotrpo wrote:
On 30 Maj, 15:43, PanRatio<panra...@gmail.com>  wrote:
Ukazał się czwarty odcinek programu "Jedź bezpiecznie" dotyczący
rowerów. Tytuł dzisiejszego odcinka to "Rowerzysta w ruchu drogowym".

Do obejrzenia:http://www.youtube.com/watch?v=_TXACfh3jDM

7:10 Przejazd dla rowerĂłw ze znakiem stop - jak to jest z
pierwszeństwem w takim przypadku, bo pan sekretarz trochę chyba
zamotał
SwojÄ… drogÄ… to trochÄ™ Bangladesz macie w tym Krakowie.

Tak formalnie to ten znak stop obowiÄ…zuje co najwyĹĽej biedronki na trawniku i jest to normalny przejazd.

Przyjmując chwilowo, że ten znak stop obowiązuje kierującego rowerem to musisz się zatrzymać, ale jak już wjedziesz to masz pierwszeństwo. Czyli tak jak było dawniej.

Data: 2011-05-30 11:14:00
Autor: PanRatio
JedĽ bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
> Tak formalnie to ten znak stop obowi±zuje co najwyżej biedronki na
trawniku i jest to normalny przejazd.

Przyjmuj±c chwilowo, że ten znak stop obowi±zuje kieruj±cego rowerem to
musisz się zatrzymać, ale jak już wjedziesz to masz pierwszeństwo.. Czyli
tak jak było dawniej.

Na jakiej podstawie znak STOP czy nie obowi±zuje rowerzysty? W
poprzednim odcinku w podobnej sytuacji był żółty trójk±t - on także
nie obowi±zuje rowerzysty?

Data: 2011-05-30 20:51:21
Autor: Kazimierz Uromski
On 30.05.2011 20:14, PanRatio wrote:
  >  Tak formalnie to ten znak stop obowiÄ…zuje co najwyĹĽej biedronki na
trawniku i jest to normalny przejazd.

PrzyjmujÄ…c chwilowo, ĹĽe ten znak stop obowiÄ…zuje kierujÄ…cego rowerem to
musisz się zatrzymać, ale jak już wjedziesz to masz pierwszeństwo. Czyli
tak jak było dawniej.

Na jakiej podstawie znak STOP czy nie obowiÄ…zuje rowerzysty? W
poprzednim odcinku w podobnej sytuacji był żółty trójkąt - on także
nie obowiÄ…zuje rowerzysty?

Nigdzie nie napisałem, że ogólnie znak STOP nie obowiązuje rowerzysty. Obowiązuje, ALE jeśli został postawiony w sposób obowiązujący. Znak po lewej Cię ogólnie* nie obowiązuje, może on być jedynie powtórzeniem znaku po prawej.

*-poza wyjÄ…tkami typu zakaz parkowania po lewej odnoszÄ…cy siÄ™ do tej strony jezdni

Data: 2011-05-30 12:06:29
Autor: Piotrpo
JedĽ bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
On 30 Maj, 20:51, Kazimierz Uromski
<legalnycykli...@dzimejl.kropka.kom> wrote:

Nigdzie nie napisałem, że ogólnie znak STOP nie obowi±zuje rowerzysty.
Obowi±zuje, ALE je¶li został postawiony w sposób obowi±zuj±cy.. Znak po
lewej Cię ogólnie* nie obowi±zuje, może on być jedynie powtórzeniem
znaku po prawej.
A pomijaj±c ten drobny szczegół techniczny? Jakim cudem rowerzysta ma
pierwszeństwo na przejeĽdzie za znakiem stop? Bo z tego co pamiętam to
pierwszeństwo jest ustalane przed skrzyżowaniem, a nie na nim. I wiem,
że przejazd to nie skrzyżowanie.
 I w jaki sposób kierowca ma wiedzieć, że akurat ten przejazd jest bez
pierwszeństwa przejazdu.

Data: 2011-05-30 21:50:03
Autor: Kazimierz Uromski
On 30.05.2011 21:06, Piotrpo wrote:
[...]

A pomijając ten drobny szczegół techniczny? Jakim cudem rowerzysta ma
pierwszeństwo na przejeździe za znakiem stop? Bo z tego co pamiętam to
pierwszeństwo jest ustalane przed skrzyżowaniem, a nie na nim. I wiem,
ĹĽe przejazd to nie skrzyĹĽowanie.
  I w jaki sposĂłb kierowca ma wiedzieć, ĹĽe akurat ten przejazd jest bez
pierwszeństwa przejazdu.

Stop określa pierwszeństwo na skrzyżowaniu, a to nie jest skrzyżowanie.
Jest to więc przejazd rowerowy jak każdy inny, a rowerzysta miałby obowiązek zatrzymać się przed znakiem stop (niezależnie od pierwszeństwa) gdyby tenże znak stop był po prawej stronie.

Data: 2011-05-30 22:52:12
Autor: kaczor1
JedĽ bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
On 30 Maj, 21:50, Kazimierz Uromski
<legalnycykli...@dzimejl.kropka.kom> wrote:

Stop okre¶la pierwszeństwo na skrzyżowaniu, a to nie jest skrzyżowanie.
Jest to więc przejazd rowerowy jak każdy inny, a rowerzysta miałby
obowi±zek zatrzymać się przed znakiem stop (niezależnie od
pierwszeństwa) gdyby tenże znak stop był po prawej stronie.

Z rozporz±dzenia ...
"
§ 21. 1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się
przed drog± z pierwszeństwem,
2) obowi±zek ust±pienia pierwszeństwa kieruj±cym
poruszaj±cym się t± drog±.
2. Zatrzymanie powinno nast±pi w wyznaczonym
w tym celu miejscu, a w razie jego braku -- w takim
miejscu, w którym kieruj±cy może upewnić się, że nie
utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.
3. Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania
dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którym został ustawiony.
4. Przepisy ust. 1-- 3 stosuje się odpowiednio do
znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów
szynowych lub w innych miejscach przecinania
się kierunków ruchu."

Zwracam uwagę  "lub w innych miejscach przecinania
się kierunków ruchu" więc to, czy przejazd jest, czy nie jest
skrzyżowaniem,
niema znaczenia.
www.kaczor2.blogspot.com

Data: 2011-05-31 17:32:39
Autor: Kazimierz Uromski
JedĹş bezpiecznie - Nowa ustawa rowero wa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
On 31.05.2011 07:52, kaczor1 wrote:
Zwracam uwagÄ™  "lub w innych miejscach przecinania
się kierunków ruchu" więc to, czy przejazd jest, czy nie jest
skrzyĹĽowaniem,
niema znaczenia.

Fakt, tym niemniej w tym miejscu tenże znak nadal stoi po lewej więc obowiązuje te biedronki (jeśli poruszają się pojazdem, rzecz jasna).

Data: 2011-06-01 08:29:02
Autor: Piotr Ro¶ciszewski
Kazimierz Uromski <legalnycyklista@dzimejl.kropka.kom> napisał(a):
> [...]
> Zwracam uwagÄ™  "lub w innych miejscach przecinania
> się kierunków ruchu" więc to, czy przejazd jest, czy nie jest

Fakt, tym niemniej w tym miejscu tenże znak nadal stoi po lewej więc obowi±zuje te biedronki (je¶li poruszaj± się pojazdem, rzecz jasna).

Mamy tu dwie sprawy. Jedna, to nierzetelny zarz±dca drogi, który bezmy¶lnie ustawił znak po lewej i powinien jak najszybciej poprawić ustawienie znaku. Druga, to problem bezpieczeństwa - zamiast dbać o swoje bezpieczeństwo, to co poniektórzy szukaj± biedronek. Na kursach bhp łopatologicznie nauczono mnie, że nigdy nie należy lekceważyć sygnałów zatrzymania, nawet tych najbardziej niewła¶ciwych.

Data: 2011-06-01 01:44:04
Autor: Piotrpo
On 1 Cze, 10:29, "Piotr Ro¶ciszewski" <pro...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]
Do tej pory nikt tu nie poruszył kwestii bezpieczeństwa w praktyce a
jedynie dyskutujemy o przepisach, a tutaj jest trochę zabawnie bo:
Znak stop zobowi±zuje rowerzystę do zatrzymania się i ust±pienia
pierwszeństwa, ale chyba nie istnieje znak informuj±cy o
pierwszeństwie przejazdu dla samochodu w takim miejscu, podobnie jak
nie istnieje np. sposób oznakowania przej¶cia dla pieszych jako
"podporz±dkowanego".

Data: 2011-06-01 18:51:50
Autor: Piotr Ro¶ciszewski
Piotrpo <piotrpo@gmail.com> napisał(a):
[...]

Przepisy stworzono w tym celu, aby poprawić bezpieczeństwo. Same przepisy dla przepisów można sobie darować. Jak się widzi jaki¶ znak, to od razu powinno się nasuwać skojarzenie, że kto¶ widział tak± potrzebę i chce nas przed czym¶ uchronić. Inna rzecz, że czasem spotyka się znaki czysto dupochrońskie, postawione ot tak, bo kto¶ się bał, że w razie czego straci stołek, ale znaku stop bym nigdy nie lekceważył, bo zazwyczaj stoj± tam, gdzie jest naprawdę zła widoczno¶ć.
Piesi chodz± zazwyczaj bardzo wolno, a dobr± widoczno¶ć stosunkowo łatwo osi±gn±ć, stawiaj±c barierki i odsuwaj±c przej¶cie w miejsce lepiej widoczne.

Data: 2011-05-31 11:20:32
Autor: Mariusz Kruk
JedĹş bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kazimierz Uromski"
Tak formalnie to ten znak stop obowi±zuje co najwyżej biedronki na trawniku i jest to normalny przejazd.

Gdyżponieważ?

Przyjmuj±c chwilowo, że ten znak stop obowi±zuje kieruj±cego rowerem to musisz się zatrzymać, ale jak już wjedziesz to masz pierwszeństwo. Czyli tak jak było dawniej.

Bzdura. Znaki maj± pierwszeństwo przed zasadami ogólnymi.

(Inna sprawa, że ciekawe co tam jest w parze z B-20 postawione)
--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-31 17:35:36
Autor: Kazimierz Uromski
On 31.05.2011 11:20, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done<  "Kazimierz Uromski"
Tak formalnie to ten znak stop obowiÄ…zuje co najwyĹĽej biedronki na
trawniku i jest to normalny przejazd.

GdyĹĽponiewaĹĽ?

Jestpolewej.

Data: 2011-05-31 20:34:31
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Argh. Faktycznie, nie zauważyłem.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-31 12:01:46
Autor: cytawa
PanRatio pisze:
Ukazał się czwarty odcinek programu "JedĽ bezpiecznie" dotycz±cy
rowerów. Tytuł dzisiejszego odcinka to "Rowerzysta w ruchu drogowym".

Do obejrzenia: http://www.youtube.com/watch?v=_TXACfh3jDM

To bedzie bardzo dlugi proces nauki kierowcow, ze jednak rowery istnieja. Niektóre sytuacje przy przejazdach roqerowych swiadcza, ze kierowcy w ogole nie mysla o rowerach. To sie musi w koncu zmienic, bo takie sa standardy zachodnioeuropejskie.

Jan Cytawa

Data: 2011-05-31 10:11:09
Autor: Ryszard Mikke
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(a):
PanRatio pisze:
> [...]

To bedzie bardzo dlugi proces nauki kierowcow, ze jednak rowery istnieja. Niektóre sytuacje przy przejazdach roqerowych swiadcza, ze kierowcy w ogole nie mysla o rowerach. To sie musi w koncu zmienic, bo takie sa standardy zachodnioeuropejskie.

Nienienie. To sie musi zmienic, BO ROWERY TAM _SA_. Kropka.

A zeby sie zmienilo, to rowerymusza tam byc, a nie "na wszelki wypadek" jednak
sunac chodnikiem.

rmikke

Data: 2011-05-31 12:19:57
Autor: Fabian
W dniu 31.05.2011 12:01, cytawa pisze:
PanRatio pisze:
[...]

Nic tylko ubrać się w jaki¶ strój do DH^2 i pędzić korzystać z
pierwszeństwa przejazdu ;)

Fabian.

Data: 2011-05-31 04:13:31
Autor: Piotrpo
On 31 Maj, 12:19, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:

Nic tylko ubrać się w jaki¶ strój do DH^2 i pędzić korzystać z
pierwszeństwa przejazdu ;)

Jak jedziesz dostatecznie zdecydowanie, to specjalnie egzekwować
swoich uprawnień nie musisz. Natomiast widzę pewn± grupę ludzi, którzy
przed przejazdem zatrzymuj± się, rozgl±daj± rozbieganym wzrokiem i
zastanawiaj± co dalej zrobić. Nie zachęcam do narażania się, bo wpis
"miał pierwszeństwo" na nagrobku jest mało satysfakcjonuj±cy, ale
trzeba sobie samemu u¶wiadomić, że ma się pierwszeństwo i zacz±ć z
niego korzystać. A to, że im więcej rowerów na drogach, tym
bezpieczniejsza staje się jazda rowerem jest oczywiste - zreszt±
patrz±c kilka lat wstecz, wydaje mi się, że powoli, ale jednak ruch
nam się cywilizuje.
Swoj± drog± film należało by przekazać policji, bo wyprzedzanie na
przej¶ciu + rozjeżdżanie rowerów na przejeĽdzie to jakie¶ kongo jest.

Data: 2011-05-31 13:39:12
Autor: Fabian
W dniu 31.05.2011 13:13, Piotrpo pisze:
[...]

Niestety muszę się z Tob± nie zgodzić. Uciekałem już przed samochodem z
ronda, gdzie widoczno¶ć z definicji jest dobra. Z przejazdu już
uciekałem lub robiłem dziwne ewolucje aby być nietrafionym (np. zmiana
kierunku jazdy o 90 stopni w połowie przejazdu, bo jednak nie zostałem
zauważony) tyle razy, że nie zliczę. I nie jest to "wydaje mi się" tylko
po tym zdarzeniu najczę¶ciej kierowca hamował i zatrzymywał się gdzie¶ w
obrębie przejazdu rowerowego.

Fabian.
ps. na razie raz nie uciekłem, ale miałem hamulce w klamce, to dlatego

Data: 2011-05-31 21:08:15
Autor: hektoro
[...]

Ale w programie przedstawiono przejazdy rowerowe w poprzek dróg z pierwszeństwem przejazdu, co prawda zarz±dca drogi jeszcze nie ustawił lub ustawił nieprawidłowo znaki informuj±ce o tym rowerzystów, ale ogólnie to samochody miały tam pierwszeństwo.

Data: 2011-05-31 21:46:27
Autor: Kazimierz Uromski
On 31.05.2011 21:08, hektoro wrote:
[...]
istnieja. NiektĂłre sytuacje przy przejazdach roqerowych swiadcza, ze
kierowcy w ogole nie mysla o rowerach. To sie musi w koncu zmienic, bo
takie sa standardy zachodnioeuropejskie.

Ale w programie przedstawiono przejazdy rowerowe w poprzek drĂłg z
pierwszeństwem przejazdu, co prawda zarządca drogi jeszcze nie ustawił
lub ustawił nieprawidłowo znaki informujące o tym rowerzystów, ale
ogólnie to samochody miały tam pierwszeństwo.

Na skrzyżowaniach. D-1 (sprawdziłem, przeczytałem) oznacza pierwszeństwo _na skrzyżowaniach_, to nie jest skrzyżowanie. Obowiązuje więc standardowe "masz pierwszeństwo kiedy już wjedziesz na przejazd"..

Data: 2011-05-31 13:13:42
Autor: Jacek
JedĽ bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
Na skrzyżowaniach. D-1 (sprawdziłem, przeczytałem) oznacza pierwszeństwo
_na skrzyżowaniach_, to nie jest skrzyżowanie. Obowi±zuje więc
standardowe "masz pierwszeństwo kiedy już wjedziesz na przejazd"..

W przepisach jest tak:

Art. 27. 1. Kieruj±cy pojazdem, zbliżaj±c się do przejazdu dla
rowerzystów, jest obowi±zany zachować szczególn± ostrożno¶ć i ust±pić
pierwszeństwa rowerowi znajduj±cemu się na przejeĽdzie.
1a. Kieruj±cy pojazdem, który skręca w drogę poprzeczn±, jest
obowi±zany zachować szczególn± ostrożno¶ć i ust±pić pierwszeństwa
rowerzy¶cie jad±cemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów,
drodze dla rowerów lub innej czę¶ci drogi, któr± zamierza opu¶cić.
2. (uchylony).
3. Kieruj±cy pojazdem, przejeżdżaj±c przez drogę dla rowerów poza
jezdni±, jest obowi±zany ust±pić pierwszeństwa rowerowi.
4. Kieruj±cemu pojazdem zabrania się wyprzedzania pojazdu na
przejeĽdzie dla rowerzystów i bezpo¶rednio przed nim, z wyj±tkiem
przejazdu, na którym ruch jest kierowany.

A więc:
- rowerzysta ma pierwszeństwo jak już jest na przejeĽdzie
(analogicznie jak pieszy na pasach) (Art. 27. 1)
- rowerzysta chc±cy wjechać dopiero na przejazd nie ma pierwszeństwa
bo inaczej (Art. 27. 3) byłby bez sensu - po co byłoby sformułowanie
"poza jezdni±"; je¶li rzeczywi¶cie rowerzysta miałby zawsze na
przejeĽdzie pierwszeństwo (Art. 27. 3) brzmiałby "Kieruj±cy pojazdem,
przejeżdżaj±c przez drogę dla rowerów, jest obowi±zany ust±pić
pierwszeństwa rowerowi." Ale tak nie jest! Tam jest "POZA JEZDNIˇ".
Więc jad±c na rowerze czekam aż mnie przepuszcz± bo w s±dzie bym
przegrał (je¶libym przeżył ;) ).

Jacek

Data: 2011-05-31 22:45:26
Autor: Kazimierz Uromski
JedĹş bezpiecznie - Nowa ustawa rowero wa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
On 31.05.2011 22:13, Jacek wrote:
W przepisach jest tak:

Art. 27. 1. KierujÄ…cy pojazdem, zbliĹĽajÄ…c siÄ™ do przejazdu dla
rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.
1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów,
drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.
2. (uchylony).
3. KierujÄ…cy pojazdem, przejeĹĽdĹĽajÄ…c przez drogÄ™ dla rowerĂłw poza
jezdnią, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi.
4. KierujÄ…cemu pojazdem zabrania siÄ™ wyprzedzania pojazdu na
przejeździe dla rowerzystów i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem
przejazdu, na ktĂłrym ruch jest kierowany.

A więc:
- rowerzysta ma pierwszeństwo jak już jest na przejeździe
(analogicznie jak pieszy na pasach) (Art. 27. 1)
- rowerzysta chcący wjechać dopiero na przejazd nie ma pierwszeństwa
bo inaczej (Art. 27. 3) byłby bez sensu - po co byłoby sformułowanie
"poza jezdnią"; jeśli rzeczywiście rowerzysta miałby zawsze na
przejeździe pierwszeństwo (Art. 27. 3) brzmiałby "Kierujący pojazdem,
przejeżdżając przez drogę dla rowerów, jest obowiązany ustąpić
pierwszeństwa rowerowi." Ale tak nie jest! Tam jest "POZA JEZDNIĄ".
Więc jadąc na rowerze czekam aż mnie przepuszczą bo w sądzie bym
przegrał (jeślibym przeżył ;) ).

Pkt 3 tyczy sytuacji, gdy np. wyjeżdżasz ze swojego ogródka na drogę i musisz przeciąć DDR. Tj. przed i za DDR nie ma jezdni.

Przejazd rowerowy sam w sobie DDR nie jest i sytuacja "przejazd przez jezdnię" nie jest objęte pkt.3. Tu zjeżdżasz z DDR na przejazd, a potem z przejazdu na DDR. Sam przejazd DDR nie jest.

Tu jest więc to co napisałem, tj. masz pierwszeństwo kiedy już wjedziesz na przejazd.

Data: 2011-06-01 13:48:37
Autor: Fabian
W dniu 31.05.2011 22:45, Kazimierz Uromski pisze:
Przejazd rowerowy sam w sobie DDR nie jest i sytuacja "przejazd przez
jezdnię" nie jest objęte pkt.3. Tu zjeżdżasz z DDR na przejazd, a potem
z przejazdu na DDR. Sam przejazd DDR nie jest.

A dlaczego przejazd rowerowy nie jest częścią drogi dla rowerów? Drogę
dla rowerów odwołuje konkretny znak. Nie widziałem aby był stawiany
przed przejazdem więc można domniemać, że w miejscu przejazdu ddr też
jest. Poza tym przejazd rowerowy jest częścią drogi przeznaczoną do
poruszania siÄ™ po niej rowerem, nie?

Fabian.

Data: 2011-06-01 18:59:52
Autor: Piotr Ro¶ciszewski
JedĽ bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
A dlaczego przejazd rowerowy nie jest czę¶ci±… drogi dla rowerów? Drogę™
dla rowerów odwołuje konkretny znak.
Drogę dla rowerów odwołuje skrzyżowanie, ale masz rację, że jest to jaki¶ dziwol±g prawny.

Nie widziałem aby był stawiany przed przejazdem więc można domniemać, że w miejscu przejazdu ddr też jest.

Most nie jest drog±, a ty chcesz domniemywać, że jest.

Poza tym przejazd rowerowy jest czę¶ci± drogi przeznaczon± do
poruszania się po niej rowerem, nie?

To samo słowo może mieć różne znaczenia i różny zakres podobnych znaczeń. Jak wszystkie możliwe słowa "droga" wrzucisz do jednego worka, to zawsze wyjdzie co¶ bezsensownego. Niestety język jest do¶ć ubogi w niektóre słowa i musisz się do tego przyzwyczaić.

Data: 2011-06-01 19:02:19
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-01, Piotr Rościszewski wrote:
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
A dlaczego przejazd rowerowy nie jest częścią… drogi dla rowerów? Drogę™
dla rowerów odwołuje konkretny znak.
Drogę dla rowerów odwołuje skrzyżowanie, ale masz rację, że jest to jakiś dziwoląg prawny.

Czy jesteś w stanie wskazać podstawę prawną powyższego stwierdzenia? Coś
się zmieniło w rozporządzeniach?

Data: 2011-06-01 19:43:53
Autor: hektoro
W dniu 31.05.2011 21:46, Kazimierz Uromski pisze:
[...]

"rower – pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem"

Czyli rower jest pojazdem.

"droga dla rowerów – drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu rowerów
jednośladowych, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi"

Czyli droga dla rowerĂłw jest przeznaczona do ruchu pojazdĂłw.

"jezdnia – część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni"

Czyli droga dla rowerĂłw jest jezdniÄ….

"skrzyżowanie – przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi
przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną"

Czyli przejazd dla rowerĂłw jest skrzyĹĽowaniem.

Pokazane w programie ulice (Al. Focha i ul. Retoryka i Podgórska) są drogami z pierwszeństwem przejazdu, więc w przypadku przecinania je przez przejazdy rowerowe to rowerzyści ustępują pierwszeństwa. Zakładam przy tym, że oznakowane są prawidłowo, czyli A-7 dla rowerzystów.

Data: 2011-06-01 22:24:20
Autor: Kazimierz Uromski
On 01.06.2011 19:43, hektoro wrote:

"jezdnia – część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie
dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni"

Czyli droga dla rowerĂłw jest jezdniÄ….

Precyzując - elementem drogi dla rowerów może być jezdnia lub jezdnie.

Czyli przejazd dla rowerĂłw jest skrzyĹĽowaniem.

Czy ktoś kiedyś wpadnie na to, żeby przepisać to wszystko na nowo?
Można odnieść wrażenie jakby to były notatki studenta sprzed 10 lat, aktualizowane każdego roku przez innego studenta w oparciu o wykłady innego wykładowcy...

Choć akurat to że przejazd jest skrzyżowaniem jest OK - DDR powinna być traktowana tak samo jak zwykła droga z zakazem wjazdu pojazdów silnikowych.

JedĽ bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)