Jedź bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)

Data: 2011-05-30 10:00:28
Autor: Piotrpo
Jedź bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
On 30 Maj, 15:43, PanRatio <panra...@gmail.com> wrote:
Ukazał się czwarty odcinek programu "Jedź bezpiecznie" dotyczący
rowerów. Tytuł dzisiejszego odcinka to "Rowerzysta w ruchu drogowym".

Do obejrzenia:http://www.youtube.com/watch?v=_TXACfh3jDM

7:10 Przejazd dla rowerów ze znakiem stop - jak to jest z
pierwszeństwem w takim przypadku, bo pan sekretarz trochę chyba
zamotał
Swoją drogą to trochę Bangladesz macie w tym Krakowie.

Data: 2011-05-30 19:14:16
Autor: Kazimierz Uromski
JedĹş bezpiecznie - Nowa ustawa rowero wa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
On 30.05.2011 19:00, Piotrpo wrote:
[...]

7:10 Przejazd dla rowerĂłw ze znakiem stop - jak to jest z
pierwszeństwem w takim przypadku, bo pan sekretarz trochę chyba
zamotał
Swoją drogą to trochę Bangladesz macie w tym Krakowie.

Tak formalnie to ten znak stop obowiązuje co najwyżej biedronki na trawniku i jest to normalny przejazd.

Przyjmując chwilowo, że ten znak stop obowiązuje kierującego rowerem to musisz się zatrzymać, ale jak już wjedziesz to masz pierwszeństwo. Czyli tak jak było dawniej.

Data: 2011-05-30 11:14:00
Autor: PanRatio
> [...]

Przyjmując chwilowo, że ten znak stop obowiązuje kierującego rowerem to
musisz się zatrzymać, ale jak już wjedziesz to masz pierwszeństwo.. Czyli

Na jakiej podstawie znak STOP czy nie obowiązuje rowerzysty? W
poprzednim odcinku w podobnej sytuacji był żółty trójkąt - on także
nie obowiązuje rowerzysty?

Data: 2011-05-30 20:51:21
Autor: Kazimierz Uromski
On 30.05.2011 20:14, PanRatio wrote:
> [...]

Na jakiej podstawie znak STOP czy nie obowiązuje rowerzysty? W
poprzednim odcinku w podobnej sytuacji był żółty trójkąt - on także

Nigdzie nie napisałem, że ogólnie znak STOP nie obowiązuje rowerzysty. Obowiązuje, ALE jeśli został postawiony w sposób obowiązujący. Znak po lewej Cię ogólnie* nie obowiązuje, może on być jedynie powtórzeniem znaku po prawej.

*-poza wyjątkami typu zakaz parkowania po lewej odnoszący się do tej strony jezdni

Data: 2011-05-30 12:06:29
Autor: Piotrpo
Jedź bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
On 30 Maj, 20:51, Kazimierz Uromski
<legalnycykli...@dzimejl.kropka.kom> wrote:

[...]
A pomijając ten drobny szczegół techniczny? Jakim cudem rowerzysta ma
pierwszeństwo na przejeździe za znakiem stop? Bo z tego co pamiętam to
pierwszeństwo jest ustalane przed skrzyżowaniem, a nie na nim. I wiem,
że przejazd to nie skrzyżowanie.
 I w jaki sposób kierowca ma wiedzieć, że akurat ten przejazd jest bez
pierwszeństwa przejazdu.

Data: 2011-05-30 21:50:03
Autor: Kazimierz Uromski
On 30.05.2011 21:06, Piotrpo wrote:
[...]

Ĺźe przejazd to nie skrzyĹźowanie.
  I w jaki sposĂłb kierowca ma wiedzieć, Ĺźe akurat ten przejazd jest bez
pierwszeństwa przejazdu.

Stop określa pierwszeństwo na skrzyżowaniu, a to nie jest skrzyżowanie.
Jest to więc przejazd rowerowy jak każdy inny, a rowerzysta miałby obowiązek zatrzymać się przed znakiem stop (niezależnie od pierwszeństwa) gdyby tenże znak stop był po prawej stronie.

Data: 2011-05-30 22:52:12
Autor: kaczor1
Jedź bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
On 30 Maj, 21:50, Kazimierz Uromski
[...]

Z rozporządzenia ...
"
§ 21. 1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się
przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym
poruszającym się tą drogą.
2. Zatrzymanie powinno nastąpi w wyznaczonym
w tym celu miejscu, a w razie jego braku -- w takim
miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie
utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.
3. Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania
dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którym został ustawiony.
4. Przepisy ust. 1-- 3 stosuje się odpowiednio do
znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów
szynowych lub w innych miejscach przecinania
się kierunków ruchu."

Zwracam uwagę  "lub w innych miejscach przecinania
się kierunków ruchu" więc to, czy przejazd jest, czy nie jest
skrzyżowaniem,
niema znaczenia.
www.kaczor2.blogspot.com

Data: 2011-05-31 17:32:39
Autor: Kazimierz Uromski
On 31.05.2011 07:52, kaczor1 wrote:
Zwracam uwagę  "lub w innych miejscach przecinania
się kierunków ruchu" więc to, czy przejazd jest, czy nie jest
skrzyĹźowaniem,
niema znaczenia.

Fakt, tym niemniej w tym miejscu tenże znak nadal stoi po lewej więc obowiązuje te biedronki (jeśli poruszają się pojazdem, rzecz jasna).

Data: 2011-06-01 08:29:02
Autor: Piotr Rościszewski
Kazimierz Uromski <legalnycyklista@dzimejl.kropka.kom> napisał(a):
> [...]

Fakt, tym niemniej w tym miejscu tenże znak nadal stoi po lewej więc obowiązuje te biedronki (jeśli poruszają się pojazdem, rzecz jasna).

Mamy tu dwie sprawy. Jedna, to nierzetelny zarządca drogi, który bezmyślnie ustawił znak po lewej i powinien jak najszybciej poprawić ustawienie znaku. Druga, to problem bezpieczeństwa - zamiast dbać o swoje bezpieczeństwo, to co poniektórzy szukają biedronek. Na kursach bhp łopatologicznie nauczono mnie, że nigdy nie należy lekceważyć sygnałów zatrzymania, nawet tych najbardziej niewłaściwych.

Data: 2011-06-01 01:44:04
Autor: Piotrpo
On 1 Cze, 10:29, "Piotr Rościszewski" <pro...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]
Do tej pory nikt tu nie poruszył kwestii bezpieczeństwa w praktyce a
jedynie dyskutujemy o przepisach, a tutaj jest trochę zabawnie bo:
Znak stop zobowiązuje rowerzystę do zatrzymania się i ustąpienia
pierwszeństwa, ale chyba nie istnieje znak informujący o
pierwszeństwie przejazdu dla samochodu w takim miejscu, podobnie jak
nie istnieje np. sposób oznakowania przejścia dla pieszych jako
"podporządkowanego".

Data: 2011-06-01 18:51:50
Autor: Piotr Rościszewski
Piotrpo <piotrpo@gmail.com> napisał(a):
[...]

Przepisy stworzono w tym celu, aby poprawić bezpieczeństwo. Same przepisy dla przepisów można sobie darować. Jak się widzi jakiś znak, to od razu powinno się nasuwać skojarzenie, że ktoś widział taką potrzebę i chce nas przed czymś uchronić. Inna rzecz, że czasem spotyka się znaki czysto dupochrońskie, postawione ot tak, bo ktoś się bał, że w razie czego straci stołek, ale znaku stop bym nigdy nie lekceważył, bo zazwyczaj stoją tam, gdzie jest naprawdę zła widoczność.
Piesi chodzą zazwyczaj bardzo wolno, a dobrą widoczność stosunkowo łatwo osiągnąć, stawiając barierki i odsuwając przejście w miejsce lepiej widoczne.

Data: 2011-05-31 11:20:32
Autor: Mariusz Kruk
JedĹş bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 4 (Rowerzysta w ruchu drogowym)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kazimierz Uromski"
Tak formalnie to ten znak stop obowiązuje co najwyżej biedronki na trawniku i jest to normalny przejazd.

Gdyżponieważ?

Przyjmując chwilowo, że ten znak stop obowiązuje kierującego rowerem to musisz się zatrzymać, ale jak już wjedziesz to masz pierwszeństwo. Czyli tak jak było dawniej.

Bzdura. Znaki mają pierwszeństwo przed zasadami ogólnymi.

(Inna sprawa, że ciekawe co tam jest w parze z B-20 postawione)
--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-31 17:35:36
Autor: Kazimierz Uromski
On 31.05.2011 11:20, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done<  "Kazimierz Uromski"
Tak formalnie to ten znak stop obowiązuje co najwyżej biedronki na
trawniku i jest to normalny przejazd.

GdyĹźponiewaĹź?

Jestpolewej.

Data: 2011-05-31 20:34:31
[...]