Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)

Data: 2011-06-13 01:36:07
Autor: PanRatio
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Tym razem widzowie zadaj pytania:

http://www.youtube.com/watch?v=F_wvblGDN2o

Data: 2011-06-13 14:52:04
Autor: piecia aka dracorp
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Dnia Mon, 13 Jun 2011 01:36:07 -0700, PanRatio napisa(a):

http://www.youtube.com/watch?v=F_wvblGDN2o
Czyli rowerzysta ma pierwszestwo ale i tak musi zwolni lub nawet si zatrzyma przed przejazdem? Czego tu nie rozumiem.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-06-13 16:50:59
Autor: piotrpo
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa(a):
Dnia Mon, 13 Jun 2011 01:36:07 -0700, PanRatio napisa(a):

> http://www.youtube.com/watch?v=F_wvblGDN2o
Czyli rowerzysta ma pierwszestwo ale i tak musi zwolni lub nawet si zatrzyma przed przejazdem? Czego tu nie rozumiem.
Po prostu to co mwi ten pan, to pomieszanie przepisw, jego teorii i uroje, wasnej wizji jak powinno wyglda PoRD i tzw. rozsdnego podejcia (chopskiego rozumu). Nic dziwnego, e nie rozumiesz.
Masz pierwszestwo na przejedzie rowerowym.
Masz zachowa szczegln ostrono.

Data: 2011-06-14 05:42:06
Autor: Pawe(Suw)
W dniu 2011-06-13 18:50, piotrpo pisze:
[...]

Zachowanie szczeglnej ostronoci polega na zatrzymaniu si,
co daje kierowcy przewiadczenie, e go przepuszczasz
i dalej bdzie uwaa e ma pierwszestwo.
Ciekawe, ktry z kierowcw sledzi zmiany pord od czasu otrzymania prawka? na przykadzie:
przejazd dla rowerw, zajeda mi drog i cedzi "przeeezzz przejcie si przechodzi"

Data: 2011-06-14 07:19:11
Autor: piotrpo
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Pawe(Suw) <123Pawel@vp.pl> napisa(a):
Zachowanie szczeglnej ostronoci polega na zatrzymaniu si,
co daje kierowcy przewiadczenie, e go przepuszczasz
i dalej bdzie uwaa e ma pierwszestwo.
Nie, szczeglna ostrono nie polega na zatrzymaniu si, zwolnieniu, czy wykonaniu jakiejkolwiek innej akcji "fizycznej" trzeba wczy mylenie i zachowa przez chwil koncentracj. Spora cz DDR jest robiona kompletnie od czapy, zwaszcza jeli chodzi o ich zakoczenia. Jeeli dojedasz majc pierwszestwo do przejazdu z ograniczon widocznoci, albo idiotycznie (nieczytelnie dla kierowcw) zrobionym dojazdem do tego przejcia to rozsdnie jest si upewni, czy faktycznie kto ci tego pierwszestwa ma szans udzieli.

Ciekawe, ktry z kierowcw sledzi zmiany pord od czasu otrzymania prawka? na przykadzie:
przejazd dla rowerw, zajeda mi drog i cedzi "przeeezzz przejcie si przechodzi"
Obawiam si, e niestety nie jest to jaka wielka cz kierowcw. Co gorsza jeli ju co wiedz, to jest to wiedza z gazet - czyli to co jaki pan powiedzia, dziennikarz zrozumia itd... A spoecznych nauczycieli albo si olewa, albo wystawia na dziaanie Ciemnej Strony Mocy ;)

Data: 2011-06-13 18:32:37
Autor: Marcin Hya
On 2011-06-13 16:52, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Mon, 13 Jun 2011 01:36:07 -0700, PanRatio napisa(a):

http://www.youtube.com/watch?v=F_wvblGDN2o
Czyli rowerzysta ma pierwszestwo ale i tak musi zwolni lub nawet si
zatrzyma przed przejazdem? Czego tu nie rozumiem.

To w zasadzie nadaje si do sdu, albo przynajmniej do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, bo to jest robienie wody z mzgu - wiadome lub nie.

Pierwszestwo na przejazdach rowerowych okrelaj ZNAKI drogowe. Tak jest wszdzie na wiecie. Tak bywa take w Polsce.

Bo przejazd rowerowy to nie jest tylko "rodzaj przejcia dla pieszych" ale czsto te centralnie rodek skrzyowania - kiedy przejazd dla rowerw jest w przedueniu pasa ruchu dla rowerw. I gdyby - jak bredzi Dworak - pozostawiono idiotyczny przepis art. 33 ust. 4, to na skrzyowaniu bez ustalonego pierwszestwa samochd jadcy z prawej miaby pierwszenstwo, a rowerzysta jadcy z prawej obok niego rwnolegle do niego i wjedajcy na przejazd rowerowy - nie.

Tyle, e zarzdcy drg nie doroli do postawienia znakw, albo wanie wierz w pierdoy pana Dworaka.

marcin ha
--
Miasta dla rowerw http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-06-13 20:44:00
Autor: Paveu
Jedź bezpiecznie - Nowa ustawa rowero wa odc. 6 (ostatni?)
W dniu 2011-06-13 18:32, Marcin Hyła:
On 2011-06-13 16:52, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Mon, 13 Jun 2011 01:36:07 -0700, PanRatio napisał(a):

http://www.youtube.com/watch?v=F_wvblGDN2o
Czyli rowerzysta ma pierwszeństwo ale i tak musi zwolnić lub nawet się
zatrzymać przed przejazdem? Czegoś tu nie rozumiem.

To w zasadzie nadaje się do sądu, albo przynajmniej do Krajowej Rady
Radiofonii i Telewizji, bo to jest robienie wody z mózgu - świadome lub
nie.

Pierwszeństwo na przejazdach rowerowych określają ZNAKI drogowe. Tak
jest wszędzie na świecie. Tak bywa także w Polsce.

Bo przejazd rowerowy to nie jest tylko "rodzaj przejścia dla pieszych"
ale często też centralnie środek skrzyżowania - kiedy przejazd dla
rowerów jest w przedłużeniu pasa ruchu dla rowerów. I gdyby - jak bredzi
Dworak - pozostawiono idiotyczny przepis art. 33 ust. 4, to na
skrzyżowaniu bez ustalonego pierwszeństwa samochód jadący z prawej
miałby pierwszenstwo, a rowerzysta jadący z prawej obok niego równolegle
do niego i wjeżdżający na przejazd rowerowy - nie.

Tyle, że zarządcy dróg nie dorośli do postawienia znaków, albo właśnie
wierzą w pierdoły pana Dworaka.

Ciekaw jestem, czy dożyję (z racji wieku) tego, by nasi zarządcy dróg zobaczyli i nauczyli się stosować przejazdy rowerowe po przekątnej skrzyżowania, gdy po drugiej stronie tegoż DDR biegnie drugą stroną ulicy. Jeździłęm takimi przejazdami ponad 20 lat temu u naszych zachodnich sąsiadów. Oczywiście takie przejazdy miały odrębne światła dla rowerów.

P.

Data: 2011-06-13 19:52:21
Autor: piecia aka dracorp
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Dnia Mon, 13 Jun 2011 20:44:00 +0200, Paveu napisa(a):

Ciekaw jestem, czy doyj (z racji wieku) tego, by nasi zarzdcy drg
zobaczyli i nauczyli si stosowa przejazdy rowerowe po przektnej
skrzyowania, gdy po drugiej stronie tego DDR biegnie drug stron
ulicy. Jedzim takimi przejazdami ponad 20 lat temu u naszych
zachodnich ssiadw. Oczywicie takie przejazdy miay odrbne wiata
dla rowerw.

Ja bym chcia doy czasw gdy kierowca dojedzie do skrzyowania, wyjdzie i bdzie musia przepcha samochd przez nie. To wwczas moe zrozumiej  mnie i innych rowerzystw dlaczego przejedaj na przejciu dla pieszych, gdzie chwil wczeniej skoczya si cieka(to tak odnonie tych wczeniejszych filmikw).

Chyba musz si wyprowadzi poza miasto bo jazda w nim strasznie podnosi mi cinienie.

Wkurza mnie takie nierwne traktowanie uczestnikw ruchu.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-06-13 20:16:52
Autor: piotrpo
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa(a):
Chyba musz si wyprowadzi poza miasto bo jazda w nim strasznie podnosi mi cinienie.
Kwestia podejcia - ja lubi jedzi ulicami - nic tak nie poprawia humoru w poniedziakowy poranek jak wkurzone twarze wyprzedzanych kierowcw :)

Data: 2011-06-14 05:44:14
Autor: Pawe(Suw)
W dniu 2011-06-13 22:16, piotrpo pisze:
[...]

ja te, nie mniej w konfrontacji z karoseri... sam se dokocz.

Data: 2011-06-14 06:57:57
Autor: piotrpo
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Pawe(Suw) <123Pawel@vp.pl> napisa(a):
ja te, nie mniej w konfrontacji z karoseri... sam se dokocz.

Albo demonizujesz, albo jedzimy w bardzo rnych warunkach. Ciko na podstawie moich dowiadcze tworzy statystyk, ale sytuacja przez ostatnich kilka lat wydaje si poprawia. Ostatni sytuacj naprawd podnoszc cinienie miaem chyba 2 lata temu (spychanie z drogi przez wyprzedzajcy autobus). Od tego czasu spokj. Zdarza si jakie wymuszenie pierwszestwa, czy drobna nieuprzejmo ale s to generalnie raczej drobne incydenty.

Data: 2011-06-14 13:37:24
Autor: Fabian
On 14.06.2011 05:44, "Pawe(Suw)" wrote:
[...]

Etam. Ja na jezdni czuje si cakiem komfortowo. Boje si na drogach rowerowych. W zeszym roku nawet jaki kole wracajcy z meczu zamachn si na mnie butelk z piwem. Dobrze, e mnie nie trafi :)

Fabian.

Data: 2011-06-14 13:55:38
Autor: kawoN
W dniu 11-06-14 13:37, Fabian pisze:

Etam. Ja na jezdni czuje si cakiem komfortowo. Boje si na drogach
rowerowych. W zeszym roku nawet jaki kole wracajcy z meczu zamachn
si na mnie butelk z piwem. Dobrze, e mnie nie trafi :)

Pomijajc kwesti rnicy masy - popieram. Ruch na ciekach rowerowych
to dungla w porwnaniu z tym co dzieje si na drogach.
Chyba e cieka jest pusta - ale o to ostatnio trudno :)

--
kawoN
-

Data: 2011-06-14 16:17:24
Autor: Fabian
On 14.06.2011 13:55, kawoN wrote:
[...]

Nawet na prostej drodze rowerowej moe wyrosn drzewo albo niepomalowany supek wysokoci 70 cm w cieniu krzeww. Zahaczyem o taki kiedy :/

Fabian.

Data: 2011-06-15 09:20:51
Autor: Bartomiej Zieliski
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Uytkownik Fabian napisa:
Etam. Ja na jezdni czuje si cakiem komfortowo. Boje si na drogach
rowerowych.

Te tak mam. Na jezdni jako nie mam oporw rozpdza si ponad 30 km/h (jeli warunki pozwalaj), natomiast na DDR powyej 25 czuj si niezbyt komfortowo. I nie chodzi tylko o jako nawierzchni.

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-06-15 10:58:30
Autor: z
Bartomiej Zieliski pisze:
Te tak mam. Na jezdni jako nie mam oporw rozpdza si ponad 30 km/h (jeli warunki pozwalaj), natomiast na DDR powyej 25 czuj si niezbyt komfortowo. I nie chodzi tylko o jako nawierzchni.

Jed dopiero od miesica jak wybudowano ciek rowerow dom-praca.
Wszystko fajnie ale na tej ciece to mona i w pojawiajcego si nagle psa przywali, trzeba czeka na wiatach i teoretycznie co 200 m rower na przejciu dla pieszych przeprowadza. Jedni kierujcy samochodami przepuszczaj rowery na przejedzie a inni maj to w du...
Jedziesz, le bo gdzie si wpie... a jak nie jedziesz te le bo stoj i na ciebie czekaj :-)
Trzeba uwaa na szalecw rowerowych a i na pieszych bo te s nie przewidywalni. Dochodzi do tego strach przed mandatem bo czasem po chodniku kawaek trzeba ...
Normalnie dungla :-)

Data: 2011-06-15 11:23:08
Autor: kawoN
W dniu 11-06-15 10:58, z pisze:
Bartomiej Zieliski pisze:

Trzeba uwaa na szalecw rowerowych a i na pieszych bo te s nie
przewidywalni.

Nie tylko szalecw. W Lublinie jedyna sensowna cieka ma charakter
gwnie rekreacyjny. To skutkuje gigantycznym ruchem
rowerowo-rolkowo-pieszym w ciepe wiosenne dni - szczeglnie niedziele.
Przekrj wiekowy - bardzo zrnicowany.
Mylenie - u sporej czci nie wystpuje.
W takie dni piesi wygldaj na najbardziej zdyscyplinowanych
uytkownikw swojej wydzielonej czci - ale przypuszczam e wynika
to z faktu przeraenia tym co dzieje si na ssiednim pasie rowerowym.

--
kawoN
-

Data: 2011-06-15 12:47:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-15 11:23, kawoN pisze:
W takie dni piesi wygldaj na najbardziej zdyscyplinowanych
uytkownikw swojej wydzielonej czci - ale przypuszczam e wynika
to z faktu przeraenia tym co dzieje si na ssiednim pasie rowerowym.

Zdyscyplinowanie pieszych zaley od iloci rowerzystw na ciece. Jak u mnie koo domu jest jeden na 3 minuty, to piesi ciek zlewaj.

Z kolei jak byem w zeszym roku w Sopocie, to na ciece wzdu morza byo tylu rowerzystw, e potem nawet jak pijany o 1 w nocy przez ni przechodziem, to miaem wyuczone, aby si zatrzyma i rozejrze w dwie strony.

Jeli rowerzyci chc, aby ich zauwaano, sami musz by zauwaalni w odpowiedniej iloci.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-15 20:08:36
Autor: Fabian
On 15.06.2011 12:47, Liwiusz wrote:
[...]

Niestety tak jest. Zreszt jak jezdni nie jed samochody to te piesi chtnie z niej korzystaj.

Fabian.

Data: 2011-06-14 12:00:30
Autor: piecia aka dracorp
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Dnia Mon, 13 Jun 2011 20:16:52 +0000, piotrpo  napisa(a):

Kwestia podejcia - ja lubi jedzi ulicami - nic tak nie poprawia
humoru w poniedziakowy poranek jak wkurzone twarze wyprzedzanych
kierowcw :)

Te wol ale czasem jest zakaz B-9 lub nakaz C-13 i wtedy teoretycznie trzeba jecha poza ulic(bo w praktyce to rnie bywa).

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-06-14 02:46:07
Autor: climbus
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
On 13 Cze, 18:32, Marcin Hya <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:
Pierwszestwo na przejazdach rowerowych okrelaj ZNAKI drogowe. Tak
jest wszdzie na wiecie. Tak bywa take w Polsce.

Wydaje mi si niefortunny zapis o pierwszestwie rowerzysty na
przejedzie. Wprowadza sytuacje do nadinterpretacji. Oraz to, e nie
ma jednoznacznego zapisu, e przejazd rowerowy traktowany jest jak
skrzyowanie. Przydao by si informacja wydana przez waciwy organ
(nie wiem ktry) wyjaniajca jak interpretowa niektre zapisy.

Pomogy by te case'y w konkretnych rnych sytuacjach.

Np: http://tnij.org/jerozolimskie

Kto tu ma pierwszestwo?

Data: 2011-06-14 13:20:29
Autor: piotrpo
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
climbus <climbus@gmail.com> napisa(a):
Wydaje mi si=EA niefortunny zapis o pierwsze=F1stwie rowerzysty na
przeje=BCdzie. Wprowadza sytuacje do nadinterpretacji. Oraz to, =BFe nie
ma jednoznacznego zapisu, =BFe przejazd rowerowy traktowany jest jak
skrzy=BFowanie.
Wydaje ci si
Np: http://tnij.org/jerozolimskie

Kto tu ma pierwsze=F1stwo?

A co mwi przepis, ktry sam przytoczye wczeniej? Rowerzysta ma pierwszestwo na przejedzie dla rowerw. Wic niby czemu w tym przypadku miao by by inaczej? Bo droga szybka, toczna i straszna?

Data: 2011-06-14 06:48:52
Autor: climbus
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
On 14 Cze, 15:20, "piotrpo " <piotrpo-gro...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:

> [...]

pierwszestwo na przejedzie dla rowerw. Wic niby czemu w tym przypadku
miao by by inaczej? Bo droga szybka, toczna i straszna?

Mwi, e mam pierwszestwo na przejedzie a wjedajc na przejazd.
Analogiczny przepis mwicy o pierwszestwie na drogach mwi
jednoznacznie o zblianiu si do skrzyowania a nie bycie na nim.

"drodze z pierwszestwem - rozumie si przez to drog oznakowan jako
droga z pierwszestwem, na ktrej kierujcy zbliajcy si do
skrzyowania ma pierwszestwo w stosunku do kierujcych zbliajcych
si do skrzyowania drog oznakowan jako podporzdkowana;:"

Z jednej strony Marcin Hya, ktry pisze, e przejazd powinien by
traktowany jak zwyke skrzyowanie z drugiej redaktor, ktry twierdzi,
e o ile znaki nie stanowi inaczej rowerzysta wjedajcy na przejazd
ma zawsze pierwszestwo.

Czsto te jest sytuacja, e droga rowerowa przebiega z jednej strony
ulicy na drug. I jezdnia dla samochodw i droga rowerowa s czci
tej samej drogi czyli maj taki sam status. I co ma tu zastosowanie:

- prawa rka
- to, e rowerzysta zmienia kierunek jazdy
- przepis, e rowerzysta ma pierwszestwo na przejedzie.

climbus

Data: 2011-06-15 09:17:12
Autor: piotrpo
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
climbus <climbus@gmail.com> napisa(a):
Z jednej strony Marcin Hy=B3a, kt=F3ry pisze, =BFe przejazd powinien by=E6
traktowany jak zwyk=B3e skrzy=BFowanie z drugiej redaktor, kt=F3ry twierdzi=
,
=BFe o ile znaki nie stanowi=B1 inaczej rowerzysta wje=BFd=BFaj=B1cy na prz=
ejazd
ma zawsze pierwsze=F1stwo.
Dopytuj si Marcina co ma na myli i skd mu si wzio, e przejazd dla rowerw, to skrzyowanie? Gdyby tak faktycznie byo, to nie trzeba by stawia znakw (przepraszam za brak numerkw) "Przejazd dla rowerw" a np. a7 lub "droga z pierwszestwem przejazdu" lub "skrzyowanie drg rwnorzdnych". Wtedy byo by to skrzyowanie drogi z drog dla rowerw i obowizyway by w kolejnoci sygnay policjanta, wiata, znaki, regua prawej rki. Skoro jednak kto tam zrobi przejazd, to rowerzysta ma na nim pierwszestwo.

Cz=EAsto te=BF jest sytuacja, =BFe droga rowerowa przebiega z jednej strony
ulicy na drug=B1. I jezdnia dla samochod=F3w i droga rowerowa s=B1 cz=EA=B6=
ci=B1
tej samej drogi czyli maj=B1 taki sam status. I co ma tu zastosowanie:

- prawa r=EAka
- to, =BFe rowerzysta zmienia kierunek jazdy
- przepis, =BFe rowerzysta ma pierwsze=F1stwo na przeje=BCdzie.
Ostatnie - zjawisko "przejazdu rowerowego" jest zdefiniowane w PoRD i obowizuj tutaj przepisy dotyczce przejazdu rowerowego, a nie skrzyowania, autostrady, czy wiaduktu. Podobnie masz np. w przypadku przejazdu kolejowego - te nie obowizuje regua prawej rki.

Data: 2011-06-15 11:26:11
Autor: Bartomiej Zieliski
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Uytkownik piotrpo napisa:
Podobnie masz np. w przypadku przejazdu kolejowego - te nie
obowizuje regua prawej rki.

Tylko e zderzenie z rowerem pociga za sob znacznie mniejsze szkody dla samochodu ni zderzenie z pocigiem. Poza tym jako przejazdw kolejowych czy moe raczej koleinowych zmusza kierowcw do zmniejszenia prdkoci.

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-06-15 12:29:33
Autor: Fabian
On 15.06.2011 11:17, piotrpo wrote:
climbus<climbus@gmail.com>  napisał(a):

[...]
Dopytuj się Marcina co ma na myśli i skąd mu się wzięło, że przejazd dla
rowerów, to skrzyżowanie? Gdyby tak faktycznie było, to nie trzeba by stawiać
znaków (przepraszam za brak numerków) "Przejazd dla rowerów" a np. a7 lub
"droga z pierwszeństwem przejazdu" lub "skrzyżowanie dróg równorzędnych".
Wtedy było by to skrzyżowanie drogi z drogą dla rowerów i obowiązywały by w
kolejności sygnały policjanta, światła, znaki, reguła prawej ręki. Skoro
jednak ktoś tam zrobił przejazd, to rowerzysta ma na nim pierwszeństwo.

Bo wynika to z definicji skrzyżowania.

[...]

obowiązują tutaj przepisy dotyczące przejazdu rowerowego, a nie skrzyżowania,
autostrady, czy wiaduktu. Podobnie masz np. w przypadku przejazdu kolejowego -
też nie obowiązuje reguła prawej ręki.

10) skrzyżowanie – przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,  ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;

Torowisko nie ma jezdni, droga rowerowa tak, tak samo pas rowerowy.
IMHO jest to konsekwencja czyjejś głupoty. Na zachodzie, przynajmniej w niektórych krajach traktuje się rower jak pojazd, a przecięcie drogi rowerowej jak skrzyżowanie.

Poza tym czym jest przecięcie 2 dróg rowerowych? Wzdłuż jednej z nich ma być poprowadzony przejazd, czy jak sobie to wyobrażasz?

Dla mnie to jest wielki problem, bo w Gdańsku, gdzie w szczycie ruch jest spory na ddr nie stawia się znaków, a ludzie kierują się nadpierwszeństwem i gdy do "głównej" ddr dochodzi "podrzędna" to "wszyscy" zakładają, że z tej podrzędnej powinien ustąpić, a w rzeczywistości są to skrzyżowania równorzędne.

Wzdłuż morza w Gdańsku jest szeroka ddr i dochodzą do niej drogi dojazdowe prostopadłe do linii brzegowej. Na żadnej z nich nie ma znaku "a-7". Jedna droga "główna" ma 3-4 m szerokości (jeżeli nie więcej) a dojazdowe często ledwo 2m. Nikt z nadjeżdżających "główną" nie ustąpi jeżeli z jego prawej ktoś nadjedzie, a w razie wypadku będzie winny!

Fabian.

Data: 2011-06-15 11:18:36
Autor: piotrpo
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa(a):
Poza tym czym jest przecięcie 2 dróg rowerowych? Wzdłuż jednej z nich ma być poprowadzony przejazd, czy jak sobie to wyobrażasz?
Przecie ju pisaem - Droga dla rowerw moe mie skrzyowanie z inn drog rowerw, podobnie jak z drog "normaln". Nic nie stoi na przeszkodzie, eby w sytuacji gdy DDR dochodzi do jakiej innej, zamiast robi przejazd rowerowy, po prostu postawi "koniec ddr" a po drugiej stronie skrzyowania pocztek ddr. Na tak wykonanym skrzyowaniu, pierwszestwo dziaa wg. zasad oglnych.
Z jaki tam wzgldw postanowiono jednak zrobi co co si nazywa "przejazdem dla rowerw" podobnie jak "przejcie dla pieszych", wprowadzono specjalne oznakowanie dla obu przypadkw i szczegowe przepisy obowizujce w obrbie tych rozwiza komunikacyjnych.

Data: 2011-06-15 11:22:56
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-15, piotrpo wrote:
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
Poza tym czym jest przecięcie 2 dróg rowerowych? Wzdłuż jednej z nich ma być poprowadzony przejazd, czy jak sobie to wyobrażasz?
Przecież już pisałem - Droga dla rowerów może mieć skrzyżowanie z inną drogą rowerów, podobnie jak z drogą "normalną". Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w sytuacji gdy DDR dochodzi do jakiejś innej, zamiast robić przejazd rowerowy, po prostu postawić "koniec ddr" a po drugiej stronie skrzyżowania początek ddr.

A po co?

Na tak wykonanym skrzyżowaniu, pierwszeństwo działa wg. zasad ogólnych.
Z jakiś tam względów postanowiono jednak zrobić coś co się nazywa "przejazdem dla rowerów" podobnie jak "przejście dla pieszych", wprowadzono specjalne oznakowanie dla obu przypadków i szczegółowe przepisy obowiązujące w obrębie tych rozwiązań komunikacyjnych.

A co niby znak "początek/koniec DDR" zmienia w kwestii pierwszeństwa na
skrzyżowaniu?

Data: 2011-06-15 11:35:59
Autor: piotrpo
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa(a):
On 2011-06-15, piotrpo wrote:
> [...]
 nich ma >> być poprowadzony przejazd, czy jak sobie to wyobraĹźasz?
> [...]
rowerowy
, > po prostu postawić "koniec ddr" a po drugiej stronie skrzyżowania począ

A po co?
Jeeli za skrzyowaniem nie postawi "pocztek DDR" to bdzie to zwyczajna droga.
Na kocu w sumie nie ma takiej potrzeby.

Data: 2011-06-15 12:54:16
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-15, piotrpo wrote:
, > po prostu postawić "koniec ddr" a po drugiej stronie skrzyżowania począ
tek
 > ddr.

A po co?
Jeżeli za skrzyżowaniem nie postawią "początek DDR" to będzie to zwyczajna droga.
Na końcu w sumie nie ma takiej potrzeby.

Ale jeśli wszystkie drogi na skrzyżowaniu to DDR, to takie znaki są
kompletnie zbędne.

Data: 2011-06-15 14:01:39
Autor: piotrpo
[...]

Jest to wtedy skrzyowanie drg rwnorzdnych i moim skromnym zdaniem obowizuje tu regua prawej rki. Z drugiej strony jak widz sposb poruszania si czci uytkownikw tyche drg  - jazda wykiem, jedna apa pisze sms'a, druga drapie genitalia, to skrzyowanie drg rwnorzdnych stanowi chyba zbyt ambitne wyzwanie.

Data: 2011-06-15 13:26:53
Autor: johnkelly
W dniu 2011-06-15 13:22, Jan Srzednicki pisze:
On 2011-06-15, piotrpo wrote:
[...]

Ogólnie zmienia tyle, że w najlepszym razie jest to włączenie się do ruchu a panowie Policjanci w dodatku twierdzą, iż przez takie "skrzyżowanie" rower należy przeprowadzić ponieważ PORD nic nie mówi o przejeżdżaniu przez jezdnię rowerem w poprzek (nie pytaj o podstawy prawne).

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2011-06-15 12:53:06
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-15, johnkelly wrote:
[...]

Nie rozumiem. Ale chyba nie chcę rozumieć.

Data: 2011-06-15 15:11:21
Autor: johnkelly
W dniu 2011-06-15 14:53, Jan Srzednicki pisze:
On 2011-06-15, johnkelly wrote:
[...]

Co tu rozumieć? Jak kończy się DDR i wjeżdżasz na jezdnię to włączasz się do ruchu - art.17.ust.1.p.3a. W dodatku musisz przeprowadzić rower przez jezdnię poprzeczną bo tak się wymyśliło komuś w Policji. Ale nawet pomijając ten wymysł - w świetle PORD nie widzę możliwości by przecięcie się jezdni z DDR uznać za "normalne" skrzyżowanie. Albo masz przejazd rowerowy, albo włączasz się do ruchu.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2011-06-15 15:48:03
Autor: z
johnkelly pisze:
  Albo masz przejazd
rowerowy, albo włączasz się do ruchu.

W mordę.. W mojej okolicy 50% przejazdów a 50% przejść dla pieszych.
Jedni tą subtelną różnicę dostrzegają a inni nie (i to po obu stronach barykady :-) )
Ale cóż... pOSŁOWIE będą mogli się wykazać przy następnej nowelizacji.

Data: 2011-06-16 07:15:43
Autor: piotrpo
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
johnkelly <stara@maciejrozalski.eu> napisa(a):
[...]

Ale jeeli n metrw przed przeciciem si drg kto postawi znak "koniec DDR" to nagle robi si z tego normalne skrzyowanie, czy mi si wydaje? Pomijajc fakt, e jak co to policja bdzie si zastanawia, czy aby jezdnia z kostki nie jest podporzdkowana w stosunku do jezdni z asfaltu oczywicie :)

Data: 2011-06-16 10:36:27
Autor: Fabian
Jedź bezpiecznie - Nowa ustawa rowero wa odc. 6 (ostatni?)
On 16.06.2011 09:15, piotrpo wrote:
johnkelly<stara@maciejrozalski.eu>  napisał(a):

Co tu rozumie�? Jak ko�czy si� DDR i wjeşdşasz na jezdni� to w��czasz
si� do ruchu - art.17.ust.1.p.3a. W dodatku musisz przeprowadzi� rower
przez jezdni� poprzeczn� bo tak si� wymy�li�o komu� w Policji. Ale nawet
pomijaj�c ten wymys� - w �wietle PORD nie widz� moşliwo�ci by przeci�cie

si� jezdni z DDR uzna� za "normalne" skrzyşowanie. Albo masz przejazd
rowerowy, albo w��czasz si� do ruchu.

Ale jeżeli n metrów przed przecięciem się dróg ktoś postawi znak "koniec DDR"
to nagle robi się z tego normalne skrzyżowanie, czy mi się wydaje? Pomijając
fakt, że jak coś to policja będzie się zastanawiać, czy aby jezdnia z kostki
nie jest podporządkowana w stosunku do jezdni z asfaltu oczywiście :)

Pytanie co będzie za znakiem "koniec DDR". Znak C-13 stawia się na wydzielonych DDR więc za C-13a będzie raczej chodnik gdzie rowerem nie wolno i tym bardziej żadnego skrzyżowania dalej nie będzie, bo nie będzie jezdni.

Fabian.

Data: 2011-06-16 12:22:50
Autor: z
Fabian pisze:

[...]

Dobre :-) jest jeszcze ciekawiej niż myślałem. Trzeba zsiadać z roweru już przed znakiem "koniec DDR" :-)

Data: 2011-06-16 13:32:06
Autor: Fabian
On 16.06.2011 12:22, z wrote:
Fabian pisze:

[...]

Po chodniku nie można jeździć, ale można przezeń przejechać czy na niego wjechać np. w celu zaparkowania. Tak samo jak w przypadku samochodu. Nikt nie wpycha przecież samochodu na chodnik czy przez chodnik ;)

Wydaje mi się, że kiedyś można nawet było jeździć samochodem wzdłuż chodnika, ale zmienili przepisy. (jak piszę bzdury to poprawcie)

Fabian.

Data: 2011-06-16 13:38:32
Autor: z
Jedź bezpiecznie - Nowa ustawa rowero wa odc. 6 (ostatni?)
Fabian pisze:

Te wszystkie przepisy są co najmniej głupie. W mojej okolicy rowerzysta   stosujący sie do nich wyglądałby na co najmniej idiotę.
A jak chcesz normalnie się poruszać (oczywiście nie wadząc nikomu) to z założenia masz gwarantowany mandat 100 czy ile tam złotych. :-(

Data: 2011-06-16 16:52:25
Autor: johnkelly
W dniu 2011-06-16 09:15, piotrpo pisze:

[...]

To wtedy się zrobi niewiadomo co. Bo jezdnią toto się nie staje tylko dlatego, że skończyła się DDR. Prędzej dojdą do wniosku, że to chodnik i powinieneś rower prowadzić.

Żeby to było normalne skrzyżowanie to na obu krańcach powinien stać B1+T22+B41(po obu stronach). Wtedy masz zakaz ruchu wszystkiego z wyjątkiem rowerów.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2011-06-15 20:12:48
Autor: Fabian
On 15.06.2011 13:26, johnkelly wrote:
"skrzyżowanie" rower należy przeprowadzić ponieważ PORD nic nie mówi o
przejeżdżaniu przez jezdnię rowerem w poprzek (nie pytaj o podstawy
prawne).

Troszkę bzdura. Jak by nie można było przejechać przez jezdnie z podjazdu jednej posesji na podjazd posesji na przeciwko. No, chyba że jest linia ciągła, ale to co innego.

Fabian.

Data: 2011-06-16 18:45:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 15 Jun 2011, Fabian wrote:

On 15.06.2011 13:26, johnkelly wrote:
"skrzyowanie" rower naley przeprowadzi poniewa PORD nic nie mwi o
przejedaniu przez jezdni rowerem w poprzek (nie pytaj o podstawy
prawne).

Troszk bzdura. Jak by nie mona byo przejecha przez jezdnie z podjazdu jednej posesji na podjazd posesji na przeciwko. No, chyba e jest linia ciga, ale to co innego.

IMVHO naleaoby zada pytanie, czy w takim przypadku wolno przejecha
w poprzek np. traktorem.
  I wyjani, e rolnik moe nie by chtny do pchania ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-18 10:04:47
Autor: kaczor1
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Dorzucam do teorii, e DDR niema jezdni.

Dziennik Ustaw Nr220 poz.2181

"4.1 Zasady oglne
[...]
P-10 przejcie dla pieszych
P-11 przejazd dla rowerzystw

Znaki te wyznaczaj powierzchnie jezdni lub torowiska tramwajowego
przeznaczon
do poprzecznego ruchu, odpowiednio pieszych lub rowerzystw."

Czyli, albo DDR ma jezdnie i kropka, albo wszystkie przejcia dla
pieszych na
DDR, nie s przejciami, bo nie stanowi powierzchni jezdni...

www.kaczor2.blogspot.com

Data: 2011-06-15 20:11:48
Autor: Fabian
On 15.06.2011 13:18, piotrpo wrote:
Fabian<fabian1234567890@gazeta.pl>  napisał(a):

Poza tym czym jest przeci�cie 2 dróg rowerowych? Wzd�uş jednej z nich ma
by� poprowadzony przejazd, czy jak sobie to wyobraşasz?
[...]
ddr. Na tak wykonanym skrzyżowaniu, pierwszeństwo działa wg. zasad ogólnych.

O matko! To nie jest skrzyżowanie, gdyż jezdnie nie krzyżują się. Jedna jezdnia (rowerowa) kończy się przed jezdnią dla samochodów i inna jezdnia (rowerowa) zaczyna się po drugiej stronie jezdni dla samochodów. W takim wypadku przejeżdżasz w poprzek jezdni!

Fabian.

Data: 2011-06-15 18:16:06
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-15, Fabian wrote:
[...]

A co właściwie powoduje, że jakaś jezdnia "kończy się"?

Data: 2011-06-16 08:52:31
Autor: Fabian
On 15.06.2011 20:16, Jan Srzednicki wrote:
On 2011-06-15, Fabian wrote:
[...]

Koniec asfaltu, utwardzenia, krawężnik? No chyba, że rowerowa, wtedy odpowiedni znak.

Fabian.

Data: 2011-06-16 13:38:40
Autor: Coaster
On 6/15/11 8:16 PM, Jan Srzednicki wrote:
On 2011-06-15, Fabian wrote:
[...]

Rozne rzeczy:
http://tinyurl.com/3r9k6tw
http://tinyurl.com/3nhcma7
http://tinyurl.com/3bxfl48
;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-14 16:25:16
Autor: Fabian
On 14.06.2011 11:46, climbus wrote:

Pomogy by te case'y w konkretnych rnych sytuacjach.

Np: http://tnij.org/jerozolimskie

Kto tu ma pierwszestwo?

To akurat jest oczywiste.

art. 27 ust 1a

Fabian.

Data: 2011-06-14 05:46:19
Autor: Pawe(Suw)
W dniu 2011-06-13 18:32, Marcin Hya pisze:
On 2011-06-13 16:52, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Podstawowa zasada PIERWSZESTWO Z PRAWEJ.

Data: 2011-06-14 11:30:31
Autor: Marcin Hya
On 2011-06-14 05:46, "Pawe(Suw)" wrote:
Podstawowa zasada PIERWSZESTWO Z PRAWEJ.

Niekoniecznie, jeli ulica ma znak D-1.

marcin ha
--
Miasta dla rowerw http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2011-06-14 12:10:40
Autor: cytawa
  PanRatio pisze:
Tym razem widzowie zadaj pytania:

http://www.youtube.com/watch?v=F_wvblGDN2o

Moja opinia o panu ekspercie  sie wzmocnila. Nie wiem,  czy z racji pelnionej funkcji czy mieszkania w Polsce  pan ma typowy niemiecki :) sposob pojmowania prawa.

Rzecz dotyczy rowerzysty jadacemu legalnie po chodniku (z dzieckiem w foteliku) i prejezdzajacemu przez przejscie dla pieszych. Czy musi koniecznie zejsc z roweru czy moze z minimalna predkoscia sie przetoczyc. Argumentem czlowieka byl rzeczywisty problem , ze przy schodzeniu z obciazonego nierowno roweru latwo rower wywrocic. To szczera prawda i latwo o problem z dzieckiem w foteliku.

Pan ekspert twardo mowi, ze prawo to prawo i zaczyna wymyslac argumenty, ze jeden przetoczy sie, drugi przejedzie a trzeci przeleci i tragedia gotowa. I ze on sam dobrze wie jak sie jezdzi z fotelikiem.
Wydaje mi sie, ze jednak nie wie. Sam widzialem takie upadki z dzieckiem przy schodzeniu z roweru.

Poza tym twardo o bezpardonowo krytykuje mlodego czlowieka, ktory przejechal co prawda po przejsciu obok istniejacego przejazdu rowerowego ale wyraznie zrobil to z maksymalna uwaga, przepuscil wszelkie jadace samochody ( tez nielegalnie bo przeciez na przejezdzie mialby pierwszenstwo :D ) a potem sobie bezpiecznie i wolno przejechal.

Poludniowy a rowniez angielski sposob pojmowania prawa jest taki, ze swiatla sa dla bezpieczenstwa ale jesli na drodze jest bezpiecznie i nie ma samochodow to pieszemu i rowerzyscie praktycznie wszystko wolno.
Osobiscie widzialem np. w Atenach przejezdzajace przez skrzyzowanie na czerwonym swietle samochody, w sytuacji gdy wszystkie inne stoja zakorkowane. I to na oczach policji, ktora wrecz zachecala do tego.

Dla naszego pana eksperta rzecz niepojeta.

Jan Cytawa

Data: 2011-06-14 12:17:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-14 12:10, cytawa pisze:
Rzecz dotyczy rowerzysty jadacemu legalnie po chodniku (z dzieckiem w
foteliku)

Dziecko w foteliku uprawnia do legalnej jazdy po chodniku?

--
Liwiusz

Data: 2011-06-14 12:04:17
Autor: piecia aka dracorp
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Dnia Tue, 14 Jun 2011 12:17:22 +0200, Liwiusz napisa(a):

Dziecko w foteliku uprawnia do legalnej jazdy po chodniku?
A co? Ju cwany plan si zalg w gowie? Coby kupi fotelik i lalk :)

Bo mi tak.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-06-14 14:10:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-14 14:04, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Tue, 14 Jun 2011 12:17:22 +0200, Liwiusz napisa(a):

Dziecko w foteliku uprawnia do legalnej jazdy po chodniku?
A co? Ju cwany plan si zalg w gowie?

Nie, po prostu nie zgadzam si z powyszym i z chci si dowiem jaki to tok mylenia wywid autora tego pomysu na manowce.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-14 13:17:00
Autor: piotrpo
Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(a):
> [...]

Nie, po prostu nie zgadzam si z powyszym i z chci si dowiem jaki to tok mylenia wywid autora tego pomysu na manowce.

W tym telewizyjnym arcydziele jaki widz tak stwierdzi w swoim zapytaniu. Nie wiem w ktrej minucie, bo mi si nie chce tego jeszcze raz.

Data: 2011-06-14 15:35:29
Autor: Mariusz Kruk
Jedź bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "piotrpo"

le stwierdzi.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-14 16:26:11
Autor: Fabian
On 14.06.2011 15:17, piotrpo wrote:

W tym telewizyjnym arcydziele jaki widz tak stwierdzi w swoim zapytaniu. Nie
wiem w ktrej minucie, bo mi si nie chce tego jeszcze raz.

Kiepska linia obrony ;)

Fabian.

Data: 2011-06-14 17:22:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-14 15:17, piotrpo pisze:
[...]

Nie twierdzi tak.

"a o tym chodniku pisze dlatego, e opiekun dziecka, ktre ma 10 lat, moe korzysta z chodnika razem z nim [opiekunem], natomiast on wiozcy dziecko w foteliku nie moe wjecha na chodnik. Jak rozwiza ten problem?".

--
Liwiusz

Jed bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)