Jedź bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)

Data: 2011-06-14 12:10:40
Autor: cytawa
Jedź bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
  PanRatio pisze:
Tym razem widzowie zadają pytania:

http://www.youtube.com/watch?v=F_wvblGDN2o

Moja opinia o panu ekspercie  sie wzmocnila. Nie wiem,  czy z racji pelnionej funkcji czy mieszkania w Polsce  pan ma typowy niemiecki :) sposob pojmowania prawa.

Rzecz dotyczy rowerzysty jadacemu legalnie po chodniku (z dzieckiem w foteliku) i prejezdzajacemu przez przejscie dla pieszych. Czy musi koniecznie zejsc z roweru czy moze z minimalna predkoscia sie przetoczyc. Argumentem czlowieka byl rzeczywisty problem , ze przy schodzeniu z obciazonego nierowno roweru latwo rower wywrocic. To szczera prawda i latwo o problem z dzieckiem w foteliku.

Pan ekspert twardo mowi, ze prawo to prawo i zaczyna wymyslac argumenty, ze jeden przetoczy sie, drugi przejedzie a trzeci przeleci i tragedia gotowa. I ze on sam dobrze wie jak sie jezdzi z fotelikiem.
Wydaje mi sie, ze jednak nie wie. Sam widzialem takie upadki z dzieckiem przy schodzeniu z roweru.

Poza tym twardo o bezpardonowo krytykuje mlodego czlowieka, ktory przejechal co prawda po przejsciu obok istniejacego przejazdu rowerowego ale wyraznie zrobil to z maksymalna uwaga, przepuscil wszelkie jadace samochody ( tez nielegalnie bo przeciez na przejezdzie mialby pierwszenstwo :D ) a potem sobie bezpiecznie i wolno przejechal.

Poludniowy a rowniez angielski sposob pojmowania prawa jest taki, ze swiatla sa dla bezpieczenstwa ale jesli na drodze jest bezpiecznie i nie ma samochodow to pieszemu i rowerzyscie praktycznie wszystko wolno.
Osobiscie widzialem np. w Atenach przejezdzajace przez skrzyzowanie na czerwonym swietle samochody, w sytuacji gdy wszystkie inne stoja zakorkowane. I to na oczach policji, ktora wrecz zachecala do tego.

Dla naszego pana eksperta rzecz niepojeta.

Jan Cytawa

Data: 2011-06-14 12:17:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-14 12:10, cytawa pisze:
Rzecz dotyczy rowerzysty jadacemu legalnie po chodniku (z dzieckiem w
foteliku)

Dziecko w foteliku uprawnia do legalnej jazdy po chodniku?

--
Liwiusz

Data: 2011-06-14 12:04:17
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 14 Jun 2011 12:17:22 +0200, Liwiusz napisał(a):

Dziecko w foteliku uprawnia do legalnej jazdy po chodniku?
A co? Już cwany plan się zalągł w głowie? Coby kupić fotelik i lalkę :)

Bo mi tak.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-06-14 14:10:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-14 14:04, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Tue, 14 Jun 2011 12:17:22 +0200, Liwiusz napisał(a):

Dziecko w foteliku uprawnia do legalnej jazdy po chodniku?
A co? Już cwany plan się zalągł w głowie?

Nie, po prostu nie zgadzam się z powyższym i z chęcią się dowiem jaki to tok myślenia wywiódł autora tego pomysłu na manowce.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-14 13:17:00
Autor: piotrpo
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> A co? Już cwany plan się zalągł w głowie?

Nie, po prostu nie zgadzam się z powyższym i z chęcią się dowiem jaki to tok myślenia wywiódł autora tego pomysłu na manowce.

W tym telewizyjnym arcydziele jakiś widz tak stwierdził w swoim zapytaniu. Nie wiem w której minucie, bo mi się nie chce tego jeszcze raz.

Data: 2011-06-14 15:35:29
Autor: Mariusz Kruk
JedĹş bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "piotrpo"

Źle stwierdził.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-14 16:26:11
Autor: Fabian
On 14.06.2011 15:17, piotrpo wrote:

W tym telewizyjnym arcydziele jakiś widz tak stwierdził w swoim zapytaniu. Nie
wiem w której minucie, bo mi się nie chce tego jeszcze raz.

Kiepska linia obrony ;)

Fabian.

Data: 2011-06-14 17:22:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-14 15:17, piotrpo pisze:
[...]

Nie twierdzi tak.

"a o tym chodniku pisze dlatego, że opiekun dziecka, które ma 10 lat, może korzystać z chodnika razem z nim [opiekunem], natomiast on wiozący dziecko w foteliku nie może wjechać na chodnik. Jak rozwiązać ten problem?".

--
Liwiusz

Jedź bezpiecznie - Nowa ustawa rowerowa odc. 6 (ostatni?)