Jeseniki czy Jesioniki

Data: 2011-04-24 20:25:01
Autor: CC
Jeseniki czy Jesioniki
Jeszcze tytułem uzupełnienia:

A skąd u mnie takie wątpliwości? Mieszkając na Opolszczyźnie, która
bądź co bądź jest regionem bezpośrednio sąsiadującym z tymi górami, w
mowie potocznej czy też lokalnych publikacjach prasowych nigdy nie
spotkałem się z wersją JESIONIKI. Czy zatem nie jest wytwór jakiejś
"Komisji Do Nazywania Wszystkiego Po Swojemu"?

Podejrzewam (acz nie mam pewności), że tej samej komisji, pod kierownictwem Orłowicza, która ustaliła oficjalne nazwy wszystkich pasm sudeckich.
A to, że w tej chwili ludzie są leniwi i wolą użyć nazwy oryginalnej, mimo że istnieje polski odpowiednik... przecież to dotyczy nie tylko Sudetów, ale i słowackich Tatr, gdzie polskie nazwy mają przynajmniej półtora wieku tradycji.

CC

Jeseniki czy Jesioniki