Jesli ktos mialby chwilke....

Data: 2009-10-12 15:22:54
Autor: Iwon(K)a
Jesli ktos mialby chwilke....
...to baaaardzo bym prosila o polecenie filmow do ogladniecia. Znow za oceanem bedzie festwial filmow polskich, a ze recenzji wiele na necie wolalabym uslyszec pare opinii od osob z tej grupy :) Z gory dziekuje. Na razie szperam i notuje co warto a co nie sama.....
http://www.pffamerica.com/program.htm

Data: 2009-10-12 17:57:27
Autor: Ensitherum
Jesli ktos mialby chwilke....
  Iwon(K)a pisze:
http://www.pffamerica.com/program.htm

zbyt wielu nie widziałem (zwłaszcza tegorocznych), ale spróbuję uporządkować kilka informacji:

POPIEŁUSZKO. WOLNOŚĆ JEST W NAS - da się obejrzeć, chociaż ksiądz Jerzy na pewno zasłużył na lepszy film

GENERAŁ NIL - film ważny, bardzo przyzwoicie zrobiony, choć nie jest to Bugajski z 'Przesłuchania'. mimo to chyba najlepszy polski film historyczny od wielu lat.

GALERIANKI - kilka lat temu na festiwalu offowym widziałem w wersji 30-min. i wydał mi się udany, ale pełnometrażowe przeróbki mają to do siebie, że czasem wychodzi z nich gówno. tak było ze znakomitą, niezależną 'Manną', która po obróbce Ślesickiego nadaje się do śmieci.

MAŁA MOSKWA - pretensjonalne nudy, chyba wyłącznie dla wielbicieli melodramatów. kuriozalny deszcz nagród na czele ze Złotymi Lwami.

33 SCENY Z ŻYCIA - może być, ale dużo słabszy niżby wynikało z wielu recenzji czy nagród.

CZAS HONORU - nie potrafię oglądać tego syfu, przebrnąłem jedynie przez pierwszy odcinek.

Data: 2009-10-12 19:56:51
Autor: Skylla
Jesli ktos mialby chwilke....
MAŁA MOSKWA - pretensjonalne nudy, chyba wyłącznie dla wielbicieli melodramatów. kuriozalny deszcz nagród na czele ze Złotymi Lwami.

Najlepszy polski film od wielu lat. Ciekawy temat, miejsce i czas. Doskonale zrobiony warsztatowo. A że przy okazji melodramat, cóż....

33 SCENY Z ŻYCIA - może być, ale dużo słabszy niżby wynikało z wielu recenzji czy nagród.
Niezłe, ale strasznie dołujące, jak każdy zresztą film o umieraniu. Mnie wykończył...
S.

Data: 2009-10-12 20:14:06
Autor: Ensitherum
Jesli ktos mialby chwilke....
Skylla pisze:
33 SCENY Z ŻYCIA - może być, ale dużo słabszy niżby wynikało z wielu recenzji czy nagród.
Niezłe, ale strasznie dołujące, jak każdy zresztą film o umieraniu. Mnie wykończył...

e tam, jak na film o umieraniu wcale nie taki dołujący:]
obejrzyj sobie 'Der Freie Wille' (zresztą genialny film) to wszystkie inne wydadzą Ci się radosne, tryskające optymizmem z każdego kadru.
nawet Lilja-4-ever.

Data: 2009-10-13 13:50:45
Autor: MariuszL
Jesli ktos mialby chwilke....

[...]

a co powiesz o warsztacie Leslawa Zurka? IMO kompletna pomylka. Jego "gra" zepsula caly ten film.
Mariusz

Data: 2009-10-13 18:28:04
Autor: Ensitherum
Jesli ktos mialby chwilke....
MariuszL pisze:
a co powiesz o warsztacie Leslawa Zurka? IMO kompletna pomylka. Jego "gra" zepsula caly ten film.

Żurek to tylko gwóźdź do trumny:] imho scenariusz był do dupy, nie wiem po co ten film powstał. jakiś kolubrynowy ładunek banałów upakowany w atrakcyjną i dopracowaną wizualnie formę. widać, że granty rozdawane są niewłaściwym osobom.

Data: 2009-10-14 00:44:02
Autor: Robert Gosik
Jesli ktos mialby chwilke....
[...]

Dla mnie to byla calkiem niezla basn kostiumowa. Proba doszukiwania sie w tym filmie jakiejs glebi, realnosci historycznej moze zepsuc odbior.
Kontrowersje jakie wzbudza ten film sa wystarczajaca reklama by go obejrzec i wyrobic sobie wlasne zdanie.

Data: 2009-10-14 01:22:01
Autor: Ensitherum
Jesli ktos mialby chwilke....
[...]

mnie to raczej wpędza w depresję gdy pomyślę sobie, że byle czeska 'mega'-produkcja historyczna typu 'Ciemnoniebieski świat' czy 'Żelary' wypada przy 'Małej Moskwie' tak jak czescy piłkarze w ostatnim meczu z naszymi orłami. miazga.

Data: 2009-10-14 15:33:12
Autor: Skylla
Jesli ktos mialby chwilke....
Dla mnie to byla calkiem niezla basn kostiumowa.
Zapewniam cię, że dla osób pamietających tamte czasy to nie jest żadna baśń.

Data: 2009-10-14 18:47:15
Autor: Robert Gosik
Jesli ktos mialby chwilke....
Dla mnie to byla calkiem niezla basn kostiumowa.
Zapewniam cię, że dla osób pamietających tamte czasy to nie jest żadna baśń.

:) Prosze bez banalow.
Jazeli chcesz ten firm odbierac jako opowiesc o pewnej "realnej" historii w scenografii Legnicy 68 to sobie odpusc. Szkoda czasu.
Jesli jestes w stanie podejsc do niego bez "doswiadczen" historycznych i nie szukac glebi psychologicznej bohaterow, to IMHO ten film przyjemnie sie oglada.
I tylko tyle.

Data: 2009-10-14 20:09:43
Autor: Skylla
Jesli ktos mialby chwilke....
[...]
I to jest jedyne słuszne zdanie, tak? Marnujesz się - wstąp do pis... ;-)

Data: 2009-10-15 00:46:35
Autor: Robert Gosik
Jesli ktos mialby chwilke....
I to jest jedyne słuszne zdanie, tak?

Oczywiscie! Kto ma inne ten z milicji. :)

Jesli ktos mialby chwilke....