Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?

Data: 2009-09-12 15:13:44
Autor: Wreith
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
  Witam.
  Szukamy auta dla rodziny 2+2, z pojemnym bagażnikiem. Po kilku wpadkach z oglądanymi używanymi Zafirami,Vectrami,Cromami zaczęliśmy zastanawiać się nad nowym samochodem.
  Byliśmy dziś z Żona na jeździe próbnej nowym Ceed'sw (po faceliftingu).1,6 Crdi, wersja Optimum (min.dwustrefowa klimatyzacja),czujniki parkowania i ESP wychodzi za ok.71.000 zł.Wrażenia z jazdy pozytywne(może trochę dziwnie pracujące wspomaganie i praca skrzyni biegów),cena do zaakceptowania.
  Zastanawiamy się tylko co może być sensowną alternatywą dla tej kijanki? Czy moglibyście zaproponować bezpieczny,rodzinny samochód z sensownym wyposażeniem (koniecznie klima, niekoniecznie diesel) za kwotę ok.70-75.000 zł?
  Pozdrawiam.

Data: 2009-09-12 15:31:35
Autor: marjan
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Wreith pisze:
[...]

Może jakaś Octavia kombi?

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-09-12 15:44:58
Autor: Pawel
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Czy moglibyście zaproponować bezpieczny,rodzinny samochód z
sensownym wyposażeniem (koniecznie klima, niekoniecznie diesel) za kwotę ok.70-75.000 zł?

Z taką kasą można już powoli uderzać w segment D.
Natomiast może warto rozejrzeć się np za Focusem?

Data: 2009-09-12 16:52:07
Autor: Michal
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
ok.70-75.000 zł?

Z taką kasą można już powoli uderzać w segment D.

VW Jetta (bagaznik wiekszy niz pasek)
VW Golf Variant
Skoda Octavia

albo z klekotkiem TDI albo z benzynka TSI :-)

MK

Data: 2009-09-12 20:33:38
Autor: AA
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
albo z klekotkiem TDI albo z benzynka TSI :-)

Dlaczego TSI jako alternatywa dla TDI ?

AA

Data: 2009-09-12 23:43:31
Autor: Wreith
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
AA pisze:
albo z klekotkiem TDI albo z benzynka TSI :-)

Dlaczego TSI jako alternatywa dla TDI ?

AA
  Chyba ciut rozumiem Kolegę :-)
  Nie jestem zbyt wrażliwy na sprawy techniczne,nie jestem zbyt wrażliwy estetycznie,ale ile razy widzę dumnego właściciela samochodu z silnikiem TDI podczas dodawania gazu (a właściwie stawiania zasłony dymnej...)to pomimo genialnej elastyczności, dość dobrej bezawaryjności i odporności na polskie paliwo i serwis czuje odrzut...Od TDI niestety...
  Byłoby pewnie inaczej,ale sam jeżdżę kilkuletnimi dieslami różnych firm i wiem,że można to zrobić lepiej.
  A planowane roczne przebiegi prywatnego samochodu nie uzasadniają zakupu diesla.Choć ku temu skłaniają sentyment i opinia,że to idealny silnik do rodzinnego kombi.
  Pozdrawiam.

Data: 2009-09-12 17:31:46
Autor: kowtow
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Ja bym brał
Skoda octavia
albo Fiat Linea lub Croma

Data: 2009-09-12 18:52:47
Autor: AL
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Wreith pisze:
[...]

Xsara Picasso - jesli myslisz rzeczywiscie o aucie rodzinnym - ustawnosc w srodku/wnetrze/wygoda no i funkcjonalnosc. Konstrukcja sprawdzona z HDI 110KM (pelne wyposazenie) zmiescisz sie w 70kpln

jako alternatywa C4 Picasso (ale nie wiem, czy w tej cenie kupisz nowy - ale moze jakies promocje?)
C3 Picasso - mniejsza alternatywa - ale wg Niemcow jeden z najfajniejszych nowych aut w tym segmencie

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-12 22:37:57
Autor: Waldek Godel
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Dnia Sat, 12 Sep 2009 18:52:47 +0200, AL napisał(a):

Xsara Picasso - jesli myslisz rzeczywiscie o aucie rodzinnym - ustawnosc w srodku/wnetrze/wygoda no i funkcjonalnosc. Konstrukcja sprawdzona z HDI 110KM (pelne wyposazenie) zmiescisz sie w 70kpln

Jest mały problem - wersje z pełnym wyposażeniem nie są już produkowane od
ponad roku. Nawet HDi 110 już nie jest dostępny, niestety. To już naprawdę
jest końcówka produkcji tego modelu.
Zostały dwa silniki - 1.6i i 1.6 HDi 90 KM. Wyłącznie manualna skrzynia
biegów, wyłącznie wersja SX Pack. Nie da się zamówić (nawet za dopłatą)
szklanego dachu.
Niemniej jak ktoś nie musi się ścigac, to nawet te 90 KM jedzie i mało
pali, a SX pack jest nienajgorzej wyposażona.

Ale C3 Picasso może byc niezłą alternatywą.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-13 11:07:44
Autor: AL
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Waldek Godel pisze:
[...]

werja exclusive zniknela z oferty na poczatku 2007 roku
Od czerwca 2007 roku nie dalo sie juz zamowic z panoramicznym dachem
Webasto - producent - zaprzestal w tymze roku produkcji tych dachow
(skad wiem? przechodzilem cala ta procedure ;)

Co do wersji HDI 110KM - to troche by to bylo dziwne, by ta wersje wycofali. Ta wersja miala w standardzie ESP

Co wersji wyposazenia to mozna zamowic SX Pack + pakiet elektryczny (skladane lusterka, czujniki cofania, czujniki deszczu/swiatla)

Z automatyczna skrzynia biegow byl tylko silnik 2.0i 16v, ktory to w PL nie byl bodajze oficjalnie sprowadzany, w EU wycofany w 2005 lub 2006 roku - Nadal jednak wykorzystywany jest w wersjach na Poludniowa Ameryke o raz Azje (zreszta tam X.Picasso przeszedl dodatkowy FL - przednia maska upodobniajaca do nowych modeli)

Niemniej jak ktoś nie musi się ścigac, to nawet te 90 KM jedzie i mało
pali, a SX pack jest nienajgorzej wyposażona.

tez tak sadze

Ale C3 Picasso może byc niezłą alternatywą.

ale chyba jednak mniejszy od Xsary Picasso

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-13 23:24:09
Autor: AL
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 13 Sep 2009 11:07:44 +0200, AL napisał(a):

Co do wersji HDI 110KM - to troche by to bylo dziwne, by ta wersje wycofali. Ta wersja miala w standardzie ESP

A jednak - spójrz na stronę citroena, jest tylko 90KM.
no to szkoda :(
widac, ze powoli beda wycofywac model z rynku

[...]

to jest trzeci rodzaj prawdy, były również 1.6HDI

ale automat byl tylko z 2.0i 16v - czytaj to jako silnik benzynowy

Ze HDI przeszlo z 2.0 (90KM) na 1.6 (92 lub 110KM) to kazdy chyba juz wie :)
Podobnie z silnikami benzynowymi 1.8 16v 1.6 8v zastapiono 1.6i 16v 110KM

za to automatyczna skrzynia w X.Picasso bylo tylko z benzynowym 2.0i 16v (136KM)

Ale C3 Picasso może byc niezłą alternatywą.

ale chyba jednak mniejszy od Xsary Picasso

nie tak dużo - porównaj oryginały, czyli Berlingo, nowe Berlingo i Nemo (bo
Picasso to osobowa wersja Berlingo, a C3 Picasso to wersja Nemo) - okaże
się, że Nemo ma identyczną ładowność jak Berlingo.

X.Picasso z Berlingo ma tylko wspolne tylne zawieszenie
Przod pochodzi ze zwyklej Xsary.

Jesli juz mowa o Berlingo - to niech autor watku zwroci uwage jeszcze na ten model w wersji osobowej - IMHO przeogromny jak na rodzine - spokojnie dwa wozki do bagaznika wejda

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-12 23:27:57
Autor: Wreith
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
AL pisze:
Wreith pisze:
[...]

  Dzięki za pomysł.Będę musiał zerknąć na Xsarkę. Kilka lat temu jeździłem takową,ale ze słabszym silnikiem.Pamiętam,że była bardzo wygodna,dość bezawaryjna jak na firmowy samochód, nie jestem tylko pewien,czy do bagażnika upchnę dwa wózki.
  Pozdrawiam.

Data: 2009-09-13 11:31:59
Autor: Pa_blo
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?

Użytkownik "Wreith" <wreith@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8h3ph$91q$1inews.gazeta.pl...

[...]

2 wozki, nawet zlozone, to dosc spory bagaz..
Moze Grand Scenic ?
Kiedy z zona musialem wozic 2 wozki lub wozek i rower, idealnie sprawdzal sie Grand Voyager z wywalona ostatnia kanapa. Najpierw byl 99 r pozniej 2005 - dosc krotko. Oba palily okolo 15 l gazu, nie byly specjalnie awaryjne, ten z 99 r mial tylko problemy z podwoja klima. Skrzynie na ktore inni ludzie narzekali chodzily jak zloto

Picasso

Data: 2009-09-13 13:46:51
Autor: szwagier
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?

[...]

Bez skladania bedzie trudno, po zlozeniu - bez problemu,

szwagier

Data: 2009-09-12 21:58:45
Autor: mk
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Wreith pisze:

Jej napisałes to tyle razy, że aż strach. A może to prowakacja.
Na odpowiedz bym raczej nie liczył bo ci z tego forum nie lubią kijanek nie wiem czemu. Mi na podobne pytanie (jakis czas temu) nie odpowiedział nikt a potem wyczytałem czemu. Poprostu ludzie (niektórzy) na tym forum nie lubią kijanek.
Pozdrawiam

Data: 2009-09-13 00:37:14
Autor: Bastion
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?

Użytkownik "mk" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8gum0$o65$1atlantis.news.neostrada.pl...
Wreith pisze:

[...]

Co to jest ta kijanka?
Chodzi o takie auto na F w ktorym nie wiadomo gdzie jest przod a gdzie tyl?
Pytam absolutnie powaznie.

Data: 2009-09-13 11:09:32
Autor: AL
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
mk pisze:
Wreith pisze:

[...]

kazdy ma swoj rozum i tak wybierze wg swojego uznania
jesli chce Kia - to kupi Kia i zadna _grupa dyskusyja_ tego nie zmieni

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-12 22:12:51
Autor: Bastion
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?

Użytkownik "Wreith" <wreith@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8g6qs$93j$1inews.gazeta.pl...
 Witam.
 Szukamy auta dla rodziny 2+2, z pojemnym bagażnikiem. Po kilku wpadkach z oglądanymi używanymi Zafirami,Vectrami,Cromami

Zapytam z ciekawosci... dlaczego nie zdecydowales sie na Zafire?
Jakies ogladales jakies felerne egzemplarze czy ogolnie model Ci nie podchodzi?

Data: 2009-09-12 23:24:10
Autor: Wreith
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Bastion pisze:

[...]

  Zafirki B ( od 2005 z silnikiem CDTi) bardzo mi/nam sie podobają,wydaje sie być autem idealnym,ale niestety:
nowa, sensownie wyposażona kosztuje sporo, a używki na które się natknąłem, pomimo tego, że w opisie/na zdjęciu/na pierwszy rzut oka były   bardzo obiecujące, to w realu okazały sie baaardzo rozczarowujące (puknięty i to zdrowo,dymiący,ewidentnie z większym przebiegiem niż w opisie i na liczniku,a ja nie wierzę w sprowadzone z zachodu diesle od dziadka,z rocznym przebiegiem na poziomie 5-10.000 km,ze stukająca podejrzanie dwumasą, itd.)...
  I dlatego rozważamy opcje zakupu nowego samochodu z salonu.
  Pozdrawiam

Data: 2009-09-13 00:25:45
Autor: Bastion
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?

[...]

Osobiscie balbym sie kupowac cos z pod znaku KIA,  w zestawieniach
awaryjnosci jeszcze do niedawna ta marka wychodzila bardzo slabo.
Kiedys wklejalem na tym forum wyniki testow awaryjnosci dla Kia Carnival i
to bylo chyba najbardziej awaryjne auto w historii ADAC i DECRy.

Na tym forum (zreszta w mediach tez) jeszcze jakos w tym roku albo rok temu
pojawialy sie bardzo zle opinie o serwisie KIA.
Na nowego Ceeda dostaniesz (zdaje sie) 7 lat gwarancji i  przez te 7 lat
bedziesz zwiazany z drogim i malo profesjonalnym ASO.

Na twoim miejscu szukalbym jakiegos naprawde sprawdzonego i rodzinnego auta:
VW Sharan, Opel Zafira, Toyota Corolla Verso?

Taka jest moja opinia na dzien dzisiejszy.

Bastion
Pozdrawiam popijajac browczyka;)

Data: 2009-09-13 00:37:50
Autor: Cavallino
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:

Osobiscie balbym sie kupowac cos z pod znaku KIA,  w zestawieniach
awaryjnosci jeszcze do niedawna ta marka wychodzila bardzo slabo.

Akurat co do Ceeda, to takich obaw większych nie ma, auto wykonane bardzo porządnie.
No i nie wiem jakie zestawienia widziałeś, ja widziałem dokładnie odwrotne.

Kiedys wklejalem na tym forum wyniki testow awaryjnosci dla Kia Carnival i
to bylo chyba najbardziej awaryjne auto w historii ADAC i DECRy.

Tyle że to nie jest zestawienie awaryjności.

Na nowego Ceeda dostaniesz (zdaje sie) 7 lat gwarancji i  przez te 7 lat
bedziesz zwiazany z drogim i malo profesjonalnym ASO.

Drogim bo?
250 zł za przegląd to nie jest jakaś wygórowana kwota.
Norauto i inne badziewie nie zrobi Ci przeglądu wiele taniej.

Data: 2009-09-13 01:05:37
Autor: Wreith
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?

[...]

  Fakt, że najgorszą rzeczą jakiej się spodziewam po KIA Ceed to...serwis.W necie krąży masa newsów o awaryjności Ceed-ów, ale tak naprawdę 90%  z nich to pierdoły typu regulacja fotela góra-dół.
Carnivala-a nie rozważam nawet przez chwile, o jego awaryjności opowiadali mi nawet w firmowym salonie :-)
  Niestety wszystkie wymienione (nowe) nie mieszczą sie w budżecie(i tak już naciągniętym-pierwotnie było 40-45.000 zł na używany).
  Pozdrawiamy.Ja i Tyskie :-)

Data: 2009-09-13 10:19:38
Autor: KZ
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Wreith wrote:
[...]

Cee'dem (nie SW) jeżdżę ponad dwa lata i jakbym teraz kupował samochód to też bym kupił Cee'da. Z serwisem generalnie problemy są, ale ja mam tylko dobre doświadczenia (z Warszawskim Carserwisem konkretnie).

KZ

Data: 2009-09-12 22:25:39
Autor: newsrider
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Skoda Octavia II albo poczekać na wyprzedaże pod koniec roku i w tej cenie powinien zmieścić się wtedy Passat

Data: 2009-09-13 21:37:25
Autor: MichG
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Wreith pisze:
[...]
Grand C4 Picasso, 2 latek, koniecznie krajowy. Będzie Pan zadowolony, i Pani też. ;-).
Używam od roku i jest super :-). Wygodny, przestronny, dobrze wyposażony. Z 1.6 HDi 110 KM nawet nieźle jeździ, 2.0 będzie jeszcze lepszy. Przesuwane fotele w 2 rzędzie pozwalają na znaczne zwiększenie bagażnika w razie potrzeby.

--
Pozdrawiam, Michał

Data: 2009-09-13 21:41:31
Autor: Wreith
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
MichG pisze:
Wreith pisze:
[...]

  Dziękuje za podpowiedź.Kolejna opcja, o której nie pomyślałem wcześniej do rozpatrzenia.
  Pozdrawiam

Data: 2009-09-13 22:52:06
Autor: Przemek V
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?

Użytkownik "Wreith" <wreith@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8jhtt$k3u$2inews.gazeta.pl...

[...]

Polityka cenowa Citroena została opracowana przez jakiegoś handlarza dywanami z maghrebu. Cenniki to pobożne życzenia i na dzień dobry rabaty są bardzo sowite, szczególnie na auta, które już są wyprodukowane. Trzeba pofatygować się do salonu i na dzień dobry można się miło zdziwić.

Data: 2009-09-14 07:12:49
Autor: MichG
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Przemek V pisze:
[...]

Szczególnie teraz, 5 lat gwarancji to jest to. Co prawda 3 lata to kontrakt serwisowy, ale zawsze coś ;-).

--
Pozdrawiam, Michał

Data: 2009-09-14 20:46:17
Autor: AA
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
[...]

W lipcu bylem pytac o C5-tke. Na nowy egzemplarz, wg mojej specyfikacji rabat by 1...2% i to w bolach. Na juz wyprodukowane egzemplarze max. 5%.
Moze na inne modele maja inna polityke, ale bylem bardzo zaskoczony. Nic nie dalo powolywanie sie na konkurencje.

A w Renault powiedzieli mi, zebym przyszedl pytac o Scenica za miesiac, bo nie wiedza jakie moga dac ceny ostateczne i jakie sa czasy oczekiwania.

Piekny rabat dawal za to VW na Passata (12%), Fiat na Crome (18%), no i super ceny na ostatki Vectry C (27%)

AA

Data: 2009-09-15 09:09:10
Autor: AL
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
AA pisze:
[...]

jak sam zauwazyles - czesto zalezy to od sytuacji rynkowej: nowy model / stary model.

Widocznie w danym momencie Passaty/Cromy/Ople nie schodzily i powstawaly zapasy - zbyt duze zapasy grozace spowolnieniem produkcji.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-13 21:40:13
Autor: Wreith
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Marcin Kiciński pisze:
jacek2v pisze:

A może honda civic z salonu ?

Na dodatek Civic jako jedyny zaproponowany w tym wątku będzie z czasem zyskiwał na wartości - ten samochód to dobrze oprocentowana lokata ;)

Pozdrawiam

Ale to sedan,prawda?Chyba ciężko było by upchać te wózki.
Pozdrawiam

Data: 2009-09-13 23:25:11
Autor: AL
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Wreith pisze:
Marcin Kiciński pisze:
jacek2v pisze:

[...]

co tam wozki - zysk sie liczy ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-16 10:00:50
Autor: jacek2v
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
On 13 Wrz, 21:40, Wreith <wre...@wp.pl> wrote:
Marcin Kiciński pisze:

> [...]

> Pozdrawiam

Ale to sedan,prawda?Chyba ciężko było by upchać te wózki.

Nie to hatchback i ma spory bagażnik coś pod 500l. Ale jakie wózki? :)
I tak do większości kombi wejdzie tylko jeden wózek :)
Jest też wersja sedan, ale nie tak fajna.

Data: 2009-09-13 21:50:11
Autor: Alex81
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
In article <h8jgsg$896$1@news.onet.pl>, kiciek.wytnij@to.poczta.onet.pl says...
> A może honda civic z salonu ?

Na dodatek Civic jako jedyny zaproponowany w tym wątku będzie z czasem zyskiwał na wartości - ten samochód to dobrze oprocentowana lokata ;)

Ale musi być zadbany i, że tak to ujmę, przypilnowany :)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-09-13 23:15:59
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Alex81 pisze:
[...]

Auto dla zatwardziałego mola książkowego? Bez sensu. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-09-17 15:45:59
Autor: MW
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
Użytkownik "jacek2v" <jacek2v@gmail.com> napisał w wiadomości news:97266789-bf4b-47fb-b827-1cd2feebfa95a7g2000yqo.googlegroups.com...
A może honda civic z salonu ?

Eeee tam. Lancer - wygląda lepiej, jeździ podobnie, pali więcej ;-)

Kosztuje już w okolicach 58 tys. - jeżeli trafisz jeszcze rocznik 2008 to mniej - najlepiej wyposażony w tej cenie.
Zresztą zajrzyj:
http://www.mitsubishi.pl/Lancer/Sportback/Cennik.html
http://www.mitsubishi.pl/Lancer/Sportback/GaleriaZdjec.html
http://www.mitsubishi.pl/daneTechniczne_51.html

--
MW

Data: 2009-09-23 11:57:35
Autor: jacek2v
Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?
On 17 Wrz, 15:45, "MW" <marci...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "jacek2v" <jace...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:97266789-bf4b-47fb-b827-1cd2feebfa95a7g2000yqo.googlegroups.com...

> [...]

Kosztuje już w okolicach 58 tys. - jeżeli trafisz jeszcze rocznik 2008 to
mniej - najlepiej wyposażony w tej cenie.

A to już na pewno sedan :)

Jacek

Jeśli nie Kia Ceed'sw to co?