Je¶li nie SPD to co?

Data: 2013-06-24 15:41:38
Autor: piecia aka dracorp
Je¶li nie SPD to co?
Witam
Jaki system mocowania możecie polecić w zastępstwie SPD? W sobotę jeździłem na zawodach w Świdwinie i na 110km tak mnie stopy i palce piekły że musiałem się zatrzymać.
SPD są fajne ale nie nadają się na długie jazdy. No chyba że buty mam za miękkie (Shimano SH-M160).

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-06-24 08:53:58
Autor: rmikke
Je¶li nie SPD to co?
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 17:41:38 UTC+2 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Witam

Jaki system mocowania możecie polecić w zastępstwie SPD? W sobotę jeĽdziłem na zawodach w ¦widwinie i na 110km tak mnie stopy i palce piekły że musiałem się zatrzymać.

Ja sobie chwalę ubijaki, choć ich trwało¶ć pozostawia trochę do życzenia.
Za to swoboda ruchu stopy na pedale jest duża, a na tym mi zależało.
Choć już od dwóch lat słyszę, że SPD już nie trzyma tak sztywno stopy, jak kiedy¶...

SPD s± fajne ale nie nadaj± się na długie jazdy. No chyba że buty mam za miękkie (Shimano SH-M160).

Moich butów Ci nie polecę, bo już ponad rok temu wykupiłem jakie¶ leżaki
z magazynu - już nie produkuj± i ie wiem, co zrobię, jak je zajeżdżę. Poza tym kupowałem je pod innym k±tem,
niż zawody, maj± prawo być stosunkowo ciężkie.

Data: 2013-06-24 16:03:48
Autor: piecia aka dracorp
Je¶li nie SPD to co?
Dnia Mon, 24 Jun 2013 08:53:58 -0700, rmikke napisał(a):

Ja sobie chwalę ubijaki, choć ich trwałość pozostawia trochę do
ĹĽyczenia.
Za to swoboda ruchu stopy na pedale jest duża, a na tym mi zależało.
Choć już od dwóch lat słyszę, że SPD już nie trzyma tak sztywno stopy,
jak kiedyĹ›...
Tzn. spdki trzymają dobrze stopy. Fakt że moje się jakoś wyrobiły (bloki, buty lub pedały) i czasem czuć luz przy ciągnięciu. Jednakże największy problem spd moim zdaniem to mała powierzchnia bloku i przez to duży ucisk na stopę a przez to gorsze krążenie. Aczkolwiek muszę wyciągnąć stare pedały Miche szosowe i sprawdzić czy na nich też mam ten sam problem ze stopami.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-06-24 09:17:57
Autor: rmikke
Je¶li nie SPD to co?
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 18:03:48 UTC+2 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
> [...]

> Za to swoboda ruchu stopy na pedale jest duża, a na tym mi zależało.
> Choć już od dwóch lat słyszę, że SPD już nie trzyma tak sztywno stopy,

Tzn. spdki trzymaj± dobrze stopy. Fakt że moje się jako¶ wyrobiły (bloki, buty lub pedały) i czasem czuć luz przy ci±gnięciu.

Przy ci±gnięciu w ubijakach luzu nie ma, ale jest spory zakres
przesuwania w bok i obracania stopy.

Jednakże największy problem spd moim zdaniem to mała powierzchnia bloku i przez to duży ucisk na stopę a przez to gorsze kr±żenie.

A, to ubijaki s± pod tym względem jeszcze... mniejsze.
Sztywna podeszwa to przy nich absolutna konieczno¶ć.
Ale może to nie ten ucisk jest problemem, spróbuj doprowadzić
do momentu, kiedy zaczyna piec i poruszać pięt± góra-dół
i na boki, tak na luzie, nie kręc±c przy tym. SprawdĽ,
czy odpu¶ci.

Aczkolwiek muszę wyci±gn±ć stare pedały Miche szosowe i sprawdzić czy na nich też mam ten sam problem ze stopami.

Data: 2013-06-24 16:25:06
Autor: piecia aka dracorp
Je¶li nie SPD to co?
Dnia Mon, 24 Jun 2013 09:17:57 -0700, rmikke napisał(a):

A, to ubijaki są pod tym względem jeszcze... mniejsze.
Sztywna podeszwa to przy nich absolutna konieczność.
Czyli kiepskie buty.
Ale może to nie ten ucisk jest problemem, spróbuj doprowadzić do
momentu, kiedy zaczyna piec i poruszać piętą góra-dół i na boki, tak na
luzie, nie kręcąc przy tym. Sprawdź,
czy odpuści.
Wypinałem całkowicie stopę i machałem nią i było lepiej ale na krótko. Wcześniej też próbowałem poruszasz stopą wewnątrz na luzie i tak samo jak wcześniej. Najlepszy rezultat dało zatrzymanie się na chwilkę.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-06-24 10:31:31
Autor: rmikke
Je¶li nie SPD to co?
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 18:25:06 UTC+2 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Dnia Mon, 24 Jun 2013 09:17:57 -0700, rmikke napisał(a):

> A, to ubijaki s± pod tym względem jeszcze... mniejsze.
> Sztywna podeszwa to przy nich absolutna konieczno¶ć.

Czyli kiepskie buty. > Ale może to nie ten ucisk jest problemem, spróbuj doprowadzić do
> momentu, kiedy zaczyna piec i poruszać pięt± góra-dół i na boki, tak na
> luzie, nie kręc±c przy tym. SprawdĽ,
> czy odpu¶ci.

Wypinałem całkowicie stopę i machałem ni± i było lepiej ale na krótko. Wcze¶niej też próbowałem poruszasz stop± wewn±trz na luzie i tak samo jak wcze¶niej. Najlepszy rezultat dało zatrzymanie się na chwilkę.

Na pewno zacz±łbym od butów. Sztywna podeszwa i żeby nie były za w±skie
(chociaż z tym drugim problemem akurat w Shimano się nie zetkn±łem,
ale tylko mierzyłem kilka modeli, za to buty Scotta o stówę droższe
od moich były tak w±skie w połowie stopy, że nawet nie próbowałem
ich zapi±ć do końca przy mierzeniu).

Data: 2013-06-24 15:20:35
Autor: pablo eldiablo
Je¶li nie SPD to co?
[...]

Moja motywacja zmiany systemu była nieco inna - po artroskopii kolana musiałem znaleĽć co¶ o większym zakresie ruchu nogi niż SPD - i po kilkunastu latach jazdy na SPD w zeszłym roku zmieniłem na LOOKa. Jestem super zadowolony, pedały s± tanie, lekkie, zdrowe dla kolan - z odpowiednimi blokami daj± 20' luzu i maj± większ± powierzchnię podparcia niż Shimano. Nie ma regulacji napięcia sprężyny, ale ta defaultowa jest dla mnie OK. Po 3k km polecam ;-)

pablo

Data: 2013-06-24 21:02:22
Autor: biodarek
Jeśli nie SPD to co?
W dniu 2013-06-24 17:41, piecia aka dracorp pisze:
[...]

To nie SPD jest przyczyną. Czyli sam system. Wg mnie poszukaj w sieci informacji o wkładkach do butów. To jest powszechna informacja przy butach biegowych - tematy: supinacja i pronacja. Okazuje się, że ma to też znaczenie w butach rowerowych. Jeśli nie chcesz korzystać z jakiegoś profesjonalnego BgFita.

Mnie dawniej piekła jedna stopa w okolicy gdzie styka się z blokiem. Pomogła wkładka podwyższająca do drugiego buta (mam krótszą nogę) a do stopy, która mnie piekła dociąłem sobie sam jakby pół wkładki, tzn. przechyliłem stopę poprzecznie w stosunku do zatrzasków. Teraz lepiej mi się jeździ.

--
biodarek

Data: 2013-06-24 21:32:21
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Je¶li nie SPD to co?
piecia aka dracorp, Mon, 24 Jun 2013 15:41:38 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
SPD s± fajne ale nie nadaj± się na długie jazdy. No chyba że buty mam za miękkie (Shimano SH-M160).

Zrobiłem na pedałach SPD trasy po 200 km i mnie stopy nie bolały... Ale ja
mam do¶ć twarde buty - Specialized Sport MTB.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2013-06-25 06:12:38
Autor: mbut
Jeśli nie SPD to co?
W dniu 13-06-24 17:41, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Ja od 10 lat używam pedałów Time Atack, według mnie to są super pedały. Nigdy nie kupię SPD, noga uwiązana zbyt sztywno, czyli nie bocznych luzów co nie sprzyja kolanom.

Data: 2013-06-25 07:39:23
Autor: PeJot
Jeśli nie SPD to co?
[...]

U mnie było podobnie, skończyło się na konsultacji na alt.cośtam.kolarstwo, określeniem problemu jako hot-foot, radykalnym przeregulowaniem bloków do tyłu aby rozłożyć nacisk równomiernie na całą stopę. Nawet wydłużyłem nieco otwory w podeszwie. Dziś o problemie praktycznie już nie pamiętam.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-06-25 07:41:43
Autor: bans
Je¶li nie SPD to co?
[...]

Nie nadaj± się, bo piek± od nich stopy i palce? Nie spotkałem się jeszcze z czym¶ takim.

--
bans

Data: 2013-06-25 11:38:21
Autor: live_evil
Je¶li nie SPD to co?
On 25.06.2013 07:41, bans wrote:
[...]

Mnie stopy bolały, gdy jeĽdziłem w za miękkich butach.
Od roku jeżdżę w butach z całkowicie sztywn± podeszw± i problem nie występuje.

--
live_evil

Data: 2013-06-25 13:05:00
Autor: piecia aka dracorp
Je¶li nie SPD to co?
Dnia Tue, 25 Jun 2013 11:38:21 +0200, live_evil napisał(a):

Mnie stopy bolały, gdy jeździłem w za miękkich butach.
Od roku jeżdżę w butach z całkowicie sztywną podeszwą i problem nie
występuje.
Inna sprawa że w tym roku rzadko się wypuszczam na dłuższe trasy. Takie po 4-5h jazdy nonstop można na palcach policzyć. Więc na pewno stopa się z czasem przyzwyczaja ale i na pewno muszę zmienić buty. Dzięki za uwagę wszystkim.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-06-25 17:54:04
Autor: Prot Ogenes
Jeśli nie SPD to co?
piecia aka dracorp wrote:
[...]

CoĹ› masz ze stopami :-) (bez urazy).
JeĹĽdĹĽÄ™ na standardowych M520 i rĂłwnie budĹĽetowych butach Accent Rush.
Opisanych objawów nie zauważyłem nawet po ponad 160 kilometrowej trasie.

pozdr
Prot

Data: 2013-06-26 00:58:52
Autor: kaczor1
Je¶li nie SPD to co?
[...]

-- piecia aka dracorp

Miałem tak samo jak zacz±łem jeĽdzić w bytach turystycznych.
Zbyt miękka podeszwa. Po zmianie na to http://www.cyklotur.com/img/min/755/536/75536758_pedaly-spd-pd-a520-shimano_1_350x250_TRS_pad_0.png
problem ust±pił.

Data: 2013-06-26 10:00:52
Autor: piecia aka dracorp
Je¶li nie SPD to co?
Dnia Wed, 26 Jun 2013 00:58:52 -0700, kaczor1 napisał(a):

Miałem tak samo jak zacząłem jeździć w bytach turystycznych.
Zbyt miękka podeszwa.
Po zmianie na to
http://www.cyklotur.com/img/min/755/536/75536758_pedaly-spd-pd-a520-
shimano_1_350x250_TRS_pad_0.png
problem ustąpił.
No ciekawe, dobrze wiedzieć. A przy okazji PD-985 (seria XTR 379g) dużo lepsze od PD-A600 (286g). A520 i A530 mają tą chamską nakrętkę więc sobie jakiekolwiek rozważanie odpuszczę.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-06-26 23:28:36
Autor: Wojtek Paszkowski
Jeśli nie SPD to co?
"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:kq9pbi$gcu$2dont-email.me...
[...]

pomijając miękkość ewentualnie zbyt dużą szerokość buta (wymuszającą mocniejsze ściskanie rzepów/klamr), czy na zawody nie zmieniałeś pozycji na bardziej pochyloną? Odnoszę wrażenie, że przy bardziej nachylonym do przodu siodełku/niższej kierownicy, stopy mają większą pozycję do drętwienia. Tak jakby bardziej się zapierały o pedały, kontrując zsuwanie się z siodełka.

pozdro

Data: 2013-06-27 09:41:18
Autor: piecia aka dracorp
Je¶li nie SPD to co?
Dnia Wed, 26 Jun 2013 23:28:36 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):

pomijając miękkość ewentualnie zbyt dużą szerokość buta (wymuszającą
mocniejsze ściskanie rzepów/klamr), czy na zawody nie zmieniałeś pozycji
na bardziej pochylonÄ…? OdnoszÄ™ wraĹĽenie, ĹĽe przy bardziej nachylonym do
przodu siodełku/niższej kierownicy, stopy mają większą pozycję do
drętwienia. Tak jakby bardziej się zapierały o pedały, kontrując
zsuwanie się z siodełka.
Zawsze i wszędzie lemondka. Ale z drugiej strony się zastanawiam czy czasem bieganie się nie przyczyniło do tego drętwienia palców. Grecka stopa do czegoś w końcu zobligowuje :)

--
piecia aka dracorp

Je¶li nie SPD to co?