Jeśli nie SPD to co?

Data: 2013-06-24 08:53:58
Autor: rmikke
Jeśli nie SPD to co?
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 17:41:38 UTC+2 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Witam

Jaki system mocowania możecie polecić w zastępstwie SPD? W sobotę jeździłem na zawodach w Świdwinie i na 110km tak mnie stopy i palce piekły że musiałem się zatrzymać.

Ja sobie chwalę ubijaki, choć ich trwałość pozostawia trochę do życzenia.
Za to swoboda ruchu stopy na pedale jest duża, a na tym mi zależało.
Choć już od dwóch lat słyszę, że SPD już nie trzyma tak sztywno stopy, jak kiedyś...

SPD są fajne ale nie nadają się na długie jazdy. No chyba że buty mam za miękkie (Shimano SH-M160).

Moich butów Ci nie polecę, bo już ponad rok temu wykupiłem jakieś leżaki
z magazynu - już nie produkują i ie wiem, co zrobię, jak je zajeżdżę. Poza tym kupowałem je pod innym kątem,
niż zawody, mają prawo być stosunkowo ciężkie.

Data: 2013-06-24 16:03:48
Autor: piecia aka dracorp
Jeśli nie SPD to co?
Dnia Mon, 24 Jun 2013 08:53:58 -0700, rmikke napisał(a):

Ja sobie chwalę ubijaki, choć ich trwałość pozostawia trochę do
Ĺźyczenia.
Za to swoboda ruchu stopy na pedale jest duża, a na tym mi zależało.
Choć już od dwóch lat słyszę, że SPD już nie trzyma tak sztywno stopy,
jak kiedyś...
Tzn. spdki trzymają dobrze stopy. Fakt że moje się jakoś wyrobiły (bloki, buty lub pedały) i czasem czuć luz przy ciągnięciu. Jednakże największy problem spd moim zdaniem to mała powierzchnia bloku i przez to duży ucisk na stopę a przez to gorsze krążenie. Aczkolwiek muszę wyciągnąć stare pedały Miche szosowe i sprawdzić czy na nich też mam ten sam problem ze stopami.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-06-24 09:17:57
Autor: rmikke
Jeśli nie SPD to co?
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 18:03:48 UTC+2 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
> [...]

Tzn. spdki trzymają dobrze stopy. Fakt że moje się jakoś wyrobiły (bloki, buty lub pedały) i czasem czuć luz przy ciągnięciu.

Przy ciągnięciu w ubijakach luzu nie ma, ale jest spory zakres
przesuwania w bok i obracania stopy.

Jednakże największy problem spd moim zdaniem to mała powierzchnia bloku i przez to duży ucisk na stopę a przez to gorsze krążenie.

A, to ubijaki są pod tym względem jeszcze... mniejsze.
Sztywna podeszwa to przy nich absolutna konieczność.
Ale może to nie ten ucisk jest problemem, spróbuj doprowadzić
do momentu, kiedy zaczyna piec i poruszać piętą góra-dół
i na boki, tak na luzie, nie kręcąc przy tym. Sprawdź,
czy odpuści.

Aczkolwiek muszę wyciągnąć stare pedały Miche szosowe i sprawdzić czy na nich też mam ten sam problem ze stopami.

Data: 2013-06-24 16:25:06
Autor: piecia aka dracorp
Jeśli nie SPD to co?
Dnia Mon, 24 Jun 2013 09:17:57 -0700, rmikke napisał(a):

A, to ubijaki są pod tym względem jeszcze... mniejsze.
Sztywna podeszwa to przy nich absolutna konieczność.
Czyli kiepskie buty.
Ale może to nie ten ucisk jest problemem, spróbuj doprowadzić do
momentu, kiedy zaczyna piec i poruszać piętą góra-dół i na boki, tak na
luzie, nie kręcąc przy tym. Sprawdź,
czy odpuści.
Wypinałem całkowicie stopę i machałem nią i było lepiej ale na krótko. Wcześniej też próbowałem poruszasz stopą wewnątrz na luzie i tak samo jak wcześniej. Najlepszy rezultat dało zatrzymanie się na chwilkę.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-06-24 10:31:31
Autor: rmikke
Jeśli nie SPD to co?
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 18:25:06 UTC+2 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Dnia Mon, 24 Jun 2013 09:17:57 -0700, rmikke napisał(a):

> A, to ubijaki są pod tym względem jeszcze... mniejsze.
> Sztywna podeszwa to przy nich absolutna konieczność.

Czyli kiepskie buty. > Ale może to nie ten ucisk jest problemem, spróbuj doprowadzić do
> [...]

Wypinałem całkowicie stopę i machałem nią i było lepiej ale na krótko. Wcześniej też próbowałem poruszasz stopą wewnątrz na luzie i tak samo jak wcześniej. Najlepszy rezultat dało zatrzymanie się na chwilkę.

Na pewno zacząłbym od butów. Sztywna podeszwa i żeby nie były za wąskie
(chociaż z tym drugim problemem akurat w Shimano się nie zetknąłem,
ale tylko mierzyłem kilka modeli, za to buty Scotta o stówę droższe
od moich były tak wąskie w połowie stopy, że nawet nie próbowałem
ich zapiąć do końca przy mierzeniu).

Jeśli nie SPD to co?