Data: 2011-09-25 08:42:42 | |
Autor: Kwik | |
Jesli nie Vectra to co? | |
Czolem,
Rozwazam wymiane auta na wieksze. Poniewaz z Astry jestem wybitnie zadowolony, naturalnym kandydatem staje sie Vectra C z silnikiem 1.8 145KM lub 1.9 CDTI 120/150KM. Warunki brzegowe: - uzytkowanie - ok 20 kkm rocznie, z czego 5-7 kkm na trasach wakacyjno-weekendowych, reszta w miescie - musi byc kombi - musi byc mlodszy niz 2007 (jak bedzie super propozycja to w ostatecznosci 2006) - cena do 40kzl - musi byc z tego segmentu co Vectra wlasnie 1. Macie jakies propozycje alternatywne? 2. Jesli chodzi o Vectre, ktory z ww. silnikow bedzie najlepszy? Dzieki, Kwik |
|
Data: 2011-09-25 09:38:48 | |
Autor: huri_khan | |
Jesli nie Vectra to co? | |
Dnia Sun, 25 Sep 2011 08:42:42 +0200, Kwik wypocił(a):
Czolem, A z jakiej Astry jeste¶ zadowolony ? Bo jeżeli z Astry G to przesiadka do VC może rozczarować, szczególnie elektronika. P.S. Z Astry G także byłem bardzo zadowolony. -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |
|
Data: 2011-09-25 08:08:48 | |
Autor: to | |
Jesli nie Vectra to co? | |
begin huri_khan
A z jakiej Astry jesteĹ› zadowolony ? Bo jeĹĽeli z Astry G to przesiadka ROTFL! szczegĂłlnie elektronika. ROTFL^2! PS. Kolejny Waldek? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-25 21:32:45 | |
Autor: huri_khan | |
Jesli nie Vectra to co? | |
Dnia 25 Sep 2011 08:08:48 GMT, to wypocił(a):
begin huri_khan Lepiej niech mówi± Waldek niż "to". P.S. Jak zaczniesz sensown± dyskusję, to także się dostosuję. -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |
|
Data: 2011-09-25 19:54:50 | |
Autor: to | |
Jesli nie Vectra to co? | |
begin huri_khan
P.S. Jak zaczniesz sensowną dyskusję, to także się dostosuję. To raczej ja się dostosowałem do Twoich stwierdzeń. Napisz co może rozczarować przy przesiadce ze starej astry do nowej vectry i jakie niby problemy z elektroniką są w vectrze. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-25 22:37:53 | |
Autor: Kwik | |
Jesli nie Vectra to co? | |
W dniu 2011-09-25 09:38, huri_khan pisze:
A z jakiej Astry jeste¶ zadowolony ? Z Astry H Cosmo 1.8 125KM. Bo jeżeli z Astry G to przesiadka do VC może rozczarować, szczególnie Nie sadze zeby mnie rozczarowalo cokolwiek w vectrze C. W zasadzie to wnetrze jest niemal... takie samo. I dobrze, bo mi bardzo odpowiada. Chce po prostu wiecej miejsca w aucie. Kwik |
|
Data: 2011-09-25 12:14:27 | |
Autor: BartekK | |
Jesli nie Vectra to co? | |
W dniu 2011-09-25 08:42, Kwik pisze:
Rozwazam wymiane auta na wieksze. Poniewaz z Astry jestem wybitniewg. mnie 1.9 cdti, popularny motorek, a dość duży moment daje przyjemną jazdę. 1.8 benzyna wymaga już trochę "kręcenia" w obroty, by tak samo płynnie się przemieszać, bo jednak vectra to nie corsa, i trochę waży. 1.8 benzyna będzie ci palić około 10 jak nic... 1.9 cdti możesz poniżej 6 spokojnie zejść... wniosek - jeśli będziesz rocznie te 20kkm robić, to różnica w paliwie 10kzł/6kzł = 4kzł Gorzej że dostać 1.9cdti 3-4letniego z niskim przebiegiem rzeczywistym to ciężko (nie po to ktoś kupował diesla, by nim nie jeździć), zwłaszcza że wiele z nich to była flota/firmowe. Co do vectry kombi, po liftingu (skoro >2007) to ma swoje mankamenty (wnioski po >roku użytkowania): - g.widać w lusterkach wstecznych, są małe i w ogóle do kitu (w porównaniu np do lusterek Omegi, ale nawet w Corsie jest lepiej) - dość duży promień skrętu, ale to zależy też od wersji zawieszenia i felg (ids, ids+, itd - ja mam 19", obniżone ids+ i skręca jak lotniskowiec) - wkurzająca zbędna elektronika, jeśli masz wersję "fulwypas" - np elektrycznie otwierana tylna klapa to fajny bajer do bajerowania, ale w praktyce po 10 otwarciach/zamknięciach chciałbyś po prostu klapnąć klapą i iść, a tu musisz czekać aż to zjedzie, zamknie się i czy przypadkiem nie stwierdzi że coś przytrzasnęło (np róg reklamówki) i otworzy się samoczynnie z powrotem... - przydaje się kamera cofania (można podłączyć do kolorowego LCD który jest w desce), bo nijak nie widać gdzie się zderzak kończy (linia nadwozia i szyb idzie lekko do góry). Gdy chcesz cofnąć do innego auta albo ściany to ok, ale do np murka który jest niższy niż szyby - ciężko wyczuć. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-09-25 21:54:30 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Jesli nie Vectra to co? | |
Użytkownik "Kwik" Rozwazam wymiane auta na wieksze. Poniewaz z Astry jestem wybitnie zadowolony, naturalnym kandydatem staje sie Vectra C z silnikiem 1.8 145KM lub 1.9 CDTI 120/150KM. 2. Jesli chodzi o Vectre, ktory z ww. silnikow bedzie najlepszy? Mam pod maską 1.9cdti 120KM - nie ma klap wirowych, nie ma dpf, zaworów o połowę mniej, przy prawie 200000 przebiegu nie bierze zauważalnie oleju (wymieniam co ok 30 000) - no i pali jak na dośc ciężkie auto śmieszne ilości paliwa ( tyle, że ja mam sedana, nie wiem jak kombi) moim zdaniem to udany silnik |
|
Data: 2011-09-26 09:08:58 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jesli nie Vectra to co? | |
Dnia 2011-09-25 21:54, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Na 100% wszystkie diesle Opla od MY 2007 (a chyba i rok wcze¶niej) maj± DPF. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-09-26 09:06:16 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jesli nie Vectra to co? | |
Dnia 2011-09-25 08:42, *Kwik* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
2. Jesli chodzi o Vectre, ktory z ww. silnikow bedzie najlepszy? JeĽdziłem przez 4 lata kombikiem 1.9 CDTI 120 KM z 2007 roku. Byłem bardzo zadowolony, auto nigdy nie zawiodło w trasie. Nadprogramowo do serwisu jeĽdziłem trzy razy - dwa z błędem czujnika temperatury spalin - raz kasowanie błędu a potem wymiana i raz z ciekn±cym zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy co było pokłosiem drobnej stłuczki w Kielcach :) Była jeszcze jedna usterka naprawiona na gwarancji w czasie przegl±du - lusterka boczne nie grzały czasami - powodem okazał się moduł CAN drzwi - wymiana rozwi±zała problem. DPF nie sprawiał problemów mimo, że 80% mojej jazdy to miasto - po prostu trzeba być ¶wiadomym jego istnienia i nie przerywać procesu wypalania. Bardzo dużo miejsca z tyłu - wyraĽnie więcej niż mam teraz - z przodu chyba Insignia jest większa, ale minimalnie. Z zawieszeniem nie robiłem absolutnie nic przez te 4 lata, ale i przebieg nie był zbyt duży - 76 ty¶. km. Czytałem, że po lifcie zawieszenie jest wyraĽnie trwalsze niż w VC przedliftowych. Słyszałem narzekania na 150KM wersję silnika głównie z powodu zbyt szybko rozlatuj±cej się dwumasy. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |