[Najem] Jesli nie kaucja to moze poreczenie lub weksel?

Data: 2017-12-12 09:10:53
Autor: ń
[Najem] Jesli nie kaucja to moze poreczenie lub weksel?
Dla wynajmującego istnieje spore ryzyko pozostania z nieopłaconym czynszem, gdy najemcą jest spółka kapitałowa (z o.o.) o krótkiej lub zerowej historii (podobnie z historią właścicieli i członków zarządu).
Teoretycznie można wymagać kilkumiesięcznej kaucji, jednak w praktyce jest to trudne (zamrożenie gotówki przez spółkę).
Innym rozwiązaniem wydaje się np. poręczenie (przez inny podmiot, wspólnika, członka zarządu - łatwiej egzekwować od osoby fizycznej jakby co, choć i tu zdarzają się ciężkie przypadki) i/lub weksel.
Mieliście w praktyce do czynienia z podobnymi umowami (wydaje mi się, że niektóre biurowce i centra handlowe stosują)?

Data: 2017-12-12 11:24:29
Autor: J.F.
Użytkownik "ń"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p0o2ug$tub$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Weksel nic ci nie pomoze, jak spolka zbankrutuje.
Chyba, ze weksel od innej osoby/spolki.

W zasadzie gwarancja bankowa by sie przydala ... o ile bank takowej udzieli.

Albo wziac ryzyko na siebie i byc elastycznym - nie dusic spolki i pozwolic sie jej rozwinac :-)

Polisa byc moze jakas ...

J.

Data: 2017-12-12 11:31:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-12 o 11:24, J.F. pisze:
W zasadzie gwarancja bankowa by sie przydala ... o ile bank takowej udzieli.

Co do zasady nie udzieli. Pomijając bardzo dobre firmy, albo pod zastaw lokaty bankowej.

Polisa byc moze jakas ...

Ubezpieczenie mieszkania może być?

--
Liwiusz

Data: 2017-12-12 12:28:58
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p0ob5b$hn6$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-12-12 o 11:24, J.F. pisze:
Polisa byc moze jakas ...

Ubezpieczenie mieszkania może być?

W zasadzie by moglo, ... ale przeciez powazna firma nie wysadzi mieszkania klienta, zeby przejac odszkodowanie :-)

Natomiast rozne ubezpieczenia OC spolek i czlonkow zarzadu sa.

J.

Data: 2017-12-12 12:44:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-12 o 12:28, J.F. pisze:
[...]

Ja to wiem, tylko ciekaw byłem, o czym myślisz, skoro piszesz, że jakaś polisa ubezpieczeniowa miałaby być rozwiązaniem końskiego problemu.

Natomiast rozne ubezpieczenia OC spolek

OC spółki to nie jest polisa spłacająca długi spółki.

i czlonkow zarzadu sa.

jw. Zazwyczaj polisa członków zarządu nie obejmuje roszczeń z 299ksh.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-12 19:53:15
Autor: J.F.
Dnia Tue, 12 Dec 2017 12:44:16 +0100, Liwiusz napisał(a):
W dniu 2017-12-12 o 12:28, J.F. pisze:
Natomiast rozne ubezpieczenia OC spolek
OC spółki to nie jest polisa spłacająca długi spółki.

No, koniec koncow jednak splaca dlugi spolki :-)

Tylko takie nieprzewidziane, trudno zeby czynsz do takich zaliczyc ...
ale w sumie czemu nie, wszak ubezpieczyciel z ryzyka zyje :-)

Tak mi jeszcze reklama wpadla ... a moze faktoring ?

J.

Data: 2017-12-12 12:18:50
Autor: Kris
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 19:52:27 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

ale w sumie czemu nie, wszak ubezpieczyciel z ryzyka zyje :-)

Tak mi jeszcze reklama wpadla ... a moze faktoring ?
Doczytaj jakie faktury skupuja firmy faktoringowe

Data: 2017-12-13 14:55:13
Autor: ń
[Najem] Jesli nie kaucja to moze poreczenie lub weksel?
No i nie ma faktur, lecz umowa najmu (+ przelewy).

-- -- -
Doczytaj jakie faktury skupuja firmy faktoringowe

Data: 2017-12-12 21:06:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-12 o 19:53, J.F. pisze:
[...]

Ale nie są to długi z transakcji handlowych.

Tylko takie nieprzewidziane, trudno zeby czynsz do takich zaliczyc ...
ale w sumie czemu nie, wszak ubezpieczyciel z ryzyka zyje :-)

Ale nie z takiego ryzyka.

Tak mi jeszcze reklama wpadla ... a moze faktoring ?

Może. Ale to nie do takich jednostkowych transakcji.

Koń po prostu musi się zabezpieczyć, a jak, to już zależy od konkretnego najemcy. Jak w każdym długu, trzeba myśleć kreatywnie. Uniwersalnej porady nie ma.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-12 17:28:53
Autor: ń
[Najem] Jesli nie kaucja to moze poreczenie lub weksel?
Tak, oczywiście osoby trzeciej (o formalnym 'zbankrutowaniu' czyli upadłości nie mówimy, raczej o sytuacji, gdy w spółce brak srodków na koszty upadłości - ostatnio od 75 tys. zł w górę).
Choć i przy samej spółce byłoby łatwiej, gdyby nie przechodzić mordęgi sądowej, ale i tak jeśli na etapie egzekucji nagle zostaną bez zarządu (częsty numer), to zapewne d... blada.
Jak się realizuje weksel, tak technicznie - łatwiej, niż kodeksowe poddanie się egzekucji z art. 777 kpc, czy mozolniej?
Np. w sytuacji, gdy spółka ma jakieś środki na rachunku, lecz nagle jest bez zarządu?

-- -- -