Jeśli nie kredyt i leasing, to co?

Data: 2009-07-02 15:26:54
Autor: olo
Jeśli nie kredyt i leasing, to co?
Ja zaczynałem ileś lat temu też bez kapitału. Ważny jest pomysł, upór i konsekwencja w działaniu a także nie przejadanie zarabianego kapitału a tylko jego inwestowanie w dalszy rozwój. Na początek dopóki nie zgromadzisz kapitału na własne maszyny rozważ ich wypożyczenie, dzierżawę pod dane zadanie. Trochę to niestety drożej wychodzi w kalkulacjach ale mi się sprawdziło.
aj
Użytkownik "Sheen" <z1y2g3r4e5s@BEZcyfr_vp.pl> napisał w wiadomości news:h2i18t$jt$1news.onet.pl...
Chciałem wziąć w leasing używaną koparkę kołową za ok. 190 tys. zł brutto. Niestety, nie mam zdolności leasingowej. Do banku po kredyt nawet nie próbuję iść.
Jakie jeszcze są możliwe źródła finansowania?

PS. I jak tu być przedsiębiorczym w tym pieprzonym kapitalizmie? Prawda jest niestety taka, że bez kapitału początkowego nie ma się szans. A ten trzeba albo dostać w spadku, albo wygrać na loterii, albo ukraść.

Miałbym pewny zysk ze zleceń jako podwykonawca, i to taki, że spłaciłbym tą koparkę już po wykonaniu robót w ramach jednego przetargu, ale łopatą kopać przecież nie będę. Wynajęcie koparki nie wchodzi w grę, bo byłoby nieopłacalne.
Moim zdaniem, debilizmem jest obliczanie zdolności na podstawie HISTORYCZNYCH przychodów. Przecież kupuję sprzęt po to, by mieć większe przychody! Firma leasingowa powinna ponieść takie ryzyko, zwłaszcza, że jej pozycja jest dominująca (zabezpieczeniem jest sam sprzęt, którego jest właścicielem i weksel własny in blanco). Chory świat!

Jeśli nie kredyt i leasing, to co?