Jeśli się nie wykrwawi w drgawkach, obrazi uczucia religijne.

Data: 2012-09-12 14:39:47
Autor: Andromeda
Jeśli się nie wykrwawi w drgawkach, obrazi uczucia religijne.
Pomimo humanizowania metod uboju zwierząt rzeźnych, polskie i unijne
prawo dopuszcza stosowanie rytualnego uboju. Drastyczne i obce naszej
europejskiej kulturze metody, to element religijnych obyczajów w
niektórych pozaeuropejskich krajach. Zezwolenie na ubój rytualny jest
wyrazem zapewnienia praktykującym go osobom wolności sumienia i
wyznania, zapisanego w naszej konstytucji.

Unia Europejska dopuszcza stosowanie rytualnego uboju zwierząt, ale
nie narzuca swojego stanowiska krajom członkowskim. Dlatego są kraje
takie jak Szwecja, Szwajcaria czy Holandia (także pozaunijna
Norwegia), w których ubój rytualny jest zakazany. Wprowadzenie zakazu
traktowane jest przez praktykujących tę metodę jako przejaw
dyskryminacji religijnej.
Rytualnie czyli bez znieczulenia

Na czym polega rytualny ubój zwierząt? To metoda ich uśmiercania
poprzez podcięcie gardła zwierzęciu. Nie stosuje się przy tym żadnego
znieczulenia ani oszołomienia. Ubijane tą metodą zwierzęta, w tym
także ptaki, wykrwawiają się na śmierć. Ta metoda jest praktykowana
przez ortodoksyjnych wyznawców islamu i judaizmu i ma podłoże głęboko
religijne.

Polskie prawo wprowadza obowiązek ogłuszania zwierząt przed dokonaniem
ich uboju. Chodzi o to, żeby oszczędzić zwierzętom cierpienia.
Obowiązku oraz  metod ogłuszania, nie stosuje się jednak do zwierząt
poddawanych ubojowi zgodnie z obyczajami religijnymi zarejestrowanych
związków wyznaniowych. W tym przypadku polskie i unijne prawo
stwierdza jednoznacznie, że wymaganie w zakresie obowiązku ogłuszania
zwierząt przed wykrwawieniem nie mają zastosowania w przypadku
zwierząt poddawanych szczególnym metodom uboju, przewidzianym przez
niektóre obyczaje religijne.
Od 2013 roku ubój rytualny tylko w rzeźni

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi prowadzi prace legislacyjne
mające na celu wprowadzenie zmian do ustawy o ochronie zwierząt, które
umożliwią stosowanie przepisów rozporządzenia Rady (WE) w sprawie
ochrony zwierząt podczas uśmiercania. Rozporządzenie przewiduje, że
nie ogłusza się zwierząt poddawanych ubojowi według szczególnych metod
wymaganych przez obrzędy religijne pod warunkiem, że ubój ma miejsce w
rzeźni. Od 1 stycznia 2013 r. przepisy tego rozporządzenia będą
stosowane wprost w brzmieniu określonym w tym rozporządzeniu.

Przyjęcie przepisów krajowych, które mają służyć zapewnieniu dalej
idącej ochrony zwierząt podczas ich uśmiercania nie może jednocześnie
uniemożliwiać uśmiercania zwierząt zgodnie z metodami wymaganymi przez
obrzędy religijne ani być równoznaczne z wprowadzeniem całkowitego
zakazu uboju bez ogłuszania.

Zgodnie ze stanowiskiem resortu rolnictwa, pozbawienie możliwości
pozyskiwania i dostępu do produktów pochodzących z uboju rytualnego
przez zarejestrowane w związkach wyznaniowych społeczności byłoby
sprzeczne z art. 25 i art. 35 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej
oraz z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. o gwarancjach wolności sumienia i
wyznania.

Data: 2012-09-13 00:26:24
Autor: boukun

Użytkownik "Andromeda" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:1c99718c-3150-4d95-92a3-0107a7df1250p22g2000vby.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Niedługo sie tego zabroni, jak i obrzezania, czyli znęcania się nad dziećmi... W Niemczech już zabrania się kaleczyć dzieci poprzez obrzezanie...

boukun

boukun

Data: 2012-09-12 16:04:01
Autor: Andromeda
On 13 Wrz, 00:27, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "Andromeda" <robert.pawlows...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:1c99718c-3150-4d95-92a3-0107a7df1250p22g2000vby.googlegroups.com...
[...]

   No właśnie w tym feler że polska wyraziła zgodę aby mordować
rytualnie zwierzęta na terenie polski .

Data: 2012-09-13 01:32:14
Autor: boukun

Użytkownik "Andromeda" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:a5d5eddc-cdc6-491a-974f-99f67b88b058ft6g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Bo Polską rządzą Żydzi...

boukun

Data: 2012-09-12 16:59:27
Autor: Andromeda
On 13 Wrz, 01:32, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "Andromeda" <robert.pawlows...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:a5d5eddc-cdc6-491a-974f-99f67b88b058ft6g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]

> boukun

   No właśnie w tym feler że polska wyraziła zgodę aby mordować

  Jakieś wyzute z sumienia śmierdziele, teraz sobie będzie szedł jakiś
facio spać, a przez otwarte okno usłyszy skowyt zażynanego zwierzęcia,
bo jakiś oszołom wykonuje religijny rytualny mord i jak przejdzie się
do kolesia, to jego posadzą, bo zakłuca obrządek religijny. Przecież
to się w pale nie mieści.

Data: 2012-09-13 07:00:50
Autor: Trefniś
W dniu 13.09.2012 o 01:59 Andromeda <robert.pawlowski4@gmail.com> pisze:

On 13 Wrz, 01:32, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

(...)
[...]

Wszystko jest funkcją wielkości tej pały...
Nam do tego wcale nie są potrzebne "rytuały".

My takie rzeczy robimy ot tak - z nudów?

http://wyborcza.pl/1,75248,1904363.html
dalej:
http://www.archiwum.kurierlubelski.pl/module-dzial-viewpub-tid-9-pid-7884.html

Nie ma co wytaczać dział wielkiego kalibru. Polak (też) potrafi!

--
Trefniś
Nieszczęsny rodzaj ludzki tak został stworzony, że ci, którzy poruszają  się po gościńcu, zawsze będą obrzucać kamieniami tych, którzy wytyczają  nowe szlaki. (Wolter)

Data: 2012-09-13 05:05:17
Autor: Andromeda
On 13 Wrz, 07:02, Trefniś <trefn...@interia.pl> wrote:
W dniu 13.09.2012 o 01:59 Andromeda <robert.pawlows...@gmail.com> pisze:

> [...]

Nieszczęsny rodzaj ludzki tak został stworzony, że ci, którzy poruszają
się po gościńcu, zawsze będą obrzucać kamieniami tych, którzy wytyczają

  To są przestępcy , a tu chodzi o to że prawo na to pozwala i nie
można przeszkadzać, bo obrządek religijny. Większość krajów unii tego
zabroniła,ale polaczki jak słyszą że to religia to pozwolili, teraz
mnóstwo oszołomów będzie powoływało się na religię i sądy nic nie będą
mogły zrobić , jak ktoś zarżnie sobie rytualnie zwierze.

Data: 2012-09-13 15:11:03
Autor: Trefniś
W dniu 13.09.2012 o 14:05 Andromeda <robert.pawlowski4@gmail.com> pisze:

[...]

Zachowajmy zatem jakiś  p o r z ą d e k .

Rozprawiajmy się z przestępcami.
Rytualne uboje (legalne) to nawet nie są promile wszystkich przypadków  znęcania się nad zwierzętami.
Możliwe wręcz, że tzw. "miłośnicy zwierząt" mają w tej dziedzinie więcej  win...

A prawo zmieniajmy - proste. Ono nigdy nie będzie idealne i musi żyć..

Data: 2012-09-13 07:28:32
Autor: Andromeda
On 13 Wrz, 15:12, Trefniś <trefn...@interia.pl> wrote:
W dniu 13.09.2012 o 14:05 Andromeda <robert.pawlows...@gmail.com> pisze:

> [...]

Nieszczęsny rodzaj ludzki tak został stworzony, że ci, którzy poruszają
się po gościńcu, zawsze będą obrzucać kamieniami tych, którzy wytyczają

  Czy ty masz coś z głową? To proste, prawo nie pozwala znęcać się nad
zwierzętami, i psycholi ścigamy. Obecnie prawo pozwoliło znęcać się
nad zwierzętami, a ścigać będą tych co psycholom utrudniają pastwienie
się.

Data: 2012-09-13 16:45:55
Autor: Zagros
Jeśli się nie wykrwawi w drgawkach, obrazi uczucia religijne.
Użytkownik "Andromeda"

[...]

Zgoda.

Ps 51:18-19
18. Ty się bowiem nie radujesz ofiarą i nie chcesz całopaleń,
    choćbym je dawał.
19. Moją ofiarą, Boże, duch skruszony, nie gardzisz,
    Boże, sercem pokornym i skruszonym.
(BT)

zdar
zagros

Mój Bóg jest humanistą.

Data: 2012-09-13 08:23:02
Autor: Nemezis
Jeśli się nie wykrwawi w drgawkach, obrazi uczucia religijne.
On 13 Wrz, 16:45, "Zagros" <zag...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Andromeda"

[...]

Bo nie czytają artykułów.

Data: 2012-09-13 17:29:52
Autor: Zagros
Jeśli się nie wykrwawi w drgawkach, obrazi uczucia religijne.
Użytkownik "Nemezis"

[...]

Kto nie czyta i jakich artykułów ?

zdar
zagros

Mój Bóg jest humanistą.

Ps. A może Ty mi poradzisz, co mam zrobić,
by pojawiały się znaki cytowania ?
Posługuję się Łołtukiem :o/

Data: 2012-09-13 17:56:00
Autor: Zagros
[...]

Mam jeszcze taki werset:

Oz 6:6
6. Miłości pragnę, nie krwawej ofiary,
  poznania Boga bardziej niż całopaleń.
(BT)

zdar
zagros

Mój Bóg jest humanistą.

Data: 2012-09-13 19:22:12
Autor: Trefniś
W dniu 13.09.2012 o 16:28 Andromeda <robert.pawlowski4@gmail.com> pisze:

[...]

A Robert-Andromeda to czyta siebie od czasu do czasu?
Czy tylko klawisze wciska?

Sprawdź pod chałupą, czy już ktoś Cię nie ściga :)

Data: 2012-09-13 11:40:01
Autor: Andromeda
On 13 Wrz, 19:24, Trefniś <trefn...@interia.pl> wrote:
W dniu 13.09.2012 o 16:28 Andromeda <robert.pawlows...@gmail.com> pisze:

> [...]

Nieszczęsny rodzaj ludzki tak został stworzony, że ci, którzy poruszają
się po gościńcu, zawsze będą obrzucać kamieniami tych, którzy wytyczają

  Debilstwo polega chłopski gnoju na tym ,że kretyn zna się na
wszystkim, nawet jak nie przeczyta o co chodzi.

Jeśli się nie wykrwawi w drgawkach, obrazi uczucia religijne.