[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...

Data: 2010-08-23 13:51:21
Autor: xbartx
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
On Mon, 23 Aug 2010 11:46:29 +0200, guest wrote:

I mimo mojego błędu mam wrażenie, że bank nie stanął na wysokości
zadania pozostawiajÄ…c mnie w sytuacji kryzysowej z nierozwiÄ…zanym
problemem, a czego innego jako klient oczekiwałbym w ramach wyższej
kultury bankowości.

To chyba Ty powinieneś pomyśleć przed wyjazdem a nie bank, nieprawdaż?

--
xbartx

Data: 2010-08-23 16:08:55
Autor: DanW
[Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
W dniu 23-08-2010 15:51, xbartx pisze:
[...]

A jeśli to nie wyjazd tylko wypadek i przykucie na kilka miesięcy do łóżka szpitalnego doprowadziło by do takiej sytuacji?

Data: 2010-08-23 16:23:04
Autor: guest
W dniu 2010-08-23 15:51, xbartx pisze:
To chyba Ty powinieneś pomyśleć przed wyjazdem a nie bank, nieprawdaż?

To prawda. Ale jak już mi zdarzy się nie pomyśleć, to oczekiwałbym pomocy w rozwiązaniu problemu.

Rozumiem i popieram politykę bezpieczeństwa chroniącą dostęp do danych wrażliwych osobom niepowołanym. Skoro uwierzytelnienie za pomocą podania danych osobowych jest zbyt słabe - to bank dysponuje i moim nr telefonu, i mailem poprzez który wielokrotnie wymienialiśmy korespondencję, więc to on może "otworzyć" sprawdzony kanał komunikacyjny.

A tak to w imię "niedasizmu", procedur (lub ich braku) - bank nie potrafił zaproponować mi rozwiązania konkretnego i raczej niezbyt egzotycznego problemu.

Data: 2010-08-23 18:03:22
Autor: newsy
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
U¿ytkownik "guest" <newspoolREMOVE@THISgazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i4u088$2bb$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2010-08-23 15:51, xbartx pisze:
To chyba Ty powiniene¶ pomy¶leæ przed wyjazdem a nie bank, nieprawda¿?

To prawda. Ale jak ju¿ mi zdarzy siê nie pomy¶leæ, to oczekiwa³bym pomocy w rozwi±zaniu problemu.

Rozumiem i popieram politykê bezpieczeñstwa chroni±c± dostêp do danych wra¿liwych osobom niepowo³anym. Skoro uwierzytelnienie za pomoc± podania danych osobowych jest zbyt s³abe - to bank dysponuje i moim nr telefonu, i mailem poprzez który wielokrotnie wymieniali¶my korespondencjê, wiêc to on mo¿e "otworzyæ" sprawdzony kana³ komunikacyjny.

A jakby ci kto¶ 'skroi³' laptopa i w ten sposób uzyska³ CIF to co by¶ wtedy powiedzia³?

Data: 2010-08-23 19:31:07
Autor: mvoicem
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
(08/23/2010 06:03 PM), newsy wrote:
> [...]
>  mo¿e "otworzyæ" sprawdzony kana³ komunikacyjny.
A jakby ci kto¶ 'skroi³' laptopa i w ten sposób uzyska³ CIF to co by¶ wtedy

To by powiedzia³ ¿e trudno, has³a jednak nie zna.

Przecie¿ CIF to tylko login. Ty np. znasz mój login do gmaila i to bez krojenia laptopa, a jako¶ nie drê szat z powodu bezprzyk³adnego naruszenie mojego bezpieczeñstwa.

p. m.

Data: 2010-08-24 09:33:37
Autor: guest
[Alior] Je�li zapomnia�e� CIF...
W dniu 2010-08-23 18:03, newsy pisze:

A jakby ci kto� 'skroi�' laptopa i w ten spos�b uzyska� CIF to co by� wtedy
powiedzia�?

Zakładając, że udałoby mu się złamać AES'a i pozyskać CIF z szyfrowanej partycji - no cóż, pewnie napsułby mi krwi blokując konto poprzez trzykrotną próbę odgadnięcia hasła.

Data: 2010-08-26 09:48:59
Autor: xbartx
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Dnia Mon, 23 Aug 2010 16:23:04 +0200, guest napisał(a):

To prawda. Ale jak już mi zdarzy się nie pomyśleć, to oczekiwałbym
pomocy w rozwiÄ…zaniu problemu.

No i masz takie rozwiÄ…zanie - wizyta w oddziale.

[...]

A tak to w imiÄ™ "niedasizmu", procedur (lub ich braku) - bank nie
potrafił zaproponować mi rozwiązania konkretnego i raczej niezbyt
egzotycznego problemu.

Telefon i mail nie są w stanie w 100% potwierdzić, że osoba z drugiej strony to na pewno Ty.

--
xbartx

Data: 2010-08-26 14:32:33
Autor: guest
W dniu 2010-08-26 11:48, xbartx pisze:
Dnia Mon, 23 Aug 2010 16:23:04 +0200, guest napisał(a):

To prawda. Ale jak już mi zdarzy się nie pomyśleć, to oczekiwałbym
pomocy w rozwiÄ…zaniu problemu.

No i masz takie rozwiÄ…zanie - wizyta w oddziale.

Nie rozumiemy się. Wizyta w banku to propozycja rozwiązania problemu (w moim przypadku niespełnialna) a nie jego rozwiązanie. W moim przypadku rozwiązaniem problemu byłoby znalezienie sposobu na zdalne przekazanie mi CIF i zrobienie tego.

Skoro uwierzytelnienie za pomocÄ… podania
[...]

Argumenty dryfują powoli w stronę, w której zacznę się zastanawiać, czy wizyta w banku osoby z dokumentem na 100% potwierdza jej tożsamość - a może dokument sfałszowany, a może bliźniak podstawiony... Myślę, że po zadzwonieniu na moją komórkę i zadaniu paru pytań z danych widniejących w systemie możnaby zminimalizować ryzyko udostępnienia - w końcu nie hasła, ale loginu wymagającego podania tegoż - klientowi.

A tak to fakt jest taki, że procedury są tak skonstruowane, że potrafią skutecznie "uchronić" właściciela przed dostępem do jego konta. Jak dla mnie wylanie dziecka z kąpielą.

Data: 2010-08-26 12:45:18
Autor: xbartx
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:32:33 +0200, guest napisał(a):

A tak to fakt jest taki, że procedury są tak skonstruowane, że potrafią
skutecznie "uchronić" właściciela przed dostępem do jego konta. Jak dla
mnie wylanie dziecka z kÄ…pielÄ….

To zgłoś to po prostu do banku. Bank jak każda firma ma jakieś procedury i albo takiej sytuacji, jak Twoja, nie wzięli pod uwagę, albo wzięli i nie chcąc sobie komplikować życia, zrobili jak zrobili, ciężko powiedzieć jak jest naprawdę. Bank to taki mały "system" a z "systemem" raczej nie wygrasz ;)

--
xbartx

[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...