[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...

Data: 2010-08-27 00:33:06
Autor: Jaroslaw Berezowski
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Nie dalo sie np. zadzwonic do domu i poprosic o podanie danych z umowy kogos z rodziny?

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-08-27 08:42:42
Autor: guest
[Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
W dniu 2010-08-27 00:33, Jaroslaw Berezowski pisze:
Nie dalo sie np. zadzwonic do domu i poprosic o podanie danych z umowy
kogos z rodziny?

To byłaby pierwsza rzecz którą zrobiłbym, ale rodzina była ze mną. Skończyło się na całonocnym (upload mam na poziomie 512 kb/s) ściąganiu 4GB zaszyfrowanej partycji z serwera z backupem. Na partycji trzymam m.in. plik z CIF'em.

Po tych doświadczeniach przygotowałem zabezpieczoną stronę WWW tylko z id'kami - na wszelki wypadek gdyby znowu zdarzyło mi się zapomnieć któregoś.

Data: 2010-08-27 07:01:37
Autor: xbartx
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Dnia Fri, 27 Aug 2010 08:42:42 +0200, guest napisał(a):

Po tych doświadczeniach przygotowałem zabezpieczoną stronę WWW tylko z
id'kami - na wszelki wypadek gdyby znowu zdarzyło mi się zapomnieć
któregoś.

A co będzie jak serwerowi prądu zabraknie albo łącze od serwera będzie off? Warto tak kombinować? Nie lepiej i prościej po prostu wpisać to do telefonu na listę kontaktów, tudzież na zwykły kawałek kartki? Najprostsze rozwiązania bywają zazwyczaj najlepsze ;)

--
xbartx

Data: 2010-08-27 09:53:52
Autor: guest
W dniu 2010-08-27 09:01, xbartx pisze:
[...]

Pewnie że prościej, ale telefonu/kartki też mogę akurat nie mieć przy sobie, a zakładając że będę chciał skorzystać z bankowości elektronicznej (i że znowu zapomnę któregoś id), to id'ki będę miał na wyciągnięcie myszki ;)

> A co będzie jak serwerowi prądu zabraknie albo łącze od serwera będzie
> off?

Prawdopodobieństwo iloczynu zdarzeń

(muszę skorzystać z banku) /\ (zapomniałem id) /\ (odzyskanie id możliwe tylko poprzez serwer) /\ (serwer padł)

jest dla mnie akceptowalnie małe. :)

Data: 2010-08-27 09:21:49
Autor: xbartx
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Dnia Fri, 27 Aug 2010 09:53:52 +0200, guest napisał(a):

Prawdopodobieństwo iloczynu zdarzeń

(muszę skorzystać z banku) /\ (zapomniałem id) /\ (odzyskanie id możliwe
tylko poprzez serwer) /\ (serwer padł)

jest dla mnie akceptowalnie małe. :)

To już sobie chyba lepiej wysłać ten ID na konto mailowe albo kilka kont mailowych i masz zdecydowanie lepsze bezpieczeństwo. Mam wrażenie, że niepotrzebnie na siłę próbujesz sobie komplikować życie szukając zbyt pokrętnych rozwiązań trywialnego problemu.
A poza tym zapamiętanie 8 cyfr jest aż tak męczące i awykonalne?

--
xbartx

Data: 2010-08-27 12:29:59
Autor: guest
[...]

Na chłodno rzecz biorąc - tak, trochę to skomplikowane i na pewno można prościej. Niemniej sporo "skomplikowanych" rozwiązań zdało w moim przypadku egzamin, może stąd to całe kombinowanie.

A poza tym zapamiętanie 8 cyfr jest aż tak męczące i awykonalne?

Nie jest ani męczące ani awykonalne - póki się często używa. :) Id z podstawowego banku - nie ma problemu. Tak jak pisałem - Alior jest dla mnie 2 lub nawet 3 bankiem jeśli chodzi o częstość używania, stąd to rozleniwienie i nieprzywiązywanie uwagi do CIF. Co się zmieni po ostatniej przygodzie :)

Data: 2010-08-27 09:06:43
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-08-27 08:42, guest pisze:

[...]

Ja noszę w portfelu kartkę z loginami do banków. Wpisane jawnie, z nazwami banków. I nie czuję się z tym źle, nawet w przypadku utraty portfela.

Data: 2010-08-27 10:41:22
Autor: Kris

Użytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@nawara.info> napisał w wiadomości news:i57o5v$tq8$> Ja noszę w portfelu kartkę z loginami do banków. Wpisane jawnie, z
nazwami banków. I nie czuję się z tym źle, nawet w przypadku utraty portfela.

Też się zastanawiam co komu po moim loginie.

Data: 2010-09-02 12:16:47
Autor: witrak()
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Kris wrote:

U¿ytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@nawara.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:i57o5v$tq8$> Ja noszê w portfelu kartkê z loginami do banków. Wpisane jawnie, z
nazwami banków. I nie czujê siê z tym ¼le, nawet w przypadku utraty portfela.

Te¿ siê zastanawiam co komu po moim loginie.

Wy¶lij na grupê, to kto¶ Ci poka¿e :-)

witrak()

Data: 2010-08-27 10:43:29
Autor: Kris

Użytkownik "guest" <newspoolREMOVE@THISgazeta.pl> napisał w wiadomości news:i57mp4$1pf9$1news2.ipartners.pl...

Po tych doświadczeniach przygotowałem zabezpieczoną stronę WWW tylko z id'kami - na wszelki wypadek gdyby znowu zdarzyło mi się zapomnieć któregoś.
A jak zapomnisz adres tej strony?,)))

Lubisz komplikowac sobie życie;))

Krzysiek

[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...