Jest Ĺşle

Data: 2015-11-09 18:31:50
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle
Ministrem środowiska został znowu Szyszko :/

Data: 2015-11-09 18:55:46
Autor: sirapacz
Jest Ĺşle
W dniu 2015-11-09 o 18:31, Czesław Wiśniak pisze:
Ministrem środowiska został znowu Szyszko :/
a co z nim nie tak (serio pytam bo nie znam czlowieka)

Data: 2015-11-09 19:11:34
Autor: sirapacz
Jest Ĺşle

Ministrem środowiska został znowu Szyszko :/
a co z nim nie tak (serio pytam bo nie znam czlowieka)
dobra juz se sprawdzilem.....

Data: 2015-11-10 01:08:34
Autor: Tomasz Pyra
Jest źle
Dnia Mon, 9 Nov 2015 19:11:34 +0100, sirapacz napisał(a):

Ministrem środowiska został znowu Szyszko :/
a co z nim nie tak (serio pytam bo nie znam czlowieka)
dobra juz se sprawdzilem.....

to weź się podziel, bo ja na szybko znalazłem tylko dolinę Rospudy i nadal
nie wiem o co chodzi

Data: 2015-11-10 01:13:14
Autor: jerzu.xyz
Jest źle
On Tue, 10 Nov 2015 01:08:34 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

to weź się podziel, bo ja na szybko znalazłem tylko dolinę Rospudy i nadal
nie wiem o co chodzi

Uwalenie Wschodniej Obwodnicy Warszawy, ekrany dźwiękochłonne wzdłuż
autostrad.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-11-10 01:19:22
Autor: sirapacz
Jest Ĺşle
Data: 2015-11-10 09:44:18
Autor: J.F.
Jest źle
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n1rd6e$tdv$1@portraits.wsisiz.edu.pl... >http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114884,19162732,przyszly-minister-srodowiska-pytal-rzad-o-chemtrails-i-wyssal.html#MT

Oj tam oj tam - nalozy 1% podatek na VW za chemtrails z rury :-)

J.

Data: 2015-11-10 13:50:48
Autor: masti
Jest Ĺşle
J.F. wrote:

UĹźytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n1rd6e$tdv$1@portraits.wsisiz.edu.pl...  >http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114884,19162732,przyszly-minister-srodowiska-pytal-rzad-o-chemtrails-i-wyssal.html#MT

Oj tam oj tam - nalozy 1% podatek na VW za chemtrails z rury :-)

ale te chemtrailsy to latający jogini robią :)
http://slwstr.net/pk3/2015/jogini-i-gmo

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-11 14:19:04
Autor: jerzu.xyz
Jest źle
On Tue, 10 Nov 2015 01:19:22 +0100, sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114884,19162732,przyszly-minister-srodowiska-pytal-rzad-o-chemtrails-i-wyssal.html#MT

O to samo pytał przyszły minister rolnictwa ;)

Data: 2015-11-12 13:07:21
Autor: sirapacz
Jest Ĺşle

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114884,19162732,przyszly-minister-srodowiska-pytal-rzad-o-chemtrails-i-wyssal.html#MT

O to samo pytał przyszły minister rolnictwa ;)
jakoś nie czuję się pocieszony:))

Data: 2015-11-10 10:09:01
Autor: J.F.
Jest źle
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kjd24bhr72scosd68841fo1hqglapfr0m3@4ax.com...
[...]

A z tymi ekranami to o co chodzi ?
Bo tak ogolnie, to nie jest zly pomysl.

J.

Data: 2015-11-10 10:22:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jest źle
Hello J.F.,

Tuesday, November 10, 2015, 10:09:01 AM, you wrote:

[...]

Szczególnie w szczerym polu...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-11-10 10:27:15
Autor: Myjk
Jest Ĺşle
Tue, 10 Nov 2015 10:09:01 +0100, J.F.
A z tymi ekranami to o co chodzi ?

Chodzi o to, że podpisał ustawę która nakazywała stawianie ekranów
praktycznie wszędzie, nawet w szczerym polu, przez co drogi były opóźniane
w odbiorze. Ile kasy poszło na te jałowe ekrany to lepiej nie wspominać.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-11-10 11:04:39
Autor: abn140
Jest źle

w odbiorze. Ile kasy poszło na te jałowe ekrany to lepiej nie wspominać.
Wlasnie o tej kasie NALEZY wspominac!!!
Najlepiej w towarzystwie prokuratora.
tylko ze .... zaraz.... chodzi o Polske tak?
eee - to nie, to wschodni kraj.....

Data: 2015-11-10 10:56:27
Autor: elmer radi radisson
Jest Ĺşle
On 2015-11-10 10:09, J.F. wrote:

A z tymi ekranami to o co chodzi ?
Bo tak ogolnie, to nie jest zly pomysl.

Przejedz sie A2 z Lodzi do Warszawy, to zmienisz zdanie.

Choc przy tym zdaniu z pewnoscia bedzie obstawal ktos kto to dostarczyl
i wybudowal ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-11-10 11:20:37
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle

[...]

Tutaj też nie popisało się PO przez 7 lat nie zmieniając przepisów. Być może skalkulowali, że da się z tego biznesu wyciągnąć jakiś %

Data: 2015-11-11 14:19:58
Autor: jerzu.xyz
Jest źle
On Tue, 10 Nov 2015 11:20:37 +0100, Czesław Wiśniak
<kielbasa@wyborcza.pl> wrote:

Tutaj też nie popisało się PO przez 7 lat nie zmieniając przepisów.

Przepisy zostały zmienione.

Data: 2015-11-11 15:35:15
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle

Tutaj też nie popisało się PO przez 7 lat nie zmieniając przepisów.

Przepisy zostały zmienione.

kiedy ?

Data: 2015-11-11 17:21:57
Autor: jerzu.xyz
Jest źle
On Wed, 11 Nov 2015 15:35:15 +0100, Czesław Wiśniak
<kielbasa@wyborcza.pl> wrote:

Tutaj też nie popisało się PO przez 7 lat nie zmieniając przepisów.

Przepisy zostały zmienione.

kiedy ?

OIDP to w październiku 2012 roku. A w 2013 roku uchylono
rozporządzenie z (chyba) 1999 roku preferujące ekrany akustyczne jako
środki ochrony przed hałasem.

Data: 2015-11-11 18:53:49
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle

[...]

23.10. 2012 to i tak pozno bo umowy juz dawno byly podpisane

Data: 2015-11-10 11:28:05
Autor: J.F.
Jest źle
On 2015-11-10 10:09, J.F. wrote:
A z tymi ekranami to o co chodzi ?
Bo tak ogolnie, to nie jest zly pomysl.
Przejedz sie A2 z Lodzi do Warszawy, to zmienisz zdanie.

Wiem jak moze wygladac krajobraz autostradowy, ale wiem tez jaki jest halas od drogi.

Wiec pytanie co za tymi ekranami jest, a tego nie zobacze :-P

Jakby drogowcy potrafili postawic ekran w pol roku po zgloszeniu potrzeby, to moze i nie trzeba by ich tyle stawiac, ale znajac nasze inwestycje, to pol roku jest absolutnie niemozliwe.

Wiec lepiej niech te ekrany od razu buduja, a nie potem ktos ma przez wiele lat na halas narzekac w nowym domku na spokojnej wsi :-)

J.

Data: 2015-11-10 12:12:46
Autor: elmer radi radisson
Jest Ĺşle
On 2015-11-10 11:28, J.F. wrote:

Wiem jak moze wygladac krajobraz autostradowy, ale wiem tez jaki jest
halas od drogi.

Wiec pytanie co za tymi ekranami jest, a tego nie zobacze :-P

Glownie ziemniaczane zagony, drzewka i zajaczki.
Przeciez to znana sprawa jest.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-11-10 12:37:16
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle

[...]

Masz zamiar się budować 50m od autostrady?:)
fajne?
https://goo.gl/maps/gAkLKuPoDJq
https://goo.gl/maps/XP2Gbe2ox5A2
i zdublowane wały z ekranami :)
https://ssl.panoramio.com/photo/105257087
Na zachodzie tez się tak buduje?
http://bi.gazeta.pl/im/80/e5/ef/z15721856Q.jpg

Data: 2015-11-10 13:36:02
Autor: J.F.
Jest źle
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n1skth$7dg$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No, troche domow w umiarkowanej odleglosci widac ..

Na zachodzie tez się tak buduje?
http://bi.gazeta.pl/im/80/e5/ef/z15721856Q.jpg

Zapewne, jak droga kolo budynku ma przechodzic.

Tych ekranow na zachodzie nie brakuje - jedziesz i podziwiasz kilometry :-)
A rzadka okienko i tam policja FR wystawia :-)

J.

Data: 2015-11-10 14:54:35
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle
W dniu 10.11.2015 o 13:36, J.F. pisze:
[...]

Spodziewalem takiej odpowiedzi. Ile, kilkaset metrów, prostopadle do drogi?
Wymysl inna bajeczke.

[...]

W polu? Nie przypominam sobie, ale ja to dawno nie jezdzilem. Daj jakies przyklady. Porównamy sens.

Data: 2015-11-10 15:37:27
Autor: J.F.
Jest źle
[...]

Halas moze byc. Juz niby znosny, ale cos stale szumi.

[...]

Chialem pokazac, ale google Niemcy omija.
Czy w polu ... trudno powiedziec, nie widac co za ekranem :-)

Musze pojechac w jedno miejsce i sprawdzic ...

J.

Data: 2015-11-12 11:02:36
Autor: SW3
Jest źle
W dniu 10.11.2015 o 14:54 Czesław Wiśniak <kielbasa@wyborcza.pl> pisze:

Ile, kilkaset metrów, prostopadle do drogi?

A to droga hałasuje tylko prostopadle?
Zresztą czy prostopadle też jakichś domów nie ma to na tym zdjęciu nie  widać.

--
SW3
-- --

Data: 2015-11-12 11:43:25
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle

Ile, kilkaset metrów, prostopadle do drogi?

A to droga hałasuje tylko prostopadle?

Nie, droga w ogóle nie hałasuje.

Zresztą czy prostopadle też jakichś domów nie ma to na tym zdjęciu nie
widać.

To znajdź sobie inne, jest mnóstwo w sieci nie mówiąc już o dziesiątkach artykułów na temat tego problemu.
Zadowolony?

Data: 2015-11-12 15:20:07
Autor: SW3
Jest źle
W dniu 12.11.2015 o 11:43 Czesław Wiśniak <kielbasa@wyborcza.pl> pisze:

Zresztą czy prostopadle też jakichś domów nie ma to na tym zdjęciu nie
widać.

To znajdź sobie inne, jest mnóstwo w sieci nie mówiąc już o dziesiątkach  artykułów na temat tego problemu.

Ale ja nie dyskutuje o dziesiątkach artykułów tylko o tym konkretnym  miejscu, które sam pokazałeś. Skoro pokazałeś to zdjęcie to widocznie było  najlepsze ;)

--
SW3
-- --

Data: 2015-11-10 22:43:24
Autor: Tomasz Pyra
Jest źle

On 2015-11-10 10:09, J.F. wrote:
[...]

W Gdańsku np. postawili ekrany między drogą a... lotniskiem :)

Data: 2015-11-10 21:46:27
Autor: masti
Jest Ĺşle

UĹźytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n1sf0i$2er$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2015-11-10 10:09, J.F. wrote:
[...]

a jakby pilot nie mógł usłyszeć wieży? :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-11 10:00:53
Autor: Budzik
Jest źle

Wiec lepiej niech te ekrany od razu buduja, a nie potem ktos ma przez wiele lat na halas narzekac w nowym domku na spokojnej wsi :-)

Piszesz, jakbyś nie zdawał sobie sprawy ze to jest marnotrawienie kasy...

Data: 2015-11-11 17:23:27
Autor: re
Jest źle

Użytkownik "Budzik"

Wiec lepiej niech te ekrany od razu buduja, a nie potem ktos ma przez
wiele lat na halas narzekac w nowym domku na spokojnej wsi :-)

Piszesz, jakbyś nie zdawał sobie sprawy ze to jest marnotrawienie kasy...
-- -
Co ? Ochrona obszarów wiejskich przed hałasem ?

Ja już mówiłem jak to wygląda i jeszcze raz powtórzę.

Był rok 1939 ... dziadkowie wybudowali dom 50 metrów od drogi po której raz na godzinę furmanka jeździła i mu się dzieci urodziły ...

Mijają lata ... właściciele są wywłaszczani na rzecz drogi, którą zarządca poszerza o kolejne pasy, droga uzyskuje status krajowej

Mamy rok 2015 ... dzieci mają dzisiaj 75 lat, obecnie do domu jest od drogi już tylko jakieś 20 metrów a dziennie przejeżdża z 50 tysięcy samochodów. GDDKiA nie odczuwa potrzeby instalacji ekranów ...

Data: 2015-11-11 22:00:33
Autor: Budzik
Jest źle
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Nie, ochrona pól przed hałasem dlatego, ze być moze kiedys powstanie tu jakis dom.
Dom jednak najczesciej nie powstawął, ekrany stały niszczały a jak za 20 lat dom powstanie to ekranyi  tak beda juz do wymiany.

Data: 2015-11-11 23:52:12
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle

[...]

Ekranów nie będzie już za 5 lat bo zardzewieją. To jest nieocynkowana blacha malowana proszkowo. Mam nadzieję, że nie wpadna na pomysł  żeby je w polu wymieniac:) Za to w Wawie na Torunskiej juz raz wymieniali

Data: 2015-11-11 12:16:58
Autor: Maciek
Jest Ĺşle
W dniu 2015-11-10 o 11:28, J.F. pisze:
[...]
Należysz do zwolenników przenoszenia rzeki w jakieś inne miejsce, jeśli
akurat na terenie zalewowym wybudowało się osiedle domków?

Maciek

Data: 2015-11-12 11:06:43
Autor: SW3
Jest źle
W dniu 11.11.2015 o 12:16 Maciek <maciek@nospam.pl> pisze:

Należysz do zwolenników przenoszenia rzeki w jakieś inne miejsce, jeśli
akurat na terenie zalewowym wybudowało się osiedle domków?

Jeśli najpierw było osiedle a potem wybudowano rzekę z terenem zalewowym  obejmującym osiedle...

--
SW3
-- --

Data: 2015-11-12 15:20:51
Autor: SW3
Jest źle
W dniu 12.11.2015 o 11:44 Czesław Wiśniak <kielbasa@wyborcza.pl> pisze:

[...]

To wtedy Twoja analogia jest uprawniona.

--
SW3
-- --

Data: 2015-11-12 17:38:04
Autor: Maciek
Jest Ĺşle
W dniu 2015-11-12 o 11:06, SW3 pisze:
[...]
Do tego zmierzam. Ekrany tam, gdzie przed wybudowaniem autostrady stały
domy (do tego oczywiście odszkodowania za utratę wartości), a jak ktoś
się wybuduje w okolicy autostrady (i każdej innej górki śmieci,
asfalciarni, chlewni, fermy norek itp), to niech sobie ekrany stawia na
własny koszt.

Maciek

Data: 2015-11-12 19:06:19
Autor: J.F.
Jest źle
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n22f8k$mc9$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Mozna by, gdyby nie wywlaszczenia pod budowe.
Poza tym - kupujesz kawal pola z mysla o domu na starosc czy podziale na dzialki budowlane, a tu ferma za plotem powstaje ...

J.

Data: 2015-11-10 13:47:29
Autor: masti
Jest Ĺşle
J.F. wrote:

UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kjd24bhr72scosd68841fo1hqglapfr0m3@4ax.com...
[...]

z tymi ekranami to wyssane z palca normy bo pan minister nie wie co to
jest skala logarytmiczna

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-10 09:40:06
Autor: T.
Jest Ĺşle
W dniu 2015-11-10 o 01:08, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Faktycznie kontrowersyjny facet.
Ale co do Rospudy - poczytajcie:

Rospuda - ekologia w służbie polityki Ekolodzy utrzymują, że poprowadzona ponad Rospudą droga obniży poziom wód gruntowych i zniszczy torfowisko. Jednak żaden autorytet z dziedziny budowy dróg i mostów, hydrografii, ekologii nie stwierdził w sposób poparty rzetelnymi badaniami, że musi nastąpić kataklizm - pisze socjolog, doradca ministra środowiska Od co najmniej roku trwa multimedialna prezentacja problemu pt. "Zagłada doliny Rospudy" połączona z wezwaniem do ratowania tej doliny przed zagładą. Chodzi o budowę obwodnicy Augustowa, która wyprowadzi z miasta tranzytowy ruch tirów. Jednak obraz przedstawiany opinii publicznej jest dalece uproszczony, a przez to fałszywy. Żeby zrozumieć istotę konfliktu wokół Rospudy, niezbędny jest wstęp pokazujący krótką, ale bardzo burzliwą historię przedsięwzięcia. 100 tysięcy tirów Problem zaczął się wraz z upadkiem Związku Radzieckiego i otwarciem przejścia granicznego w Budzisku, które połączyło Litwę, Łotwę, Estonię, a nawet Finlandię z Europą Zachodnią. Z czasem ruch się zwiększał i obecnie przez Augustów - perłę polskich uzdrowisk - przejeżdża 100 tys. tirów miesięcznie. W mieście w wypadkach ginie 20 osób rocznie. Zrozumiałe jest, że w końcu cierpliwość mieszkańców się wyczerpała. O budowie obwodnicy słyszą od lat piętnastu, wiec na przełomie roku 2005 i 2006 rozpoczęli comiesięczne protesty blokujące ruch samochodów. Niezbędne prace projektowe i procedury prawne rozpoczęły się w roku 1992. Osiem lat później wybrany (i zweryfikowany przez procedurę oceny oddziaływania inwestycji na środowisko) wariant przebiegu obwodnicy znalazł się w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego trzech gmin (Augustów miasto i gmina oraz Nowinka). Iwtedy budowa drogi powinna się rozpocząć, lecz konieczne były czasochłonne uzgodnienia i decyzje cząstkowe, od których można się było odwoływać, z czego część zainteresowanych skwapliwie korzystała. Protest wszystkich istot W roku 2004 weszliśmy do Unii Europejskiej. Od tego czasu Polska zobowiązana jest do ustanowienia na swoim terenie sieci obszarów chronionych Natura 2000. Sieć ta w części pokrywa się z terenami wcześniej obecnymi w polskim systemie ochrony przyrody, a w części stanowi jego uzupełnienie. Istotne znaczenie ma fakt, że funkcjonowanie sieci regulowane jest przez szczególne przepisy wspólne dla całej Unii, które zostały wprowadzone również do polskiej ustawy o ochronie przyrody. Gdy w roku 2005 miała się rozpocząć budowa obwodnicy według przyjętego wcześniej wariantu, zdecydowanie zaprotestowało przeciw prowadzeniu inwestycji kilka organizacji ekologicznych. Szczególnie aktywne okazały się: Greenpeace, WWF, CMOK (Stowarzyszenie Chrońmy Mokradła), OTOP (Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków) i Pracownia na rzecz Wszystkich Istot. 150 tysięcy podpisów Ekolodzy stwierdzili, że obwodnica przetnie niezwykle cenną przyrodniczo dolinę rzeki Rospudy, zniszczy unikalne torfowiska i zagrozi bytowi kilku równie unikalnych gatunków fauny i flory. Kto wie, czy nie istotniejszy dla protestujących jest argument prawny. Otóż dolina Rospudy stała się elementem Natury 2000 i jako taka wymaga powtórzenia procedur wyboru najkorzystniejszego wariantu. Dzięki wsparciu medialnemu, przede wszystkim "Gazety Wyborczej", Radia TOK FM i innych mediów, cała Polska się dowiedziała, że jest cudo przyrody, czyli Rospuda, którą władze państwowe chcą zniszczyć w bezmyślnym antyprzyrodniczym i antyeuropejskim szale. W krótkim czasie zebrano podobno 150 tys. podpisów pod protestem i jest to dowód zarówno na ekologiczną wrażliwość naszego społeczeństwa, jak i na łatwość sterowania jego emocjami. Równolegle przesłano do Komisji Europejskiej doniesienie o łamaniu prawa przez polskie władze. W efekcie UE zażądała od Ministerstwa Środowiska stosownych wyjaśnień. Do pełnego obrazu należy dodać, że ekolodzy zakasali rękawy i wzięli się również do projektowania, kreśląc swój lepszy wariant, który wędruje, ale niestety również przecina Rospudę. Czy nastąpi kataklizm? Ogłoszona przez protestujących strategia ma charakter alternatywny. W pierwszym wariancie Unia Europejska karze Polskę za łamanie prawa i nawet już wybudowanej obwodnicy nie dopuszcza do ruchu, a nadto nakłada kolosalne kary finansowe. Wariant drugi przewiduje, że protestujący zablokują budowę, przypinając się do drzew (Adam Wajrak - "Gazeta Wyborcza") lub zastosują inne techniki sprzeciwu czynnego (Maciej Muskat - Greenpeace). Co się stanie, jeśli dziś przed żądaniami ekologów ustąpimy i rozpoczniemy procedurę wyłaniania innego projektu obwodnicy? Po pierwsze - budowa zostanie wstrzymana na trzy lata, a niewykluczone, że w efekcie i tak zwycięży obecny wariant. Po drugie - czekają nas protesty mieszkańców Augustowa, w tym także blokowanie trasy na skalę znacznie większą niż dotychczas. Po trzecie - nieuniknione są duże straty finansowe. Mamy wiec do czynienia z konfliktem o wielu aspektach: przyrodniczym, prawnym, społecznym, ekonomicznym i politycznym. Jest też wymiar techniczny przedsięwzięcia. Ekolodzy jako pewnik uznają, że przejście drogi nad rzeką na ponad półkilometrowej estakadzie musi obniżyć poziom wód gruntowych i zniszczyć torfowisko. Inwestor przedstawił szereg ekspertyz, autorstwa poważnych specjalistów, mówiących, że tak nie będzie, nie spotkałem natomiast żadnej wypowiedzi autorytetu z dziedziny budowy dróg i mostów, hydrografii, ekologii, który by stwierdził w sposób poparty rzetelnymi badaniami, że musi nastąpić kataklizm. Lista zdziwień W pewnym momencie na krótko zaistniał pomysł poprowadzenia drogi przez Rospudę nie na estakadzie, lecz tunelem. Projekt upadł z oczywistych przyczyn ekonomicznych, lecz wcześniej zyskał akceptację ekologów. I to już naprawdę trudno zrozumieć. Zważywszy oczywisty fakt, że tego rodzaju inwestycja w obszarze podmokłym musi doprowadzić do poważnych zaburzeń warunków hydrograficznych. Listę zdziwień można kontynuować. Od ponad trzydziestu lat istnieje konwencja z Ramsar o ochronie obszarów wodno-błotnych. W czasie sesji zorganizowanej 4 stycznia 2007 r. w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego jedna z organizatorek spotkania reprezentująca wspomniany już CMOK oświadczyła, że dolina Rospudy ma szansę stać się drugim w Polsce (po Biebrzańskim Parku Narodowym) obszarem objętym konwencją z Ramsar. Jest to przykład skrajnej ignorancji, gdyż w Polsce jest aż 13 obszarów objętych tą konwencją o łącznej powierzchni 125 tys. ha. Należy sądzić, że dla polskich ekologów '07 ochrona przyrody w naszym kraju rozpoczęła się wraz z wejściem do UE i powołaniem sieci Natura 2000. Podobnie myśli i mówi redaktor Wajrak, który uważa, że 23 parki narodowe, 120 parków krajobrazowych i inne obszary chronione (ponad 30 proc. powierzchni kraju), z których część zaliczana jest do międzynarodowych systemów obszarów chronionych, takich jak Międzynarodowe Rezerwaty Biosfery, obszary Światowego Dziedzictwa Przyrodniczego to... fikcja. Swoją drogą zastanawia fakt, że bardzo aktywni i skuteczni przecież przyrodnicy polscy nie spowodowali wcześniej objęcia Rospudy jakąś formą ochrony. Rzeka tyle lat czekała na swojego Kolumba - Adama Wajraka. Ewolucja Wajraka Do tej samej kategorii zdziwień należy fakt, że w całej akcji obrony Rospudy nie uczestniczą polskie autorytety naukowe. Owszem różne gremia podnoszą protesty, ale bez przedstawienia jakiejkolwiek analizy naukowej tego konkretnego przypadku. Chyba w desperacji sprowadzono ostatnio dwóch naukowców z Niemiec i Holandii, by świadczyli o walorach Rospudy. Na koniec warto zwrócić uwagę na ewolucję Adama Wajraka. Gdy w 1998 r. ekolodzy przypinali się do drzew, żeby zaprotestować przeciw budowie autostrady przez Górę Świętej Anny, redaktor "Gazety Wyborczej" niemiłosiernie wyszydzał ich akcję. Kombatant tamtych bojów Olaf Swolkień z goryczą stwierdza, że ówczesną postawę Wajraka tłumaczy fakt, iż wtedy Unia Wolności współtworzyła rząd i miała wiceministra od środowiska. Śledząc wrzawę wokół Rospudy, mam bardzo wyraźne uczucie déjá vu. W 2001 r. przez Polskę przetoczyła się podobna fala protestów w obronie zagrożonego Tatrzańskiego Parku Narodowego. Powodem zagrożenia była zmiana na stanowisku dyrektora parku, głównym oskarżonym był również minister środowiska, a na czele protestu stał redaktor Wajrak. Ale po kilku miesiącach już nikt się tą zbrodnią nie zajmował, gdyż w międzyczasie odbyły się wybory i do władzy doszedł SLD. Jest jeszcze jedno wyjście, by Augustów był syty i Rospuda cała. Należy natychmiast zamknąć przejście graniczne w Budzisku. Tylko, co na to powie Unia?

~rzeczpospolita, 2007-02-25

T.

Ps. Podobno Wajrak akurat dziwnym trafem mieszka koło Rospudy...

Data: 2015-11-10 11:48:00
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle

[...]

Odpowiem ci krótko.
Wypierdalać z obwodnicami i autostradami z ostatnich pięknych zakątków, które mamy.
Byłeś tam kiedyś np. na kajakach?
Widzisz różnicę między 1 a 3?
http://www.ing.pan.pl/str_prac/Laptas_A/Grafika/05_kajaki_min2/2014_Dol-Rospudy.jpg
Minister Szyszko to jak to ktoś dobrze określił Lis, który stoi na straży kurnika.

Data: 2015-11-10 14:45:46
Autor: J.F.
Jest źle
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n1si16$lvb$1@node1.news.atman.pl...
Ale co do Rospudy - poczytajcie:....
Odpowiem ci krótko.
Wypierdalać z obwodnicami i autostradami z ostatnich pięknych zakątków, które mamy.
Byłeś tam kiedyś np. na kajakach?

Nie bylem, ale czy jeden most by to jakos istotnie zniszczyl ?

A tak z ciekawosci - duzy tam byl ruch kajakow wczesniej, czy dopiero po calej akcji ruszyla masowa turystyka ?

Inna sprawa ... budowac droge na bagnie ? Czy tam bagna prawie nie ma ?

Widzisz różnicę między 1 a 3?
http://www.ing.pan.pl/str_prac/Laptas_A/Grafika/05_kajaki_min2/2014_Dol-Rospudy.jpg
Minister Szyszko to jak to ktoś dobrze określił Lis, który stoi na straży kurnika.

I w koncu ktory wariant wybrano, czy ciagle zaden ?

Rzut oka na mape sugerowal by nr 3 - tzn olac Bialystok, i stara dk 8, puscic nowa S8 w kierunku poludniowo-zachodnim.

Za czasow Szyszki o S8, czy tam S61 chyba nikt nie myslal ... teraz tez wazniejsze moga byc pieniadze na dzieci :-)

J.

Data: 2015-11-10 15:26:28
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle

[...]

Ja tam nie lubie odpoczywac pod estakada z tirami. Jesli juz robic taka inwestycje to w poblizu miejscowosci i w okolicach starej przeprawy.

A tak z ciekawosci - duzy tam byl ruch kajakow wczesniej, czy dopiero po
calej akcji ruszyla masowa turystyka ?

No tak, odpowiem retorycznie, ze malo jestes zorientowany:)

Inna sprawa ... budowac droge na bagnie ? Czy tam bagna prawie nie ma ?

http://www.greenpeace.pl/download/przebieg-trasy.jpg

[...]

Widze, ze sie juz zorientowales:)
Budowa przez lasy, torfy i tak piekne miejsca to szczyt kretynizmu i boje sie, że ten idiota znowu bedzie popieral podobne pomysly.

Data: 2015-11-12 11:08:25
Autor: SW3
Jest źle
W dniu 10.11.2015 o 15:26 Czesław Wiśniak <kielbasa@wyborcza.pl> pisze:

Ja tam nie lubie odpoczywac pod estakada z tirami. Jesli juz robic taka  inwestycje to w poblizu miejscowosci i w okolicach starej przeprawy.

Ale mieszkać to już lubisz? ;)

--
SW3
-- --

Data: 2015-11-12 11:45:51
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle

Ja tam nie lubie odpoczywac pod estakada z tirami. Jesli juz robic
taka inwestycje to w poblizu miejscowosci i w okolicach starej przeprawy.

Ale mieszkać to już lubisz? ;)

Pod estakadą z tirami?:)

Data: 2015-11-09 18:56:10
Autor: Artur Miller
Jest Ĺşle
W dniu 2015-11-09 o 18:31, Czesław Wiśniak pisze:
Ministrem środowiska został znowu Szyszko :/

http://www.immigration.govt.nz/

:)

a.

Data: 2015-11-09 19:11:15
Autor: sirapacz
Jest Ĺşle

http://www.immigration.govt.nz/

tyle, że mnei korzenie tu głęboko wrosły....ale przynajmniej jestem na liście pożądanych zawodów...

Data: 2015-11-09 20:02:46
Autor: Artur Miller
Jest Ĺşle
W dniu 2015-11-09 o 19:11, sirapacz pisze:

http://www.immigration.govt.nz/

tyle, że mnei korzenie tu głęboko wrosły....ale przynajmniej jestem na
liście pożądanych zawodów...

korzenie mogą wziąć na wstrzymanie na najbliższe 4 lata...

@

Data: 2015-11-10 07:52:02
Autor: Big Jack
Jest źle
W wiadomości
*Czesław Wiśniak* napisał(-a):

Ministrem środowiska został znowu Szyszko :/

Pikuś. Wprawdzie nie znowu, ale ministrem ON został Macierewicz, który swojemu już resortowi zafundował wypłacanie wysokich odszkodowań za spłodzony przez siebie raport z likwidacji WSI.
A żeby nie było całkiem OT, to kopyto też miewa ciężkie i potrafi przekorczyć dopuszczalną prędkość.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-11-10 08:27:52
Autor: Czesław Wiśniak
Jest Ĺşle

[...]

Skoro OTto:
Nie wiem jakie były to odszkodowania ale, że rozwalił WSI to bardzo dobrze, niestety nie do końca. Może teraz mu się uda :)
Jakim będzie ministrem? Na razie jedynie mogę się śmiać z jego brzozy itp.
Co do Szyszko, to nie rozumiem decyzji bo to z jednej strony cwaniak, a z drugiej zwyczajny tuman i to w podeszłym wieku.
Widać tutaj niestety, że te osoby mają ogromne wpływy w partii, zobaczymy czego dokonają?

Data: 2015-11-10 09:43:51
Autor: T.
Jest Ĺşle
*Czesław Wiśniak* napisał(-a):

[...]

Bo to działało tak - w MON pracują koledzy tych zweryfikowanych. I oni bardzo chętnie przyznają odszkodowania kolegom. Nigdy nie zakwestionowali żadnego wyroku sądu w sprawie weryfikacji. A co ciekawe - Macierewicz nie przegrał żadnego procesu wytoczonego mu prywatnie w sprawie weryfikacji WSI. Podkreślam - ŻADNEGO.
Więc gdyby MON choć raz odwołało się od wyroku, z pewnością nie musieliby wypłacać żadnych odszkodowań.
T.

Ps. Pan Dukaczewski jest bardzo rozczarowany wyborem Macierewicza - a to dla mnie najlepsza rekomendacja :-)

Data: 2015-11-10 09:52:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jest źle
Hello T.,

Tuesday, November 10, 2015, 9:43:51 AM, you wrote:

[...]

[...]

Odszkodowania przyznawał SĄD!

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-11-10 11:35:53
Autor: Big Jack
Jest źle
W wiadomości
*T.* napisał(-a):

Więc gdyby MON choć raz odwołało się od wyroku, z pewnością nie
musieliby wypłacać żadnych odszkodowań.

Byłbym ostrożny w ferowaniu wyroku za Sąd.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-11-11 10:00:53
Autor: Budzik
Jest źle
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...

[...]

O naiwności...
Zresztą obsługa skype i pekające parówki powiedzą ci wiele o merytorycznym przygotowaniu pana M.
Ale gadane ma!

Jest Ĺşle