Jest akt oskarżenia za atak na dziennikarkę na Jasnej Górze [WIDEO]

Data: 2011-09-16 19:00:02
Autor: Przemysław W
Jest akt oskarżenia za atak na dziennikarkę na Jasnej Górze [WIDEO]
Prokuratura przesłała w piątek do Sądu Okręgowego w Częstochowie akt oskarżenia wobec Andrzeja K. z Katowic, który na pielgrzymce Rodziny Radia Maryja na Jasnej Górze zaatakował i uderzył w twarz dziennikarkę telewizji Polsat News

52-letniemu Andrzejowi K. został postawiony zarzut zniszczenia kamery telewizyjnej wartości 27 tysięcy złotych oraz uniemożliwienia zrealizowania materiału dziennikarskiego ekipie Polsatu. Słuchacz Radia Maryja usłyszał brzmienie art. 43 prawa prasowego: "kto używa przemocy lub groźby bezprawnej w celu zmuszenia dziennikarza do opublikowania lub zaniechania opublikowania materiału prasowego albo do podjęcia lub zaniechania interwencji prasowej, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3". Sprawy z tego przepisu są rozpatrywane już w I instancji przed sądem okręgowym.

Przypomnijmy. Słuchacze Radia Maryja pielgrzymowali na Jasną Górę w weekend 9-10 lipca. Polsat News nie miał akredytacji na filmowanie tej pielgrzymki, bowiem pozwolenie na jej relacjonowanie miały tylko media o. Tadeusza Rydzyka. Ekipa pojechała nagrać wystąpienie Jarosława Kaczyńskiego. Nie została jednak wpuszczona na ołtarz.

- Stanęliśmy więc na błoniach, wśród pielgrzymów. Przez trzy godziny nic złego się nie działo poza drobnym incydentem, gdy jeden z mężczyzn uderzył pięścią w kamerę - relacjonowała potem dziennikarka Polsatu Ewa Żarska. - Gdy jednak ojciec dyrektor powiedział przez mikrofon, że jest telewizja, która nie ma akredytacji, a która filmuje pielgrzymkę (wówczas ekipa została też pokazana na telebimach ustawionych pod murem Jasnej Góry), wtedy się zaczęło! Zostaliśmy napadnięci. Jeden z napastników wyrwał mi mikrofon i uderzył mnie nim w twarz. Wielokrotnie byłam szturchana i szczypana. O wyzwiskach i wulgaryzmach już nawet nie wspominam.

- Byłem uderzany łokciem, kijem od flagi, jakieś kobiety próbowały wyrwać mi kamerę - relacjonował operator Bartek Tomaszewskiego.

Na pasażu Bareły, który jest terenem miejskim, interweniowała policja. Przewiozła na komisariat 52-letniego katowiczanina, który wyrwał reporterce mikrofon i spoliczkował. Po tym incydencie dyrekcja Telewizji Polsat złożyła do częstochowskiej policji zawiadomienie o zniszczeniu kamery.

Ewa Żarska złożyła odrębne zawiadomienie karne: "Nieznany mi z imienia i nazwiska mężczyzna uderzył mnie otwartą ręką w twarz, naruszając w ten sposób moją nietykalność cielesną. Zdarzenie miało miejsce podczas nagrywania relacji dla mojego pracodawcy, Telewizji Polsat z siedzibą w Warszawie" - brzmiał fragment jej pisma do częstochowskiej policji. Sprawa zrobiła się głośna nie tylko w mediach.

W wyjaśnienie incydentu - dowodząc, że słuchacz Radia Maryja był ofiarą prowokacji - zaangażowali się o. Tadeusz Rydzyk i senator PiS z Częstochowy Czesław Ryszka, który złożył osobistą wizytę komendantowi częstochowskiej policji. Wydarzeniem zajmowały się sejmowa komisja kultury i Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Przypomniano, że wszystkie media mają prawo do relacjonowania ogólnodostępnych wydarzeń dotyczących ważnych spraw społecznych, odbywających się w przestrzeni publicznej. Sprawa trafiła w lipcu do prokuratury, która zdecydowała o połączeniu obu doniesień w jedno postępowanie.

24 sierpnia Andrzej K. usłyszał dwa zarzuty, za które grozi mu do 3 lat więzienia. Andrzej K. nie przyznaje się do winy odmówił w prokuraturze składania wyjaśnień.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10300036,Jest_akt_oskarzenia_za_atak_na_dziennikarke_na_Jasnej.html#ixzz1Y8THaz00

Przemek

--

Jarosław Kaczyński przeprosił na antenie TVP Info za swoją wypowiedź,
 jakoby posłowie PSL opowiedzieli się za legalizacją miękkich narkotyków.

Adam Hofman i Tomasz Poręba politycy PiS przyznają, że mówili nieprawdę twierdząc,
 iżPlatforma Obywatelska ma bądź to 'zerowy udział' w niektórych inwestycjach..

Jest akt oskarżenia za atak na dziennikarkę na Jasnej Górze [WIDEO]