Jest bardzo źle, a będzie jeszcze gorzej!

Data: 2012-08-29 13:16:25
Autor: Gringo
Jest bardzo źle, a będzie jeszcze gorzej!
Sondaż CBOS: coraz gorsze nastroje społeczne

Zauważalna w czerwcu poprawa nastrojów społecznych okazała się krótkotrwała - wynika z najnowszego sondażu CBOS. W ostatnim czasie znacząco pogorszyły się przewidywania, co do ogólnej sytuacji kraju, w tym także sfery politycznej. Sierpniowe oceny są wyraźnie gorsze niż w ostatnich dwóch miesiącach.

W porównaniu z poprzednim miesiącem zmalał (o 4 punkty proc., do 22 proc.) odsetek respondentów przekonanych, że sytuacja w naszym kraju zmierza w dobrym kierunku, jednocześnie zwiększyła się liczba tych, którzy wyrażają przeciwną opinię (o 5 punktów, do 64 proc.).

Oceny bieżącej sytuacji w kraju są dość istotnie zróżnicowane społecznie. Najbardziej krytyczni w ocenie kierunku zmian w Polsce są bezrobotni (81 proc. z nich twierdzi, że sytuacja w kraju zmierza w złym kierunku), osoby niezadowolone z warunków materialnych swojego gospodarstwa domowego (79 proc.), robotnicy wykwalifikowani (79 proc.) oraz badani z wykształceniem zasadniczym zawodowym.

W potencjalnych elektoratach głównych partii politycznych zadowolenie z rozwoju sytuacji w kraju dominuje nad niezadowoleniem jedynie wśród zwolenników PO. Sympatycy PiS i SLD, a także osoby o niesprecyzowanych preferencjach oraz niezamierzające brać udziału w ewentualnych wyborach parlamentarnych w większości negatywnie wypowiadają się o ogólnej sytuacji w Polsce.

Gorsze niż w lipcu są również oceny sytuacji politycznej w Polsce. Dobrze ocenia ją jedynie co dziewiąty badany (11 proc., spadek o 2 punkty), a połowa (50 proc., wzrost o 6 punktów) źle. Jedna trzecia ankietowanych (33 proc., spadek o 3 punkty) sytuację na polskiej scenie.

Wśród potencjalnych elektoratów stosunkowo największy optymizm w zakresie oceny bieżącej sytuacji politycznej cechuje zwolenników PO - częściej wyrażają oni oceny pozytywne niż negatywne. Wśród zwolenników pozostałych ugrupowań oraz w grupie osób o niesprecyzowanych preferencjach partyjnych, jak również wśród niezainteresowanych wyborami zdecydowanie dominują oceny negatywne, przy czym najbardziej krytycznie sytuację polityczną w Polsce oceniają potencjalni wyborcy PiS.

Pogorszenie ogólnej sytuacji i nastrojów w kraju jest znacznie bardziej zauważalne niż w ostatnich dwóch miesiącach. Sugeruje to, że czerwcowa poprawa nastrojów społecznych spowodowana m.in. sukcesami związanymi z organizacją Euro 2012 w obliczu coraz bardziej pesymistycznych prognoz ekonomicznych oraz ujawnionych niedawno afer: taśmowej czy związanej z Amber Gold, nie przetrwała próby czasu.

(tw)
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Sondaz-CBOS-coraz-gorsze-nastroje-spoleczne,wid,14881089,wiadomosc.html

Data: 2012-08-29 13:55:39
Autor: Trybun
Jest bardzo źle, a będzie jeszcze gorzej!
W dniu 2012-08-29 13:16, Gringo pisze:

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Sondaz-CBOS-coraz-gorsze-nastroje-spoleczne,wid,14881089,wiadomosc.html Czy młodzi Polacy pokażą w końcu, ża mają jaja, takie jak my mieliśmy swego czasu (do 13.12.1981)?

Aż strach pomyśleć w co teraz chciałbyś wciągnąć Polaków.., Przedtem marzył wam się kapitalizm, ale jak widać nie przypadł on wam do gustu, a więc o co teraz będziecie walczyć?

Data: 2012-08-30 08:44:38
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-29 14:11, Gringo pisze:

Aż strach pomyśleć w co teraz chciałbyś wciągnąć Polaków.., Przedtem marzył wam się kapitalizm, ale jak widać nie przypadł on wam do gustu, a więc o co teraz będziecie walczyć?

Kryptokapitalista.

To nie ja latałem po ulicach i wrzeszczałem - "precz z komuną"..

Data: 2012-09-01 14:01:06
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-30 11:05, Gringo pisze:

To nie ja latałem po ulicach i wrzeszczałem - "precz z komuną"..

Nie wiem, co krzyczałeś kiedyś, wiadać co talmudycznie bronisz dzisiaj. Jesteś kryptokapitalstą.

Dla twojej wiadomości - krzyczałem - precz z warcholstwem, precz z "S"..
Jeżeli kapitalizm = sprawiedliwość społeczna to istotnie go popieram, i to bez żadnego "krypto". A rzeczywistość jest taka że bardzo mało jest rzeczy do których mógłbym się odnieść z taką niechęcią i pogardą niż do gnid żyjących z tego co zdołają wyszarpać innym.

Data: 2012-08-31 11:45:29
Autor: Hidden
W dniu środa, 29 sierpnia 2012 14:11:38 UTC+2 użytkownik Gringo napisał:

> Aż strach pomyśleć w co teraz chciałbyś wciągnąć Polaków.., Przedtem > marzył wam się kapitalizm, ale jak widać nie przypadł on wam do gustu, a > więc o co teraz będziecie walczyć?

test test test

Data: 2012-08-29 17:12:12
Autor: Wiesiaczek
On Wed, 29 Aug 2012 13:55:39 +0200, Trybun wrote:

[...]

To proste: Jeśli przedtem było lepiej a teraz jest gorzej, więc warto walczyć o to, co było przedtem.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2012-08-30 08:44:29
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-29 19:12, Wiesiaczek pisze:

[...]

Zauważyłem że Kaczyński już o tym napomknął - "jest źle, musimy wprowadzić więcej kapitalizmu".:-D

Data: 2012-08-31 21:22:18
Autor: pluton_
[...]

Sklonujemy edekgerek i zawalczymy o komunizm oswiecony.

Nullification

Data: 2012-09-01 14:00:24
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-31 21:22, pluton_ pisze:
[...]

No na, czasem piszesz całkiem do rzeczy. Ale komunizm to złe słowo (zabronione przez prawo), wolę określenie - ustrój sprawiedliwości społecznej.

Data: 2012-09-01 14:45:55
Autor: pluton_
> [...]

No na, czasem piszesz całkiem do rzeczy. Ale komunizm to złe słowo
(zabronione przez prawo), wolę określenie - ustrój sprawiedliwości

No! I reaktywujemy stocznie, zeby nam zbudowaly flote polowow dalekomorskich
plotki i wegorza.

Nullification

Data: 2012-09-02 21:06:54
Autor: Trybun
W dniu 2012-09-01 14:45, pluton_ pisze:
[...]

Całe połowy węgorza i płotki to co najwyżej Bałtyk. Ja oczekuję na świeżego halibuta, makrelę, ostroboka czy tuńczyka itd a nie płotki.  Żebym ja dopadł tego decydenta który pozbawił Polaków świeżej i taniej ryby z dalekich mórz..

Data: 2012-09-02 13:35:53
Autor: Antenka
On 29 Sie, 13:55, Trybun <r...@yachoo.com> wrote:
> [...]

Aż strach pomyśleć w co teraz chciałbyś wciągnąć Polaków.., Przedtem
marzył wam się kapitalizm, ale jak widać nie przypadł on wam do gustu, a

Trzeba walczyć o królestwo :-)

Antenka

Data: 2012-09-03 07:05:22
Autor: Wiesiaczek
On Sun, 02 Sep 2012 13:35:53 -0700, Antenka wrote:

> [...]

Aż strach pomyśleć w co teraz chciałbyś wciągnąć Polaków.., Przedtem
marzył wam się kapitalizm, ale jak widać nie przypadł on wam do gustu,

Chyba kurwa niebieskie...

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

Data: 2012-09-03 12:37:25
Autor: Trybun
W dniu 2012-09-02 22:35, Antenka pisze:

[...]

Tak, jeszcze kilkadziesiąt lat temu tak pomysł wydawał się być czymś absurdalnym do kwadratu. Ale wobec tego że wszyscy widzimy że w tej demokracji władza traktuje obywatela jako swojego wroga, i jest do niego nastawiona tylko restrykcyjnie, to może jednak monarchia okazałaby się być bardziej pro ludzkim systemem. :-\

Data: 2012-09-03 15:41:11
Autor: Wiesiaczek
On Mon, 03 Sep 2012 12:37:25 +0200, Trybun wrote:

[...]

absurdalnym do kwadratu. Ale wobec tego Ĺźe wszyscy widzimy Ĺźe w tej
demokracji władza traktuje obywatela jako swojego wroga, i jest do niego
nastawiona tylko restrykcyjnie, to może jednak monarchia okazałaby się
być bardziej pro ludzkim systemem. :-\

Jak już wielokrotnie pisałem, każda dyktatura będzie lepsza od demokracji.
Tym samym monarchia jest sensowną alternatywą dla obecnego reżimu.
Osobiście jednak wolę sprawdzoną już dyktaturę partii robotniczej, bo z nią ryzyko zejścia na manowce jest minimalne, za to całkiem nieźle poddaje się kontroli społecznej.

Data: 2012-08-29 13:56:19
Autor: identyfikator: 20040501
Jest bardzo źle, a będzie jeszcze gorzej!
czym się martwić, PO obsadziła wszystkie stołki, teraz to musimy odnieść sukces!

Data: 2012-08-29 13:59:35
Autor: T.
[...]

Oj tam, oj tam... Na stadionach urządzi się jarmarki, a na ich błoniach posadzi kartofle, I jakoś to będzie...
T.

Data: 2012-08-31 19:30:30
Autor: pluton_
Jest bardzo źle, a będzie jeszcze gorzej!
Zauważalna w czerwcu poprawa nastrojów społecznych okazała się
krótkotrwała - wynika z najnowszego sondażu CBOS.

Zrobmy sobie jeszcze jedno euro.

Nullification

Jest bardzo źle, a będzie jeszcze gorzej!