Jest donos w sprawie Sobeckiej

Data: 2012-02-28 06:42:26
Autor: sofu
Jest donos w sprawie Sobeckiej

Użytkownik "Grzegorz Z." <tictactoe@colleen.org> napisał w wiadomości news:ow8w28lrd5kk.rv706na5rq9k.dlg40tude.net...
Prokuratura Okręgowa w Toruniu
87-100 Toruń ul. Grudziądzka 45
po@torun.po.gov.pl
Zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia przez posłankę Annę Sobecką

Zawiadamiam o popełnieniu przez posłankę Annę Sobecką wykroczenia
poplecznictwa (art. 57 par. 1 Kodeksu wykroczeń) polegającego na uiszczeniu
grzywny za obywatela Tadeusza Rydzyka, ukaranego za nielegalną zbiórkę
publiczną (art. 56 par. 1 Kodeksu wykroczeń).

Uzasadnienie

W dniu 27 lutego b.r. posłanka Anna Sobecka zorganizowała konferencję
prasową na której poinformowała media, że zapłaciła za ob. Tadeusza Rydzyka
grzywnę oraz koszty postępowania. Okazała też publicznie dowód tej wpłaty.

Obwiniona wyjaśniając motywy swego postępowania, wskazała swoje wewnętrzne
przekonanie o tym, że kara była niesłuszna: "- Niegodziwością jest
zabieranie pieniędzy z datków, które ludzie przeznaczają na rozwój TV Trwam
i Radia Maryja, na grzywnę, która jest niezasłużona" (dla portalu Onet).
Działalność sądu określiła „procederem łamania praw katolików w Polsce" (za
ww. linkiem z Onet). Konferencja była relacjonowana przez TVP Bydgoszcz
oraz przez szereg innych mediów (wyborcza.pl, rp.pl, fakt.pl, tvp.pl, PAP i
in.).

Zgodnie z art. 57 par. 1 Kodeksu wykroczeń: Kto nie będąc osobą najbliższą
dla ukaranego uiszcza za niego grzywnę lub ofiarowuje mu albo osobie dla
niego najbliższej pieniądze na ten cel, podlega karze aresztu albo grzywny.

Szeroko rozumiane poplecznictwo polega na próbie udaremnienia lub
udaremnieniu celu i funkcji kary. Grzywna nie jest zwykłym zobowiązaniem
finansowym wobec państwa, lecz formą dolegliwości za popełniony czyn. Żadna
kara z kodeksu karnego lub wykroczeń nie może być odbywana lub realizowana
za inną osobę, gdyż stanowi to formę sabotażu wymiaru sprawiedliwości.

Jeśli sabotażu tego dokonuje osoba z mandatem do współtworzenia prawa w
Polsce, to jej działalność jest nadzwyczajnie demoralizująca dla
społeczeństwa. Podważa w ten sposób niejako sens stanowienia prawa i
degraduje jego autorytet, dodatkowo w ramach publicznych konferencji
zniesławiając wymiar sprawiedliwości.

Czy posłowi wolno więcej? W zakresie łamania prawa wolno mu mniej, gdyż
zachowaniu takiemu znacznie rzadziej można przypisać charakter znikomej
szkodliwości społecznej.

Stąd też wnoszę o zdecydowaną reakcję procesową oraz wystąpienie do
Marszałka Sejmu o uchylenie immunitetu. Immunitet nie może służyć do tego,
aby chronić publiczne chlubienie się łamaniem prawa.

Zgodnie z art. 57 par. 3 KW, kwota, którą Posłanka wpłaciła na poczet
grzywny, podlega obligatoryjnemu przepadkowi. W związku z czym, na
obywatelu Rydzyku nadal ciąży nieuregulowana grzywna. Wszyscy jesteśmy
równi wobec prawa wykroczeń. Jako do organu powołanego do pilnowania
porządku prawnego, zwracam się do Pana Prokuratora o powiadomienie sądu o
próbie udaremnienia odpowiedzialności z art. 56 KW oraz o podjęcie
czynności procesowych w związku z odpowiedzialnością z art. 57 KW.

Odpowiedź w sprawie podjętych kroków, proszę przekazać na adres email:
fundacja@racjonalista.pl lub ww. adres Fundacji.

Z poważaniem,
Mariusz Agnosiewicz
prezes Fundacji

--

Tak czarne traktuje prawo w Polsce - ma je głęboko w dupie, o ile mu nie służy dla jego celów.
Jeśli by iśc tym tropem, to usłużne mohery będą iść do więzienia zamiast np. sukienkowego pedofila.

sofu

Data: 2012-02-28 05:55:49
Autor:
Jest donos w sprawie Sobeckiej
sofu <manhunter1@o2.pl> napisa³(a):
Tak czarne traktuje prawo w Polsce - ma je głęboko w dupie, o ile mu nie służy dla jego celów.
Jeśli by iśc tym tropem, to usłużne mohery będą iść do więzienia zamiast np. sukienkowego pedofila.

hmm... popierasz takie donosy w stylu Pawki Morozowa?

Data: 2012-02-28 07:04:58
Autor: Grzegorz Z.
Jest donos w sprawie Sobeckiej
fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl napisa³:

[...]

W czym róæni± siź od twoich, nieszczź¶liwa kobiecino?

--
"Jak juæ nie bźdź mog³a sobie sama nalaę tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyj¶cie na tak± sytuacjź" M.Czubaszek

Data: 2012-02-28 06:22:22
Autor: Obserwator
Jest donos w sprawie Sobeckiej
Grzegorz Z. <tictactoe@colleen.org> napisa³(a):
> hmm... popierasz takie donosy w stylu Pawki Morozowa?

W czym róæni± siź od twoich, nieszczź¶liwa kobiecino?

brak ci kobiety, oszolomie to ci wali na dekiel?

Data: 2012-02-28 15:29:25
Autor: Grzegorz Z.
Jest donos w sprawie Sobeckiej
Obserwator napisa³:

Grzegorz Z. <tictactoe@colleen.org> napisa³(a):
hmm... popierasz takie donosy w stylu Pawki Morozowa?

W czym róæni± siź od twoich, nieszczź¶liwa kobiecino?

brak ci kobiety, oszolomie to ci wali na dekiel?

Teraz wypierasz siź swojego donosicielstwa?

Data: 2012-02-29 06:28:21
Autor: stevep
Jest donos w sprawie Sobeckiej
Dnia 28-02-2012 o 07:22:22  Obserwator <fajny.d.arzbor@nospam.gazeta.pl>  napisa³(a):

Grzegorz Z. <tictactoe@colleen.org> napisa³(a):

> hmm... popierasz takie donosy w stylu Pawki Morozowa?

W czym róæni± siź od twoich, nieszczź¶liwa kobiecino?

brak ci kobiety, oszolomie to ci wali na dekiel?

Eeee, nie t³umacz tak swojego prezia, jemu juæ ca³kiem odwali³o.

--
stevep
Uæywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2012-02-28 07:54:13
Autor: sofu
Jest donos w sprawie Sobeckiej

Uæytkownik <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jihq94$ep1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja takich nie pisuje, ale je¶li juæ kto¶ napisa³ i jest w±tek o tym, to czemu nie skomentowaę?
Ale my¶lź, æe jednak to nie by³o w stylu Morozowa. Tamten doniós³ na swojego ojca.
Czyæby¶ sugerowa³, æe ojciec dyrektor spó³kowa³ skutecznie z matk± niejakiego Agnosiewicza i teraz siź m¶ci po latach?

sofu

Data: 2012-02-28 07:19:36
Autor: Obserwator
[...]

to jest normalny i obiektywny komentarz? To sa agresywne, napastliwe ataki i oszczerstwa ktorych czekista by sie nie powstydzil.

Data: 2012-02-28 07:40:46
Autor: Pohuk
sofu <manhunter1@o2.pl> napisa³(a): > > Ja takich nie pisuje, ale je¶li juæ kto¶ napisa³ i jest w±tek o tym, to > czemu nie skomentowaę?
> [...]

to jest normalny i obiektywny komentarz? To sa agresywne, napastliwe ataki i oszczerstwa ktorych czekista by sie nie powstydzil.

Kanalio! Ty niczym od nich siź nie róænisz! Jeste¶ taki sam jak ta gnida
Mariuszek.

Data: 2012-02-28 09:24:31
Autor: A. Filip
Jest donos w sprawie Sobeckiej
" " <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> pisze:
sofu <manhunter1@o2.pl> napisał(a):
Tak czarne traktuje prawo w Polsce - ma je gÅÆćboko w dupie, o ile mu nie sÅÆuĆ½y dla jego celĆ³w.
JeĆŗli by iĆŗc tym tropem, to usÅÆuĆ½ne mohery bćdŕ iĆŗă do wićzienia zamiast np. sukienkowego pedofila.

hmm... popierasz takie donosy w stylu Pawki Morozowa?

Pawka Morozow czytał (sowiecką) prasę i co przeczytał donosił
(sowieckiej) prokuraturze? Prokuratura gazet nie czyta?

A to "doniesienie" jest prostym sprawdzeniem czy w RP3 prawo (przepis został precyzyjnie wskazany) nie jest spisane na papierze toaletowym, *zmuszeniem* prokuratury do reakcji,
choćby nią było "wystawieniem się" tym jak sformułuje odmowę wszczęcia postępowania.

Ja uważam się zastosowanie tego konkretnego przepisu w tym konkretnym
przypadku dowodziło by tylko że przepis jest głupawy/nieprecyzyjny tylko
że prawidłowa metoda załatwiania tegoż to zmiana przepisu *dla
wszystkich* a nie olewanie go moczem dla posłanek i zakonnikĆ³w
("rĆ³wniejszych" obywateli).

Jest donos w sprawie Sobeckiej