Jest postęp w GSM (czy tylko w GUI)?

Data: 2016-09-23 15:53:10
Autor: Marek
Jest postęp w GSM (czy tylko w GUI)?
On Thu, 22 Sep 2016 23:51:46 +0200 (CEST), Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> wrote:
W najnowszych/najlepszych smartfonach ich moduły GSM mają jakąś
 lepszą widoczną jakość,  np większy zasięg, czułość, odporność na
 zakłócenia, mniejszą moc wypromieniowaną w mózg dzwoniącego,
 szersze pasmo częstotliwości (operatorzy chyba oferowali jakość
 "Hi-Fi" dźwięku samej rozmowy telefonicznej, ktoś próbował, jak
 to działa?), mniejszy pobór prądu z baterii, i inne możliwości
 (jakie?)

Wręcz odwrotnie. Pamiętam miałem Alcatela w latach 96-98 jakoś była po prostu powalająca  (Era). Skończyło się to jakoś tak po 2000r-, teraz wszystkie połączenia w telefonach "skrzypią".

--
Marek

Data: 2016-09-23 17:15:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Jest kilka kodekow uzywanych w sieciach GSM, ale kto kiedy i jaki wprowadzil, to nie powiem.
Rok 2000 pasowalby do AMR
https://en.wikipedia.org/wiki/Adaptive_Multi-Rate_audio_codec

Cos mi tam chodzi po glowie, ze Plus eksperymentowal ... ale to chyba wprowadzil Half Rate.

A potem mogl wprowadzic Full Rate i sie chwalic jakoscia :-)

J.

Data: 2016-09-23 23:53:18
Autor: Yerine Ictimai
Marek <fake@fakeemail.com> Wrote in message:
teraz wszystkie połączenia w telefonach "skrzypią".

A może przez natężenie ruchu we współczesnych sieciach?
Przedtem, ileż połączeń, internetowych transmisji, MB/s, jakież
 ceny rozmów i Internetu oferowano, iw ogóle ile SIMÓW
 PODŁĄCZONYCH naraz przerabiały sieci, a jakie i ile
 teraz?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Jest postęp w GSM (czy tylko w GUI)?