Jest taka reklama dvbt...

Data: 2011-10-31 05:24:23
Autor: VSS
Jest taka reklama dvbt...
On 30 Paź, 10:08, m...@-usun-kis.p.lodz.pl.invalid wrote:
Witam,
czasami pojawia sie reklama dvbt, w której "prezenter" a'la A. Słodowy
wyjaśnia jak zbudować antenę. Chodzi mi o sformułowania jakie są użyte w tej
reklamie. "Kształt meandra" już przemilczę ale "konstrukcji jej nadajnika" juz nie
mogę.

Nie rozumiem o co Ci chodzi. Gość poruszył dwa tematy w tej reklamie.
Budowę nadajnika, do którego potrzeba ucinaczki i kombinerki
(naprawiam nadajniki tv więc zapewniam Cię, ze bez tych narzędzi jest
ciężko) i budowę anteny. Dipol przypomina kształt meandra rzeki więc
połączenie jest jak najbardziej OK.
To, ze połączono to wraz z informacją o cyfryzacji w Polsce powoduje,
ze reklama jest strawna. Informacje techniczne przemawiające do 5%
społeczeństwa są nietrafione.

VSS

Data: 2011-10-31 22:35:32
Autor: lublex
Jest taka reklama dvbt...
Użytkownik "VSS" <arturvss73@gmail.com> napisał w wiadomości news:ce886f75-3d8b-438b-bf0c-8cf4f5b641a2f11g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

Dodam jeszcze, że średnio zorientowany średniolatek, poradzi sobie z telewizją cyfrową napowietrzną bez reklam i szczegółowych informacji. Natomiast "target" tej reklamy to tak około 50+. IMHO spory. Jak do niego dotrzeć? A no tak jak pamięta. Czyli Słodowy. Taki socjalistyczny, siermiężny MacGyver. Ta reklama przy tym założeniu jest genialna. Target znaczący. Sadzę, że tak to rozegrano.

pozdr
lublex

Data: 2011-10-31 23:55:56
Autor: mb
Jest taka reklama dvbt...
lublex <lublexNO@spamo2.pl> wrote:
> [...]

Dodam jeszcze, że średnio zorientowany średniolatek, poradzi sobie z telewizją cyfrową napowietrzną bez reklam i szczegółowych informacji. Natomiast "target" tej reklamy to tak około 50+. IMHO spory. Jak do niego dotrzeć? A no tak jak pamięta. Czyli Słodowy. Taki socjalistyczny, siermiężny MacGyver. Ta reklama przy tym założeniu jest genialna. Target znaczący. Sadzę, że tak to rozegrano.

Tak, tak. Usprawiedliwiajcie tanie gadanie bredni trafieniem w "target".
Z początkowych słów  wypowiadanych w reklamie wynika, że to instruktaż budowy anteny do TV, po co TV antena nadawcza (nadajnik)? Skoro sugerujecie, że sens (treść) nie ma znaczenia byle trafić w targetk, to mogli zrobić tak aby nie razić bredniami. Uważam, że przekaz powinien, owszem, trafić w "target", ale jednocześnie powinien inteligentnie "mrugnąć okiem" do tych co wiedzą już "o co chodzi".
Jeśli to mrugnięcie to miało być właśnie "budowa jej nadajnika" to
raczej im nie wyszło. Dla mnie tekst tej reklamy to ewidentny przykład technobełkotu,
którego autorem jest najprawdopodobniej osoba/y nie mająca pojęcia o znaczeniu technikaliów jakie użyła w tekście. --
Marek

Jest taka reklama dvbt...