Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Jest trzech kupców na LOT. Nie ma Lufthansy

Jest trzech kupców na LOT. Nie ma Lufthansy

Data: 2010-01-20 08:52:50
Autor: amBrose
Jest trzech kupców na LOT. Nie ma Lufthansy

Międzynarodowe linie lotnicze oraz dwóch inwestorów finansowych odpowiedzieli na pierwsze wezwanie do udziału w prywatyzacji Polskich Linii Lotniczych LOT. Eksperci nie mają wątpliwości, że chodzi o grupę Air France - KLM (głównego rywala potężnej Lufthansy), która dzięki połączeniu sił z LOT-em mogłaby jeszcze umocnić pozycję. Przedstawiciele polskiego oddziału Air France - KLM nie zaprzeczyli, ale odmówili komentarza. Zdzisław Gawlik, wiceminister Skarbu Państwa, przyznał zaś w rozmowie z DGP, że zainteresowanym nie jest niemiecka Lufthansa, która przez wielu ekspertów była typowana na partnera dla LOT-u.

Specjaliści rynku lotniczego uważają, że alians z francusko-holenderskim partnerem byłby korzystny dla LOT-u i pasażerów. - Amsterdam i Paryż to dwa wielkie huby przesiadkowe, które otworzyłyby nam drogę na połączenia afrykańskie, azjatyckie i południowoamerykańskie, czyli wszystkie te, które są od dawna w obszarze zainteresowań LOT-u - mówi Zbigniew Sałek z Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk. Część tras LOT mógłby obsługiwać bezpośrednio z Warszawy, zwłaszcza że prawdopodobnie pod koniec 2011 r. w końcu otrzyma nowe boeingi 787 dreamliner.

Grupa Air France - KLM jest w tej części Europy reprezentowana przez czeskie linie CSA w ramach sojuszu lotniczego SkyTeam. Air France - KLM zrezygnowały z zakupu CSA w 2009 r., bo rząd Czech chciał za nie równowartość 750 mln zł. W przypadku LOT-u warunki będą znacznie korzystniejsze. Resort skarbu nie chce sprzedawać akcji, lecz wprowadzić inwestora przez podwyższenie kapitału spółki - tak pozyskane pieniądze zasilą LOT. Do przejęcia kontroli nad polską firmą wystarczy ok. 220 mln zł. Tyle Air France - KLM był gotowy zapłacić za CSA.


http://www.dziennik.pl/gospodarka/article529781/Jest_trzech_kupcow_na_LOT_Nie_ma_Lufthansy.html

Data: 2010-01-24 14:27:07
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
Jest trzech kupców na LOT. Nie ma Lufthansy
On 20 Sty, 08:52, "amBrose" <amBr...@yahooo.com> wrote:
Międzynarodowe linie lotnicze oraz dwóch inwestorów finansowych
odpowiedzieli na pierwsze wezwanie do udziału w prywatyzacji Polskich Linii
Lotniczych LOT. Eksperci nie mają wątpliwości, że chodzi o grupę Air
France - KLM (głównego rywala potężnej Lufthansy), która dzięki połączeniu
sił z LOT-em mogłaby jeszcze umocnić pozycję. Przedstawiciele polskiego
oddziału Air France - KLM nie zaprzeczyli, ale odmówili komentarza. Zdzisław
Gawlik, wiceminister Skarbu Państwa, przyznał zaś w rozmowie z DGP, że
zainteresowanym nie jest niemiecka Lufthansa, która przez wielu ekspertów
była typowana na partnera dla LOT-u.

Specjaliści rynku lotniczego uważają, że alians z francusko-holenderskim
partnerem byłby korzystny dla LOT-u i pasażerów. - Amsterdam i Paryż to dwa
wielkie huby przesiadkowe, które otworzyłyby nam drogę na połączenia
afrykańskie, azjatyckie i południowoamerykańskie, czyli wszystkie te, które
są od dawna w obszarze zainteresowań LOT-u - mówi Zbigniew Sałek z
Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk. Część tras LOT mógłby
obsługiwać bezpośrednio z Warszawy, zwłaszcza że prawdopodobnie pod koniec
2011 r. w końcu otrzyma nowe boeingi 787 dreamliner.

Grupa Air France - KLM jest w tej części Europy reprezentowana przez czeskie
linie CSA w ramach sojuszu lotniczego SkyTeam. Air France - KLM zrezygnowały
z zakupu CSA w 2009 r., bo rząd Czech chciał za nie równowartość 750 mln zł.
W przypadku LOT-u warunki będą znacznie korzystniejsze. Resort skarbu nie
chce sprzedawać akcji, lecz wprowadzić inwestora przez podwyższenie kapitału
spółki - tak pozyskane pieniądze zasilą LOT. Do przejęcia kontroli nad
polską firmą wystarczy ok. 220 mln zł. Tyle Air France - KLM był gotowy
zapłacić za CSA.

http://www.dziennik.pl/gospodarka/article529781/Jest_trzech_kupcow_na...

Co ciekawe, znajmy dziennikarz był na konferencji w LOT niedawno. Na
pytania skierowane do zarządu LOT o AF KL, wyrazili swoje zdziwienie.
Udawanie i gry negocjacyjne? Czy to tylko kaczka dziennikarska w
szerokim pojęciu? Piszą o tym również i zagraniczne media.
Gdyby tak jednak doszło do zakupu LOT przez tą linię, ciekawy jestem
co by było z programem lojalnościowym. Polscy klienci miles and more
przeszliby do Flying Flu czy LOT stworzyłby własny program w ramach
Sky Team?

Data: 2010-01-28 05:51:41
Autor: GK
Jest trzech kupców na LOT. Nie ma Lufthansy
On Jan 20, 2:52 am, "amBrose" <amBr...@yahooo.com> wrote:
Międzynarodowe linie lotnicze oraz dwóch inwestorów finansowych
odpowiedzieli na pierwsze wezwanie do udziału w prywatyzacji Polskich Linii
Lotniczych LOT. Eksperci nie mają wątpliwości, że chodzi o grupę Air
France - KLM (głównego rywala potężnej Lufthansy), która dzięki połączeniu
sił z LOT-em mogłaby jeszcze umocnić pozycję. Przedstawiciele polskiego
oddziału Air France - KLM nie zaprzeczyli, ale odmówili komentarza. Zdzisław
Gawlik, wiceminister Skarbu Państwa, przyznał zaś w rozmowie z DGP, że
zainteresowanym nie jest niemiecka Lufthansa, która przez wielu ekspertów
była typowana na partnera dla LOT-u.

Specjaliści rynku lotniczego uważają, że alians z francusko-holenderskim
partnerem byłby korzystny dla LOT-u i pasażerów. - Amsterdam i Paryż to dwa
wielkie huby przesiadkowe, które otworzyłyby nam drogę na połączenia
afrykańskie, azjatyckie i południowoamerykańskie, czyli wszystkie te, które
są od dawna w obszarze zainteresowań LOT-u - mówi Zbigniew Sałek z
Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk. Część tras LOT mógłby
obsługiwać bezpośrednio z Warszawy, zwłaszcza że prawdopodobnie pod koniec
2011 r. w końcu otrzyma nowe boeingi 787 dreamliner.

Grupa Air France - KLM jest w tej części Europy reprezentowana przez czeskie
linie CSA w ramach sojuszu lotniczego SkyTeam. Air France - KLM zrezygnowały
z zakupu CSA w 2009 r., bo rząd Czech chciał za nie równowartość 750 mln zł.
W przypadku LOT-u warunki będą znacznie korzystniejsze. Resort skarbu nie
chce sprzedawać akcji, lecz wprowadzić inwestora przez podwyższenie kapitału
spółki - tak pozyskane pieniądze zasilą LOT. Do przejęcia kontroli nad
polską firmą wystarczy ok. 220 mln zł. Tyle Air France - KLM był gotowy
zapłacić za CSA.

http://www.dziennik.pl/gospodarka/article529781/Jest_trzech_kupcow_na...

 - A po co Lufthansie LOT?!
   I tak juz lataja na wiekszosci Polskich lotnisk z lepszym efektem
niz LOT... Na niektore lotniska nawet czesciej niz Lot. W dodatku jak
mozna byc tak glupim zeby swoje plany rozwojowe od paru dobrych lat
bazowac na samolotach ktore, kiedys, moze, wreszcie otrzymaja? Kolejni
partyjni kolesie ktorzy zasiadaja na stanowiskach widac nie maja
ochoty robic nic drastycznego, poza oczywiscie wysprzedawaniem do firm
leasingowych cokolwiek jeszcze jest, zeby otrzymac kase na biezace
wydatki. A niestety bez rewolucji ta firma nigdy nie wyjdzie z PRLu.
Tymbardziej zapomnijscie ze przejecie przez Delta czy AirFrance bedzie
zbawienne - Delta ledwo zipie, a AirFrance bedzie promowalo swoich, bo
w odroznieniu od "naszych" maja glowy na karku...

Jest trzech kupców na LOT. Nie ma Lufthansy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona