Data: 2011-05-22 14:21:21 | |
Autor: Biggie | |
Jest tu jaki¶ 150kg lub cięższy rowerzysta? | |
Witam
Ważę ok. 150 kg, niedawno przekroczyłem 40-tkę i chciałem na staro¶ć kupić nowy rower ;-) Do tej pory ujeżdżałem sobie Fuji Nevada, w którym standardowo były jakie¶ w±skie obręcze alexrims. Niestety mimo iż starałem się zawsze mieć ci¶nienie w oponach 4 bary to często w tylnym kole łapałem snake'i i pękały mi szprychy. Kłopoty się skończyły kiedy zmieniłem obręcz na jakiego¶ szerokiego alexa i jazda stała się bezproblemowa i przyjemna. Ponieważ niedawno zmieniłem miejsce zamieszkania to zmieniły się moje rowerowe szlaki - z dróg polnych, le¶nych na ¶cieżki rowerowe, chodniki i tylko czasem jakie¶ szutry, parki czy lasek :-( Moja żona bryka 28" trekkingow± damk± więc stwierdziłem, że wygodnie i rozs±dnie będzie jak kupię sobie jaki¶ podobny rower, na którym będę siedział bardziej wyprostowany, gdzie na stałe przykręcone będ± błotniki, bagażnik itp. A z rozeznania zrobionego w sklepach wynika, że do ramy krosowej czy trekkingowej szersza obręcz i opona nie wejdzie o może obcierać itp Pytanie tylko, czy to możliwe, żebym na rowerze trekkingowym jeĽdził bez częstych awarii ogumienia i pękaj±cych szprych? Jest na grupie zawodnik o podobnej masie? Może się podzieli ze swoimi do¶wiadczeniami? Pozdrawiam Biggie |
|
Data: 2011-05-22 09:18:58 | |
Autor: tadek | |
Jest tu jaki¶ 150kg lub cięższy rowerzysta? | |
On 22 Maj, 14:21, "Biggie" <biggiebig...@gazeta.pl> wrote:
Witam Ja w "porywach" dochodziłem do 110 kg więc do Ciebie mi jeszcze duużo brakuje. Jeżdżę na crosie /trekingu/ jak je tam nazywać. Tylko że obręcze mam wysokiej klasy /drogie/ i szprychy też dobre. Problemów zero |
|
Data: 2011-05-22 16:07:56 | |
Autor: RadoslawF | |
Jest tu jaki¶ 150kg lub cięższy rowerzysta? | |
Dnia 2011-05-22 14:21, Użytkownik Biggie napisał:
Pytanie tylko, czy to możliwe, żebym na rowerze trekkingowym jeĽdził bez częstych awarii ogumienia i pękaj±cych szprych? Problem szprych załatwi wymiana tylnej obręczy z ekonomicznej na wytrzymał±. Ale problemu awarii ogumienia przy tej masie własnej to chyba nie unikniesz. Najpro¶ciej i najtaniej będzie przykręcić te błotniki i bagażniki do sprzętu który już posiadasz i który się sprawdza. Liczba krawężników do pokonania na miejskich ¶mieszkach rowerowych i drogach dojazdowych do nich raczej nie powinna zachęcać do zwykłego roweru trekkingowego. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-05-22 18:43:39 | |
Autor: kawoN | |
Jest tu jaki¶ 150kg lub cięższy rowerzysta? | |
W dniu 11-05-22 14:21, Biggie pisze:
... niedawno przekroczyłem 40-tkę i chciałem na staro¶ć Oooo ja staro¶ć planuję dopiero za 20 lat :) -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |
|
Data: 2011-05-22 19:29:54 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Jest tu jakiś 150kg lub cięższy rowerzysta? | |
On 2011-05-22, Biggie wrote:
Witam[..] Pytanie tylko, czy to możliwe, żebym na rowerze trekkingowym jeździł bez częstych awarii ogumienia i pękających szprych? Co prawda z racji wagi prawie trzykrotnie mniejszej od Twojej :) doświadczeń z takim kalibrem nie mam, ale z samych praw fizyki wynika, że mocniejsze będzie koło 26" - i równocześnie łatwiej będzi dostać pancerne szprychy (np. DT Alpine III) oraz obręcze (do cięższych odmian MTB) w tym rozmiarze. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-05-22 21:26:44 | |
Autor: ToMasz | |
Jest tu jaki¶ 150kg lub cięższy rowerzysta? | |
Biggie pisze:
WitamMAm takiego kolegę który jak schudnie do 150 to będzie sukces. Parę dni temu tak dla testów jechał na starym moongosie ze zwykłymi obreczami - wszystko ok. Pytanie tylko, czy to możliwe, żebym na rowerze trekkingowym jeĽdził beztak. Ale chcesz na to wydać fortune czy oblecieć po kosztach? Tanio to będzie tak: dowolna obręcz stożkowa, dowolne szprychy których nie trzyma sie magnes, piasta shimano na kasete zębatek a nie wolnobieg. jak by Ci sie jeszcze trafiła z osi± 10x1 to byłoby super ( o¶ minimalnie szersza niz w góralu, za to dużo wytrzymalsza) Jest na grupie zawodnik o podobnej masie? ja serwisuje koła takim zawodnikom, i wła¶ciwie problemy s± dwa. pękaj±ce szprychy ( te w hurcie po 7 groszy) i krzywi±ce sie osie w piastach pod wolnobieg. tu rozwi±zania niema, bo nie wiadomo czy o¶ za 35zł będzie lepsza od tej za 8. OBręcze stożkowe daj± radę. Tu masz aukcje z piast± http://allegro.pl/shimano-hone-tyl-32-otw-disc-na-center-lock-okazj-i1628302378.html z tym ze jest ona trochę droga (i ma tylko 32 szprychy chyba, co zalet± nie jest, ale tez nie koniecznie wad±). o ile wiem, w zeszłym roku shimano "pusciło" te piasty za "grosze", bo teoretycznie na jedna strone jest na krętka na drug± powinna być przerzutka której jak widać brakuje. pasuje na t± o¶ nakrętka 10x1 (motorower romet z końca 20 wieku o¶ka koła) i jak widze ( mam takie 2 koła z zeszłego roku) wydaje sie to być nie do zar±bania przez 70-80kg zawodnika. Tak wiec domniemam ze Ciebie też wytrzyma. Je¶li Cie przekonałem, poszukaj na allegro moze będ± jeszcze koła 28 na tych piastach. ToMasz |