Jest tu jaki¶ 150kg lub cięższy rowerzysta?

Data: 2011-05-22 14:21:21
Autor: Biggie
Jest tu jaki¶ 150kg lub cięższy rowerzysta?
Witam

Ważę ok. 150 kg, niedawno przekroczyłem 40-tkę i chciałem na staro¶ć kupić nowy rower ;-)
Do tej pory ujeżdżałem sobie Fuji Nevada, w którym standardowo były jakie¶ w±skie obręcze alexrims.
Niestety mimo iż starałem się zawsze mieć ci¶nienie w oponach 4 bary to często w tylnym kole łapałem snake'i i pękały mi szprychy.
Kłopoty się skończyły kiedy zmieniłem obręcz na jakiego¶ szerokiego alexa i jazda stała się bezproblemowa i przyjemna.

Ponieważ niedawno zmieniłem miejsce zamieszkania to zmieniły się moje rowerowe szlaki - z dróg polnych, le¶nych na ¶cieżki rowerowe, chodniki i tylko czasem jakie¶ szutry, parki czy lasek :-(
Moja żona bryka 28" trekkingow± damk± więc stwierdziłem, że wygodnie i rozs±dnie będzie jak kupię sobie jaki¶ podobny rower, na którym będę siedział bardziej wyprostowany, gdzie na stałe przykręcone będ± błotniki, bagażnik itp.
A z rozeznania zrobionego w sklepach wynika, że do ramy krosowej czy trekkingowej szersza obręcz i opona nie wejdzie o może obcierać itp

Pytanie tylko, czy to możliwe, żebym na rowerze trekkingowym jeĽdził bez częstych awarii ogumienia i pękaj±cych szprych?

Jest na grupie zawodnik o podobnej masie?
Może się podzieli ze swoimi do¶wiadczeniami?

Pozdrawiam

Biggie

Data: 2011-05-22 09:18:58
Autor: tadek
On 22 Maj, 14:21, "Biggie" <biggiebig...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Ja w "porywach" dochodziłem do 110 kg więc do Ciebie mi jeszcze duużo
brakuje. Jeżdżę na crosie /trekingu/ jak je tam nazywać. Tylko że
obręcze mam wysokiej klasy /drogie/ i szprychy też dobre. Problemów
zero

Data: 2011-05-22 16:07:56
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-05-22 14:21, Użytkownik Biggie napisał:

Pytanie tylko, czy to możliwe, żebym na rowerze trekkingowym jeĽdził bez częstych awarii ogumienia i pękaj±cych szprych?

Jest na grupie zawodnik o podobnej masie?
Może się podzieli ze swoimi do¶wiadczeniami?

Problem szprych załatwi wymiana tylnej obręczy z ekonomicznej
na wytrzymał±. Ale problemu awarii ogumienia przy tej masie
własnej to chyba nie unikniesz.
Najpro¶ciej i najtaniej będzie przykręcić te błotniki i bagażniki
do sprzętu który już posiadasz i który się sprawdza.
Liczba krawężników do pokonania na miejskich ¶mieszkach
rowerowych i drogach dojazdowych do nich raczej nie powinna
zachęcać do zwykłego roweru trekkingowego.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-22 18:43:39
Autor: kawoN
W dniu 11-05-22 14:21, Biggie pisze:

... niedawno przekroczyłem 40-tkę i chciałem na staro¶ć

Oooo ja staro¶ć planuję dopiero za 20 lat :)

--
kawoN
-

Data: 2011-05-22 19:29:54
Autor: Jan Srzednicki
Jest tu jakiś 150kg lub cięższy rowerzysta?
On 2011-05-22, Biggie wrote:
Witam

Ważę ok. 150 kg, niedawno przekroczyłem 40-tkę i chciałem na starość kupić nowy rower ;-)
[..]
Pytanie tylko, czy to możliwe, żebym na rowerze trekkingowym jeździł bez częstych awarii ogumienia i pękających szprych?

Co prawda z racji wagi prawie trzykrotnie mniejszej od Twojej :)
doświadczeń z takim kalibrem nie mam, ale z samych praw fizyki wynika,
że mocniejsze będzie koło 26" - i równocześnie łatwiej będzi dostać
pancerne szprychy (np. DT Alpine III) oraz obręcze (do cięższych odmian
MTB) w tym rozmiarze.

Data: 2011-05-22 21:26:44
Autor: ToMasz
Biggie pisze:
Witam

Ważę ok. 150 kg, niedawno przekroczyłem 40-tkę
MAm takiego kolegę który jak schudnie do 150 to będzie sukces. Parę dni
temu tak dla testów jechał na starym moongosie ze zwykłymi obreczami -
wszystko ok.
Pytanie tylko, czy to możliwe, żebym na rowerze trekkingowym jeĽdził bez
częstych awarii ogumienia i pękaj±cych szprych?
tak. Ale chcesz na to wydać fortune czy oblecieć po kosztach? Tanio to
będzie tak: dowolna obręcz stożkowa, dowolne szprychy których nie trzyma
sie magnes, piasta shimano na kasete zębatek a nie wolnobieg. jak by Ci
sie jeszcze trafiła z osi± 10x1 to byłoby super ( o¶ minimalnie szersza
niz w góralu, za to dużo wytrzymalsza)

Jest na grupie zawodnik o podobnej masie?
Może się podzieli ze swoimi do¶wiadczeniami?

ja serwisuje koła takim zawodnikom, i wła¶ciwie problemy s± dwa.
pękaj±ce szprychy ( te w hurcie po 7 groszy) i krzywi±ce sie osie w
piastach pod wolnobieg. tu rozwi±zania niema, bo nie wiadomo czy o¶ za
35zł będzie lepsza od tej za 8. OBręcze stożkowe daj± radę.
Tu masz aukcje z piast±

http://allegro.pl/shimano-hone-tyl-32-otw-disc-na-center-lock-okazj-i1628302378.html

z tym ze jest ona trochę droga (i ma tylko 32 szprychy chyba, co zalet±
nie jest, ale tez nie koniecznie wad±). o ile wiem, w zeszłym roku
shimano "pusciło" te piasty za "grosze", bo teoretycznie na jedna strone
jest na krętka na drug± powinna być przerzutka której jak widać brakuje.
pasuje na t± o¶ nakrętka 10x1 (motorower romet z końca 20 wieku o¶ka
koła) i jak widze ( mam takie 2 koła z zeszłego roku) wydaje sie to być
nie do zar±bania przez 70-80kg zawodnika. Tak wiec domniemam ze Ciebie
też wytrzyma. Je¶li Cie przekonałem, poszukaj na allegro moze będ±
jeszcze koła 28 na tych piastach.

ToMasz

Jest tu jaki¶ 150kg lub cięższy rowerzysta?