Data: 2018-01-12 17:16:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
Dnia Thu, 11 Jan 2018 23:37:00 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a): http://www.rmf24.pl/raporty/raport-wypadek-premier-szydlo/fakty/news-biegli-zrekonstruowali-przebieg-wypadku-z-udzialem-limuzyny-,nId,2507236 Niekoniecznie - z tego co można było przeczytać jechali bez pasów. Lekkie obrażenia to tak akurat dla uderzenie 30km/h w drzewo. Zresztą nie sądzę żeby małoseryjny pojazd opancerzony był szczególnie dobrze zabezpieczony przed zderzeniem z drzewem. Rama i strefy zgniotu pewnie seryjne, a masa kabiny pewnie sporo większa. A nie sądzę żeby koncernowi się chciało poświęcać na małoseryjne edycje tyle uwagi i robić tylu crashtestów ile robią seryjnym modelom, żeby dopracować tego typu zagadnienia tak jak dopracowane są w seryjnych autach. |
|
Data: 2018-01-12 11:11:57 | |
Autor: Lisciasty | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
W dniu piątek, 12 stycznia 2018 17:19:51 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Niekoniecznie - z tego co można było przeczytać jechali bez pasów. A tak wygląda pancerna bryka po uderzeniu w drzewo przy 30 km/h? ;) http://i.iplsc.com/audi-a8-to-juz-kolejne-auto-ktore-zakonczylo-sluzbe-w-bor/0006E2APX9FEQJJ1-C122-F4.jpg L. |
|
Data: 2018-01-12 20:51:04 | |
Autor: RadoslawF | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
W dniu 2018-01-12 o 20:11, Lisciasty pisze:
Niekoniecznie - z tego co można było przeczytać jechali bez pasów. To nie jest "pancerna bryka" to jest autko kuloodporne, drzewoodporne nie było. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2018-01-12 22:50:25 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
W dniu 12.01.2018 o 20:11, Lisciasty pisze:
A tak wygląda pancerna bryka po uderzeniu w drzewo przy 30 km/h?;) Ja nie wiem, dlaczego niektórzy myślą że jak auto kuloodporne to zaraz można nim ściany przebijać... -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2018-01-13 09:11:28 | |
Autor: Miller Artur | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
W dniu 2018-01-12 o 20:11, Lisciasty pisze:
W dniu piątek, 12 stycznia 2018 17:19:51 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał: to zależy z jaką prędkością poruszało się drzewo... ;-) a. |
|
Data: 2018-01-15 10:15:52 | |
Autor: T. | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
W dniu 2018-01-12 o 20:11, Lisciasty pisze:
W dniu piątek, 12 stycznia 2018 17:19:51 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:Widać podniesioną maskę, zniszczony zderzak i kawałek błotnika. Do tego przekoszona chłodnica. To aż takie zniszczenia? Nawet szyba jest cała. T. |
|
Data: 2018-01-15 01:26:52 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
-- Widać podniesioną maskę, zniszczony zderzak i kawałek błotnika. Do tego przekoszona chłodnica. To aż takie zniszczenia? Nawet szyba jest cała.
to jest szkoda calkowita :-) rekord swiata przy predkosci 30 km/h wiec fabryka plakala jak zdjecia ogladali :-) |
|
Data: 2018-01-15 10:35:46 | |
Autor: T. | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
W dniu 2018-01-15 o 10:26, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Widać podniesioną maskę, zniszczony zderzak i kawałek błotnika. Do tego przekoszona chłodnica. To aż takie zniszczenia? Nawet szyba jest cała.Nie - uderzenie było w drzewo, a nie płaską ścianę. Nawet wydaje mi się, że po uderzeniu samochód prześliznął się bokiem po tym drzewie. A że bydlę ciężkie, to przód zniszczony. Choć sądzę, że prędkość była nieco większa, ale nie jakaś nadzwyczajna. Widziałem kiedyś tył auta zniszczonego przez pachołek (przy cofaniu). Też dobrze to nie wyglądało, a prędkość była jak to przy cofaniu... T. |
|
Data: 2018-01-15 20:50:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
Dnia Mon, 15 Jan 2018 10:35:46 +0100, T. napisał(a):
W dniu 2018-01-15 o 10:26, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze: Bok to on ma potyrany, bo przerysował się o Seicento. |
|
Data: 2018-01-15 14:45:06 | |
Autor: J.F. | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a5c7150$0$15200$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-01-12 o 20:11, Lisciasty pisze: A tak wygląda pancerna bryka po uderzeniu w drzewo przy 30 km/h? ;) Nawet ? Ta szyba ma wytrzymac ostrzal z kalasza :-) J. |
|
Data: 2018-01-12 19:18:01 | |
Autor: Kaczin | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
W dniu 12.01.2018 o 17:16, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 11 Jan 2018 23:37:00 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com Nie, no rzeczywiście takie małoseryjne edycje to ani zysk, ani prestiż dla koncernu. Zamawiają takie, od czasu do czasu jacyś małorolni stąd i zowąd. -- Kaczin |
|
Data: 2018-01-12 21:41:13 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
Dnia Fri, 12 Jan 2018 19:18:01 +0100, Kaczin napisał(a):
W dniu 12.01.2018 o 17:16, Tomasz Pyra pisze: Pewnie nawet nie wiesz jak jesteś blisko prawdy :) Dla koncernu taka małoseryjna produkcja jest bez znaczenia - to są tak mikre pieniądze (cena razy ilość egzemplarzy), że z czysto księgowego punktu widzenia to jest bez znaczenia. Jedynie robią takie rzeczy właśnie ze względów prestiżowych. Swoją drogą - takie opancerzone Audi robi koncern Audi w fabrykach Audi, czy jakaś autoryzowana, zewnętrzna współpracująca z nimi firma? Skoro podobno wszystkie wielkie koncerny dopłacają do swoich modeli flagowych (w sensie że cena nie pokrywa kosztów produkcji), a sprzedają je jedynie ze względów prestiżowych, bo przekładają się na sprzedaż niższych modeli, to pewnie tym bardziej dotyczy to jakiś małoseryjnych wersji specjalnych. |
|
Data: 2018-01-13 16:43:13 | |
Autor: Kaczin | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
W dniu 12.01.2018 o 21:41, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Fri, 12 Jan 2018 19:18:01 +0100, Kaczin napisał(a): No, nie wiem. To ty zdaje się jesteś ekspertem.
Pewnie nawet nie wiesz jak daleko jesteś od prawdy :) Weźmy takiego iPhone'a - zwyczajny smartfon do którego ludziska dorobili religię. W krótkich żołnierskich słowach, PR decyduje o tym jak ludzie postrzegają daną markę. Jeśli Audi raz dało d.py, to nikt teraz nawet nie pomyśli, że to marka godna uwagi. Mogą sobie stukać te wózki dla biedoty, ale nikt poważny nawet nie weźmie ich pod uwagę, kiedy przyjdzie wybrać coś prestiżowego. -- Kaczin |
|
Data: 2018-01-14 00:45:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
Dnia Sat, 13 Jan 2018 16:43:13 +0100, Kaczin napisał(a):
Skoro podobno wszystkie wielkie koncerny dopłacają do swoich modeli Nie sądziłem że iPhone jest samochodem. A jeśli nie było to dostatecznie jasne, to moja wypowiedź odnosiła się do samochodów i motoryzacji, a nie rynku telefonów. W krótkich żołnierskich słowach, PR decyduje o tym jak ludzie postrzegają daną markę. Jeśli Audi raz dało d.py, to nikt teraz nawet nie pomyśli, że to marka godna uwagi. Ale czemu dali dupy? To że przy uderzeniu 30km/h w drzewo zniszczyła się "stłuczkowa" część strefy zgniotu to znowu takie danie dupy? Ranni byli dlatego że nie zapięli pasów - na to niestety żadna konstrukcja samochodów o obecnej koncepcji nie zaradzi. Wali się bezwładnie łbem z prędkością tych 30km/h w pierwszą rzecz która znajduje się z przodu. A to wcale nie jest tak powoli - to prędkość którą osiąga się spadając z 4m. Żadnych szans na zatrzymanie się rękami, nawet jak ktoś się spodziewa uderzenia i jest przygotowany. Bo bez przesady - ten samochód wygląda brzydko, ale konstrukcja nie jest jakoś poważnie uszkodzona. Twarde części (podłużnice, rama silnika) to się tam by dopiero zaczynała odkształcać. |
|
Data: 2018-01-15 16:45:33 | |
Autor: Kaczin | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
W dniu 14.01.2018 o 00:45, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 13 Jan 2018 16:43:13 +0100, Kaczin napisał(a): Brniesz jak Chazan. Kto to napisał: "Zresztą nie sądzę żeby małoseryjny pojazd opancerzony był szczególnie dobrze zabezpieczony przed zderzeniem z drzewem. Rama i strefy zgniotu pewnie seryjne, a masa kabiny pewnie sporo większa. A nie sądzę żeby koncernowi się chciało poświęcać na małoseryjne edycje tyle uwagi i robić tylu crashtestów ile robią seryjnym modelom, żeby dopracować tego typu zagadnienia tak jak dopracowane są w seryjnych autach." -- Kaczin |
|
Data: 2018-01-15 20:49:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
Dnia Mon, 15 Jan 2018 16:45:33 +0100, Kaczin napisał(a):
W dniu 14.01.2018 o 00:45, Tomasz Pyra pisze: No i oczywiście tak zapewne jest. A8L W12 waży 2055kg, wersja Security podobno jest o ~800kg cięższa, czyli waży ~2855kg. Tj. o 180kg więcej niż DMC najcięższej wersji Audi A8L. 39% większa waga, zwiększa energię kinetyczną tak samo jak zwiększenie prędkości o 18%. I w podobny sposób wpłynie na uszkodzenia pojazdu. Audi z wypadku wygląda dokładnie tak jakbym spodziewał się że będzie wyglądać takie Audi po uderzeniu ~30km/h w drzewo. A obrażenia Szydło są takie jakich można się spodziewać w takim zderzeniu jadąc bez pasów. Gdyby jechali z prędkością ~50km/h to Audi byłoby rozwalone jak to Q7 z crashtestu, a Szydło byłaby poważnie ranna, jeśli w ogóle by przeżyła. Chyba że miałaby zapięte pasy, to nic by się jej nie stało nawet przy 50km/h. Nie rozumiem co tu jeszcze jest niejasne. Tzn. rozumiem intuicję osób które spodziewają się że "pancerna limuzyna" tak powinna wyglądać po uderzeniu w drzewo z prędkością 90+km/h i jeszcze nikomu nic się nie powinno stać nawet jadąc bez pasów... Ale nie - tak nie jest. |
|
Data: 2018-01-15 23:06:20 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
-- A obrażenia Szydło są takie jakich można się spodziewać w takim zderzeniu
jadąc bez pasów. pani premier miala zapiete pasy a dowodem jest wybuchnieta poduszka ktorej nikt nie widzial :-) chyba ze Audi jechalo 80 km/h I dzwieknelo w drzewo przy 50 km/h co stawia ich w niekorzystnej sytuacji jesli chodzi o wine ... wybor jest pomiedzy dwoma klamstwami wiec prosiaczki sa w potrzasku :-) |
|
Data: 2018-01-16 18:35:06 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-) | |
Dnia Mon, 15 Jan 2018 23:06:20 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a): -- A obrażenia Szydło są takie jakich można się spodziewać w takim zderzeniu Ja tam na zdjęciach widzę tylko zasuniętą czarną roletę na okno (bo rozumiem że mówimy o kurtynie). Zresztą nawet jeśli, to kurtyna zazwyczaj jest jedna na całą długość samochodu i odpalanie jej jeśli sterowane jest pasami, to którymikolwiek z przodu/tyłu. A tu jej wyraźnie nie ma ani z przodu ani z tyłu. Teoretycznie mogła jeszcze odpalić boczna, ale co to by miał być za algorytm żeby odpalać boczną, a nie odpalić kurtyny? ;) Bo u kierowcy chyba odpalona. Ale coś mi się wydaje że uderzenie było na tyle czołowe i na tyle słabe, że boczne poduszki się nie otworzyły. Bo przy silnych uderzeniach, boczne kurtyny odpalają bez względu na kierunek - co również sugeruje że jeśli nie otworzyła się kurtyna po żadnej stronie, to prędkość nie była jakaś duża. |
|