Jesteśmy narodem chłopskim, który udaje naród szlachecki.

Data: 2018-02-03 19:18:47
Autor: stevep
Jesteśmy narodem chłopskim, który udaje naród szlachecki.
# To by³a ostra rozmowa. W wywiadzie dla Onetu Robert Mak³owicz mówi nie  tylko o kulinariach i zmianach w polskiej gastronomii, ale porusza tak¿e  sprawê "dusznej atmosfery", która jego zdaniem panuje w Polsce.. Popularny  krytyk kulinarny mówi o kibolach, narodowcach i "prawdziwych patriotach".

- Nie chodzi mi o to, kto rz±dzi. W ogóle nie o to chodzi! Mia³em wiele  zastrze¿eñ do tego, co siê tu dzia³o po 1989 roku, ale atmosfera teraz  wydaje mi siê wyj±tkowo duszna. Nobilitowanie kiboli i narodowców na  prawdziwych patriotów jest rzecz± nie do zniesienia dla cz³owieka  my¶l±cego, dla cz³owieka, który wie, ¿e kuchnia jest systemem naczyñ  po³±czonych. I ta epatacja wszystkim, co narodowe, ta niezno¶na  tromtadracja... Naprawdê, to tak jakby¶my mieli zachwiane poczucie w³asnej  warto¶ci. Ja go nie mam - mówi Mak³owicz, odpowiadaj±c na pytanie, czy  rozwa¿a wyprowadzenie siê do Dalmacji.
Dalej krytyk wspomina tatarskie przyjêcie, w którym bra³ udzia³. - By³em  jesieni± na uroczym przyjêciu w Kruszynianach. Uczestniczy³o w nim  kilkadziesi±t osób, z ¿on± byli¶my tam niemal jedynymi rzymskimi  katolikami - w¶ród prawos³awnych i muzu³manów. Czy to nie byli Polacy?  Dosta³bym w ryj, gdybym siê ich spyta³, czy nimi nie s±. Has³o, które  zosta³o ukute w zaborze rosyjskim, ¿e Polak równa siê katolik, has³o  stworzone wy³±cznie w opozycji do caratu, bo jego przedstawiciele byli z  regu³y prawos³awni, zosta³o przeniesione na ca³o¶æ naszego ¿ycia i jest  niezno¶ne! - stwierdzi³ Mak³owicz.
PODZIEL SIÊ [525] ? TWEETNIJ ? SKOMENTUJ [25]
Robert Mak³owicz w rozmowie z Onetem mówi o sytuacji w Polsce.
Robert Mak³owicz w rozmowie z Onetem mówi o sytuacji w Polsce. o Fot.  Kornelia G³owacka-Wolf / Agencja Gazeta
[...]

Postawi³ on tak¿e swego rodzaju diagnozê polskie spo³eczeñstwa i po³±czy³  to... z wygl±dem polskich ulic. - Jeste¶my narodem ch³opskim, który udaje  naród szlachecki. Mówimy do siebie per "pan", "pani", czego poza Czechami  ¿aden naród s³owiañski nie robi. Goethe powiedzia³ kiedy¶, ¿e architektura  jest jak zastyg³a muzyka. Zatem mamy nadmiar disco polo w przestrzeni  miejskiej i te wszystkie sielskie pseudo dworki - uwa¿a Mak³owicz. #
Ze strony:
http://natemat.pl/229021,robert-maklowicz-w-polsce-jest-duszna-atmosfera

--
stevep

Data: 2018-02-03 20:26:27
Autor: Ciemny Lud - \(c\) J. Kurski - TVPiS
Jeste¶my narodem ch³opskim, który udaje naród szlachecki.
U¿ytkownik "stevep" <steveo011w@tkdami.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:op.zdvg5ljzx3lqthstevep-komputer.radom.vectranet.pl...
[...]

Mak³owicz ju¿ nie pracuje w TVPiS, chocia¿ wci±¿ s± emitowane jego kulinarne podró¿e. Rzekomo obrazi³ premier Szyd³o.

CL

Jesteśmy narodem chłopskim, który udaje naród szlachecki.