Jestem ofiarÄ? kradzie??y, zapad?? wyrok , jakie mam teraz prawa?

Data: 2014-02-26 11:33:50
Autor: Andrzej Lawa
Jestem ofiarÄ? kradzie??y, zapad?? wyrok , jakie mam teraz prawa?
W dniu 26.02.2014 10:13, Marcin N pisze:

Ostatnio przestały przychodzić, za to dziś dostałem pismo, że ktoś
złożył apelację od wyroku.

Czyli wyroku (prawomocnego) jeszcze nie ma.

Zadzwoniłem do sądu i dowiedziałem się, że jako poszkodowanemu nie
przysługiwała mi informacja o wyroku, który zapadł 4 miesiące temu.

A co z moim odszkodowaniem? Nie dostałem ani słowa o tym.

Jakie odszkodowanie, skoro winy jeszcze nie stwierdzono?

Co powinienem teraz zrobić? Poradzicie?

Czekać do PRAWOMOCNEGO wyroku.

Możesz też próbować pozwać cywilnie, ale wg mnie to bez sensu. Przy prawomocnym skazującym wyroku karnym masz już niepodważalny papier na sprawcę i winę.

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2014-02-26 12:51:49
Autor: Marcin N
W dniu 2014-02-26 11:33, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Mogę poczekać. Jednak skąd będę wiedział, że jest jakiś prawomocny wyrok? Przyślą papier jakiś?

I czemu wyrok zapadł 4 miesiące temu a informację o przyjęciu apelacji dostałem dopiero dzisiaj?

--
MN

Data: 2014-02-26 13:05:23
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.02.2014 12:51, Marcin N pisze:

Co powinienem teraz zrobić? Poradzicie?

Czekać do PRAWOMOCNEGO wyroku.

Mogę poczekać. Jednak skąd będę wiedział, że jest jakiś prawomocny
wyrok? Przyślą papier jakiś?

Powinni.

I czemu wyrok zapadł 4 miesiące temu a informację o przyjęciu apelacji
dostałem dopiero dzisiaj?

Spytaj się sądu, ale podejrzewam że nie byłeś oskarżycielem posiłkowym, zatem wszelkie apelacje były w gestii prokuratora i tylko on dostał informację.

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2014-02-26 22:23:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Jestem ofiarÄ? kradzie??y, zapad?? wyrok , jakie mam teraz prawa?
On Wed, 26 Feb 2014, Marcin N wrote:

I czemu wyrok zapadł 4 miesi±ce temu a informację o przyjęciu apelacji
dostałem dopiero dzisiaj?

  Bo poszkodowany w .pl to taki mały piku¶, który się nie liczy :>
(no, nieco przesadzam, ale nie za bardzo).
  Krytyczny był moment w którym dostałe¶ pytanie czy chcesz być
oskarżycielem posiłkowym i nie powiedziałe¶ że tak (to mogło
być małymi literkami na jakim¶ kwitku).
  Pożytek z czytania grupy .prawo jest taki, że akurat o tym się
wie :) (bo stanowi jeden ze "standardowych elementów" dotycz±cych
procedury).
  Co¶ jeszcze.
  Twoja "pro¶ba do s±du" (o odszkodowanie) formalnie dotyczy
tylko jednej z wersji procedury "odszkodowania przy okazji
kary", i to chyba tej najsłabiej motywuj±cej: po prostu
cywilny wyrok przy okazji karnego. Nazywa się to postępowaniem
adhezyjnym.
  Za to przykładowa "nawi±zka" to jest czę¶ć *kary* (wcale nie
twierdzę, że w każdym przypadku jest "lepsza", bo po prostu
s±d może się nie przychylić).
  Ale o to występować może już tylko oskarżyciel, w tym oskarżyciel
posiłkowy w osobie poszkodowanego (o ile zechciał nim zostać),
nie będ±c nim, trzeba by uderzyć do prokuratora (a nie do
s±du).

  Ważne o tyle, że stanowi istotniejszy czynnik motywuj±cy:
niewykonanie to nie tylko groĽba że komornik przyjdzie, ale
że s±d np. odwiesi karę (o ile była w zawieszeniu) lub
ogólnie zastosuje sankcje "za naruszenie wykonania kary".

  Informacje pozbierane s± np. w artykule:
http://www.sprawnik.pl/artykuly,10223,14561,odszkodowanie-w-procesie-karnym

pzdr, Gotfryd

Jestem ofiarÄ? kradzie??y, zapad?? wyrok , jakie mam teraz prawa?