Jestem przeciw !

Data: 2012-11-22 06:16:12
Autor: Jacek
Jestem przeciw !
http://tinyurl.com/cla7xgr

Babie si臋 wydaje, 偶e wszyscy kierowcy zarabiaj膮, jak pos艂owie i koniecznie potrzeba podnie艣膰 kary.
Przeczyta艂em te punkty i wygl膮da na to, 偶e jest to tylko po to, aby wi臋cej kasy wyci膮gn膮膰 od nas. Punkt o np. podawaniu grupy krwi w d.o. jest tylko po to, aby zrobi膰 wra偶enie, 偶e do dla naszego "dobra" (ka偶dy szpital przez podaniem krwi i tak sprawdza grup臋 nie patrz膮c na wpis w dokumentach, wi臋c po co? Chyba tylko po to, 偶eby zgarn膮c kas臋 za wymian臋 dowod贸w?).
Mo偶e zapocz膮tkowa膰 jak膮艣 akcj臋? Zbieranie podpis贸w, czy co艣 w tym stylu?   Czy dalej pozwala膰 si臋 strzyc, jak barany?
Jacek

PS
obowi膮zek zatrzymania si臋 przed przej艣ciem, gdy pieszy si臋 do niego zbli偶a to absolutny BUBEL. Jak rozr贸偶ni膰 zbli偶anie si臋 pieszego, kt贸ry idzie chodnikiem r贸wnolegle do jezdni i NIE ma zamiaru przej艣膰 od pieszego, kt贸ry tak zamiar ma?

Data: 2012-11-21 23:13:56
Autor: PJ
Jestem przeciw !
//PS obowi眤ek zatrzymania si przed przej禼iem, gdy pieszy si do
niego zbli縜 to absolutny BUBEL. Jak rozr罂ni zbli縜nie si pieszego,
kt髍y idzie chodnikiem r體nolegle do jezdni i NIE ma zamiaru przej舵
od pieszego, kt髍y tak zamiar ma?

jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
albo trollujesz ... no wiec a czy b ?

P.

Data: 2012-11-22 08:20:58
Autor: Jacek
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 08:13, PJ pisze:

jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
albo trollujesz ... no wiec a czy b ?
Nie rozumiesz prostej rzeczy. Nie chodzi mi o to, 縠 jestem przeciw pierwsze駍twu dla pieszych tylko o to, 縠 niepotrzebnie miesza si w prawie, co i tak niczego nie poprawi, a da policji i SM kolejny bat na kieruj眂ych (niejasna, wr阠z dowolna interpretacja).
A uwagi o op蠹nieniu zostaw dla siebie, bo nie po to jest ta grupa, 縠by si wzajemnie obra縜.
Jacek

Data: 2012-11-22 00:11:36
Autor: PJ
Jestem przeciw !
//Nie rozumiesz prostej rzeczy. Nie chodzi mi o to, ze jestem przeciw
pierwszenstwu dla pieszych tylko o to, ze niepotrzebnie miesza sie w
prawie, co i tak niczego nie poprawi, a da policji i SM kolejny bat na
kierujacych (niejasna, wrecz dowolna interpretacja).

interpretacja jest jasna dla 48 mln Niemcow a niejasna dla jednego
Jacka, pytanie: czego nie rozumie Jacek ?

//A uwagi o opoznieniu zostaw dla siebie, bo nie po to jest ta grupa,
zeby sie wzajemnie obrazac

przeciez zostawilem Ci wybor ... zawsze mozesz wybrac b ...

P.

Data: 2012-11-22 09:41:51
Autor: Jacek
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 09:11, PJ pisze:

interpretacja jest jasna dla 48 mln Niemcow a niejasna dla jednego
Jacka, pytanie: czego nie rozumie Jacek ?
Jak to dobrze,偶e mamy na grupie takiego PJ, kt贸ry wszystko rozumie. Tutaj ma艂a pro艣ba do Ciebie:
wyjasnij mi, sk膮d si臋 bierze r贸偶nica w poszanowaniu prawa i przepis贸w wog贸le przez Niemc贸w i Polak贸w. Mo偶esz to zrobi膰 na przyk艂adzie por贸wnania terenu zabudowanego w Niemczech, czy Austrii z "terenem "zabudowanym" w naszym pi臋knym kraju.
Jacek

Data: 2012-11-22 00:55:38
Autor: PJ
Jestem przeciw !
//to dobrze,縠 mamy na grupie takiego PJ, kt髍y wszystko rozumie.

chcesz zostac prezesem mojego fanklubu ? niestety te stanowisko juz
jest zajete ...

//Tutaj ma砤 pro禸a do Ciebie:wyjasnij mi, sk眃 si bierze r罂nica w
poszanowaniu prawa i przepis體 wog髄e przez Niemc體 i Polak體.

napisano pare madrych publikacji, niestety nie jestem ich autorem ...
mam Ci je przeczytac czy co ?

//Mo縠sz to zrobi na przyk砤dzie por體nania terenu zabudowanego w
Niemczech, czy Austrii z "terenem "zabudowanym" w naszym pi阫nym
kraju.

zastosowales skrot myslowy, ktorego niestety nie jestem w stanie
rozwinac ...

P.

Data: 2012-11-22 08:56:23
Autor: Maciek
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 08:13, PJ pisze:
jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
albo trollujesz ... no wiec a czy b ?
Zapomnia砮 doda, 縠 te 48 mln ma ordnung wch硂ni阾y z mlekiem matki.
Po prostu nie zbli勘 si do przej禼ia bez zamiaru przej禼ia. A u nas?
Pogaduchy z s眘iadk spotkan przy przej禼iu to chleb powszedni. Ale mam
pomys dla pos丑w: mandat dla kierowcy za "nieprzepuszczenie" pieszego w
okolicy przej禼ia i mandat dla pieszego za nieuzasadnione zbli縜nie si
do przej禼ia. Fotoradary na ka縟ym przej禼iu do monitorowania ruchu
zar體no pojazd體 jak i pieszych (ci ostatni wyposa縠ni w obowi眤kowe
numery rejestracyjne) - dziura bud縠towa wreszcie za砤tana :->

Maciek

Data: 2012-11-22 00:31:08
Autor: PJ
Jestem przeciw !
//Zapomnia砮 doda, 縠 te 48 mln ma ordnung wch硂ni阾y z mlekiem
matki. Po prostu nie zbli勘 si do przej禼ia bez zamiaru przej禼ia.

48 mln to liczba posiadaczy PJ w DE, pieszych jest troche
wiecej ...wczoraj widzialem jakiegos kolesia opartego o slup tuz przed
przejsciem, stal i pisal sms-a a jak skonczyl tu ruszyl 4-ry litery i
wszedl na przejscie, tak samo zachowuja sie tureckie ... dyskusje w
roznych miejscach (w tym przed pasami to ich specjalnosc)

ps tysiace polskich kierowcow w DE bez problemu jezdzi wg powyzszych
przepisow dopiero jak wroci do kraju to napotyka na "merytoryczne"
przeszkody, wiec moja popozycja jest taka: nie robcie z siebie blaznow
(przynajmniej w tym temacie) ...i nikogo tu nie mam zamiaru
obrazic ...

P.

Data: 2012-11-22 09:38:08
Autor: J.F
Jestem przeciw !
U縴tkownik "PJ"  napisa w wiadomo禼i grup
48 mln to liczba posiadaczy PJ w DE, pieszych jest troche
wiecej ...

Tam 82 mln ludzi mieszka, to moze jednak mniej ?

[...]

Bo jak pisalem i nawet pare filmow dawalem - piesi tam jednak wcale nie wchodza z nienacka pod samochody, a samochody wcale im tak wszystkie nie ustepuja, i w sumie jezdzi sie podobnie jak w Polsce.

J.

Data: 2012-11-22 00:47:00
Autor: PJ
Jestem przeciw !
//Bo jak pisalem i nawet pare filmow dawalem - piesi tam jednak wcale
nie wchodza znienacka pod samochody, a samochody wcale im tak
wszystkie nie ustepuja, i w sumie jezdzi sie podobnie jak w Polsce.

i dokladnie tak jest ... tylko ze jezdzi sie duzo spokojniej i
bezpieczniej ...kiedys tez do tego dojdziemy ... za 20-30 lat tak
sobie mysle :-)

P.

Data: 2012-11-22 17:00:58
Autor: Cavallino
Jestem przeciw !

Uzytkownik "PJ" <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:d69ac61f-d8a4-456b-923f-96f8f4d753f6@n8g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Bo na drogach jezdzi sie tyle ile wolno, a nie kazdy wg uwazania.
Na kraj體ce kazdy (prawie) setka, a nie jeden 130, a drugi 70 .

Data: 2012-11-22 09:02:34
Autor: masti
Jestem przeciw !
Dnia pi臋knego Thu, 22 Nov 2012 08:56:23 +0100 osobnik zwany Maciek
napisa艂:

W dniu 2012-11-22 08:13, PJ pisze:
jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
albo trollujesz ... no wiec a czy b ?
Zapomnia艂e艣 doda膰, 偶e te 48 mln ma ordnung wch艂oni臋ty z mlekiem matki.

bzdura. To tacy sami ludzie jak u nas.
Po prostu nie zbli偶膮 si臋 do przej艣cia bez zamiaru przej艣cia.

To si臋 nazywa kultura. A kierowcy nie wyssali zatrzymywanie z mlekiem matki z kilkoma latami mandat贸w.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-11-22 10:14:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jestem przeciw !
Hello masti,

Thursday, November 22, 2012, 10:02:34 AM, you wrote:

[...]

Chyba Niemca na oczy nie widzia砮.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-11-22 10:00:10
Autor: masti
Jestem przeciw !
Dnia pi臋knego Thu, 22 Nov 2012 10:14:01 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisa艂:

[...]

Chyba Niemca na oczy nie widzia艂e艣.

m贸wisz, 偶e Ci kt贸rych widzia艂em tam mieszkajac to sami turcy i Polacy?

Data: 2012-11-22 13:18:40
Autor: J.F
Jestem przeciw !
U偶ytkownik "masti"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
[...]

Nie wiem kogo widziales, ale Niemcow z Ordnungiem to jest pare procent.
Reszta to normalnie ... pisze o zawodowych sprawach.

J.

Data: 2012-11-22 13:00:16
Autor: masti
Jestem przeciw !
Dnia pi臋knego Thu, 22 Nov 2012 13:18:40 +0100 osobnik zwany J.F napisa艂:

U偶ytkownik "masti"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup Dnia pi臋knego Thu, 22 Nov

to膰 w艂a艣nie o tym m贸wi臋

Data: 2012-11-22 12:34:29
Autor: Jacek
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 10:02, masti pisze:

To si臋 nazywa kultura. A kierowcy nie wyssali zatrzymywanie z mlekiem
matki z kilkoma latami mandat贸w.
?? chcesz powiedzie膰, 偶e dobre wychowanie mo偶na uzyska膰 tylko mandatami?
Podobnie jak z wychowaniem dzieci? - la膰 pasem a偶 wyjd膮 na ludzi?
Potem nie ma si臋 co dziwi膰, 偶e tyle frustracji i patologii dooko艂a.
Jacek

Data: 2012-11-22 12:11:14
Autor: masti
Jestem przeciw !
Dnia pi臋knego Thu, 22 Nov 2012 12:34:29 +0100 osobnik zwany Jacek napisa艂:

[...]

ciekawe interpretacja ale wy艂膮cznie Twoja. Ja tylko m贸wi臋 jak by艂o.

Data: 2012-11-22 22:36:08
Autor: jerzu
Jestem przeciw !
On Thu, 22 Nov 2012 08:56:23 +0100, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

Pogaduchy z s眘iadk spotkan przy przej禼iu to chleb powszedni.

Pogaduchy z s眘iadk na wysepce pomi阣zy jezdniami - to jest dopiero
co :)

http://youtu.be/bsFnwApKPdM?t=20s

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-22 09:19:29
Autor: szufla
Jestem przeciw !
jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
albo trollujesz ... no wiec a czy b ?

No wiec jestem obecnie na "urlopie tacierzynskim", czy jak to sie zwie, to mam ostatnio dosc spore rozeznanie w tym temacie bo czesto popylam z wozeczkiem w miescie w ktorym sie urodzilem zwanym stolyca i jestem za- la- ma- ny :)
Celowo bawie sie i badam jak to wyglada, stajac blisko przy przejsciu i moze 1/20 w ogole zwolni, ale gdy widzi, ze nie wchodze - nie robie ruchu skierowanego na przejscie, dodaje gazu i pooooszedl.
Najbardziej osatatnio wkurwil mnie mlody pajac z mamusia w srodku, ktory przejechal prawie po kolkach od wozka zza innego samochodu. Oboje sie zatrzymali na swiatlach skrecajac na skrzyzowaniu na 2 pasmowce (Powstancow Sl.), ale ten gdy zobaczyl, ze jest 2m luzu to nie poczeka az ludzie przejda tylko po butach.
Wydaje mi sie, ze juz kiedys pod tym wzgledem bylo lepiej, ale niestety znowu sie cofamy, a nie chcialbym, zeby to wygladalo np. jak w Brazylii, w ktorej bywam 3 miesiace w roku - nie bede opowiadal :)

sz.

Data: 2012-11-22 10:37:23
Autor: marsel
Jestem przeciw !
jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
albo trollujesz ... no wiec a czy b ?

Kilka razy w tygodniu jestem w Niemczech, i fakt daj rad.
Ale tam ilo舵 przej舵 dla pieszych maleje wraz ze zwi阫szeniem intensywno禼i ruchu pojazd體, a je縠li przej禼ia ju s to praktycznie tylko z sygnalizacj 秝ietln, cz阺to s te k砤dki lub przej禼ia podziemne. Za to na bocznych uliczkach o mniejszym nat昕eniu to piesi chodz jak 秝i阾e krowy i w og髄e pasy nie s im potrzebne.
A teraz bior pierwsz lepsz ulic w moim niewielkim mie禼ie, droga krajowa, tranzytowa, dwa pasy w ka縟 stron, ruch pojazd體 do舵 spory. Na odcinku oko硂 1300-1400 metr體 jest 9 przej舵 dla pieszych, z tego tylko 2 z sygnalizacj. No i w砤秐ie w zwi眤ku z przebudow i budow ulic szykuj kolejne, dziesi眛e przej禼ie na tym odcinku, oczywi禼ie bez sygnalizacji.
W wielu naszych miastach wygl眃a to podobnie, trzeba by si co 100-200 metr體 zatrzymywa, to co to za jazda?

Data: 2012-11-24 10:26:01
Autor: DoQ
Jestem przeciw !
W dniu 22-11-2012 10:37, marsel pisze:
[...]

Zaraz ci PMSowi spece odpisz, 縠 k砤dki i przej禼ia podziemne dla pieszych to z硂.

--
pozdr.

Data: 2012-11-22 17:02:02
Autor: Cavallino
Jestem przeciw !

U縴tkownik "PJ" <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:cd70f999-9955-4fe0-a503-a96d5460c583@y6g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Wpu舵 ich na 10 lat na nasze drogi i sprawd ilu z nich zachowa te przyzwyczajenia.

Data: 2012-11-23 09:18:48
Autor: Mirek Ptak
Jestem przeciw !
Dnia 2012-11-22 17:02,  *Cavallino* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:

jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia,

Wpu舵 ich na 10 lat na nasze drogi i sprawd ilu z nich zachowa te
przyzwyczajenia.

Te tak s眃z nieomal :)
Jaki czas temu pisa砮m, 縠 w Niemczech nie mam najmniejszego problemu z jazda 50-55 km/h po mie禼ie. Dzieje si tak z prostej przyczyny - wszyscy (prawie) tak tam je縟勘 - nie ma ci眊砮go wyprzedzania, przez co jad眂 ma si zawsze t sam pozycj w "kolejce". U nas od razu zaczynaj si przepychanki i jad眂 w zgodzie z ograniczeniami na ka縟ych 秝iat砤ch jeste秏y o kilka samochod體 dalej od celu.
Wydaje mi si, 縠 nie 10 lat, a kilka miesi阠y wystarczy by wi阫szo舵 Niemc體 u nas dopasowa砤 si do naszego drogowego horroru.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2012-11-23 16:24:50
Autor: Cavallino
Jestem przeciw !

U縴tkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:k8nbsb$32v$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Dok砤dnie tak.
Do dzi pami阾am, jak wyje縟縜j眂 spod Bramy Brandeburskiej na zielonej fali dojecha砮m prawie do rogatek Berlina.
Jecha砮m ko硂 50, tak jak wszyscy, a czas przejazd by niepor體nywalny z jakimkolwiek polskim miastem, nawet gdyby jecha w nim miejscami 90 tak jak wszyscy.

To samo na kraj體kach - wszyscy 100 i kilometry uciekaj pi阫nie bez wyprzedzania maruder體.

Wydaje mi si, 縠 nie 10 lat, a kilka miesi阠y wystarczy by wi阫szo舵 Niemc體 u nas dopasowa砤 si do naszego drogowego horroru.

Ano.

Data: 2012-11-22 05:40:56
Autor: t慰
Jestem przeciw !
Jacek wrote:

Babie si臋 wydaje, 偶e wszyscy kierowcy zarabiaj膮, jak pos艂owie i
koniecznie potrzeba podnie艣膰 kary.

IMHO to typowy przypadek osoby, kt贸ra po traumie zwi膮zanej z tragiczn膮 艣mierci膮 bliskiej osoby w wypadku zaczyna si臋 zachowywa膰 nieracjonalnie. Tylko dlaczego kto艣 j膮 dopu艣ci艂 do jakiegokolwiek stanowiska? Szczeg贸lnie Tusk, kt贸ry twierdzi艂, 偶e "tylko facet bez prawa jazdy mo偶e stawia膰 kolejne fotoradary" (czy jako艣 tak)?

Tusk nie do艣膰, 偶e nowe fotoradary nastawia艂, to jeszcze najwyra藕niej chce p贸j艣膰 dalej w drogowym odm贸偶d偶eniu.

Wniosek z tego prosty -- odda膰 g艂os niewa偶ny, bo ca艂a ta gromada jest siebie warta. Zreszt膮 przechodz膮 z jednej partii do drugiej itp., wi臋c szkoda energii na "wybory" pomi臋dzy jednym i tym samym, tylko o r贸偶nych nazwach.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-11-22 06:47:25
Autor: MarcinJM
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 06:16, Jacek pisze:
[...]

Na rajdowkach swego czasu byly zapisy o grupie krwi.
Zlikwidowano je, poniewaz i tak, tak jak piszesz, grupe krwi bada sie na biezaco.
A baba, jak to baba, chce blysnac.

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'贸w, nadwozi rajd贸wek
przer贸bki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2012-11-22 07:15:12
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 06:16, Jacek wrote:

PS
[...]

Tak samo jak samoch贸d w ruchu od stoj膮cego. Ju偶 na prawd臋 nie r贸b sztucznych problem贸w. Oczywi艣cie raz na 1000 przypadk贸w mo偶e si臋 zdarzy膰, 偶e si臋 pomylisz i b臋dziesz chcia艂 przepuszcza膰 pieszego, kt贸ry ma inne zamiary. No i co z tego?

Propozycja jest kontrowersyjna z innego powodu i zamiast wymy艣la膰 sztuczne trudno艣ci napisz po prostu, 偶e uwa偶asz, 偶e nie po to masz bryk臋, 偶eby plebs przodem puszcza膰. Czemu zale偶y ci na politycznej poprawno艣ci?

Shrek.

Data: 2012-11-22 06:24:28
Autor: t慰
Jestem przeciw !
Shrek wrote:

Propozycja jest kontrowersyjna z innego powodu i zamiast wymy艣la膰
sztuczne trudno艣ci napisz po prostu, 偶e uwa偶asz, 偶e nie po to masz
bryk臋, 偶eby plebs przodem puszcza膰.

Znowu zaczyna si臋 trollowanie...

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-11-22 12:05:32
Autor: Jan45
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 07:15, Shrek pisze:
(...) Jak rozr贸偶ni膰 zbli偶anie si臋 pieszego, kt贸ry
idzie chodnikiem r贸wnolegle do jezdni i NIE ma zamiaru przej艣膰 od
pieszego, kt贸ry tak zamiar ma?

Tak samo jak samoch贸d w ruchu od stoj膮cego. (...)

Sta膰 to co艣 ca艂kiem innego ni偶 i艣膰. Idzie sobie taki
przechodzie艅 (na przyk艂ad ja) chodnikiem i SKR臉CA
na przej艣cie dla pieszych. Niestety przechodnie nie
maj膮 KIERUNKOWSKAZ脫W. W odr贸偶nieniu od samochodu
przechodzie艅 jest pod tym wzgl臋dem nieprzewidywalny.

Je艣li na wszelki wypadek zatrzymam si臋, by go przepu艣ci膰
(bo mo偶e akurat skr臋ci na przej艣cie), nara偶am si臋
na gwa艂towny sprzeciw tych kierowc贸w, kt贸rzy jad膮
za mn膮. Mia艂em takie przypadki. Po takim otr膮bieniu
si臋 spr臋偶y艂em i przejecha艂em mimo widoku zbli偶aj膮cego
si臋 przechodnia. By艂o to innym, nast臋pnym razem.
Niestety pomyli艂em si臋 i przechodzie艅, zmuszony
do wyhamowania, si臋 zez艂o艣ci艂 i w nerwach mnie oplu艂.
Na szcz臋艣cie mia艂em zamkni臋te okno, bo facet by艂
z tych barczystych ogolonych na 艂yso.

To jest kwadratura ko艂a, takie formalizowanie zachowa艅,
kt贸re wywodz膮 si臋 z tradycji i emocji. Mo偶e to zostawi膰
i pozwoli膰 ludziom si臋 usamodzielni膰? My艣le膰 i nie
ro艣ci膰 sobie nadmiaru praw?

Widzia艂em co prawda rozwi膮zanie systemowe, kt贸re
zapobiega kolizjom w tym miejscu, ale za to wymaga
wi臋cej czasu. Polega to na tym, 偶e 艣wiat艂a dla
skr臋caj膮cych (tak偶e w lewo) nie s膮 r贸wnocze艣nie
przyzwoleniem do jazdy na wprost. I konsekwentnie
艣wiat艂a do jazdy na wprost nie s膮 zarazem przyzwoleniem
na skr臋cenie. Taki spos贸b wyd艂u偶a oczekiwanie na
przejazd przez skrzy偶owanie, ale konflikt贸w nie ma.

[...]

Popieram t臋 opini臋, bo do rozwi膮zania tego k艂opotu
nie jest potrzebna 偶adna deklaracja polityczno-ideowa.

Jan

Data: 2012-11-22 13:31:17
Autor: LEPEK
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 12:05, Jan45 pisze:

Je艣li na wszelki wypadek zatrzymam si臋, by go przepu艣ci膰
(bo mo偶e akurat skr臋ci na przej艣cie), nara偶am si臋
na gwa艂towny sprzeciw tych kierowc贸w, kt贸rzy jad膮
za mn膮.

Wystarczy jecha膰 odpowiednio powoli i w okolicy przej艣膰 dodatkowo wzm贸c uwag臋. Jako艣 na zachodzie i po艂udniu Europy to dzia艂a. ALE - tam si臋 je藕dzi rzeczywi艣cie nie szybciej, ni偶 55 km/h po mie艣cie, a kierowcy s膮 jako艣 tak mniej sfrustrowani.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-11-22 17:02:58
Autor: Cavallino
Jestem przeciw !

U偶ytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:k8l5uh$eh7$1@news.task.gda.pl...
[...]

Wystarczy, aby taco co chc臋 jecha膰 powoli przesiedli si臋 na rowery.
Nie by艂oby problemu z nadmiernym ruchem na trasie, mo偶na by rozwa偶y膰 nieco wolniej w mie艣cie.

Data: 2012-11-22 17:06:13
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 12:05, Jan45 wrote:

<cut>

W wielu krajach si臋 da, w wielu si臋 nie daje. S膮dz臋, 偶e fizyka i piesi s膮 podobni, wi臋c r贸偶ni膰 musi je co艣 innego.

Shrek

Data: 2012-11-22 21:37:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jestem przeciw !
Hello Shrek,

Thursday, November 22, 2012, 5:06:13 PM, you wrote:

W wielu krajach si da, w wielu si nie daje. S眃z, 縠 fizyka i piesi
s podobni, wi阠 r罂ni musi je co innego.

Wielokrotnie powiedziano co r罂ni - rozwini阾a sie dr骻 tranzytowych,
dzi阫i czemu w obszarach zabudowanych ruch mo縠 byc uspokojony.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-11-22 22:29:09
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 21:37, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Shrek,

[...]

Windows prawda. Mo縩a sobie obejrze w du縴ch miastach, gdzie 90% jedzie z domu do pracy kilkana禼ie g髍a kilometr體 i jako nie wida tego uspokojenia.

Shrek.

Data: 2012-11-22 22:33:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jestem przeciw !
Hello Shrek,

Thursday, November 22, 2012, 10:29:09 PM, you wrote:

[...]

Nie musza si przepycha mi阣zy ruchem tranzytowym.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-11-22 22:49:51
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 22:33, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Shrek,

[...]

Taa. Wystarczy w miastach popatrze na blachy - w DC tego tranzytu to mo縠 globalnie ko硂 10% (poza szczytem, bo w szczycie to pojedyncze procenty na zamiejscowych blachach).

"Gdyby nie s硊pek,
gdyby nie poprzeczka,
Gdyby si nie przewr骳i
(...)
Gdyby matka mia砤 chuja to by by砤 ojcem.":)

Polak jak wida zawsze znajdzie jakie gdyby, 縠by tylko uzasadni jaki to on by砨y wspania硑... gdyby. Gdyby秏y mieli niemieckie autostrady, to nie by硂by problem體 z wyj禼iem z grupy. Zobacz na Niemc體 - maj autostrady i s pi砶arsk pot阦 - nawet Polacy jak tam pojad i zobacz autban to od razu zaczynaj z sensem kopa;)

Shrek

Data: 2012-11-23 20:03:26
Autor: nazgul
Jestem przeciw !

Polak jak wida膰 zawsze znajdzie jakie艣 gdyby, 偶eby tylko uzasadni膰 jaki
to on by艂by wspania艂y... gdyby. Gdyby艣my mieli niemieckie autostrady, to
nie by艂oby problem贸w z wyj艣ciem z grupy. Zobacz na Niemc贸w - maj膮
autostrady i s膮 pi艂karsk膮 pot臋g膮 - nawet Polacy jak tam pojad膮 i zobacz膮
autban臋 to od razu zaczynaj膮 z sensem kopa膰;)

ale szwedzkie przepuszczanie pieszego w polskich miastach na 3000000000000% musi co艣 poprawi膰!

Data: 2012-11-23 20:13:43
Autor: Artur Ma秎眊
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 22:49, Shrek pisze:
On 2012-11-22 22:33, RoMan Mandziejewicz wrote:
(...)
[...]

Mo縠 nie tyle Polak, co taki, co ma innych w d* i wie, 縠 go raczej nie
z砤pi. Wiesz, nie chce mi si i舵 do rejestratora wyci眊n辨 karty, ale
dzi mia砮m typowy przyk砤d "tranzytowca". Najpierw na mnie wymusi na
rondzie (DC - kt髍e z rond na P砤skowickiej w kierunku Pu砤wska,
mia砮m wali?), a nast阷nie na Pu砤wskiej, na przej禼iu dla pieszych
przed ko禼io砮m w Pyrach (to dla mnie zawsze b阣 Pyry, a nie Ursyn體)
przejecha sobie na czerwonym (widz眂 dw骿k dzieciak體) i nawet odbi
cz甓ciowo na lewy pas, by ich nie przejecha, jak wyjd na swoim
zielonym. Wiesz, to tylko materia w r阫 i wybra si na Walic體.

Data: 2012-11-22 14:46:17
Autor: Gotfryd Smolik news
Jestem przeciw !

On 2012-11-22 06:16, Jacek wrote:

PS
[...]

Tak samo jak samoch骴 w ruchu od stoj眂ego. Ju na prawd nie r骲 sztucznych problem體. Oczywi禼ie raz na 1000 przypadk體 mo縠 si zdarzy, 縠 si pomylisz i b阣ziesz chcia przepuszcza pieszego, kt髍y ma inne zamiary.

  Co do zasady, zgodzi砨ym si z Tob.
  Ale s r體nie "zachowania prowokowane" - czy nie przyuwa縴li禼ie tu
i 體dzie mody na stawianie kosz體 na 秏ieci tu przy przej禼iu?
  To ma sens, ale trzeba przyzna 縠 z koncepcj og髄nocywilizowanej
zasady si jakby k丑ci, bo zwi阫sza liczb niepotrzebnie podchodz眂ych
do przej禼ia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-22 15:32:18
Autor: szufla
Jestem przeciw !
 bo zwi阫sza liczb niepotrzebnie podchodz眂ych
do przej禼ia.

Sugerujesz, ze Polacy wyrzucaja smieci do smietnika ?:)

sz.

Data: 2012-11-23 20:32:07
Autor: Gotfryd Smolik news
Jestem przeciw !
On Thu, 22 Nov 2012, szufla wrote:

Sugerujesz, ze Polacy wyrzucaja smieci do smietnika ?:)

  Trudne pytanie :)
  Czy to ma nasuwa co z koncepcj Prawdziwego Polaka (R)?
- mo縠 nie wszyscy si 砤pi? ;)
(a kary za niedope硁ienie selekcji odpad體 i tak dostaniemy,
rz眃, gminy i ludno舵 zgodnie nie popuszcz, 秏ieci trza
i ju :>)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-22 18:20:40
Autor: Artur Ma艣l膮g
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 06:16, Jacek wrote:

PS
[...]

O to przecie偶 chodzi - o sprowadzanie sprawy do absurdu, poniewa偶 tak
naprawd臋 niewiele m膮drego ma si臋 do powiedzenia. To co stoi na
przeszkodzie wielu kulturalnym zachowaniom, to wysoki poziom agresji
u sporej cz臋艣ci kierowc贸w. Sk膮d te emocje i frustracja? Ja wiem, 偶e
偶ycie mo偶e by膰 ci臋偶kie itd., ale czasem warto jednak pomy艣le膰 o innych
i si臋 zastanowi膰, co to "nam" daje. Tak jak pisa艂em - po jak膮 choler臋
grza膰 bez opami臋tania do nast臋pnych 艣wiate艂 (skoro i tak trzeba sta膰),
czy te偶 uniemo偶liwi膰 pieszemu spokojne przej艣cie itd. No, ale to
chyba wymaga zmiany podej艣cia do 偶ycia. Do domu i tak cz艂owiek szybciej
nie dojedzie, to chyba lepiej dojecha膰 w pogodnym nastroju i ulubionej
muzyce - wystarczy innych problem贸w, nie trzeba sobie stwarza膰
sztucznych.

[...]

Zdaje si臋, 偶e jednego takiego uczciwego, to widzia艂em w "Jobie":
https://www.youtube.com/watch?v=dPuBm3pcPoY
:)

Data: 2012-11-23 09:21:01
Autor: Mirek Ptak
Jestem przeciw !
Dnia 2012-11-22 18:20,  *Artur Ma秎眊* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
po jak choler
grza bez opami阾ania do nast阷nych 秝iate (skoro i tak trzeba sta),

Po to, 縠by na kt髍e z kolei za砤pa si na zielonym w przeciwie駍twie do tego co si go wyprzedzi硂, kt髍y ju na czerwonym stanie.

Data: 2012-11-22 10:00:53
Autor: Andrzej Lawa
Jestem przeciw !
W dniu 22.11.2012 06:16, Jacek pisze:
http://tinyurl.com/cla7xgr

Babie si臋 wydaje, 偶e wszyscy kierowcy zarabiaj膮, jak pos艂owie i
koniecznie potrzeba podnie艣膰 kary.

Pani Bubel jest specjalistk膮 od bubli, aczkolwiek do dziennikarzy te偶
mam kilka zastrze偶e艅 o brak precyzji.

Ale do rzeczy...

1. Jak niby kierowcy maj膮 rozpoznawa膰 ch臋膰 wej艣cia na "zebr臋"?
Telepatycznie? Sens by to mia艂o gdyby sprecyzowa膰 - stoi na kraw臋dzi i
podnosi r臋k臋 w ge艣cie "stop" a'la Kiler. Wtedy jasne i proste -
oczywi艣cie przy zastrze偶eniu podobnym jak dla 偶贸艂tego: nie dotyczy,
je艣li grozi艂oby niebezpiecznym hamowaniem.

2. Jak rozumiem chodzi艂o by o eskalacj臋 limitu - pierwsze przewinienie
ta艅sze, a szybkie jego powt贸rzenie dro偶sze. W sumie czemu nie? Jak kto艣
np. wyprzedza na pasach, dostaje raz mandat a nied艂ugo potem robi to
samo - to znaczy, 偶e mandat za niski.

3. Pani Bubel ma krewnych-i-znajomych oponiarzy? Co jest z艂ego w np.
oponach wielosezonowych? Czy mo偶e dziennikarze znowu co艣 pomin臋li (bo
jak ostatnio o tym czyta艂em to wielosezonowe by艂y uwzgl臋dnione).

4. Tak, ca艂膮 szyb臋 zalepmy - b臋dzie superbezpiecznie. Chory pomys艂.

5. W sumie nie mia艂bym nic przeciwko pod jednym warunkiem - pani Bubel
p艂aci艂aby z w艂asnej, prywatnej kieszeni za wymienianie tablic p臋kaj膮cych
wskutek je偶d偶enia po naszych kochanych polskich dziurach drogowych. No i
oczywi艣cie pokry艂aby z w艂asnej kieszeni koszta wymiany tablic oraz
wszelkie zwi臋kszenie ich ceny w stosunku do normalnych. Tak偶e w
przypadku p臋kni臋cia takiej tablicy podczas jazdy i ewentualnej kontroli
to pani Bubel dostawa艂aby mandat "za niemanie tablicy". Wtedy bym to
nawet popar艂 ;->

6. Bo oczywi艣cie w prywatnym 艣wiecie pani Bubel znacznie bezpieczniej
jest jecha膰 z wzrokiem non-sto wlepionym w licznik, tak?

7. LOL

8. To mo偶e jeszcze od razu doda膰 defibrylator jako obowi膮zkowe
wyposa偶enie ka偶dego pojazdu, poczynaj膮c od motoroweru, a tak偶e doda膰 do
egzaminu sprawdzian z odbierania porod贸w?

9. Pani Bubel zdaje si臋 nigdy nie s艂ysza艂a o leasingu.

Data: 2012-11-22 12:55:50
Autor: Jakub Witkowski
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 10:00, Andrzej Lawa pisze:

1. Jak niby kierowcy maj膮 rozpoznawa膰 ch臋膰 wej艣cia na "zebr臋"?
Telepatycznie? Sens by to mia艂o gdyby sprecyzowa膰 - stoi na kraw臋dzi i
podnosi r臋k臋 w ge艣cie "stop" a'la Kiler. Wtedy jasne i proste -

Wystarczy艂oby w sumie: "stoi przy kraw臋dzi jezdni, przodem do przej艣cia".

Naprawd臋 ma艂o kto staje w ten spos贸b tylko w celu podziwiania pejza偶u,
wi臋c ryzyko pomy艂ki minimalne (w przeciwie艅stwie do interpretacji
rozmaitych "zamiar贸w" t艂umu przechodz膮cych w okolicy przej艣cia).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Data: 2012-11-22 13:00:28
Autor: Andrzej Lawa
Jestem przeciw !
W dniu 22.11.2012 12:55, Jakub Witkowski pisze:

Wystarczy艂oby w sumie: "stoi przy kraw臋dzi jezdni, przodem do przej艣cia".

W nocy ma艂o widoczne.

Naprawd臋 ma艂o kto staje w ten spos贸b tylko w celu podziwiania pejza偶u,

Zdziwi艂 by艣 si臋...

Data: 2012-11-22 17:29:47
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 13:00, Andrzej Lawa wrote:

Wystarczy艂oby w sumie: "stoi przy kraw臋dzi jezdni, przodem do przej艣cia".

W nocy ma艂o widoczne.

Jak ma艂o widzisz, to za艂贸偶 偶e b臋dzie przechodzi艂. Trudno - najwy偶ej trzy razy do roku przepu艣cisz widmo - Na prawd臋 nie masz powa偶niejszych problem贸w do rozwa偶ania?

Naprawd臋 ma艂o kto staje w ten spos贸b tylko w celu podziwiania pejza偶u,

Zdziwi艂 by艣 si臋...

Spr贸buj przepuszcza膰. Z mojego do艣wiadczenia wynika, 偶e wtedy jednak prze艂a偶膮;)

Shrek.

Data: 2012-11-22 19:20:06
Autor: Andrzej Lawa
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 13:00, Andrzej Lawa wrote:

Wystarczy硂by w sumie: "stoi przy kraw阣zi jezdni, przodem do
przej禼ia".

W nocy ma硂 widoczne.

Jak ma硂 widzisz, to za丑 縠 b阣zie przechodzi. Trudno - najwy縠j trzy

Och, jak zawsze daj du縴 margines bezpiecze駍twa. Ale - patrz ni縠j.

razy do roku przepu禼isz widmo - Na prawd nie masz powa縩iejszych
problem體 do rozwa縜nia?

Lubi jednoznaczne sytuacje. Plus jasne, jednoznaczne przepisy troch
przyblokuj t硊maczenia "ja nie wiem, co on mia na my秎i" oraz pr骲y
naci眊ania np. straszak體 "panie, ale tamten wygl眃a, jakby chcia
przej舵 - jest mandacik!"

Naprawd ma硂 kto staje w ten spos骲 tylko w celu podziwiania pejza縰,

Zdziwi by si...

Spr骲uj przepuszcza.

A my秎isz dlaczego uwa縜m, 縠 sporo tylko krajobraz podziwia?

Z mojego do秝iadczenia wynika, 縠 wtedy jednak
prze砤勘;)

Albo stoi i czeka na Godota.

Data: 2012-11-22 20:13:43
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 19:20, Andrzej Lawa wrote:

[...]

No to jak chcesz jednoznacznie to masz do wyboru - pieszy ma zawsze pierwsze駍two, lub nigdy - kt髍e wybierasz?

Naprawd ma硂 kto staje w ten spos骲 tylko w celu podziwiania pejza縰,

Zdziwi by si...

Spr骲uj przepuszcza.

A my秎isz dlaczego uwa縜m, 縠 sporo tylko krajobraz podziwia?

Bo masz zupe硁ie odmienne do秝iadczenia ni ja. Ja jak stan, to jednak generalnie przechodz - cz阺to nie od razu, bo nauczeni do秝iadczeniem nie dowierzaj, ale w ko馽u przechodz - wi阠 raczej mieli taki zamiar, tylko si bali. A skoro twoi klienci nie przechodz, to podejrzewam, 縠 si nie zatrzymujesz (bo zdaje si po tym samym miescie je糳zimy, wi阠 i piesi tacy sami w og髄no禼i). A jak mam do wyboru wierzy w to co widz, albo co ty piszesz, to z ca硑m szacunkiem wierz w swoje w砤sne do秝iadczenia a nie twoje opowie禼i.

Z mojego do秝iadczenia wynika, 縠 wtedy jednak
prze砤勘;)

Albo stoi i czeka na Godota.

Raz na tysi眂. I co z tego?

Shrek.

Data: 2012-11-22 20:21:15
Autor: Andrzej Lawa
Jestem przeciw !
W dniu 22.11.2012 20:13, Shrek pisze:

[...]

Odpowied (c).

Pieszy ma pierwsze駍two zawsze na pasach. Nie wolno mu wtargn辨. Ale
kieruj眂y pojazdem powinien si zatrzyma jak widzi pieszego
sygnalizuj眂ego ch赕 wej禼ia na pasy. Przy czym temu nadal nie wolno
wtargn辨. W razie wtargni阠ia winnym zdarzenia b阣zie pieszy, ale
kieruj眂y pojazdem dostanie mandat za niezatrzymanie.

Naprawd ma硂 kto staje w ten spos骲 tylko w celu podziwiania pejza縰,

Zdziwi by si...

Spr骲uj przepuszcza.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A my秎isz dlaczego uwa縜m, 縠 sporo tylko krajobraz podziwia?

Bo masz zupe硁ie odmienne do秝iadczenia ni ja.

Ale w砤秐ie przy pr骲ie przepuszczania.

Data: 2012-11-22 20:54:22
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 20:21, Andrzej Lawa wrote:

[...]

Mia硂 by jasno i jednoznacznie, A tym czasem masz "ale" i "przy czym". Do dupy;)

W razie wtargni阠ia winnym zdarzenia b阣zie pieszy, ale
kieruj眂y pojazdem dostanie mandat za niezatrzymanie.

A tu ju masz przepisy zupe硁ie jak teraz, tylko na podstawie tych samych przepis體 wyci眊asz zupe硁ie odwrotne wnioski ni teraz obowi眤uj眂a wyk砤dnia. No rzeczywi禼ie jednoznaczne jak cholera;)

Spr骲uj przepuszcza.
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A my秎isz dlaczego uwa縜m, 縠 sporo tylko krajobraz podziwia?

Bo masz zupe硁ie odmienne do秝iadczenia ni ja.

Ale w砤秐ie przy pr骲ie przepuszczania.

No i co, nie przechodz w ko馽u. To jak to jest, 縠 ci sami piesi u mnie jednak prze砤勘, a u ciebie stoj? Inny matrix?

Shrek.

Data: 2012-11-23 19:44:53
Autor: Jan45
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 20:13, Shrek pisze:
(...)
Albo stoi i czeka na Godota.

Raz na tysi眂. I co z tego?

A raz na drugi tysi眂 nie wytrzymuje nerwowo i wchodzi
pod ko砤. Pami阾am brzydk bardzo zim, kiedy na ulicy
by砤 breja 秐ie縩a taka, 縠 kierowcy bali si stan辨
pod g髍k, 縠by nie zosta tu d硊縠j z powodu po秎izgu.
I jechali w szczycie popo硊dniowym Ja秌ow Dolin
w Gda駍ku do siebie, do domk體 swoich. A na chodniku
stali przechodnie i czekali. A jedna zdeterminowana
zamkn瓿a oczy i wesz砤 na przej禼ie, czyli na jezdni.
Bo ju za d硊go to trwa硂, zw砤szcza 縠 mokry 秐ieg
dalej pada.

No i musieli秏y wszyscy jad眂y pod g髍k stan辨 i ju.
A przyjecha硂 pogotowie i zabra硂 przechodniczk
ze z砤man nog...

Warto si jako wzajemnie tolerowa jednak.
I nie utrudnia sobie 縴cia nawzajem. Tylko zmiana
nastawienia na pozytywne, i to z wzajemno禼i,
mo縠 sprawi, 縠 takie niewydarzone koncepcje
(jak te od pani pose) od razu trafi do 秏ietnika.

Jan

Data: 2012-11-23 19:58:19
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-23 19:44, Jan45 wrote:
[...]

I w pe硁i zgoda. Ale kultura kultur, a przepisy przepisami i nalezy jednak te dwie rzeczy zdecydowanie odzieli. Mo縩a by sko馽zonym chujem zgodnie z przepisami, mo縩a te by uprzejmym maj眂 generalnie m體i眂 lekkie podej禼ie do regulacji prawnych.

Kultura to jedno, a przepisy to drugie. Za brak kultury nie ma sankcji.

Shrek.

Data: 2012-11-22 13:19:49
Autor: Jan45
Jestem przeciw !
[...]

Zapomnia艂e艣 doda膰 jeszcze jeden przyrz膮d sygnalizacyjny,
mianowicie kierunkowskazy dla pieszego. Pod kar膮 mandatu
ka偶dy przechodzie艅 musia艂by nie tylko mie膰 toto, ale
i u偶ywa膰. A liczne monitoruj膮ce kamery wysokiej rozdzielczo艣ci
przyczyni艂yby si臋 do poprawy bud偶etu. Ale - ale... Teraz
widz臋, 偶e konieczny by艂by jeszcze jeden przepis.
Mianowicie ten zakazuj膮cy noszenia nakry膰 g艂owy takich,
kt贸re zas艂ania艂yby twarze... Oprogramowanie
do identyfikacji na podstawie twarzy ju偶 jest. Tylko
jeszcze ka偶dy musia艂by odwiedzi膰 urz膮d i da膰 si臋 zeskanowa膰.
Oczywi艣cie za odpowiedni膮 op艂at膮 skarbow膮. A rzesza
urz臋dnik贸w czy innych funkcjonariuszy potrzebnych do
obs艂ugi zapis贸w z kamerek by艂aby wynagradzana z mandat贸w.

Jan

Data: 2012-11-22 14:41:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Jestem przeciw !
On Thu, 22 Nov 2012, Jan45 wrote:

Zapomnia砮 doda jeszcze jeden przyrz眃 sygnalizacyjny,
mianowicie kierunkowskazy dla pieszego. Pod kar mandatu
ka縟y przechodzie musia砨y nie tylko mie toto, ale
i u縴wa.

  Nie id 秎adami p. pose :P
  Mo縧iwe b酬dy co do zasad ruchu i mo縧iwe b酬dy do co potrzebnego
wyposa縠nia to dwa r罂ne b酬dy.
  Sugeruj, 縠 zupe硁ie abstrahuj眂 od tego *po co* mu one,
istotna wi阫szo舵 pieszych je ma. Spor cz甓 historii motoryzacji
by硑 dopuszczalnym wyposa縠niem samochodu :P
(a w jedno秎adach s do dzi).
  Koszt zero :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-22 12:36:46
Autor: Jarek Pudelko
Jestem przeciw !
[...]

Bzdura, nie zawsze jest czas na badanie (w szpitalu wynik jest po 30 minutach tak na oko i wcale nie jest 100% pewnosc. Odroznienie grupy A i B od AB wymaga jescze wiecej czasu - tego czasu mozesz juz nie miec).

Podaje sie grupe uniwersalna jesli nie wiesz jaka ma pacjent, nastepnie ratuje mu sie zycie a w miedzyczasie przychodzi wynik badania krwi i mozna podac wlasciwa.

PS. To nie jest glos za "wpisywaniem grupy krwi do d.o."

--
jarek

Data: 2012-11-22 13:16:30
Autor: J.F
Jestem przeciw !
U偶ytkownik "Jarek Pudelko"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

I slusznie, bo to moze prowadzic do pomylek.
Wytatuowac, albo zachipowac wszystkich :-)

J.

Data: 2012-11-22 18:25:34
Autor: Jacek
Jestem przeciw !