Jestem przeciw !

Data: 2012-11-21 23:13:56
Autor: PJ
Jestem przeciw !
//PS obowiązek zatrzymania się przed przejściem, gdy pieszy się do
niego zbliża to absolutny BUBEL. Jak rozróżnić zbliżanie się pieszego,
który idzie chodnikiem równolegle do jezdni i NIE ma zamiaru przejść
od pieszego, który tak zamiar ma?

jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
albo trollujesz ... no wiec a czy b ?

P.

Data: 2012-11-22 08:20:58
Autor: Jacek
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 08:13, PJ pisze:

jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
albo trollujesz ... no wiec a czy b ?
Nie rozumiesz prostej rzeczy. Nie chodzi mi o to, że jestem przeciw pierwszeństwu dla pieszych tylko o to, że niepotrzebnie miesza się w prawie, co i tak niczego nie poprawi, a da policji i SM kolejny bat na kierujących (niejasna, wręcz dowolna interpretacja).
A uwagi o opóźnieniu zostaw dla siebie, bo nie po to jest ta grupa, żeby się wzajemnie obrażać.
Jacek

Data: 2012-11-22 00:11:36
Autor: PJ
Jestem przeciw !
//Nie rozumiesz prostej rzeczy. Nie chodzi mi o to, ze jestem przeciw
pierwszenstwu dla pieszych tylko o to, ze niepotrzebnie miesza sie w
prawie, co i tak niczego nie poprawi, a da policji i SM kolejny bat na
kierujacych (niejasna, wrecz dowolna interpretacja).

interpretacja jest jasna dla 48 mln Niemcow a niejasna dla jednego
Jacka, pytanie: czego nie rozumie Jacek ?

//A uwagi o opoznieniu zostaw dla siebie, bo nie po to jest ta grupa,
zeby sie wzajemnie obrazac

przeciez zostawilem Ci wybor ... zawsze mozesz wybrac b ...

P.

Data: 2012-11-22 09:41:51
Autor: Jacek
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 09:11, PJ pisze:

interpretacja jest jasna dla 48 mln Niemcow a niejasna dla jednego
Jacka, pytanie: czego nie rozumie Jacek ?
Jak to dobrze,że mamy na grupie takiego PJ, który wszystko rozumie. Tutaj mała prośba do Ciebie:
wyjasnij mi, skąd się bierze różnica w poszanowaniu prawa i przepisów wogóle przez Niemców i Polaków. Możesz to zrobić na przykładzie porównania terenu zabudowanego w Niemczech, czy Austrii z "terenem "zabudowanym" w naszym pięknym kraju.
Jacek

Data: 2012-11-22 00:55:38
Autor: PJ
Jestem przeciw !
//to dobrze,że mamy na grupie takiego PJ, który wszystko rozumie.

chcesz zostac prezesem mojego fanklubu ? niestety te stanowisko juz
jest zajete ...

//Tutaj mała prośba do Ciebie:wyjasnij mi, skąd się bierze różnica w
poszanowaniu prawa i przepisów wogóle przez Niemców i Polaków.

napisano pare madrych publikacji, niestety nie jestem ich autorem ...
mam Ci je przeczytac czy co ?

//Możesz to zrobić na przykładzie porównania terenu zabudowanego w
Niemczech, czy Austrii z "terenem "zabudowanym" w naszym pięknym
kraju.

zastosowales skrot myslowy, ktorego niestety nie jestem w stanie
rozwinac ...

P.

Data: 2012-11-22 08:56:23
Autor: Maciek
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 08:13, PJ pisze:
jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
albo trollujesz ... no wiec a czy b ?
Zapomniałeś dodać, że te 48 mln ma ordnung wchłonięty z mlekiem matki.
Po prostu nie zbliżą się do przejścia bez zamiaru przejścia. A u nas?
Pogaduchy z sąsiadką spotkaną przy przejściu to chleb powszedni. Ale mam
pomysł dla posłów: mandat dla kierowcy za "nieprzepuszczenie" pieszego w
okolicy przejścia i mandat dla pieszego za nieuzasadnione zbliżanie się
do przejścia. Fotoradary na każdym przejściu do monitorowania ruchu
zarówno pojazdów jak i pieszych (ci ostatni wyposażeni w obowiązkowe
numery rejestracyjne) - dziura budżetowa wreszcie załatana :->

Maciek

Data: 2012-11-22 00:31:08
Autor: PJ
Jestem przeciw !
//Zapomniałeś dodać, że te 48 mln ma ordnung wchłonięty z mlekiem
matki. Po prostu nie zbliżą się do przejścia bez zamiaru przejścia.

48 mln to liczba posiadaczy PJ w DE, pieszych jest troche
wiecej ...wczoraj widzialem jakiegos kolesia opartego o slup tuz przed
przejsciem, stal i pisal sms-a a jak skonczyl tu ruszyl 4-ry litery i
wszedl na przejscie, tak samo zachowuja sie tureckie ... dyskusje w
roznych miejscach (w tym przed pasami to ich specjalnosc)

ps tysiace polskich kierowcow w DE bez problemu jezdzi wg powyzszych
przepisow dopiero jak wroci do kraju to napotyka na "merytoryczne"
przeszkody, wiec moja popozycja jest taka: nie robcie z siebie blaznow
(przynajmniej w tym temacie) ...i nikogo tu nie mam zamiaru
obrazic ...

P.

Data: 2012-11-22 09:38:08
Autor: J.F
Jestem przeciw !
Użytkownik "PJ"  napisał w wiadomości grup
48 mln to liczba posiadaczy PJ w DE, pieszych jest troche
wiecej ...

Tam 82 mln ludzi mieszka, to moze jednak mniej ?

[...]

Bo jak pisalem i nawet pare filmow dawalem - piesi tam jednak wcale nie wchodza z nienacka pod samochody, a samochody wcale im tak wszystkie nie ustepuja, i w sumie jezdzi sie podobnie jak w Polsce.

J.

Data: 2012-11-22 00:47:00
Autor: PJ
Jestem przeciw !
//Bo jak pisalem i nawet pare filmow dawalem - piesi tam jednak wcale
nie wchodza znienacka pod samochody, a samochody wcale im tak
wszystkie nie ustepuja, i w sumie jezdzi sie podobnie jak w Polsce.

i dokladnie tak jest ... tylko ze jezdzi sie duzo spokojniej i
bezpieczniej ...kiedys tez do tego dojdziemy ... za 20-30 lat tak
sobie mysle :-)

P.

Data: 2012-11-22 17:00:58
Autor: Cavallino
Jestem przeciw !

Uzytkownik "PJ" <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:d69ac61f-d8a4-456b-923f-96f8f4d753f6@n8g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Bo na drogach jezdzi sie tyle ile wolno, a nie kazdy wg uwazania.
Na krajówce kazdy (prawie) setka, a nie jeden 130, a drugi 70 .

Data: 2012-11-22 09:02:34
Autor: masti
Jestem przeciw !
Dnia pięknego Thu, 22 Nov 2012 08:56:23 +0100 osobnik zwany Maciek
napisał:

[...]

bzdura. To tacy sami ludzie jak u nas.
Po prostu nie zbliżą się do przejścia bez zamiaru przejścia.

To się nazywa kultura. A kierowcy nie wyssali zatrzymywanie z mlekiem matki z kilkoma latami mandatów.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-11-22 10:14:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jestem przeciw !
Hello masti,

Thursday, November 22, 2012, 10:02:34 AM, you wrote:

[...]

Chyba Niemca na oczy nie widziałeś.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-11-22 10:00:10
Autor: masti
Jestem przeciw !
Dnia pięknego Thu, 22 Nov 2012 10:14:01 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

[...]

mówisz, że Ci których widziałem tam mieszkajac to sami turcy i Polacy?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-11-22 13:18:40
Autor: J.F
Jestem przeciw !
UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup
[...]

Nie wiem kogo widziales, ale Niemcow z Ordnungiem to jest pare procent.
Reszta to normalnie ... pisze o zawodowych sprawach.

J.

Data: 2012-11-22 13:00:16
Autor: masti
Jestem przeciw !
Dnia pięknego Thu, 22 Nov 2012 13:18:40 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup Dnia pięknego Thu, 22 Nov
[...]

toć właśnie o tym mówię

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-11-22 12:34:29
Autor: Jacek
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 10:02, masti pisze:

To się nazywa kultura. A kierowcy nie wyssali zatrzymywanie z mlekiem
matki z kilkoma latami mandatĂłw.
?? chcesz powiedzieć, że dobre wychowanie można uzyskać tylko mandatami?
Podobnie jak z wychowaniem dzieci? - lać pasem aż wyjdą na ludzi?
Potem nie ma się co dziwić, że tyle frustracji i patologii dookoła.
Jacek

Data: 2012-11-22 12:11:14
Autor: masti
Jestem przeciw !
Dnia pięknego Thu, 22 Nov 2012 12:34:29 +0100 osobnik zwany Jacek napisał:

[...]

ciekawe interpretacja ale wyłącznie Twoja. Ja tylko mówię jak było.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-11-22 22:36:08
Autor: jerzu
Jestem przeciw !
On Thu, 22 Nov 2012 08:56:23 +0100, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

Pogaduchy z sąsiadką spotkaną przy przejściu to chleb powszedni.

Pogaduchy z sąsiadką na wysepce pomiędzy jezdniami - to jest dopiero
coś :)

http://youtu.be/bsFnwApKPdM?t=20s

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-22 09:19:29
Autor: szufla
Jestem przeciw !
jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
albo trollujesz ... no wiec a czy b ?

No wiec jestem obecnie na "urlopie tacierzynskim", czy jak to sie zwie, to mam ostatnio dosc spore rozeznanie w tym temacie bo czesto popylam z wozeczkiem w miescie w ktorym sie urodzilem zwanym stolyca i jestem za- la- ma- ny :)
Celowo bawie sie i badam jak to wyglada, stajac blisko przy przejsciu i moze 1/20 w ogole zwolni, ale gdy widzi, ze nie wchodze - nie robie ruchu skierowanego na przejscie, dodaje gazu i pooooszedl.
Najbardziej osatatnio wkurwil mnie mlody pajac z mamusia w srodku, ktory przejechal prawie po kolkach od wozka zza innego samochodu. Oboje sie zatrzymali na swiatlach skrecajac na skrzyzowaniu na 2 pasmowce (Powstancow Sl.), ale ten gdy zobaczyl, ze jest 2m luzu to nie poczeka az ludzie przejda tylko po butach.
Wydaje mi sie, ze juz kiedys pod tym wzgledem bylo lepiej, ale niestety znowu sie cofamy, a nie chcialbym, zeby to wygladalo np. jak w Brazylii, w ktorej bywam 3 miesiace w roku - nie bede opowiadal :)

sz.

Data: 2012-11-22 10:37:23
Autor: marsel
Jestem przeciw !
jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia, wiec jesli
sugerujesz ze jest to nie do zrobienia to albo jestes niezle opozniony
albo trollujesz ... no wiec a czy b ?

Kilka razy w tygodniu jestem w Niemczech, i fakt dają radę.
Ale tam ilość przejść dla pieszych maleje wraz ze zwiększeniem intensywności ruchu pojazdów, a jeżeli przejścia już są to praktycznie tylko z sygnalizacją świetlną, często są też kładki lub przejścia podziemne. Za to na bocznych uliczkach o mniejszym natężeniu to piesi chodzą jak święte krowy i w ogóle pasy nie są im potrzebne.
A teraz biorę pierwszą lepszą ulicę w moim niewielkim mieście, droga krajowa, tranzytowa, dwa pasy w każdą stronę, ruch pojazdów dość spory. Na odcinku około 1300-1400 metrów jest 9 przejść dla pieszych, z tego tylko 2 z sygnalizacją. No i właśnie w związku z przebudową i budową ulic szykują kolejne, dziesiąte przejście na tym odcinku, oczywiście bez sygnalizacji.
W wielu naszych miastach wygląda to podobnie, trzeba by się co 100-200 metrów zatrzymywać, to co to za jazda?

Data: 2012-11-24 10:26:01
Autor: DoQ
Jestem przeciw !
W dniu 22-11-2012 10:37, marsel pisze:
[...]

Zaraz ci PMSowi spece odpiszą, że kładki i przejścia podziemne dla pieszych to zło.

--
pozdr.

Data: 2012-11-22 17:02:02
Autor: Cavallino
Jestem przeciw !

Użytkownik "PJ" <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cd70f999-9955-4fe0-a503-a96d5460c583@y6g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Wpuść ich na 10 lat na nasze drogi i sprawdź ilu z nich zachowa te przyzwyczajenia.

Data: 2012-11-23 09:18:48
Autor: Mirek Ptak
Jestem przeciw !
Dnia 2012-11-22 17:02,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

jakies 48 mln Niemcow rozwiazuje ten dylemat kazdego dnia,

Wpuść ich na 10 lat na nasze drogi i sprawdź ilu z nich zachowa te
przyzwyczajenia.

Też tak sądzę nieomal :)
Jakiś czas temu pisałem, że w Niemczech nie mam najmniejszego problemu z jazda 50-55 km/h po mieście. Dzieje się tak z prostej przyczyny - wszyscy (prawie) tak tam jeżdżą - nie ma ciągłego wyprzedzania, przez co jadąc ma się zawsze tą samą pozycję w "kolejce". U nas od razu zaczynają się przepychanki i jadąc w zgodzie z ograniczeniami na każdych światłach jesteśmy o kilka samochodów dalej od celu.
Wydaje mi się, że nie 10 lat, a kilka miesięcy wystarczy by większość Niemców u nas dopasowała się do naszego drogowego horroru.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2012-11-23 16:24:50
Autor: Cavallino
Jestem przeciw !

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8nbsb$32v$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Dokładnie tak.
Do dziś pamiętam, jak wyjeżdżając spod Bramy Brandeburskiej na zielonej fali dojechałem prawie do rogatek Berlina.
Jechałem koło 50, tak jak wszyscy, a czas przejazd był nieporównywalny z jakimkolwiek polskim miastem, nawet gdyby jechać w nim miejscami 90 tak jak wszyscy.

To samo na krajówkach - wszyscy 100 i kilometry uciekają pięknie bez wyprzedzania maruderów.

Wydaje mi się, że nie 10 lat, a kilka miesięcy wystarczy by większość Niemców u nas dopasowała się do naszego drogowego horroru.

Ano.

Jestem przeciw !