Jestem przeciw !

Data: 2012-11-22 10:00:53
Autor: Andrzej Lawa
Jestem przeciw !
W dniu 22.11.2012 06:16, Jacek pisze:
http://tinyurl.com/cla7xgr

Babie się wydaje, że wszyscy kierowcy zarabiają, jak posłowie i
koniecznie potrzeba podnieść kary.

Pani Bubel jest specjalistkÄ… od bubli, aczkolwiek do dziennikarzy teĹĽ
mam kilka zastrzeżeń o brak precyzji.

Ale do rzeczy...

1. Jak niby kierowcy mają rozpoznawać chęć wejścia na "zebrę"?
Telepatycznie? Sens by to miało gdyby sprecyzować - stoi na krawędzi i
podnosi rękę w geście "stop" a'la Kiler. Wtedy jasne i proste -
oczywiście przy zastrzeżeniu podobnym jak dla żółtego: nie dotyczy,
jeśli groziłoby niebezpiecznym hamowaniem.

2. Jak rozumiem chodziło by o eskalację limitu - pierwsze przewinienie
tańsze, a szybkie jego powtórzenie droższe. W sumie czemu nie? Jak ktoś
np. wyprzedza na pasach, dostaje raz mandat a niedługo potem robi to
samo - to znaczy, ĹĽe mandat za niski.

3. Pani Bubel ma krewnych-i-znajomych oponiarzy? Co jest złego w np.
oponach wielosezonowych? Czy może dziennikarze znowu coś pominęli (bo
jak ostatnio o tym czytałem to wielosezonowe były uwzględnione).

4. Tak, całą szybę zalepmy - będzie superbezpiecznie. Chory pomysł.

5. W sumie nie miałbym nic przeciwko pod jednym warunkiem - pani Bubel
płaciłaby z własnej, prywatnej kieszeni za wymienianie tablic pękających
wskutek jeĹĽdĹĽenia po naszych kochanych polskich dziurach drogowych. No i
oczywiście pokryłaby z własnej kieszeni koszta wymiany tablic oraz
wszelkie zwiększenie ich ceny w stosunku do normalnych. Także w
przypadku pęknięcia takiej tablicy podczas jazdy i ewentualnej kontroli
to pani Bubel dostawałaby mandat "za niemanie tablicy". Wtedy bym to
nawet poparł ;->

6. Bo oczywiście w prywatnym świecie pani Bubel znacznie bezpieczniej
jest jechać z wzrokiem non-sto wlepionym w licznik, tak?

7. LOL

8. To może jeszcze od razu dodać defibrylator jako obowiązkowe
wyposażenie każdego pojazdu, poczynając od motoroweru, a także dodać do
egzaminu sprawdzian z odbierania porodĂłw?

9. Pani Bubel zdaje się nigdy nie słyszała o leasingu.

Data: 2012-11-22 12:55:50
Autor: Jakub Witkowski
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 10:00, Andrzej Lawa pisze:

1. Jak niby kierowcy mają rozpoznawać chęć wejścia na "zebrę"?
Telepatycznie? Sens by to miało gdyby sprecyzować - stoi na krawędzi i
podnosi rękę w geście "stop" a'la Kiler. Wtedy jasne i proste -

Wystarczyłoby w sumie: "stoi przy krawędzi jezdni, przodem do przejścia".

Naprawdę mało kto staje w ten sposób tylko w celu podziwiania pejzażu,
więc ryzyko pomyłki minimalne (w przeciwieństwie do interpretacji
rozmaitych "zamiarów" tłumu przechodzących w okolicy przejścia).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-11-22 13:00:28
Autor: Andrzej Lawa
Jestem przeciw !
W dniu 22.11.2012 12:55, Jakub Witkowski pisze:

Wystarczyłoby w sumie: "stoi przy krawędzi jezdni, przodem do przejścia".

W nocy mało widoczne.

Naprawdę mało kto staje w ten sposób tylko w celu podziwiania pejzażu,

Zdziwił byś się...

Data: 2012-11-22 17:29:47
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 13:00, Andrzej Lawa wrote:

Wystarczyłoby w sumie: "stoi przy krawędzi jezdni, przodem do przejścia".

W nocy mało widoczne.

Jak mało widzisz, to załóż że będzie przechodził. Trudno - najwyżej trzy razy do roku przepuścisz widmo - Na prawdę nie masz poważniejszych problemów do rozważania?

Naprawdę mało kto staje w ten sposób tylko w celu podziwiania pejzażu,

Zdziwił byś się...

Spróbuj przepuszczać. Z mojego doświadczenia wynika, że wtedy jednak przełażą;)

Shrek.

Data: 2012-11-22 19:20:06
Autor: Andrzej Lawa
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 13:00, Andrzej Lawa wrote:

Wystarczyłoby w sumie: "stoi przy krawędzi jezdni, przodem do
przej¶cia".

W nocy mało widoczne.

Jak mało widzisz, to załóż że będzie przechodził. Trudno - najwyżej trzy

Och, jak zawsze daję duży margines bezpieczeństwa. Ale - patrz niżej.

razy do roku przepu¶cisz widmo - Na prawdę nie masz poważniejszych
problemów do rozważania?

Lubię jednoznaczne sytuacje. Plus jasne, jednoznaczne przepisy trochę
przyblokuj± tłumaczenia "ja nie wiem, co on miał na my¶li" oraz próby
naci±gania np. straszaków "panie, ale tamten wygl±dał, jakby chciał
przej¶ć - jest mandacik!"

Naprawdę mało kto staje w ten sposób tylko w celu podziwiania pejzażu,

Zdziwił by¶ się...

Spróbuj przepuszczać.

A my¶lisz dlaczego uważam, że sporo tylko krajobraz podziwia?

Z mojego do¶wiadczenia wynika, że wtedy jednak
przełaż±;)

Albo stoi i czeka na Godota.

Data: 2012-11-22 20:13:43
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 19:20, Andrzej Lawa wrote:

[...]

No to jak chcesz jednoznacznie to masz do wyboru - pieszy ma zawsze pierwszeństwo, lub nigdy - które wybierasz?

Naprawdę mało kto staje w ten sposób tylko w celu podziwiania pejzażu,

Zdziwił by¶ się...

Spróbuj przepuszczać.

A my¶lisz dlaczego uważam, że sporo tylko krajobraz podziwia?

Bo masz zupełnie odmienne do¶wiadczenia niż ja. Ja jak stanę, to jednak generalnie przechodz± - często nie od razu, bo nauczeni do¶wiadczeniem nie dowierzaj±, ale w końcu przechodz± - więc raczej mieli taki zamiar, tylko się bali. A skoro twoi klienci nie przechodz±, to podejrzewam, że się nie zatrzymujesz (bo zdaje się po tym samym miescie jeĽdzimy, więc i piesi tacy sami w ogólno¶ci). A jak mam do wyboru wierzyć w to co widzę, albo co ty piszesz, to z całym szacunkiem wierzę w swoje własne do¶wiadczenia a nie twoje opowie¶ci.

Z mojego do¶wiadczenia wynika, że wtedy jednak
przełaż±;)

Albo stoi i czeka na Godota.

Raz na tysi±c. I co z tego?

Shrek.

Data: 2012-11-22 20:21:15
Autor: Andrzej Lawa
Jestem przeciw !
W dniu 22.11.2012 20:13, Shrek pisze:

[...]

OdpowiedĽ (c).

Pieszy ma pierwszeństwo zawsze na pasach. Nie wolno mu wtargn±ć. Ale
kieruj±cy pojazdem powinien się zatrzymać jak widzi pieszego
sygnalizuj±cego chęć wej¶cia na pasy. Przy czym temu nadal nie wolno
wtargn±ć. W razie wtargnięcia winnym zdarzenia będzie pieszy, ale
kieruj±cy pojazdem dostanie mandat za niezatrzymanie.

Naprawdę mało kto staje w ten sposób tylko w celu podziwiania pejzażu,

Zdziwił by¶ się...

Spróbuj przepuszczać.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A my¶lisz dlaczego uważam, że sporo tylko krajobraz podziwia?

Bo masz zupełnie odmienne do¶wiadczenia niż ja.

Ale wła¶nie przy próbie przepuszczania.

Data: 2012-11-22 20:54:22
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-22 20:21, Andrzej Lawa wrote:

[...]

Miało być jasno i jednoznacznie, A tym czasem masz "ale" i "przy czym". Do dupy;)

W razie wtargnięcia winnym zdarzenia będzie pieszy, ale
kieruj±cy pojazdem dostanie mandat za niezatrzymanie.

A tu już masz przepisy zupełnie jak teraz, tylko na podstawie tych samych przepisów wyci±gasz zupełnie odwrotne wnioski niż teraz obowi±zuj±ca wykładnia. No rzeczywi¶cie jednoznaczne jak cholera;)

Spróbuj przepuszczać.
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A my¶lisz dlaczego uważam, że sporo tylko krajobraz podziwia?

Bo masz zupełnie odmienne do¶wiadczenia niż ja.

Ale wła¶nie przy próbie przepuszczania.

No i co, nie przechodz± w końcu. To jak to jest, że ci sami piesi u mnie jednak przełaż±, a u ciebie stoj±? Inny matrix?

Shrek.

Data: 2012-11-23 19:44:53
Autor: Jan45
Jestem przeciw !
W dniu 2012-11-22 20:13, Shrek pisze:
(...)
Albo stoi i czeka na Godota.

Raz na tysi±c. I co z tego?

A raz na drugi tysi±c nie wytrzymuje nerwowo i wchodzi
pod koła. Pamiętam brzydk± bardzo zimę, kiedy na ulicy
była breja ¶nieżna taka, że kierowcy bali się stan±ć
pod górkę, żeby nie zostać tu dłużej z powodu po¶lizgu.
I jechali w szczycie popołudniowym Ja¶kow± Dolin±
w Gdańsku do siebie, do domków swoich. A na chodniku
stali przechodnie i czekali. Aż jedna zdeterminowana
zamknęła oczy i weszła na przej¶cie, czyli na jezdnię.
Bo już za długo to trwało, zwłaszcza że mokry ¶nieg
dalej padał.

No i musieli¶my wszyscy jad±cy pod górkę stan±ć i już.
Aż przyjechało pogotowie i zabrało przechodniczkę
ze złaman± nog±...

Warto się jako¶ wzajemnie tolerować jednak.
I nie utrudniać sobie życia nawzajem. Tylko zmiana
nastawienia na pozytywne, i to z wzajemno¶ci±,
może sprawić, że takie niewydarzone koncepcje
(jak te od pani poseł) od razu trafi± do ¶mietnika.

Jan

Data: 2012-11-23 19:58:19
Autor: Shrek
Jestem przeciw !
On 2012-11-23 19:44, Jan45 wrote:
[...]

I w pełni zgoda. Ale kultura kultur±, a przepisy przepisami i nalezy jednak te dwie rzeczy zdecydowanie odzielić. Można być skończonym chujem zgodnie z przepisami, można też być uprzejmym maj±c generalnie mówi±c lekkie podej¶cie do regulacji prawnych.

Kultura to jedno, a przepisy to drugie. Za brak kultury nie ma sankcji.

Shrek.

Data: 2012-11-22 13:19:49
Autor: Jan45
Jestem przeciw !
[...]

Zapomniałeś dodać jeszcze jeden przyrząd sygnalizacyjny,
mianowicie kierunkowskazy dla pieszego. Pod karÄ… mandatu
każdy przechodzień musiałby nie tylko mieć toto, ale
i używać. A liczne monitorujące kamery wysokiej rozdzielczości
przyczyniłyby się do poprawy budżetu. Ale - ale... Teraz
widzę, że konieczny byłby jeszcze jeden przepis.
Mianowicie ten zakazujący noszenia nakryć głowy takich,
które zasłaniałyby twarze... Oprogramowanie
do identyfikacji na podstawie twarzy juĹĽ jest. Tylko
jeszcze każdy musiałby odwiedzić urząd i dać się zeskanować.
Oczywiście za odpowiednią opłatą skarbową. A rzesza
urzędników czy innych funkcjonariuszy potrzebnych do
obsługi zapisów z kamerek byłaby wynagradzana z mandatów.

Jan

Data: 2012-11-22 14:41:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Jestem przeciw !
On Thu, 22 Nov 2012, Jan45 wrote:

Zapomniałe¶ dodać jeszcze jeden przyrz±d sygnalizacyjny,
mianowicie kierunkowskazy dla pieszego. Pod kar± mandatu
każdy przechodzień musiałby nie tylko mieć toto, ale
i używać.

  Nie idĽ ¶ladami p. poseł :P
  Możliwe błędy co do zasad ruchu i możliwe błędy do co potrzebnego
wyposażenia to dwa różne błędy.
  Sugeruję, że zupełnie abstrahuj±c od tego *po co* mu one,
istotna większo¶ć pieszych je ma. Spor± czę¶ć historii motoryzacji
były dopuszczalnym wyposażeniem samochodu :P
(a w jedno¶ladach s± do dzi¶).
  Koszt zero :>

pzdr, Gotfryd

Jestem przeciw !