Jestem zdecydowanym zwolennikiem Unii Europejskiej

Data: 2015-05-30 16:28:35
Autor: Lenek9
Jestem zdecydowanym zwolennikiem Unii Europejskiej
prof. Leszek Dziawgo z UMK.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem Unii Europejskiej, a dokładniej
europejskich procesów integracyjnych. Zaznaczam, że to nie jest to samo. W
globalnej rywalizacji pomiędzy Ameryką a Chinami, jako Europejczycy nie mamy
dużego pola manewru. Musimy działać razem. Efektywna integracja gospodarcza
i walutowa to podstawa europejskiej egzystencji, bezpieczeństwa i dobrobytu.
Dlatego uważam, że przystąpienie do UE jest także sukcesem gospodarczym.

Polsce udało się również umiędzynarodowić gospodarkę, rozwinąć eksport oraz
rozpocząć proces inwestycji zagranicznych.

Za sukces można też uznać prywatyzację,

Największym ograniczeniem dla polskiej gospodarki jesteśmy my sami. To
przykre, ale uważam, iż największe bariery dla wzrostu stawia polska
administracja i fiskalizm. Chodzi o działania polskich urzędów, skarbówki i
ZUS-u. Na tym polu konieczny jest przełom w skali rewolucyjnej. Niestety,
głosy pracodawców i obywateli są konsekwentnie ignorowane od lat.

http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/nie-ma-krajow-biednych-sa-tylko-zle,193,0,1802945.html

Jestem zdecydowanym zwolennikiem Unii Europejskiej